Inca: Brezno nemá klasickú MHD. Má len prímestské linky, ktoré premávajú len po území mesta. Nenechaj sa pomýliť firmou DP Brezno, ktorá je súkromná a prevádzkuje jedinú linku.
Inca: Ja si nemyslím, že režijné výhody by boli prežitok socializmu a tiež si nemyslím, že ich zrušením podnik 'zázračne zbohatne'. Pokiaľ má človek bezplatnú možnosť sa voziť, tak sa vozí. Ale keď ju nebude mať, tak už bude veľmi premýšľať kam pôjde.
a koľko stojí ročná režíjka? Hádam okolo 1500 Sk (tento príjem si do svojho prepočtu nerátal). Všetky firmy, čo môžu sa snažia motivovať svojich zamestnancov aj mimoplatovo. A v podstate je to nevyhnutnosť. Neviem, koľko mladých ľudí by chcelo robiť na železnici, keby neexistovali režíjne výhody. A to ti nevadí, že napríklad hypermarkety predávajú svojim zamestnancom tovar za zlomkové ceny, alebo, že zamestnanci Mc Donalds sa stravujú v "mekáčoch" za polovicu... Nechcem byť ironický, ale možno by po prepočte vyšlo, že sa tým predražuje cena hamburgeru o 3 koruny... ?
No ved prave - kolko? Kto to vie?
Este raz. Treti raz raz. Stvrty raz:
Keby to bol do roka len milion je to milion ktory musi ktosi zaplatit, alebo lepsie povedane milion, ktory chyba v trzbach.
1. Pocet zamestnancov SAD BBDS je cosi cez 500 vratane zavodu v Brezne. By the way - vie prosim niekto ako je to s financovanim MHD v Brezne?
Ja by som nerad sklzol do debat kolko ludi chodi alebo nechodi zadarmo. Pokial viem tak rodinni prislusnici maju po zakupeni rocnej rezijky narok na cestovanie za 1/2 ceny ako ostatni.
Este raz - pripada mi hlupe zvyhodnovat vlastnych zamestnancov a pritom pytat dotacie.
Opäť - koľko zamestnancov z tých hypotetických 500 cestuje (a koľkokrát do roka) diaľkovými linkami??? Možno päť percent častejšie ako raz do roka (ale to sa už aj zamotávam do odhadov)...
číslo 500 som použil ako modelový príklad (ak by sme zarátali aj prímestských vodičov, resp. iných zamestnancov).
Nadčasy sú obmedzené. Žiadny zamestnávateľ nechce platiť príplatky za prácu nadčas.
Re #6075 Inca: nemiešaj teraz dohromady 2 veci: rast platov vs. rast produktivity práce - táto úmera môže fungovať v klasickom ziskovom podniku a nie v podniku verejných služieb. Ja som hovoril o raste platov ako kompenzácia za zrušené zľavy a nie ako odraz rastu PP...
Ja viem. Kym nie je striktne oddelene hospodarenie MHD a ostatnych casti SAD tak je to jedno. Rezijne vyhody sa tykaju rovnako zamestnancov vyuzivajucich dotovane primestske linky aj komercne dialkove linky. Nechcem sa stale ohanat matematikou ale zamestnanec cestujuci do BA zadarmo znamena znizenie trzieb o viac ako 1 Sk na kilometer.
Inca: 1. Ty si sa začal oháňať číslom 500
2. prečo do počtu voziacich sa počítaš aj samotných vodičov, keď tí majú vlastný zvoz a rozvoz?
3. A pokiaľ viem, tak už teraz by sa rodinní príslušníci nemali voziť celkom zadarmo.
Ja nehovorim ze tie cisla su presne, boli uvedene ako priklad. Mohol by som oponovat ze na zamestnanca ktory nema deti pripada zamestnanec ktory ma deti tri, na dieta ktore chodi do skoly cez ulicu pripada dieta co musi 3x prestupovat ale o to nejde. Otazka je preco by mal zamestnavatel ODKAZANY NA DOTACIE zamestnancom kompenzovat cosi na penaznych prijmoch. Alebo povedzme zamestnancom ano ale preco ich rodinnym prislusnikom. Ja netusim ake su priemerne platy v SAD - tvoja vyhrada by bola opodstatnena keby boli podpriemerne co si nemyslim. Skor sa mi zda, ze cely system zamestnaneckych vyhod v SAD aj ZSR je pozostatok socializmu ktory z nejakych mne neznamych dovodov preziva.
