Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimir: vobec som nepovedal ze to umyvanie neznasam. Naopak, je dobre ze sa stara. Len som citoval anonymneho vodica (mam to sprostredkovane). Ocenuju to aj v podniku. Jeden mlady takto dostal zo striedaca (zvycajne po zazviku ked nema linku ani vlastny bus) linku rovno na novy autobus.

Papyr: RG + BUSE LED by som prijal hned, Emtest nech si necha SADka.
Sasovsky Tescobus chodi stale, dnes som ho videl. Je to biely medzimestsky bus, bez nalepky akejkolvek SAD-ky
Kami: Z Tvojho prispevku som nadobudol pocit, ze odsudzujes umyvanie vozidla na konecnej! To myslis vazne? Na mna nic ine neurobi taky dojem, ako ked vidim na konecnej vodica umyvat bus.

Co sa tyka vonkajsej vyzdoby: Velmi neschvalujem, ale nevadi mi.
Asi som tu jediny co schvaluje miernu vyzdob aj zvonku. Vo vnutornej vyzbobe som davno nevidel ziadnu specialitku. Vacsinou su to fotky, obrazky, ci nalepky, v trolikoch byvaju policky na stene a v jednom buse je model 741.
Niekedy v case ked sa z 1220 sa stal 1220 mal ten bus vyzdobenu kabinu modrym kobercekom, proste cela bola calunena na modro. Nevidat uz ani farebne osvetlenie interieru.

Vodici su naozaj rozny. Niektori su hrdi ako si vyzdobili bus, dalsi ho cistia na kazdej konecnej ("nefajci, citat nevie,tak co by robil" 🙂 ), dalsi neznasaju vyzdobu.
Jeden taky sa nikdy nestaral o vyzor busu, zato vzdy poriadne ponahal technikov, teraz si primontoval kurenie a na zimu totalne zateplil bus (kobercek za maskou, oblozeny motor ...).

Malokto ma pridelny vlastny voz ako jediny. Vacsinou su dvaja na jeden, 3 na 1, 4-5 na 2 a dokonca je aj pripad 6 vodicov na 3 vozy. Okrem toho vodici klbovych fasuju na vikend solo vozy, tie nemaju pridelene. Preto sa dnes malokto kasle s prehnanou vyzdobou interieru.
Petik: To je zaujimave. Nepamatam si, zeby som v zime stretol vodica, ktory zimnu uniformu zamenil za letnu 🙂

Ja mam tiez rad unifikaciu (dokonca neznasam CVR). Ale co sa poznam s par vodicmi v PO osobne, tak som zistil, ze svet MHD ma este jeden rozmer. Medzi vodicmi vladnu rozne nazory, rozne nalady, rozne vztahy. Niekedy mi skoro pripominaju male deti, ked pocuvam rozne historky, co sa udiali. Kto to nepozna, nepochopi. Niekedy moze byt dovodom na vyzdobenie vozidla aj napr. skutocnost, ze sa dotycny vodic s niekym pohada a s protivnikom sa vo vsetkom preteka. A tak si povie: "A just budem mat krajsi autobus!" 🙂
Ja celkom dobre nerozumiem, ako moze napis alebo farebna ciara na karoserii zlepsit pohodu vodica.
Zdobit si to predsa mozu zvnutra. Vcera som napriklad isiel domov busom, ktory bol fantasticky navonany (doslova vyparfemovany), vykureny (vodic mal len kratke rukavy), osvetlenie bolo mierne tlmene s farebnym odtienom, vpredu bol vianocny ministromcek, skratka parada. Toto sa mi paci. Ale tie napisy zvonka, to nie.
Ja mam rad ked su zvonka vsetky busy stejne, hoci uznavam ze niekto moze mat aj iny nazor.

