ale aspon skratka je pekna THK Tak ako TKG, dnes nejaka Dumbierska.
Letecka linka za 1. republiky pouzivala male lietadielka, co ani daleko nezaleteli, takze medzipristatia boli logicke, navyse tu bola ina situacia v doprave. Konkurovat mohla jedine zeleznica, ale ta mala spociatku len severnu vetvu (KBD).
Otazka na rodenych Bystricanov: prosim Vas, preco sa ulica nazvana po jednom z vasich druzobnych miest nazyva Trieda Hradca Kralove? To nazvoslovna komisia nevedela, ze existuje pridavne meno Kralovehradecky? Tj. Kralovehradecka trieda? THK sa mi zda take neorganicke, neladne...
Ale dufam ze ked tuto linku niekto otvori, tak to bude SkyEurope, nie CSA.
Mozno by mohli skusit z Kosic aj inu destinasiu ako Praha, ale s medzipristanim na Sliaci. Mozno ten Zurich, tam maju z Blavy uz 2 linky denne.
Sky Europe vsak od letnej sezony rusi aj spoje do Tatier, takze nemyslim ze by zavadzali linku do Bystrice.
Ono otazka je - odkial by sa sem malo lietat.
Z Blavy? - to je nezmysel, to je rychlejsie autom.
Z Prahy - to by nebola frekvencia. Nocny vlak ma 1 vagon a byva poloprazdny. Vyuzite by to bolo jedine v pondelok rano (resp. v nedelu vecer) a naspat v piatok vecer, a to by bystrici asi moc nepomohlo. Jedine ze by tieto 2 lety z Kosic mali v BB medzipristatie. Tejto variante by som fandil, este keby lietali z Kbelov miesto Ruzyni.
Ine mesta, to sa mi nezda realne, jedine nejaky charter.
Za prvej republiky lietala vnutrostatna linka na tejto trase:
Praha-Brno-Bratislava-Sliac-Kocice-Uzhorod
To by bolo pekne, bohuzial dnes uz na uzemi 3 statov a asi by to tie medzipristatia trochu predrazovali.
zaujimalo by ma ci sa uvazuje o otvoreni leteckej linky slaic praha ceskymi aeroliniami pomohlo by to strednemu slovensku a najma banskej bystrici dakujem
Lenze stav veci je asi taky, ze v podstate bez Vladimirovych udajov sa neda zhotovit kvalitna stranka o Presove. On ju uz ma na MD, takze by pripadny presovsky IMHD bol len viac-menej vydarenou kopiou toho, co je na MD. A uz sa nam rysuju aj dalsie, velmi kvalitne stranky, zamerane viac na sluzby pre cestujucich ako pre fanusikov MHD - zatial su vo faze pripravy a naviac ich nerobim ja, takze o tomto projekte zatial nic blizsie nenapisem
Vladimír: musím povedať, že som "vymäkol". Netrúfam si napísť reportáž o niečom, o čom je na nete dosť veľa vecí, a okrem toho, hádam dakedy v budúcnosti bude aj po.imhd.sk
Mám však na papieri pár poznámok, aby som nezabudol, takže keď sa mi raz veľmi bude chcieť, tak ju možno napíšem.
Vladimir: zial, zatial sa musim spoliehat na pamat svoju aj inych, takze rozlisit RTO od Jelz je (v spomienkach a na fotkach) nemozne.
Tie Karosy co sa nakupili z inych podnikov mali vacsinou vnutorne napisy, ale okrem BCA2128 (prazske EC 5210) sa dlho v premavke neohriali. Vydrzala B731.0x BCA0842. Niekde boli nalepky ako v Blave (ked stojite drzte sa), ale zial nezapisal som si ak boli nejake EC.
Len podla casu zaradenia by sme sa mohli dopracovat k bystrickej SPZ. Ale nejazdi uz ziadna cudzia Karosa.
Petik: Uvedená publikácia sa ešte nedávno predávala za 20 Sk v predajni cestovných poriadkov a upomienkových predmetov na železničnej stanici Košice. Pokiaľ máš, záujem, môžem sa mrknúť, či to ešte majú a prípadne Ti kúpiť.
Čo sa týka Ostravy, nebol som tam, krásu mesta posúdiť nemôžem. No na tamojšiu MHD som nielenže krivé slovo nepočul, naopak, viackrát mi bolo prizvukované, že sa pravdepodobne skutočne jedná o najlepšiu MHD v ČR.
No ja sa az tak nevyznam, takze pre mna 73x je to iste, rovnako ako aj RTO=Jelcz.
Trat do Harmanca - v roku 1940 bola dostavana nova (sucasna) trat. Stara trat bola uz predtym.
Ale knizku by som chcel. Kto to predava? ZSR?
Inak netusite ci ma nejaku www stranku alebo ci este vobec existuje NADAS (Nakladatelstvo dopravy a spojov)? Moje patranie po internete je zatial neuspesne. Tam by mohli mat zaujimave citanie.
A predsa len sa este vratim k tej trati do Harmanca. Po WW2 bola trat Zilina-BB-Margecany-Kosice urcena na urychlenu elektrifikaciu. Neskor sa pocitalo s elektrifikaciou trate z Bryndziarne cez Pazravu do Martina v suvislosti s elektrifikaciou trate Surany-Bryndziaren. Dokonca sa aj nejak upravovali tunely, aby vyhovovali novym normam na elektrifikaciu. Teraz to vraj znova nevyhovuje este novsim normam.
