Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
šoféri sa opäť skodoradostne usmievajú,ked ľudia nestíhajú spoje a spopred nosa im ujde spoj,dalsi ide až o pol hodinu.Napr.teraz z nàmestia pri prestupe z 8 na 22 o 21.10hod je to úžasné,tento jav som zatiaľ spozoroval iba v BB
luk11: Neťahaj sem teraz prosím veci, ktoré s MHD nesúvisia.
aky je vas nazor na europa shopping center ?
Luka na hrad ako by povedali hokejovi fanusikovia. Vsevedko zistil som podrobnejsie info o tych Zvolenskych autobusoch na bioplnyn. Citujem zo zmluvy medzi CSAD Zvolen a Stredoslovenske Vodarne a kanalizacie zavod 08 kanalizacie odstiepena prevadzka Cisticka odpadovych vod Rakytovce.zavazujeme sa spolocnosti Sad Zvolen,ze umoznime odber bioplynu za vopred stanovenych cenovych podmienok a umoznime pristup do objektu cisticky 4 vozidlam Sad za ucelom doplnenia pohhonnych hmot. Tak uz vies ze Zvolen mal 4 taketo autobusy,ktore jazdili na primestkych linkach.V sucasnej dobe uz nepremava ani jeden z nich a boli zosrotovane:-(
Jana M: nie si nahodou spoluautorka peticie za 24? 🙂
Aj Ing. Snopko je len vykonny pracovnik a dohodnut sa musia statutari mesta a BBDS.

Neviem ako podrobne studuje mesto uctovne doklady firiem ktore odvazaju odpad, cistia mesto, ci zabezpecuju ine sluzby pre mesto. Podla udajov prezentovanych v decembri (4,3 mil. km a naklady cca 180 mil. Sk) to vychadza na 42 Sk/km. Co je menej ako pri DP v BA, ci ZA.
Reakcia na: LUK #6017:

Viackrát bolo spomínané založiť aj vlastný DP. Táto myšlienka sa aj mne pozdáva. Myslím si, že mesto v minulosti nemalo o vytvorenie DP záujem a pravdepodobne ani teraz. Lebo mať vlastný DP je už zodpovednosť pred občanmi a už sa nedá vykrúcať. Pred privatizáciou bola aká-taká možnosť na delimitáciu majetku zo SAD do nového DP. Je ešte možnosť na vzniknutie DP?
To znamena, ze pripadne staznosti mam adresovat ing. Snopkovi? Je tu niekto, kto pozeral jeho prispevok na AZTV? Podla jeho slov mi SAD-ka pripadala ako obet, ale po precitani prispevku nasho "skveleho" primatora sa neviem rozhodnut. Jeden hadze vinu na druheho. Myslim, ze keby sme im na 1tyzden vzali ich super auticka a boli by nuteny cestovat autobusom /hlavne smerom, ktorym chodila 24/, alebo peso, velmi rychlo by dali vsetko do poriadku. Ale pokial sa ich tieto "skvele" zmeny osobne nedotykaju tak sa predsa nebudu vrusovat.
pete.: To jedno ešte presne neviem, ale skôr bohužiaľ, lebo sa mi bridí niečo len kritizovať, no nemám žiadne možnosti dosiahnuť nejaké zlepšenia. A ver, že keby som mal zodpovedajúce právomoci, tak by to tu vyzeralo úplne inak, lebo aj z mála sa dá variť, len treba vedieť ako. A časom by sa vďaka tomu možno mohlo variť aj z väčšieho. Raz už som mal spracovaný projekt celej MHD a niektoré myšlienky z neho BBDSka použila až o niekoľko rokov neskôr...
Reakcia na: LUK #6017:
bohužiaľ? Nie chvalabohu? 😉
Jana M: Ďakujem za pochvalu, ale sklamem Ťa, v BBDS bohužiaľ nepracujem.
Reakcia na: Majkl #6003:
mal som na mysli príspevky typu 6011...