Majkl pisal, ze zvysenie platov o povedzme 2000 Sk by bolo do roka 12M Sk bez odvodov. Ma pravdu, lenze platy sa mozu dvihat pri zvyseni produktivity, zvyseni trzieb, znizeni nakladov, rozvoji dalsich liniek. Ak mi ide podnik o 10 k 5 tak by som sa skor zamyslel nad kvalitou vedenia a nie nad kvalitou vodica
uctovne doklady su len vyhovorka Kralika. A mozno mu vadi ze niekde lietaju miliony a jeho obchadzaju. Ziadny subjekt nedokladuje vsetky svoje peniaze, prijemnca dotacii by mal len dokladovat len pouzitie dotacie a ak to vyzaduje zmluva/predpis aj ekonomicky opravnene naklady.
Pozrel som si nový cenník MHD v Nitre, kde zaviedli evidenčný CL vo výške 2,- Sk pre dôchodcov nad 70 rokov a držiteľov preukazu ZŤP a ZŤP-S. Takéto evidenčné CL sú aj na železnici pre dôchodcov nad 70 rokov a predpokladám, že postupne prejdú aj do MHD. Takto sa spriehľadní počet osôb, ktoré využívajú zľavy.
1. Vodicov nie je zdaleka 500
2. Aj zamestnanci dopravnych podnikov maju rezijne vyhody
3. Myslim, ze vodic MHD zarobi viac ako 13000 v hrubom aj ked za cenu nadcasov.
Jasne, bavime sa o hypotetickych cislach. Ale su to cisla o ktorych sa oficialne nehovori. Sukromni dopravcovia mozno svojim zamestnancom poskytnu nieco na sposob rezijmych vyhod - ak na to maju peniaze. Kazdopadne nepytaju peniaze od statu (mesta).
Ja nehovorim ze mam Kralikovu fotografiu nad postelou ale v niecom ma pravdu: ukazte mi vase uctovne doklady, preukazte opodstatnenost dotacii a mesto vam peniaze da. tak, ako to bezi v Cechach kde sa musi dokladovat vsetko. Teraz samozrejme nehovorim o trzbach ktore su v elektronickych pokladniach ale o nakladoch. To pochopitelne vyzaduje zo strany statu, mesta alebo ineho dotujuceho subjektu pristup k dokladom a hlavne ludi, ktori vedia co kontroluju. Na strane druhej nemoze SAD povedat ze chce x penazi bez toho, aby bolo mozne skontrolovat na co budu pouzite.
To je ale výpočet, ktorý nie je absolútne podložený argumentami. Jednako nie každý zamestnanec je ženatý, nie každý má dieťa, nie každý denne dochádza niekam MHD, jednako v prípade odobrania tejto zamestnaneckej výhody by bolo potrebné zamestnancom toto kompenzovať na peňažných príjmoch, čo je pre zamestnávateľa omnoho drahšie.
áno, čísla sa dajú všelijako poohýbať... Vodičov treba nejako motivovať, aby sa ich vôbec našlo dostatok (BBDS tvrdí, že v okolí BB je problém zohnať kvalitných vodičov). Ak by sme im zobrali režíjne výhody, bolo by dobré ich motivovať platovo (povedzme vodič v BBDS zarobí 13000 Sk a vodič v DPB zarobí 17000 Sk - a to sa ešte nemusí babrať s peniazmi, sledovať preukážky, včas zatvárať zadné dvere, po každom kole meniť tabule, šetriť každý jeden ml nafty a pod.). Ak by im BBDS chcela zdihnúť platy o 2000 Sk, tak by to znamenalo 500 x 2000 x 12 = 12 mil. Sk ročne + odvody. A toto sú reálne náklady, ktoré spôsobia úbytok peňazí. Tak nie sú režíjne výhody predsalen schodnejšou cestou?
Inak, myslím si, že po čase dôjde k ich obmedzeniu pre rodinných príslušníkov (povedzme nebudú jazdiť zadarmo, ale za polovičné cestovné).
ako napisal LUK, este nikto nevie. Dokonca aj ked bude chvaleny cenovy vymer, je to len cenovy strop. Skutocna cena bude najnizsia ako sa da.
Co sa tyka zliav a bezplatneho cestovania, vyzera to ze nejake zlavy by sa aj mohli zachovat. VSETKO je vsak v rovine FAM. Zadarmo sa budu vozit asi len zamestnanci. Rodinni prislusnici uz podla mojich sprav platia (resp. budu platit).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
2. prečo do počtu voziacich sa počítaš aj samotných vodičov, keď tí majú vlastný zvoz a rozvoz?
3. A pokiaľ viem, tak už teraz by sa rodinní príslušníci nemali voziť celkom zadarmo.