Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pocasie cez sviatky poznacili dopravu minimalne. Pocas mrazov cez noc zamrzlo niekolko vozov, taka 100 nepremavala aj pol dna, bez rozdielu znacky.

2.1. na zasnezenej ceste narazil Renault Megan do 51tky, zrejme 630AS. Autobus vychadzal zo zastavky Dumbierska ZS smer Sasova, daval prednost oprotiducemu busu a Megane jednoducho bez brzdenia zastal o naraznik busu. 🙂

Inak sneh nerobil problemy ani Ikarusom.
Vladimir: vsetko zrejme funguje cez polohu. Emtest nespolupracuje s nicim, takze nie je mozne pouzit vzdialenost ani otvaranie dveri. Nehlaskuju sa vsetky skratky, nieco sa hovori cele.
Ak sa zasiahne do automatickeho prehadzovania zastavok, moze to zblbnut. Navyse, v kazdom voze to moze fungovat inak. To by chcelo spravit vyskum a v jeden den sa previest trolikmi aj busmi.
Preco Emtest ? Dobra otazka. Myslim ze sa to pytaju vsetci co sa s tym musia denne babrat 🙂
Majkl: VUKOV je Vyskumny ustav kovoobrabania, za socializmu sa tam vyrabali rozne priemyselne roboty.

Inak v PO tiez hlasime zastavky na zaklade prejdenej vzdialenosti.
Potom ma už len jedna vec zaujíma - prečo BBDS kupuje výrobky firmy EMtest???
Systém, ktorý popisuješ (uplyn. urč. času) je podľa mňa podstatne spoľahlivejší (v dnešných podmienkach) ako GPS hlásič. Jeho nevýhodou v BB je to špecifikum, že aj na najfrekventovanejších zastávkach sa stáva, že nikto nenastupuje a nevystupuje. Zastávky sa teda nedajú rozdeliť na stále a "na znamenie". Tým pádom môže nastať chyba v hlásení napr. z dôvodu, že vodič neotvorí dvere (a tým neposunie zastávku) a neprestaví ju ani na palubáku. A pokiaľ si to nevšimne, tak bude chodiť "o zastávku pozadu". Túto nevýhodu v BA riešime tak, že v palubákoch sú nahrané aj údaje o vzdialenostiach medzi zastávkami a keď je zastávka na znamenie, tak sa na palubáku automaticky prehodí aj bez otvárania dverí.

Tento GPS systém nefunguje na 100%. Neviem, či to je nepresným zadaním polohy zastávky, alebo nepresnosťou vyhodnotenia polohy GPS zariadením. Každopádne, stáva sa, že napr. voz stojí na zastávke a už hlási nasledujúcu zastávku (to by malo až po odchode zo zastávky). Na linke 1 dokonca raz ohlásilo zastávku "Úsvit" ešte pred vjazdom do zastávky "Štadlerovo nábr.". Takže je ešte čo vylepšovať... Ak ťa zaujíma, že kedy hlási aktuálnu a kedy nasledujúcu, tak hlási to "ako sa podarí". Stáva sa (keď je kratšia vzdialenosť medzi zastávkami), že ohlási "gong - nasledujúca zastávka XY, gong zastávka XY" tesne za sebou 🙂
Vladimír: A my, čo sme boli v Prešove vieme, že sú zo Závody Valivých Ložísk (nie?). Ale čo je VUKOV, tak to si mi musel vysvetliť 🙂

ad DPMP: stačil, čoby nie...
Majkl: A DPMP by vam nestacil??? 🙂
Kami: Dakujem Ti za ochotu.
Cize nasledujucu zastavku hlasi par seknd po odchode zo zastavky. Zeby to bolo stanovene uplynutim urcitej casovej doby po zatvoreni dveri...? Kedy sa zahlasi aktualna zastavka? Po otvoreni dveri alebo este pred prichodom na zastavku?

