Inak za posledný týždeň by som tu našiel veľa príspevkov, ku ktorým by som mal čo dodať, ale pre moju služobnú zaneprázdnenosť som na to nemal čas a ani ho mať ďalší týždeň nebudem. Len aby ste si nemysleli, že som bol s tým, čo sa tu písalo, až tak veľmi spokojný ?
PIT
1) Dopravca v BB nejde "správnym smerom" už 10 rokov.
2) Kostra systému MHD v BB neexistuje, keďže sa ju za 15 rokov budovania nepodarilo dostavať - myslí sa tým trolejbusová doprava.
3) K neefektívnemu zhlukovaniu vozidiel dochádza predovšetkým z nevhodnosti nastupovania len prvými "poldverami" vozidiel MHD.
4) Je absurdné odkláňať MHD z častí komunikácii kvôli zápcham. Naopak má MHD mať prioritné a preferované postavenie v komunikčnom systéme mesta. Je zbytočné presmerovávať trasy liniek (ako napr. L34 a spol.) na miesta, kde je to irelevantné, len aby sa vyhli zápche. Však to potom môžu končiť na Striebornom námestí a ušetrií sa ešte viac ?
5) S prestupnou tarifou je možné len súhlasiť - ideálne sú časové predplatné CL.
6) Nie je podstatný "pekný" interval, ale aby bol "čo možno najmenší" pri zachovaní racionálnosti dopravy a umožňoval rovnomerné poskytovanie prepravného výkonu.
7) Následný interval na nábreží je irelevantný. Vzhľadom na tarifu je veľmi nízky počet potenciálnych cestujúcich na tak krátkom úseku. Podstatné je, aby bola zabezpečená pravidelná a rovnomerná obsluha koncových častí trás liniek. Je mi zbytočné, aby bol pravidelný interval na nábreží u liniek, ktoré idú úplne inam - napr. L1/6 a L2/8/7. Naopak ma veľmi zaujíma, ako sú rozvrhnuté L6+7, resp. L6+1 a pod.
9) O následných intervaloch L1 a 6 tu píšem veľmi často, takže teraz to nebudem opakovať. Podstatné je, že dopravca stále nemá pocit potreby toto upraviť.
10) MsÚ úplne zabudol, na čo existuje a svojimi (ne)opatreniami zapríčinil, že individuálna automobilová doprava úplne ovládla každý voľný priestor na prepchatých komunistických sídliskách, kde sa pri výstavbe nepočítalo, že budú mať toľkí obyvatelia automobil, ako aj v úzkych uliciach historického centra. V západných mestách to už dávno zistili a podporujú MHD, ale u nás treba vždy všetko dobré pochovať a potom to budeme zase ako veľký zázrak objavovať.
11) Chcel by som vidieť skutočne relevantné odborné argumenty pre zrušenie jediného priameho spojenia medzi dvoma miestami, ako sú sídliská Sásová-Rudlová a Fončorda. Ak sú takéto prepravné vzťahy nezaujímavé, mal by dopravca zrušiť skoro všetky linky.
12) Nechápem, ako sa podarilo prežiť L80, ak L24 padla - vlastne ako by sa dalo "vyjednávať" s L80
13) Uvedomujem si, že si napísal, že je to bol Tvoj pohľad "zvonka", ale neber to v zlom, že pre mňa je ťažké sa zmieriť s niektorými vecami, ktoré si možno z časti aj pochválil, keďže to tu musím trpieť. Výhľad do budúcnosti je zlý a navyše za to bude nutné platiť opäť viac...