Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Snopko #7010:
Dobry den. Je mi luto, ze k tomu, aby ste vobec na niektory moj prispevok zareagovali, som musel napisat nieco, co vas urazilo. Bohuzial, kym som sa drzal relativne v medziach slusnosti, neracili ste mi odpovedat vobec na nic. Tak som skusal davkovat neslusnost stale vo vyssich davkach a dnes to vyslo.

Otazka: maju 14 a 15 Tr odpornik? Asi maju, ze ano, na streche, niekam ta energia vytvorena EDB pri brzdeni musi ist. Ak nerekuperuju, musi ist vsetka elektricka energia z EDB priamo do odpornika, kde sa mari na teplo, ktore sa odovzdava vonkajsiemu prostrediu. Ak chcete, na katedre elektroenergetiky FEL CVUT poznam par kvalitnych silnoprudarov, ktori su vam to ochotni spocitat a pripadne aj navrhnut. V sucasnosti su vykurovacie telesa vo voze konstruovane tiez ako "odpornik", ale su napajane istym konstantnym prudom. Co sa da zmenit dvoma sposobmi, bud do vykurovacich telies pojde len prud do istej hladiny a cokolvek nad tuto hladinu pojde do odpornika, alebo pojde do vykurovacich telies vsetko, ale v tom pripade treba spiraly vo vykurovacich telesach zmenit tak, aby zniesli aj vyssi odpor, ako dnes. Pri druhej variante je vhodne naviac zmenit vykurovacie teleso vlozenim nejakej latky o vysokej mernej tepelnej kapacite, aby radiator nefungoval systemom horuco-zima-horuco-zima, ale aby sa teplo z neho do vnutra vozu odovzdavalo rovnomernejsie.

Samozrejme, pri oboch systemoch musi existovat prepinac, ktorym sa posle do odpornikov vsetka brzdna energia, co sa vyuzije v lete (aby trolejbus nekuril pri kazdom brzdeni.)

Staci takto?

Inak uvodzovky pri slove "odbornik" ste pouzili pravom, PEDaS som nedostudoval, vybral som si ine pole posobnosti. Ale tou MHD, ktoru riadite, som viackrat cestoval a viem, ze nie vsetky jej nedostatky su sposobene financnou neochotou mesta. Ak budete reagovat i na prispevky, ktore kritizuju priamo SAD (teraz je jedno, ci to budu prispevky moje, alebo cudzie) rad si svoj nazor na Vas vylepsim a poopravim, aj sa Vam hlboko ospravedlnim, ak bude treba. Ale zatial som videl z Vasej strany na tomto fore len "pstrosiu politiku" - na co nechcem odpovedat, neodpovedam, resp. tresnem absolutny nezmysel (metodika vypocitavania poctu cestujucich v Presove...)

Majte sa fajn a nastavte svoje ucho aj pre neprijemne hlasy 🙂
je niekde prosim mozne zistit odchody autobusov zo zastavky Brusno? smer B.B.?
pocas celeho dna...
mal by som na vas jednu prosbu. potreboval by som vediet aka je cena listka do Brna , a kolko stoji listok z Brna do Cerveneho Kostelca. mam tam ist na staz a neviem kolko si mam pripravit korun.pekne prosim...
caute vsetci. chcem povzbudit autorov tejto stranky aby sa nedali odradit. aspon niekto ma snahu pracovat pre ludi.
Majkl: Topoľčany uvádzajú na stránke aj mesačný lístok, ale nepoznám priamo nikoho čo MHD aj využíva tak neviem ako je to v praxi. Ale cena je tam pekná.
Ja tu teraz nechcem hájiť ani jednu stranu, ale bol by som rád, keby sa tu diskutovalo bez urážok a invektív!...
Reakcia na: Snopko #7010:
Dost neskoro sa chcete naucit ako sa riadi takato firma. Skoda ze ste ju za tie roky dotiahli tam kde je...
Reakcia na: Papyr #7008:
Pán "odborník" na dopravu a všetko s tým spojené. Keď už tak zvrátene pôsobím v tejto oblasti, rád s Vami osobne stretnem a budem rád keď ma naučíte ako sa riadi takáto firma ale aj so všetkými ekonomickými dôsledkami. Tiež budem rád ak mi vysvetlíte Váš názor na tzv. návrat el. energie do siete pri brzdení trolejbusu. (ak myslíte na rekuperáciu, ktorá nie je súčasťou vybavenia trolejbusov TR14 a Tr15.). Kontakt na mňa určite viete.
Reakcia na: TeBeCe #6989:
To hadam nie, lebo ja to uz nevydrzim a unavuje ma to cestovanie zo Sasky na Kyjak a spolieham sa ze obnovia L24.
Reakcia na: Majkl #7006:
Inak povedane, kvoli par nedobytnym pohladavkam na pokutach, s ktorymi sa samozrejme potykaju vsetky mesta, kde maju revizorov, budete potrestani nastupom cez predne dvere vsetci.