Vztahy medzi BB a PO sa upevnuju! Aj v PO sa skratky zasadne hlaskuju!
V KE je schopna ta zena citat dlhokanske zastavky typu "Juh - Slovenska autobusova doprava" alebo "Sidlisko Kosickeho vladneho programu - miestny urad" (hoc kazdy to sidlisko vola "ka-ve-pecko").
V mojom rodnom meste skratky vzdy zasadne hlaskujeme a (na velke zhrozenie Kosicanov) to nie je inak ani v autobusoch. Legendarna sa stala najma muzskym znudenym hlasom nahovorena hlaska:
"nasledujuca zastavka - na znamenie - ze-vé-el" (zastavka sa pise ZVL) 🙂
Kami: a čo tak niečo ako DPhlmP 🙂
Vladimir: skusim ti odpovedat ako viem
ad 1: je to nejaka moderatorka z Radia Lumen (radio ma reklamy na vozoch, v MHD na 4097)
ad 2: nasledujucu zastavku hlasi chvilu po opusteni zastavky - gong "nasledujuca zastavka ...". Skratky speluje. Na jesen som siel trolikom a ten hlasil nasleducu zastavku hned za aktualnou, casto pri otvarani dveri a vnutorny trasparent s bol synchronizovany s hlasenim. Naopak v lete hlasil tak ako teraz, len obcas sa netrafil do presneho miesta.
Ad 3: vnutorny displej ukazuje zastavku v hornom riadku, dole je aktualny cas
ad 4: podla vsetkeho ma urcenu polohu zastavky podla toho zmeni zastavku v pokladni a tiez hlasi. Presne neviem, to by som musel cakat pri pokladni a vsetko sledovat.
ad 5: netusim 😞

TeBeCe: moja pamat siaha len do roku 1990 a vtedy neboli

Papyr: DP naozaj treba, ale nie typu DPB. Tiez sa stava, ze dojdu peniaze na opravy a potom vyraduju GO vozy uz po 5 rokoch a Ikarusy s trolejbusmi vyzeraju ako vyzeraju.
Zdravim v Novom roku.

Emtest sa zase vyznamenal. Par krat sa stalo ze miesto cestovneho zacal odratavat z karty jazdy. Takze v BB asi funguje dvojaky system 🙂

Viezol som sa na 716BE (linka 22/3w) a vsetko fungovalo ako ma 3 zo 4 vonkajsich transparentov, vnutorny ukazoval, co mal a zena z Lumenu po gongu hlasila zastavky ako isli. 1.1. sa menili data takze mozno opravili chybu.
Majkl, 716BE nejazdila len ked si u bol ty 🙂 🙂, inak kazdy den.

Karosa B961 je naozaj len upravena 941, na rozdiel od medzimestskych karos 950, ktore su skoro cele nove. Motory Iveco zatial sekaju dobrotu, vodici sa ucia na tom jazdit, len hluk je citene vacsi.

Ako zalozne boli zaradene dalsie 732GO - 877AF (ex 22), 091AG(ex 34) a 4097 (ex 51, neskor 55). Z toho rocnika ostava len 092AG na linke 10. Taka Blava by asi mohla od radosti skakat, keby mala take zalozne vozy.
Tebece: ja o takých neviem, ale odkedy som sa s Dušanom hádal, že v BB nebola "bublinková" reklama, (a ona bola) takže nebudem tvrdiť nič. Ale asi také vozy v BB neboli...

Vladimír: napísal som to veľmi cielene - je mi jasné, že sa na seba totálne podobajú, ale zasvetení tvrdia, že je to úplne nové, lepšie vozidlo (nový motor Iveco, kataforéza atď.) a vzhľadom na to, že je číselne odlíšené od radu 941, dali by sa očakávať aj výraznejšie zmeny v interiéri - ale tie nenastali...
Majkl: Pises, ze Ta prekvapilo, ze nove B961 sa velmi podobaju B941-kam. 🙂 🙂 🙂 To ma nesmierne pobavilo. Ved coze je B961? B941-ka s novym zadkom! Ale myslim, ze je to zmena k lepsiemu.

Rozmyslam, ze B961 asi na Slovensku jazdia len v BB a v PO... Mylim sa? Opravte, resp. ma niekto doplnte, ak viete viac.

Ale naozaj uprimne by som sa rad pozrel k vam do BB, ze ako vyzeraju tie "lepsie" EMtesty...

