Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 nastanú výrazné zmeny vo vedení osobných vlakov, zrýchlených vlakov, ako aj rýchlikov v regióne Banskej Bystrice.
Prvá zásadná zmena sa týka rýchlikov. Všetky rýchliky z Bratislavy v smere do Banskej Bystrice, s výnimkou posledného R 837, budú ukončené vo Zvolene. Tradičný rýchlik Horehronec má byť pod novým číslom 820/821 vedený len v trase Zvolen - Banská Bystrica - Margecany. Zachované majú byť expresy Hron (Bratislava - Banská Bystrica) a Detvan (Zvolen - Praha).
Zrýchlené vlaky na trase Zvolen - Banská Bystrica - Vrútky - Žilina majú byť vedené v 2-hodinovom takte, pričom budú nadväzovať na rýchliky z Bratislavy. Osobné vlaky v úseku Banská Bystrica - Turčianske Teplice budú zrušené.
Osobné vlaky budú vedené v hodinovom takte na úseku Zvolen - Banská Bystrica prakticky celý deň, doplnené 2 pármi doplnkových spojov v špičke. V úseku Banská Bystrica - Brezno budú osobné vlaky vedené v takte 2 hodiny, v špičke zhustenom na 1 hodinu. To by mohlo znamenať lepšiu konkurencieschopnosť železníc voči menej pravidelnej, hoci hustej autobusovej doprave.
- návrh cestovného poriadku na trati 170 Zvolen - Vrútky
- návrh cestovného poriadku na trati 172 Banská Bystrica - Červená Skala
Pripomienky k návrhu cestovného poriadku môžete adresovať Banskobystrickému samosprávnemu kraju, bližšie údaje sú na tejto stránke.
fragma
? trať od dubovej robí taký veľký "u"-oblúk popod predajnú, kopíruje meander hrona (slatinné okolie) a na jeho konci sa v smere od BB priblíži k obývanému územiu (zdevastovaná žel. zast. za hronom, východisko modrého turistického chodníka na chatu pod hrbom, pešo 5 min. k prvým domom pri hl. ceste a bus zast. Predajná pri moste, kde stojí aj dotovaná + väčšina nedotovanej DAL dopravy http://portal.cp.sk/Search.aspx?c=7&mi=6&tt=9931,2,44&sv=&ttnm=Predajn%e1%2c%2cpri+moste Z centra obce idú spoje z jasenia, väčšinou na podbrezovú http://portal.cp.sk/Search.aspx?c=7&mi=6&tt=9930,2,44&sv=&ttnm=Predajn%e1%2c%2cOc%da Aj napriek tomuto nie som proti zastavovaniu aj pre 5 ľudí na znamenie a prečo by to malo 40 ľuďom zhoršiť cestovanie? vlak v smere na BB prechádza centrami obcí (Nemecká, Brusno, Medzibrod, Lučatín...), bus je na trase BB-BR od vlaku (ktorý kopíruje hron, ide stredom obcí, a zdrží sa križovaním s oprotiidúcim vlakom) neporovnateľne rýchlejší o štvťhodinu až 25 min., tou polminútou prechádzania ho nezrýchlime ?