Je to fakt len jedno zrnko na púšti... Systémovo sa nič nezmení, vrátia len L24 a všetci sa budú tváriť ako hrdinovia, aj keď od začiatku bolo stále jasné, že L24 sa vráti do siete. Zaujímavejší však bude ústupok mesta na zľavách, z čoho vyplýva, že niektoré zľavy sa určite zrušia. V konečnom dôsledku kvalita i tak výrazne trpí a navyše za to budeme platiť viac a pritom nezostáva žiadna nádej na zlepšovanie. Takéto rozbitie systému hromadnej prepravy osôb má za následok zápchy, ktoré sú už dávno realitou. Stačí, ak sa navyše stane dopravná nehoda, ako dnes a skrachuje celá doprava. Napr. okolo 16:00 bolo Nám. slobody úplne zapchaté a vozidlá prichádzajúce z Kukučínovej a ČSA jednoducho nemali kam pokračovať; zápcha na nábreží už úplná samozrejmosť.
Od 16:39 do 17:22 som sledoval odchody spojov MHD zo zastávky Národná potom, čo som v smere na žel. stanicu videl ísť za sebou 3 spoje L6. Takže v smere Hušták boli meškania (plán/skut.): L8 (16:33/16:39:58) +6:58; L51 (16:35/16:43:50) +8:50; L2 (16:43/16:55:18) +12:18, (16:53/16:58:18) +5:18; L6 (16:36/16:56:04) +20:04, (17:01/17:01:23) +0:23; L1 išla najbližšie až 17:03:53, takže spoj o 16:49 vynechal úplne a išiel až spoj o 17:03/17:03:53 (a či išiel spoj 16:37 takisto veľmi pochybujem, ale ak áno, mal v tom prípade minimálne meškanie, čo by bolo v tom čase skôr zázrak, ale na 100% to vylúčené nie je); L54 (16:30/cca 16:42) cca +12 min. - išiel medzi spojmi L55 (16:41) a L34 (16:42).
Toto, spolu s denným meškaním veľkého množstva ďalších spojov, sú daňou za neodborné (ne)zasahovanie do dopravy v meste, ktoré nás každý deň ukracujú o desiatky minút nášho života a nejaké stretnutie o znovuzavedení jednej linky to zďaleka nevyrieši a vyznieva úplne smiešne. Škoda len, že je to veľmi trpký smiech!
Od 16:39 do 17:22 som sledoval odchody spojov MHD zo zastávky Národná potom, čo som v smere na žel. stanicu videl ísť za sebou 3 spoje L6. Takže v smere Hušták boli meškania (plán/skut.): L8 (16:33/16:39:58) +6:58; L51 (16:35/16:43:50) +8:50; L2 (16:43/16:55:18) +12:18, (16:53/16:58:18) +5:18; L6 (16:36/16:56:04) +20:04, (17:01/17:01:23) +0:23; L1 išla najbližšie až 17:03:53, takže spoj o 16:49 vynechal úplne a išiel až spoj o 17:03/17:03:53 (a či išiel spoj 16:37 takisto veľmi pochybujem, ale ak áno, mal v tom prípade minimálne meškanie, čo by bolo v tom čase skôr zázrak, ale na 100% to vylúčené nie je); L54 (16:30/cca 16:42) cca +12 min. - išiel medzi spojmi L55 (16:41) a L34 (16:42).
Toto, spolu s denným meškaním veľkého množstva ďalších spojov, sú daňou za neodborné (ne)zasahovanie do dopravy v meste, ktoré nás každý deň ukracujú o desiatky minút nášho života a nejaké stretnutie o znovuzavedení jednej linky to zďaleka nevyrieši a vyznieva úplne smiešne. Škoda len, že je to veľmi trpký smiech!
Kami
Pridali DPMK 78 miliónov, aby nezvýšil cenu lístka
Tohtoročnú dotáciu DPMK 434 miliónov korún schválili včera mestskí poslanci na návrh koalície KDH-DS a SDKÚ-OKS. Magistrát pôvodne navrhoval o 78 miliónov menej. Minulý rok dostal DPMK vyše 450 miliónov, ale z toho 387 miliónov od štátu, ktorý tento rok na košickú mestskú verejnú dopravu nedá v dôsledku fiškálnej decentralizácie ani korunu.
Predseda poslaneckého klubu KDH-DS Emil Kočiš zdôvodňuje pozmeňujúci návrh koalície tým, že nechceli, aby DPMK musel zvyšovať ceny lístka: "Košičanom sme už zvýšili o 100 percent daň z nehnuteľností, nechceme, aby platili viac aj na MHD. "
....
[14. 1. 2005]