Kedze v dobe (pred 1 mesiacom), ked som navstivil BB bolo schopne hlasit zastavky len jedno vozidlo MHD a nepodarilo sa mi nim odviest sa, rad by som kohokolvek z vas poziadal o nasledovne. Popiste mi, ako sa hlasenie prejavuje?
1. Kto hlasi zastavky - muz alebo zena? (i ked som uz vyrozumel z predoslych prispevkov, ze to bude zena). Co je dotycny (a) zac?
2. Kedy sa hlasi nasledujuca a kedy aktualna zastavka? Ako tie vety zneju? (nasleduje zastavka, nasledujuca zastavka, dalsia zastavka...)
3. Co presne zobrazuje vnutorny displej a ake su vztahy medzi tym co zobrazuje a tym co sa akusticky hlasi.
4. Ako presne funguje system? Na zaklade coho hlasi zastavky? (viem, ze GPS - ale popiste blizsie "rozmyslanie" systemu).
5. Doplnkove informacie - ako system ohlasuje konecnu zastavku, ako su nahovorene mimoriadne hlasenia (porucha vozidla, obchadzka, vyzvy pre cestujucich, kontrola CL a pod.)
Vopred dakujem
---------
Prajem vam vsetkym uspesny start v novom roku 2003.
Pamata si niekto v BB Ikarusy 280, ktore mali velke okenne vetraky? mne sa zda ze tam take kedysi jazdili, ale nie som si isty...
Táák, konečne som sa viezol v novej Karose B961. Vozidlo samotné na mňa urobilo dobrý dojem – na prvý pohľad je však veľmi podobné klasickým 941-kám. Špeciálne ma však zaujímala novinka v BB – nový typ transparentov Emtest. Moje postrehy:
- hlásenie zastávok (ako písal aj Danny) išlo správne, ale na vnútronom transparente sa zastávky vypisovali v opačnom poradí (z druhej konečnej) J - to znamená na zastávke Úsvit displej ukazoval Rudohorská, Pol. (linka 24)
- dosť blbé je, že vždy keď voz dojde do zastávky tak sa transparent vyresetuje (vypne a zapne) asi na ½ sekundy...
- nevýhodou je aj, že stále sú to len LED transparenty bez DOT terčíkov
- GPS stále nefunguje na 100% a občas hlási zastávky dopredu
- transparenty stále nezobrazujú mäkčene a dĺžne pri niektorých zastávkach (Okruzna)
- na bočnom transparente v 2. riadku sa stále rolujú všetky zastávky, trvá to zbytočne dlho, stačilo by, keby tam boli vybrané dôležité zastávky (ako na BUSE)
- zadný transparent je stále príliš malý a tým zle čitateľný
- ale aby som len nekritizoval: konečne majú vyššiu grafickú úroveň a sú lepšie čitateľné
Desat a pol minuty na zastavke, to uz je sila. (Zase ten Oskar - 83 percent pokrytia, to uz je sila. 🙂

Mam velmi rad obyvatelov Banskej Bystrice a aj toto mesto mi je velmi sympaticke. Ale myslim, ze ani vy, samotni Bystricania, nedocenujete vyznam samostatneho dopravneho podniku. Verte, ze by sa to velmi zlepsilo. A mozno aj v takych detailoch, ktore si myslite, ze s tym nesuvisia.

BB potrebuje vlastny DP viac ako sol!
Caute páni! Mam opat, aj teraz- v case vianoc, dve perly (zaujimave, ze obe sa tykaju novej dlhej Karosy, mam na nu bohove stastie 🙂 :
1.) cestoval som v piatok 20.12.z konecnej L 22- smerom na Sasovu- a bus na Namesti Slobody(VUB)
STAL 10,5 MINUTY!!!!- tak dlho ludia nastupovali- taketo cosi som snad este nikdy nezazil!
2.) A moja oblubena nova velka posahana Karosa ma opat potesila a pripravila predvianocny uskrn-
teta z Lumenu hlasila zastavky pekne po poriadku, ale technika sa opat nezaprela a display tentoraz pisal zastavky v opacnom smere :-))) - to akoby sme stale cuvali 🙂 Tak ma opat potesili!
3.) A nas mily jogurtovac Rajo - neuveritelne- spojazdnili a diodky sa rozblikali! A pekne ukazuje linku 20.
Tak a este dodatocne prijemne Vianoce & kuzelny Silvester & stastny Novy rok vsedkym podielacom a prispievacom na tuto stranku
Aj ja by som všetkým rád zaželal šťastné a veselé Vianoce!
Tak teda: všetkým userom: Šťastné a veselé...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.