Reakcia na: Snopko #7010:
Dobry den. Je mi luto, ze k tomu, aby ste vobec na niektory moj prispevok zareagovali, som musel napisat nieco, co vas urazilo. Bohuzial, kym som sa drzal relativne v medziach slusnosti, neracili ste mi odpovedat vobec na nic. Tak som skusal davkovat neslusnost stale vo vyssich davkach a dnes to vyslo.Otazka: maju 14 a 15 Tr odpornik? Asi maju, ze ano, na streche, niekam ta energia vytvorena EDB pri brzdeni musi ist. Ak nerekuperuju, musi ist vsetka elektricka energia z EDB priamo do odpornika, kde sa mari na teplo, ktore sa odovzdava vonkajsiemu prostrediu. Ak chcete, na katedre elektroenergetiky FEL CVUT poznam par kvalitnych silnoprudarov, ktori su vam to ochotni spocitat a pripadne aj navrhnut. V sucasnosti su vykurovacie telesa vo voze konstruovane tiez ako "odpornik", ale su napajane istym konstantnym prudom. Co sa da zmenit dvoma sposobmi, bud do vykurovacich telies pojde len prud do istej hladiny a cokolvek nad tuto hladinu pojde do odpornika, alebo pojde do vykurovacich telies vsetko, ale v tom pripade treba spiraly vo vykurovacich telesach zmenit tak, aby zniesli aj vyssi odpor, ako dnes. Pri druhej variante je vhodne naviac zmenit vykurovacie teleso vlozenim nejakej latky o vysokej mernej tepelnej kapacite, aby radiator nefungoval systemom horuco-zima-horuco-zima, ale aby sa teplo z neho do vnutra vozu odovzdavalo rovnomernejsie.
Samozrejme, pri oboch systemoch musi existovat prepinac, ktorym sa posle do odpornikov vsetka brzdna energia, co sa vyuzije v lete (aby trolejbus nekuril pri kazdom brzdeni.)
Staci takto?
Inak uvodzovky pri slove "odbornik" ste pouzili pravom, PEDaS som nedostudoval, vybral som si ine pole posobnosti. Ale tou MHD, ktoru riadite, som viackrat cestoval a viem, ze nie vsetky jej nedostatky su sposobene financnou neochotou mesta. Ak budete reagovat i na prispevky, ktore kritizuju priamo SAD (teraz je jedno, ci to budu prispevky moje, alebo cudzie) rad si svoj nazor na Vas vylepsim a poopravim, aj sa Vam hlboko ospravedlnim, ak bude treba. Ale zatial som videl z Vasej strany na tomto fore len "pstrosiu politiku" - na co nechcem odpovedat, neodpovedam, resp. tresnem absolutny nezmysel (metodika vypocitavania poctu cestujucich v Presove...)
Majte sa fajn a nastavte svoje ucho aj pre neprijemne hlasy
PIT
1) Dopravca v BB nejde "správnym smerom" už 10 rokov.
2) Kostra systému MHD v BB neexistuje, keďže sa ju za 15 rokov budovania nepodarilo dostavať - myslí sa tým trolejbusová doprava.
3) K neefektívnemu zhlukovaniu vozidiel dochádza predovšetkým z nevhodnosti nastupovania len prvými "poldverami" vozidiel MHD.
4) Je absurdné odkláňať MHD z častí komunikácii kvôli zápcham. Naopak má MHD mať prioritné a preferované postavenie v komunikčnom systéme mesta. Je zbytočné presmerovávať trasy liniek (ako napr. L34 a spol.) na miesta, kde je to irelevantné, len aby sa vyhli zápche. Však to potom môžu končiť na Striebornom námestí a ušetrií sa ešte viac ?
5) S prestupnou tarifou je možné len súhlasiť - ideálne sú časové predplatné CL.
6) Nie je podstatný "pekný" interval, ale aby bol "čo možno najmenší" pri zachovaní racionálnosti dopravy a umožňoval rovnomerné poskytovanie prepravného výkonu.
7) Následný interval na nábreží je irelevantný. Vzhľadom na tarifu je veľmi nízky počet potenciálnych cestujúcich na tak krátkom úseku. Podstatné je, aby bola zabezpečená pravidelná a rovnomerná obsluha koncových častí trás liniek. Je mi zbytočné, aby bol pravidelný interval na nábreží u liniek, ktoré idú úplne inam - napr. L1/6 a L2/8/7. Naopak ma veľmi zaujíma, ako sú rozvrhnuté L6+7, resp. L6+1 a pod.
9) O následných intervaloch L1 a 6 tu píšem veľmi často, takže teraz to nebudem opakovať. Podstatné je, že dopravca stále nemá pocit potreby toto upraviť.
10) MsÚ úplne zabudol, na čo existuje a svojimi (ne)opatreniami zapríčinil, že individuálna automobilová doprava úplne ovládla každý voľný priestor na prepchatých komunistických sídliskách, kde sa pri výstavbe nepočítalo, že budú mať toľkí obyvatelia automobil, ako aj v úzkych uliciach historického centra. V západných mestách to už dávno zistili a podporujú MHD, ale u nás treba vždy všetko dobré pochovať a potom to budeme zase ako veľký zázrak objavovať.
11) Chcel by som vidieť skutočne relevantné odborné argumenty pre zrušenie jediného priameho spojenia medzi dvoma miestami, ako sú sídliská Sásová-Rudlová a Fončorda. Ak sú takéto prepravné vzťahy nezaujímavé, mal by dopravca zrušiť skoro všetky linky.
12) Nechápem, ako sa podarilo prežiť L80, ak L24 padla - vlastne ako by sa dalo "vyjednávať" s L80
13) Uvedomujem si, že si napísal, že je to bol Tvoj pohľad "zvonka", ale neber to v zlom, že pre mňa je ťažké sa zmieriť s niektorými vecami, ktoré si možno z časti aj pochválil, keďže to tu musím trpieť. Výhľad do budúcnosti je zlý a navyše za to bude nutné platiť opäť viac...