Reakcia na: janbystrican #5893:
to je vidno, že sa o dopravu veľmi nezaujímaš (bez urážky), ináč by si nemohol tvrdiť, že mestský DP je blbosť. Opak je totiž pravdou. Jedine mestský dopravný podnik (za predpokaldu, že mesto MÁ reálny záujem na poskytnutí solídnej služby občanom vo forme kvalitnej MHD) dokáže najlepšie plniť úlohy, ktoré od neho cestujúci očakávajú. Žiadny súkromník nebude nikdy myslieť sociálne a udržovať neefektívne spoje. A aj mestský DP sa dá viesť tak, aby bol transparentný a efektívny. Príkladom môže byť Dopravný podnik mesta Prešov.Re #5904 PIT: dík za info.
Re #5905 Inca: čo všetci máte s tými autami? BBDS nie je VSŽ-ka, kde mali vozidlový park zostavený z bavorákov a audín. Riaditeľ BBDSky sa vozí na Passate a riaditeľ MHD na Octavii...
-Stratové diaľkové linky? Veď diaľkové linky vždy kompenzovali straty z prímestskej dopravy.
-Ad Granus trans: tak je to vždy, súkromník dostane licenciu na atraktívej trase, kde môže stanoviť nížšiu cenu - ale BBDS musí v rámci určitej obslužnosti územia jazdiť aj do menej atraktívnych oblastí za rovnakú cenu - a teda príjmy z lukratívnejších spojov musia vykryť straty z iných spojov. To by sa asi obyvatelia Španej Doliny čudovali, keby mali platiť povedzme o 40% viac ako na inej trase (zaujímavé, na takéto linky sa súkromní dopravcovia nehrnú)...
Pipino
Hovor za seba!
U nás sa často hovorí napr. o Írsku ako rýchlo rozvíjajúcej sa ekonomikou... Írsko bolo pred pár rokmi tam, kde sme približne teraz my. Prilákalo investorov atď. s tým rozdielom, že nerozpredávalo štátny majetok, teda ani pôdu, ani strategické podniky a pod. Dodnes má takúto polityku aj naďalej a pozri sa kde je! To, že štát je zlý vlastník môže tvrdiť iba človek, ktorí myslí len o tom, čo mu čo najviac uchmatnúť, ako napr. Minister Mikloš, ktorý sa za to môže hambiť... Nie nadarmo sa hovorí, že pokazená ryba smrdí od hlavy...