Re #6013 Inca: V BBDS jednoznačne chýba človek, ktorý by bol zodpovedný za koncepciu tvorby cestovných poriadkov a aj za samotnú realizáciu. Lebo tvoriť cestovné poriadky len popri inej činnosti je nanajvýš nevhodné.
Ad diaľkové spoje - nechcem sa hádať, ale stále je to v tej rovine "mne sa zdá". Možno spoj v stredu je stratový, ale plne ho kompenzujú iné dni... Fakt neviem, chcelo by to presnejšie čísla.
Ad režíjne výhody - toto naozaj nie je fér, čo si myslíš, že rodina zamestnanca nemá nič iné na práci, len sa celý deň vyvážať?

Re #6015 Jana M: ono by to bolo zaujímavé, ak by LUK naozaj robil v BBDSke, ale môžem ťa ubezpečiť, že taký človek, ktorý si sťažnosti aj prečíta, už v BBDS robí. Je to Ing. Snopko a pár krát už prispel aj sem do fóra (kvôli mailu).
Sledujem tuto diskusiu uz dost dlho a ti, co ju sleduju tiez si uz davno urcite vsimli pohotove reakcie pana, pani ? pod menon "LUK". Je zvlastne, ze vzdy pozna odpoved na kazdu otazku: kolko autobusov, kolko zamestnancov, kto ma ake zlavy, technicky stav autobusov............Myslim, ze by v pohode mohol byt zamestnancov SAD. Ak ano, bola by som rada keby som nasla konecne niekoho, komu mozem zaslat svoje staznosti s vedomim, ze si ich precita. Tah s 24 bol naozaj pod pas !!!!
Inca: pokiaľ sa to nezmenilo, tak spoj do Viedne a paralelný spoj do BA robí jedno vozidlo, takže tu evidentne je snaha znižovať náklady.
Ad zamestnanecké zľavy: každý väčší podnik sa snaží dať svojim zamestnancom aj niečo navyše mimo platu, obzvlášť ak ho to nič nestojí. A nemyslím si, že tých 'pár' voľných lístkov by podnik zruinovalo, lebo pokiaľ ho nedajú, tak tí ľudia jazdiť prestanú, čiže tržba sa tak rapídne nezvýši, aby to zavážilo. A okrem toho sa aj tieto zľavy budú redukovať.
Reakcia na: Majkl #5995:
THP v oblasti CP je udajne skutocne poddimenzovane, pocul som ze ma dvoch ludi. Neviem. Kazdopadne mi pripadaju cestovne poriadky robene stylom: Skusme toto. To je asi zle. Tak skusme hento. Tym nemyslim cloveka, ktory CP nahadzuje do pocitaca, ale celkovu koncepciu tvorby a rozvoja dopravy v BB. Jednoducho zivelne, bez systemu.
Ad stratove linky: Pomerne casto chodim do KE a pomerne casto tam chodia moji znami. Okrem nedele a piatku je tam par ludi. Pritom vyse 200 km po hodne mizernych cestach po hodne vysokych kopcoch. O Viedni sa ani nesirim, odkedy je kyvadlovka BA - Wien tak by stacilo vozit ludi do Bratislvy.
V ramci objektivity: Je lahsie linku zrusit ako si potom znovu vybojovat licenciu.
No a trochu mimo: Vsetci sme tu spravodlivo rozculeni ale pritom nik nehovori o rezijnych vyhodach zamestnancov SAD a ich rodinnych prislusnikov. Nevidim dovod preco by z mojich dani mali byt sponzorovani zamestnanci nejakej firmy.
V decembri som predvídal situáciu v BB a uverejnil na tomto fóre príspevok, ktorý opäť po doplnení predkladám.
Hospodársky výsledok BBDS musí byť vyrovnaný. Na jednej strane sú náklady, na druhej výnosy a rozdiel hospodársky výsledok. Pretože spoločnosť nedostala dotácie, tak musí ušetriť chýbajúcich 30% nákladov z prevádzky pri nezmenených výnosoch. Preto musia prísť veľmi silné reštrikčné opatrenie. 30%-ná reštrikcia k celkovým nákladom na prevádzku je skutočne katastrofický scenár, ktorý sa dá len ťažko realizovať. Jednoduchým znížením napr. len 30% liniek sa nezníži aj taký istý počet nákladov. Aby sa ušetrili náklady musia prísť mnohé ďalšie nepríjemné opatrenia, napr.:
1, Nesmú byť žiadne investície, utlmiť prípadné rekonštrukcie.
2, Materiálne náklady (úspora PHM, materiálu na údržbu, mazív, vznikne odstavením autobusov zo zrušených liniek, materiál na údržbu nahrádzať z vyradených autobusov).
3, Spotreba el. energie (úspora v administratíve a v dielňach zanedbateľná, výraznejšia úspora trakčnej energie - obmedzenie TD).
4, Výrazné obmedzenie opráv a služieb od cudzích organizácii.
5, Mzdové náklady a odvody tvoria vysokú položku v nákladovosti. Výrazná úspora vznikne prepustením nepotrebných zamestnancov, vodičov, údržbárov, administratívnych, zlučovanie funkcií. Nijaký nárast mzdových prostriedkov na rok 2005, obmedziť vyplácanie pohyblivej časti mzdy.
6, Zamestnanec je nákladný (drahý), prepustením vzniká úspora aj režijných nákladov napr. stravovanie, školenie vodičov, vybavenie ochrannými a pracovnými pomôckami a pod.
7, Odpredaj nepotrebného majetku a odlúčenie nepotrebných činností.
8, V dopravnej oblasti, zrušenie nerentabilných spojov, dopravu presmerovať len do hlavných koridorov aj napriek zvýšeniu dochádzkových vzdialeností., zrušiť intervalovú dopravu a nahradiť ju podľa potreby.
9, V časti tržieb je hlavný zdroj z cestovných lístkov, nedoporučujem však vysoko zvyšovať, lebo zvýšenie nie je úmerne príjmu (strata zákazníkov). Zrušiť zľavy na ktoré odmieta štát prispievať.
Aby vznikol kladný hospodársky výsledok v terajšej organizácii, radikálnym znížením nákladov asi o 30% pri nezmenených výnosoch je takmer nepredstaviteľné. Alebo, ak zo životaschopnej organizácie urobia v priebehu niekoľkých mesiacov chátrajúci podnik aj s následkami pre celú MHD. Dúfam, že toto nechce nikto zažiť, čo má len trošku bližší vzťah k MHD a Banskej Bystrici.
Velmi dobre ste to vyriešili, cestovne poriadky v BB ste neurobili pre ludi ale pre seba. Ako to mienite vyriešiť že niektorí ľudia nemajú ani auto a sú odkázany na autobus. A tie spoje do tesca to je hrôza.Veľa ľudí tam pracuje a nema sa dostať večer ako z roboty. Dobre viete že vy žijete z nás!! Ak nebudeme mi ľudia tak nebudete sedieť na tých stoličkách. Tak to riešte inak a vraťte alebo premyslite iné spoje. Alebo nejako rozumnejšie. dakujem
? je to na plač
A ešte: oháňať sa šafárením SADky v meste, ktoré samé prešafárilo kvantá peňazí mi pripadá viac ako drzé.
Reakcia na: LUK #6006:
to sa malo vzťahovať na posledných asi 500 príspevkov a nie na Jozefov konkrétny. ?
Majkl: podľa mňa má väčšinu z tohto masla na hlave mesto. A to hlavne preto, že celý čas o MHD ani nezavadili a teraz im to zrejme naopak vyhovuje, lebo nemusia hľadať vlastné vnútorné rezervy a ešte sa tvária, ako im ide o blaho občana...
Reakcia na: Jozef #6004:
Napisal ze na to mesto "nema pravo", nie ze to DP odmieta. Skor by som povedal, ze sa mesto o to doteraz vobec nezaujimalo.

Mimochodom ten agent StB je srandista: "SAD je monopolný prepravca v tomto meste. Tak ako vo všetkom, tak aj v oblasti zabezpečenia dopravy to nie je dobre." Toto hovori stary marxista? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.