Pan ing. Snopko uz nevie, akym argumentom by podporil vysledky svojho zvrateneho posobenia v BBDS, ze ano.
Už som síce po pár dňoch "vychladol", ale musím reagovať ešte na jednu skutočnosť. V sobotu a nedeľu som bol lyžovať na Králikoch a absolútne ma zarazil fakt, že z Králikov - úspešného lyžiarskeho strediska - chodí poobede len jeden spoj - o 16:30 (predtým ide len o 12:45). Veľmi sa čudujem, že na tejto trase už nespravil nejaký súkromník ski-bus s hodinovým, max. 2 hodinovým celodenným intervalom - i keď si myslím, že BBDSka mala urobiť tak už dávno a nenechať sa vytesniť aj na ďalšej trase...
Zaujímavé je, že v Čechách to "štátni" dopravcovia dávno pochopili a kde sa dá, ponúkajú svoje služby (v zime ski-busy a v lete cyklo-busy)...
Reakcia na: Kami #6949:
vieš, čo je sranda? V Topoľčanoch majú dodnes mesačné predplatné lístky na MHD...

Re #6951 irizar: v Bystrici podľa všetkého taký Ikarus nebol a inak to bola séria vyradených Ikarusov z BKV Budapest, tuším po otvorení predĺženia linky metra M3 z Arpád híd-u na Újpest.

