Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 nastanú výrazné zmeny vo vedení osobných vlakov, zrýchlených vlakov, ako aj rýchlikov v regióne Banskej Bystrice.
Prvá zásadná zmena sa týka rýchlikov. Všetky rýchliky z Bratislavy v smere do Banskej Bystrice, s výnimkou posledného R 837, budú ukončené vo Zvolene. Tradičný rýchlik Horehronec má byť pod novým číslom 820/821 vedený len v trase Zvolen - Banská Bystrica - Margecany. Zachované majú byť expresy Hron (Bratislava - Banská Bystrica) a Detvan (Zvolen - Praha).
Zrýchlené vlaky na trase Zvolen - Banská Bystrica - Vrútky - Žilina majú byť vedené v 2-hodinovom takte, pričom budú nadväzovať na rýchliky z Bratislavy. Osobné vlaky v úseku Banská Bystrica - Turčianske Teplice budú zrušené.
Osobné vlaky budú vedené v hodinovom takte na úseku Zvolen - Banská Bystrica prakticky celý deň, doplnené 2 pármi doplnkových spojov v špičke. V úseku Banská Bystrica - Brezno budú osobné vlaky vedené v takte 2 hodiny, v špičke zhustenom na 1 hodinu. To by mohlo znamenať lepšiu konkurencieschopnosť železníc voči menej pravidelnej, hoci hustej autobusovej doprave.
- návrh cestovného poriadku na trati 170 Zvolen - Vrútky
- návrh cestovného poriadku na trati 172 Banská Bystrica - Červená Skala
Pripomienky k návrhu cestovného poriadku môžete adresovať Banskobystrickému samosprávnemu kraju, bližšie údaje sú na tejto stránke.
expresbb
Ďalej sú problémom priecestia, najmä tie nechránené. Naposledy čo som tade išiel boli znížené rýchlosti pre priecestia takto: Lučatín 60(od BB)/50(Br); Brusno kúpele 40(od BB)/30(Br); Chvatimech 60(od BB). Po novom sú väčšie obmedzenia rýchlostí. Pridali sa na pri Predajnej 40(od BB)/40(Br), iné zmeny som si nevšimol.
Inak keby si vedel ako sa ide po priecestiach od Polomky. Hlavne nechránené priecestia. Ďalej Zabezpečenie výhybiek je cez kľúče. čiže musí prísť výhybkár k výhybke a manuálne ju odomknúť a tak prestaviť a znova uzamknúť v danej polohe. Čo dáky čas trvá a to ešte tam nie sú zložité závislosti.
Ad) neskorší odchod z BB na Za. Problémom by potom bol prestup na vlaky smer BA a Ke vo Vrútkach a Žiline. Je tam cca 15 min na prestup. Takže radšej nechať čakať ľudí 105 min na rýchliky smer BA a KE alebo radšej nech si počkajú o 15 min viac na Prahu.
Problémom priamych súprav je vyrovnávanie km.
Čo sa týka trasy Horehronca, tak je to podla mňa to najlepšie čo sa dalo z toho vytvoriť. Vždy lepšie ako teraz. Keď chodí z BB len v 4 - 7 mimo leta a určitých dní.