Ako som už v jednom príspevku spomenul, my sme na uvedenú situáciu upozorňovali kompetentných v dostatočnom predstihu. Dôležitý bol však fakt, že mestá sa dozvedeli koeficienty podielových daní asi koncom mesiaca október. Dovtedy boli presvedčené, že dostanú podielové dane a budú mať na všetky služby vykryté. Princípom fiskálnej decentralizácie však bolo, že časť prostriedkov dostanú z podielových daní a časť si musia vykryť vlastnými daňovými príjmami resp. vygenerovaním rozpočtu a hlavne jeho príjmovej časti. Veď ak mesto Banská Bystrica vygeneruje príjmy vo výške 806 mil. Sk a porovnateľné mesto Žilina - 1 miliardu 200 tis. Sk je v tom niečo nenormálne. Zvolen s počtom obyvateľou cca 50 % oproti B.B. má príjmový rozpočet vo výške 690 mil. Sk a tiež dotuje "súkromnú " SAD MHD vo výške cca 12 mil. Sk.
Rastislav
Nerozumiem rušenie ekonomicky výhodných spojov, teda tých, ktoré nie sú stratové, sú vyťažené a nevyhnutné pre každodennú dopravu obyvateľov mesta, či to dospelých do práce, či to detí do škôl. Pýtam sa pre koho ste tu!!! Pre občanov asi nie... Neviem pochopiť, čo ste týmto "zmysluplným" krokom chceli dokázať...
Až sa v tejto veci nič nezmení, pridám sa k väčšine známych a budeme chodiť do práce autom... Podporovať Vašu spoločnosť, ktorá nie je pre ľudí, s mizernými podmienkami pre cestovanie a s bezohľadnými vodičmi bez štipky kultúry a vychovania... to teda nie...
CHAMSTVO!!!