Papyr: Vsimol som si ze na K-reporte sa stazujes ze Vam zrusili Odru 🙂
Nechces kupit nejaky stary motorak, mozme s nim jazdit Praha-Kosice 🙂
Inak ja mam pocit, ze ZSSK o***avaju cestujucich pri predaji listkov do Ciech. Ked som si kupoval listok do Prahy, bol som uplne v soku. 1000Sk so Z-kartou a lozkom! Teraz som pozeral na ucet a je to 802Kc !!! Pritom ked som si kupoval listok niekedy v lete v Prahe, tak to stalo 400Kc + cca 230Kc lozko.
To by ma sakra zaujimalo, kde je zvysnych 170Kc!
K zdobeniu busov: ked si niekto nalepi nalepky do kabiny vodica, to mi nevadi. Ale zvonku ma byt voidlo unifikovane a v jednotnej farebnej kombinacii, platnej pre vsetky vozidla daneho dopravu (tzv. mestsky nater), pripadne na nom moze byt celovozova reklama. Ale nie nejake neumele pokusy o skraslenie. To mozu vodici v tom pripade, ze ten voz bude skutocne v ich osobnom vlastnictve.

K displejom: najlepsia kombinacia, aka je v dnesnej dobe mozna, je palubny pocitac RG Mielec a cielove tabule BUSE. Samozrejme, tie superziarive.
^^^ toto ma byt oficialna stranka BBDS, zavod MHD. Ale linka 32 tam neni ani nahodou 🙂

Petik: mam pozicanu knihu 25 rokov CSAD a je to fakt pekna kniha. Co sa tyka obrazkov zatial najlepsia z vyrocnych knih. A v textoch nerozoberaju jednotlive zavody, ale rozne oblasti posobenia CSAD.
Nevravim, ze Emtest je jediny co dokaze menit zastavky, ale bystricky BUSE je len na ozdobu, ak vodic zabudne zmenit konecnu tak ... a Emtest to spravi vsetko za neho. Opakujem, v BB.

Mna osobne iritovala cista biela plocha na prednom cele, takze som sa potesil ked to niektori spestrili.
Majkl: A nielen v BA, ale aj v PO, aj v KE, aj...

Zhrnieme to? Blby napad (bezkontaktne karty) pritiahol blby system (EMtest). 🙂
Aj BUSE prehadzuje sám.

Emtest bol údajne vybraný preto, lebo v dobe, keď sa o tom rozhodovalo, ako jediný ponúkal bezkontaktné karty... (strašná škoda)

Zdobenie vozidiel: fuj! Nemá to nikde obdody. Som ešte nevidel, aby vo Viedni bol "vyzdobený" bus. Ale toto je aj v BA. Nepoviem nič, keď si vyzdobí zvnútra kabínu, ale olepovať to zvonka... Inak, myslím, že tie nálepky "Banská Bystrica" sú dielom dielenských robotníkov a nie vodičov.
Kami: samostatne bez zasahu vodica prehadzuje linky a ciele aj napr. R&G Mielec, ktory navyse vie brat do vahy prejdenu vzdialenost, vyhodnocovat vsetky zakladne ukazovatele prevadzky vozidla, vnimat otvaranie a zatvaranie dveri... A ovladat vie aj tabule BUSE 🙂 Nie je to teda len domena EMtestu.

Petik: Proti vyzdobovaniu vozidiel nic nemam. Vodicovi to zlepsuje naladu, zvysuje pohodlie, co ma priamy suvis s technickym stavom vozidla. No s nicim sa nesmie prehanat. Ani so zdobenim.
Petik: emtesty maju len jednu vyhodu, prehadzuju linky a ciele automaticky, netreba menit tabule.
Nevidim problem v dotvoreni vozidiel. Naco je dobrych 20 rovnakych vozidiel ? Vodic co si zoberie bus za svoj, vyzdobi si ho a stara sa on, sa v nom lepsie citi. Prospieva to aj cestujucim aj technike. Ale s mierou. Netreba experimenty typu BC4046, 4944 a pod.
V rokoch 97-98 to zacalo vyzerat v uliciach jednotvarne. 😞