Minuly tyzden som pozeral na stranke ministerstva dopravy a spojov nejake strategie, ale cuduj sa svete, elektrifikacia trate BB-Martin sa nikde nespomina. Skoda. Myslim ze teren je na elektrinu idealny. Jedine ze by ministerstvo zamyslalo dhodobo zachovat idylu a neposkvrnenu prirodu pre jazdy turistickych parnych vlakov.
Prave som si vsimol Majklov clanok o MHD v Ostrave.
Tak k Ostrave mam par komentarov.
Je to najhnusnejsie mesto ake som kedy videl.
Sice som tam nesiel MHD ale z pohladu navstevnika je to totalne *****ske mesto. Je strasne velke (rozlahle), ale nie su tam ziadne smerove tabule, takze tam neostravak nikde nepotrafi. Dokonca som netrafil ani na vypadovku a len instinktivne som trafil na cestu na Bilovec. Sice pekna cesta cez lesy spravnym smerom, ale nebola tam ziadna pumpa a mne svietila kontrolka. Natankoval som az v Olomouci.
Niekolkokrat som bludil aj po meste ale nastastie mi vzdy poradili slovensky hovoriaci spoluobcania romskej narodnosti.
Najlepsi hotel ktory poznala nasa sekretarka - Imperial (noc=2500Kc) mal na fasade skrizene kladiva, vysku miesnosti asi 2.1m a 30st v izbach. Omylom sme odmietli o tisicku drahsiu izbu s klimatizaciou. V hotelovej restauracii nam odmietli napisat alkohol ako "obcerstvenie", niecie psie chlpy z auta povysavali az na druhy pokus.
A tu nechutnu cestinu s tvrdymi a kratkymi slabikami ani nespominam. Nedavno sa tam prestahoval kamarat, tak sa tam este pojdem pozret.
Celkovy dojem: Ostrava mi pripominala spinavu splet dialnic. Nic viac.
BTW: Majkl, ak pojdes fotit niekde do okolia Prahy alebo na zapad (pripadne do Jihlavy alebo Havlobrodu), tak sa ozvi. Tvoje "reportaze" sa mi celkom pacia. Len ja som trochu viac kriticky:)
Ja môžem hovoriť len za Prešov, no v PO nikdy RTO-čky s vlekmi nejazdili. S vlekmi jazdili len Jelcze, ktoré však po stránke vzhľadu karosérie boli s RTO-čkami totožné.
Ex-prešovský bus: SAD-ky nemajú tendenciu pretierať pôvodné ev.č., aspoň vo vnútri nie. Nemá (alebo nemal) ho ešte náhodou aj po zaradení v BB? Každopádne si to zistím na DPMP, ktorý to bol, veľa ex-prešovských autobusov a trolejbusov sa po vyradení odpredáva.
Trať do Harmanca: Pred sebou mám knižku:
L. Kmeť - J. Ryšavý
BANSKÁ BYSTRICA - DOLNÁ ŠTUBŇA
1940 - 2000
Banská Bystrica - Harmanec-papiereň
Táto vyše 100-stranová kniha sa predáva (možno už nie) za 20 Sk na košickej žel. stanici. Ešte som však nemal čas ju prečítať. Sľubujem - keď prečítam, rozpoviem... (určite tam o prípadnej preložke trate je popísané).
Petik: RTO si aj ja pamatam len zo skolskych vyletov. Chodila RTO so "sportovym" pruzenim a "hupajuca" 734 v ktorej byvalo detom zle.
Trat do Harmanca sla podla tej mapy na rail...
popri trase sucasnej, len miesto tunela sla od Aurisu po ulici L. Saru cez Jesenak do Kostiviarskej (z toho useku sa zachovali kolejnice a jeden most). Po 2. svetovej uz nefungovala, zrejme hned po postaveni novej trate ju zrusili a dlho tam strasili len kolajnice.
RTO na primestskych linkach si pamatam, ked som chodil k starym rodicom na Zahorie. Najviac sa mi pacil motor a sedadlo vpredu (takmer vedla vodica ak sa dobre pamatam)
Pokial dobre viem, tak povodna trat do Harmanca isla nizsie ako sucasna (teda nie ako sucasna) a od Ulanky (teda dediny, nie stanice) priamo do Harmanca. Ale musel by som sa pozriet, nie som si uplne isty - raz som o tom cital nejaky clanok ...
Inak v BB bola dost dobra aj era, ked v Radvani chodili busy po sidlisko skoro po kazdej ulici (Radvanska, Bernolakova, Sladkovicova a aj popri Hrone). Super bola zastavka pod nadjazdom k Radvanskej stanici ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Čo sa týka Ostravy, nebol som tam, krásu mesta posúdiť nemôžem. No na tamojšiu MHD som nielenže krivé slovo nepočul, naopak, viackrát mi bolo prizvukované, že sa pravdepodobne skutočne jedná o najlepšiu MHD v ČR.
Majkl: KEDY bude na svete reportáž z Prešova???