Re #6953 LUK: Ing. Snopko hovoril o tom, že určitá skupina ľudí sa zvysoka vykašle aj na revízorov, lebo vie, že im môžu uložiť aj tisíc pokút a ani jednu nezaplatia. Vzhľadom na to, že sú v stave hmotnej núdze ich nikto neprinúti (v súčasnom právnom stave) tú pokutu zaplatiť.
Reakcia na: PIT #6999:
Ako je mozne, PIT, ze sa vzdy s tebou zhodnem uplne vo vsetkom, len v jedinej veci si stale nerozumieme? Konkretne otazka peknych intervalov - ja tvrdim, ze pekny interval je tiez sluzba verejnosti a ze nad 10 minut uz maju existovat len pekne intervaly, tj. 12, 15, 20, 30, 60 minut. Interval 14 minut, 17 minut, 23 minut, 67 minut a podobne NIE JE PRE MNA INTERVAL.
Reakcia na: TeBeCe #7003:
dakujem
Reakcia na: igor #7002:
listok si treba kupovat v kazdom pripade. pri cipovej karte vsak odpada problem s manipulaciou s hotovostou a listok je kusok lacnejsi (v pripade prestupu do 40min. dalsi listok je este lacnejsi).
prosim Vas vie mi niekto odpovedat ci sa mi oplati kupit cipovu kartu,? chcem cestovat zo stanice + 9 zastavok do prace. cenu za cipovu kartu so na tejto stranke nasiel - alebo si musim kupovat denne listok u sofera.Dakujem
PIT: práve Tvoj odborný pohľad tu chýba!
Inak za posledný týždeň by som tu našiel veľa príspevkov, ku ktorým by som mal čo dodať, ale pre moju služobnú zaneprázdnenosť som na to nemal čas a ani ho mať ďalší týždeň nebudem. Len aby ste si nemysleli, že som bol s tým, čo sa tu písalo, až tak veľmi spokojný ?
Reakcia na: Author #6986:
Krátka reakcia:
1) Dopravca v BB nejde "správnym smerom" už 10 rokov.
2) Kostra systému MHD v BB neexistuje, keďže sa ju za 15 rokov budovania nepodarilo dostavať - myslí sa tým trolejbusová doprava.
3) K neefektívnemu zhlukovaniu vozidiel dochádza predovšetkým z nevhodnosti nastupovania len prvými "poldverami" vozidiel MHD.
4) Je absurdné odkláňať MHD z častí komunikácii kvôli zápcham. Naopak má MHD mať prioritné a preferované postavenie v komunikčnom systéme mesta. Je zbytočné presmerovávať trasy liniek (ako napr. L34 a spol.) na miesta, kde je to irelevantné, len aby sa vyhli zápche. Však to potom môžu končiť na Striebornom námestí a ušetrií sa ešte viac ?
5) S prestupnou tarifou je možné len súhlasiť - ideálne sú časové predplatné CL.
6) Nie je podstatný "pekný" interval, ale aby bol "čo možno najmenší" pri zachovaní racionálnosti dopravy a umožňoval rovnomerné poskytovanie prepravného výkonu.
7) Následný interval na nábreží je irelevantný. Vzhľadom na tarifu je veľmi nízky počet potenciálnych cestujúcich na tak krátkom úseku. Podstatné je, aby bola zabezpečená pravidelná a rovnomerná obsluha koncových častí trás liniek. Je mi zbytočné, aby bol pravidelný interval na nábreží u liniek, ktoré idú úplne inam - napr. L1/6 a L2/8/7. Naopak ma veľmi zaujíma, ako sú rozvrhnuté L6+7, resp. L6+1 a pod.
😎 Interval na L22 pod 16 min. nevidím reálne z hľadiska obežného času, kedy by čas na konečnej zastávke musel klesnúť pod súčasných 6-7 min., čo pri častom meškaní spojov vodičom neumožnilo si ani "vydýchnuť"...
9) O následných intervaloch L1 a 6 tu píšem veľmi často, takže teraz to nebudem opakovať. Podstatné je, že dopravca stále nemá pocit potreby toto upraviť.
10) MsÚ úplne zabudol, na čo existuje a svojimi (ne)opatreniami zapríčinil, že individuálna automobilová doprava úplne ovládla každý voľný priestor na prepchatých komunistických sídliskách, kde sa pri výstavbe nepočítalo, že budú mať toľkí obyvatelia automobil, ako aj v úzkych uliciach historického centra. V západných mestách to už dávno zistili a podporujú MHD, ale u nás treba vždy všetko dobré pochovať a potom to budeme zase ako veľký zázrak objavovať.
11) Chcel by som vidieť skutočne relevantné odborné argumenty pre zrušenie jediného priameho spojenia medzi dvoma miestami, ako sú sídliská Sásová-Rudlová a Fončorda. Ak sú takéto prepravné vzťahy nezaujímavé, mal by dopravca zrušiť skoro všetky linky.
12) Nechápem, ako sa podarilo prežiť L80, ak L24 padla - vlastne ako by sa dalo "vyjednávať" s L80 ❓
13) Uvedomujem si, že si napísal, že je to bol Tvoj pohľad "zvonka", ale neber to v zlom, že pre mňa je ťažké sa zmieriť s niektorými vecami, ktoré si možno z časti aj pochválil, keďže to tu musím trpieť. Výhľad do budúcnosti je zlý a navyše za to bude nutné platiť opäť viac...
PIT: zaregistroval som, ale aj tak vďaka. Moje dielko už odišlo k Majklovi, takže je to na ňom.

Teraz vraveli v rádiu, že ani vo Zvolene ešte nemajú schválené nové ceny v MHD.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.