Inak, jeden vodic ma na autobuse menovku na skle. A zachadza aj na Uhlisko.
Tie Emtest-acke transparenty na novych autobusoch su hrozne.
Ale okrem toho sa mi nepaci este jedna vec. V BB to vyzera, ako keby si vodici mohli pomalovat autobus podla momentalnej nalady. A tak je obcas na Karose nalepka Renault, obcas napis Banska Bystrica nad prednym sklom a podobne.
Uz cakam len na to, ze nabuduce nabuduce tam pribudnu napisy "Ferov voz", "Jozove delo", "Cervene Porsche" a podobne.
Pocasie cez sviatky poznacili dopravu minimalne. Pocas mrazov cez noc zamrzlo niekolko vozov, taka 100 nepremavala aj pol dna, bez rozdielu znacky.

2.1. na zasnezenej ceste narazil Renault Megan do 51tky, zrejme 630AS. Autobus vychadzal zo zastavky Dumbierska ZS smer Sasova, daval prednost oprotiducemu busu a Megane jednoducho bez brzdenia zastal o naraznik busu. 🙂

Inak sneh nerobil problemy ani Ikarusom.
Vladimir: vsetko zrejme funguje cez polohu. Emtest nespolupracuje s nicim, takze nie je mozne pouzit vzdialenost ani otvaranie dveri. Nehlaskuju sa vsetky skratky, nieco sa hovori cele.
Ak sa zasiahne do automatickeho prehadzovania zastavok, moze to zblbnut. Navyse, v kazdom voze to moze fungovat inak. To by chcelo spravit vyskum a v jeden den sa previest trolikmi aj busmi.
Preco Emtest ? Dobra otazka. Myslim ze sa to pytaju vsetci co sa s tym musia denne babrat 🙂
Majkl: VUKOV je Vyskumny ustav kovoobrabania, za socializmu sa tam vyrabali rozne priemyselne roboty.

Inak v PO tiez hlasime zastavky na zaklade prejdenej vzdialenosti.
Potom ma už len jedna vec zaujíma - prečo BBDS kupuje výrobky firmy EMtest???
Systém, ktorý popisuješ (uplyn. urč. času) je podľa mňa podstatne spoľahlivejší (v dnešných podmienkach) ako GPS hlásič. Jeho nevýhodou v BB je to špecifikum, že aj na najfrekventovanejších zastávkach sa stáva, že nikto nenastupuje a nevystupuje. Zastávky sa teda nedajú rozdeliť na stále a "na znamenie". Tým pádom môže nastať chyba v hlásení napr. z dôvodu, že vodič neotvorí dvere (a tým neposunie zastávku) a neprestaví ju ani na palubáku. A pokiaľ si to nevšimne, tak bude chodiť "o zastávku pozadu". Túto nevýhodu v BA riešime tak, že v palubákoch sú nahrané aj údaje o vzdialenostiach medzi zastávkami a keď je zastávka na znamenie, tak sa na palubáku automaticky prehodí aj bez otvárania dverí.

Tento GPS systém nefunguje na 100%. Neviem, či to je nepresným zadaním polohy zastávky, alebo nepresnosťou vyhodnotenia polohy GPS zariadením. Každopádne, stáva sa, že napr. voz stojí na zastávke a už hlási nasledujúcu zastávku (to by malo až po odchode zo zastávky). Na linke 1 dokonca raz ohlásilo zastávku "Úsvit" ešte pred vjazdom do zastávky "Štadlerovo nábr.". Takže je ešte čo vylepšovať... Ak ťa zaujíma, že kedy hlási aktuálnu a kedy nasledujúcu, tak hlási to "ako sa podarí". Stáva sa (keď je kratšia vzdialenosť medzi zastávkami), že ohlási "gong - nasledujúca zastávka XY, gong zastávka XY" tesne za sebou 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.