Banská Bystrica - Trolejbusy z Banskej Bystrice možno nadobro zmiznú. Ich prevádzka je finančne omnoho náročnejšia ako autobusov, na jednom kilometri až o 15 Sk.
Od začiatku roka mesto a SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť riešili zvyšovanie cestovného, ktoré sa stretlo s nevôľou najmä študentov a dôchodcov. Momentálne je cestovné v Banskej Bystrici až 15 Sk. "Ak poviete, že trolejbusy netreba, že sú veľmi drahé, tak ich nahradíme autobusmi," uviedol riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet. Dodal, ža ak ich spoločnosť nebude mať dostatok peňazí na prevádzku, musí siahnuť na najnákladnejšiu položku, a tou sú práve trolejbusy. Prevádzka autobusu na jeden kilometer stojí 35 Sk, trolejbusu až 50 Sk. Na tento rok dostala SAD BBDS 18 miliónov. Poslanci odporučili mestu na budúci rok vypísať verejnú súťaž na prevádzkovanie verejnej dopravy. V Bystrici premáva desiatky trolejbusov, len dva sú vo vlastníctve mesta.
(pav)
na dobudovanie sa dajú využiť fondy EÚ, ale to by MHD musela byť vo vlastníctve mesta. Pri zrušení môžu drôty ostať visieť (alebo ich "demontujú" naši "opálení" spoluobčania - a celkom zadarmo! ? ? ). Autobusov je dosť a bude ich ešte viac, keď sa ponuka spojov prispôsobí dopytu po nich... ?
Čierny Balog (ok) - Traťmajster Čiernohronskej železnice, ktorý pred čelnou zrážkou historických vláčikov vyskočil z vlaku, leží s ťažkým zranením hlavy v nemocnici. Pri vyskakovaní totiž hlavou narazil do stĺpa a spôsobil si krvácanie do lebečnej dutiny. Včera sa podrobil operácii.
Dva historické vláčiky Čiernohronskej železnice sa v pondelok popoludní zrazili v blízkosti zastávky Svätý Ján neďaleko Čierneho Balogu. Takmer 50 turistom z Rakúska, vracajúcim sa z pikniku mimoriadnym vlakom, sa okrem drobných odrenín nič nestalo. Polícia začala trestné stíhanie vo veci všeobecného ohrozenia.
"Je to prvá nehoda za 14 rokov prevádzky železničky. Z Čierneho Balogu šiel pravidelný vlak do Hronca. Viezol sa v ňom len traťmajster a rušňovodič. Nikto ich však neinformoval, že na trati je aj mimoriadny vlak, ktorý pôjde oproti a bude sa s ním križovať. Mal to urobiť dispečer a podľa našich vnútorných pravidiel vysielačkou aj rušňovodič mimoriadneho vlaku. Obidvaja sú našimi skúsenými zamestnancami, neviem si vysvetliť, ako sa mohlo stať, že na to zabudli," povedal riaditeľ Čiernohronskej železnice Aleš Bílek. Oboch možných vinníkov preradili na inú prácu, mimo dopravnej služby.
Pri zrážke na jednej lokomotíve nevznikla nijaká škoda, na druhej sa vykoľajil podvozok a odlomili sa spriahla. Po nehode železnička ďalej premáva normálne.
Na žilinskom iMHD riaditeľ DPMŽ pod nick-om Juraj spomínal aj problematiku trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici, o ktorej sa písalo v dnešnom Novom čase a v rádiu Regina, kde mal aj on svoj príspevok. V piatok alebo v sobotu má byť v televíznych novinách šot o doprave, ktorou dopravou sa ľudia najviac vozia.
Ja si myslim ze v sucastom financnom stave SAD BBDS trolej siet ani nebude dobudovana, ale podla mna ani zrusena, lebo na odstranenie drotov treba tiez peniaze a tie chybaju. Keby aj chceli zrusit troleje, neviem si predstavit co by ich nahradilo, ked maju malo busov. Je otazka do kedy vobec mhd v takom stave ako je dnes prezije?
trepko: Čím menší rozsah prevádzky, tým sú trombelusy nákladnejšie. Majú totiž omnoho menej nákladnú samotnú jazdu ale drahé tzv. fixné náklady-drahšie vozidlá, väčšia potreba dielenských pracovníkov (okrem mechanikov treba aj elektrikárov),výstavba a údržba trakčného vedenia, meniarní, napájacích a spätných káblov atď. Aby sa trolejbusy v BB stali lacnejšími ako autobusy, bolo by treba zatrolejovať ďalšie vyťažené linky a značne rozšíriť rozsah premávky.
trepko: bohužiaľ naozaj sú v tomto stave trolejbusy v BB 'nejaké' drahé a kolujú chýry o ich neistom osude... Problém je v tom, že nebol dobudovaný trolejbusový systém do 'plného' stavu, a preto je toto torzo také drahé.
Off topic: v lete bude výluka kvôli stavbe kruhových objazdov - to je návod, z ktorého konca začať s demontážou ? ? ?
Dnes som zhliadol v Novom Case clanok o tom ze dratolezy su na prevadzku moc nakladne a ze by sa mali v BB zrusit. Nakolko Novemu Casu ja nedokazem verit, tak by som poziadal niekoho odtialto nech mi povie, ze co je na tom pravdy. dik
burz: hej, raz som tam videl prevrátené nákladné vozidlo so skriňovou nadstavbou - len tá skriňa ležala asi o desať metrov ďalej, ako podvozok...
No ale ako som zistil na obed, v tej oblasti sa značne mení organizácia premávky a dochádza ku zmene prednosti v jazde. Zrejme to súvisí s otvorením novej cesty popri Hrone. Nevieš, kde ústi na druhom konci?
Je sice blbost, aby montovali priecny prah na cestu, kadial chodi MHD, ale na tej krizovatke sa stavalo dost vela nehod a to aj napriek tomu, ze na vedlajsich cestach su tie prahy namontovane. Takze to asi situacia vyzadovala.
Ono označenie motorvý neznamená, že súprava má motor ale že je vedená motorovým vozňom. Pôvodne sa to robilo napr. kvôli tomu, aby cestujúci videli, že na tom-ktorom vlaku je obmedzaná kapacita prepravy batožín a podobne. Dnes to už zmysel nemá a okrem toho na tom píklade z TEŽ je vidieť, aká je ŽSR/ZSSK nedôsledná - všetky vlaky na TEŽ sú predsa EMOs, nie EOs, na TEŽ žiadne vlaky vedené lokomotívou pre cestujúcu verejnosť pravidelne nejazdia.
pietka: linka číslo 6 bola naposledy menená presne vtedy, kedy je tu napísané. Ak sa Ti to nezdá, skús stránky http: //vl_company.euweb.cz alebo www.sadbb.sk
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
No ale ako som zistil na obed, v tej oblasti sa značne mení organizácia premávky a dochádza ku zmene prednosti v jazde. Zrejme to súvisí s otvorením novej cesty popri Hrone. Nevieš, kde ústi na druhom konci?