Markos: pred chvíľou som to vysvetľoval. BBDS sa môže správať sociálne (a ústretovo k potrebám cestujúcich) len za finančnej podpory mesta. Bez podpory sa musí správať trhovo. Sám primátor Králik jej to dokonca odporučil. Nikto netvrdí,že 24ka bola málo vyťažená. Jej zrušením je sledované zvýšenie tržieb.
Majkl
v prvom rade si treba uvedomiť, že v každom normálnom meste nesie zodpovednosť za MHD samotné mesto a nie dopravca. Mesto určí rozsah vozokilometrov a uhradí dopravcovi sumu peňazí na ich realizovanie (pretože je samozrejmé, že súčasná úroveň ceny cestovného lístka nepokrýva celkom náklady a to ani nehovorím o realizovaní sociálnej politiky mesta vo forme poskytovania zliav). Kedže v Banskej Bystrici sa primátor a poslanci rozhodli, že sa tejto zodpovednosti zbavia a ponechajú vývoj MHD "na komerčnej báze", výsledkom sú zmeny od 3.1.2005. BBDS sa musí správať ako klasický ziskovo orientovaný podnik a nemá dôvod živiť menej ziskové (alebo dokonca stratové) linky. Preto nemožno hádzať vinu na BBDS, ale práve na predstaviteľov mesta - pretože, je zrejmé, že na komerčnej báze to skrátka fungovať nemôže.
Ak sa mestu zdá, že "peniaze leje do cudzieho podniku, kde nie sú prehľadné peňažné toky", má možnosť vytvoriť mestskú akciovku - Dopravný podnik mesta BB, kde bude možné dobre kontrolovať všetky finančné toky a bude aj môcť reálne usmerňovať rozvoj MHD v meste.
To, že bez dotácií to nejde dokumentujú aj nasledujúce údaje (žiaľ len za rok 1998, ale na ilustráciu stačí).
Bratislava
Objem vozokm: 43 mil.
Dotácia zo ŠR: 456 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 354 mil. Sk
Košice
Objem vozokm: 17 mil.
Dotácia zo ŠR: 155 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 40 mil. Sk
Žilina
Objem vozokm: 4,9 mil.
Dotácia zo ŠR: 45 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 23 mil. Sk
Prešov
Objem vozokm: 5,1 mil.
Dotácia zo ŠR: 48 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 12 mil. Sk
Banská Bystrica - rok 2005
Objem vozokm: cca 5 mil.
Spolu dotácia: 0 Sk?