Reakcia na: jaromir #5664:
Základný problém je v tom, že vedenie mesta (primátor a poslanci MsZ) dlhé roky nemajú primeraný záujem na kvalitnom fungovaní jednej z najdôležitejších funkcií mesta, akou MHD bez pochýb v každom normálnom meste je. Ich macošský prístup vyústil do neschválenia dotácie pre MHD na rok 2005 a teda si neobjednalo výkony vo verejnom záujme, teda výkony a tarifné zvýhodňovanie určitých skupín obyvateľstva, ktoré by dopravca bez dotácie z hľadiska svojich obchodných záujmov nevykonal vôbec alebo nevykonal v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť. Takže kritika patrí v prvom rade na plecia vedenia mesta, ktoré nepodporuje MHD dlhodobo, napriek tomu, že má súčasne zo zákona vykonávať odborný dozor nad kvalitou a podmienkami vykonávania cestnej dopravy v meste. Mesto malo predovšetkým z vlastnej iniciatívy už pred 10 rokmi vytvoriť mestský dopravný podnik a v čo najväčšej miere podporovať verejnú hromadnú prepravu osôb a nie ponechať nekontrolovateľný nárast automobilovej dopravy, ktorá svojimi výrazne negatívnymi vplyvmi ničí životný priestor mesta - zápchy, vibrácie, hluk, prašnosť, exhaláty, parkovanie na trávnikoch, chodníkoch, ihriskách,...Na druhej strane dopravca za posledný týždeň opäť porušil veľké množstvo ustanovení zákona o cestnej doprave a dráhach v znení vykonávacích vyhlášok, keď nedostaočným spôsobom ozamoval prevádzkové zmeny na Silvestra, či zmeny od 03.01.2005, množstvo nesprávne umiestnených CP na zastávkach, na ktorých nemajú čo hľadať, chyby v samotných CP z hľadiska zákonných povinností, neuvedenie ich platnosti. Takisto neopodstatnené zrušenie L24 a nahradenie jej niektorých spojov na L25, čo v určitých časových polohách a cez víkend predstavuje zásadne nefektívne hospodárenie s majetkom štátu, keďže prepravné vzťahy v úseku Strieborné nám. - Nám. L. Svobodu sú v týchto obdobiach nižšie, ako u L24.
jaromir
Myslim, ze obhajujete neobhajitelne.BBDS nerobi nic preto, aby svoju prevadzku zefektivnilo.V podstate vyuziva svoje monopolne postavenie prepravcu na uzemi mesta B.Bystrica.Spocita si svoje aktualne a buduce naklady a z nich si vypocita cenu cestovneho.Ake racionalizacne opatrenia BBDS urobila na zefektivnenie svojej prevadzky? Zvolen napriklad vyuziva na niektorych linkach autobusy na lacnesi bioplyn alebo na zemny plyn a co BBDS?
V jednom s Vami suhlasim. Poslanci i vedenie mesta si myli pojmy s dojmami.Trhove ceny mozu vzniknut len v trhovom prostredi. Kde je vsak trhove prostredie v mestskej hromadnej doprave?A ak neexistuje trh, potom musi nastupit regulacia kompetetntnymi organmi a tie prave teraz flagrantne zlyhali. Dufam len, ze bystricania-volici si to v najblizsich komunalnych volbach uvedomia a sucasnemu kumunistickemu vedeniu mesta to spocitaju.