Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Markos: pred chvíľou som to vysvetľoval. BBDS sa môže správať sociálne (a ústretovo k potrebám cestujúcich) len za finančnej podpory mesta. Bez podpory sa musí správať trhovo. Sám primátor Králik jej to dokonca odporučil. Nikto netvrdí,že 24ka bola málo vyťažená. Jej zrušením je sledované zvýšenie tržieb.
mame jednu z najdrahsich MHD zo slovenskych miest tak preco sa zrusili linky ktore boli pre obcanov dost dolezite pre cas.ci aby mal dakto viac penazi
Nech mi pani co maju na starosti mhd nepovedia ze linka 24 bola stratova. Polovica sasovej sa nou denno denne prepravovalo na foncordu. Je to zo strany mhd poriadna spinavost ked nas nutia prestupovat a platit 2krat len koli tomu aby si nabalili vrecka. A to este som zvedavi na tie soky ktore budu rano na ludi cakat ked budu marne vyzerat svoj bus a zmeskaju do prace a do skoly, pretoze informovanost cestujucich je takmer nulova a nema kazdy net alebo wap aby si zistil co sa deje.
Reakcia na: b17 #5635:
Pohodlie cestujúceho je tá posledná vec, ktorá kompetentných (najmä na mestskom úrade) trápi.
je jasne,ze potrebuju zarobit..alebo aspon nebyt v strate,mne skvor ide o cas,ktory zabijes kombinatorikou a prestupovanim ako sa kam-v mojom pripade zo severnej dostanes.
Reakcia na: Laco #5626:
na vytvorenie mestského DP nikdy nie je neskoro, dokonca si dovolím tvrdiť, že jeho vznik je do budúcnosti nevyhnutný. Okrem toho MHD a.s. už vlastní celkom slušný počet autobusov. S inými vecami v príspevku súhlasím.

Re #5628 Kami: bol to len môj veľmi hrubý odhad, kedže z BB nemám aktuálne údaje. Ďakujem za upresnenie. Nevieš, koľko bolo prepravených osôb za r. 2004?

Re #5633 b17: však práve o tom to je. Mesto nemá záujem na tom, aby podporovalo kvalitnú a cenovo dostupnú MHD pre svojich občanov a BBDS potrebuje maximalizovať príjmy. Do 3.1. zaplatíš za cestu zo Sásovej na Fončordu 11,50 Sk (ak máš kartu) a od 3.1. 11,50 + 7,50 = 19 Sk
co ma spolocne miklos s tym, ze zrusili evidente vytazeny spoj c.24?mimochodom nemal by mat prave starosta starost o blaho obcanov svojho mesta? : ) to mam za to ze komunistov nevolim
Kami. Ten Prešov ale aj Žilina prepravujú viac cestujúcich než Bystrica,preto ich ekonomika je asi pre MHD priaznivejšia.Možno som veľa,ale ich MHD je akási onakejšia.
Na L2+8 alebo chýba jeden spoj o cca 9.20 do mesta cez víkend alebo je navyše spoj 9.48 do vozovne. Inak mi nevychádza.
LUK: 3,7 bol predpoklad na rok 2005 po redukcii.
Kami: Tých 3,7 je za rok 2004 alebo 5?
Laco: suhlasim, lenze komunikacia s kompetentnymi nemusi prebiehat prave cez toto verejne forum. Najma v tychto dnoch ...

Majkl: chybycka sa vludila. Objem vzkm za BB sa znizil z 4,3 mil. na predpokladanych 3,7. (udaje z tlacovky v decembri)
To znamena ze BBDS uz dlhsie prevadzkuje MHD v rozsahu porovnatelnom so Zilinou a Presov s nizsim balikom penazi!
Laco to je správny pristup k tejto veci len tak ďalej.
Reakcia na: Majkl #5625:

Na vytvorenie samostatného DP je už neskoro a okrem toho mesto nemá finančné prostriedky, aby ho založilo. Keď som čítal túto diskusiu, zistil som že sú tu aj odborníci na MHD a tí sa akosi k tejto problematike veľmi nevyjadrujú. Myslím tým, že treba napomôcť aj BBDS ako tento problém riešiť. V meste sa musia vytvoriť hlavné dopravné koridory po ktorých bude premávať MHD, menej liniek, prestupné body medzi nimi. Zrušením liniek vznikne aj väčšia dochádzková vzdialenosť k zastávkam. S trolejbusovou dopravou sa veľmi hýbať nedá a autobusovú dopravu jej treba prispôsobiť. Keď bolo dostatok peňazí, ako sa hospodárilo v minulom roku a položme si ruku na srdce, koľko bolo rôznych nevyťažených liniek. Vážení páni, odborníci dopravy, pomáhajte riešiť tento problém, lebo vyplakávanie a nadávanie nič nevyrieši.
Vážení nespokojní cestujúci,
v prvom rade si treba uvedomiť, že v každom normálnom meste nesie zodpovednosť za MHD samotné mesto a nie dopravca. Mesto určí rozsah vozokilometrov a uhradí dopravcovi sumu peňazí na ich realizovanie (pretože je samozrejmé, že súčasná úroveň ceny cestovného lístka nepokrýva celkom náklady a to ani nehovorím o realizovaní sociálnej politiky mesta vo forme poskytovania zliav). Kedže v Banskej Bystrici sa primátor a poslanci rozhodli, že sa tejto zodpovednosti zbavia a ponechajú vývoj MHD "na komerčnej báze", výsledkom sú zmeny od 3.1.2005. BBDS sa musí správať ako klasický ziskovo orientovaný podnik a nemá dôvod živiť menej ziskové (alebo dokonca stratové) linky. Preto nemožno hádzať vinu na BBDS, ale práve na predstaviteľov mesta - pretože, je zrejmé, že na komerčnej báze to skrátka fungovať nemôže.

Ak sa mestu zdá, že "peniaze leje do cudzieho podniku, kde nie sú prehľadné peňažné toky", má možnosť vytvoriť mestskú akciovku - Dopravný podnik mesta BB, kde bude možné dobre kontrolovať všetky finančné toky a bude aj môcť reálne usmerňovať rozvoj MHD v meste.

To, že bez dotácií to nejde dokumentujú aj nasledujúce údaje (žiaľ len za rok 1998, ale na ilustráciu stačí).

Bratislava
Objem vozokm: 43 mil.
Dotácia zo ŠR: 456 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 354 mil. Sk

Košice
Objem vozokm: 17 mil.
Dotácia zo ŠR: 155 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 40 mil. Sk

Žilina
Objem vozokm: 4,9 mil.
Dotácia zo ŠR: 45 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 23 mil. Sk

Prešov
Objem vozokm: 5,1 mil.
Dotácia zo ŠR: 48 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 12 mil. Sk

Banská Bystrica - rok 2005
Objem vozokm: cca 5 mil.
Spolu dotácia: 0 Sk?
#5620 Alien**, #5615 Peki
62.168.92.16; krivanska-gw.bb.gtsi.sk

#5616 en
213-81-161-168.dial-d.telecom.sk

#5612 Pitko
213-81-163-66.dial-d.telecom.sk

#5622 Anuk
213-81-160-130.dial-d.telecom.sk
Všetci vyplakávate nad L24. Každý by si rád položil zadok v jednom spoji a vystúpil bez prestúpenia. Veď je x možností ako sa dostať na Fočordu. Treba zobrať túto situáciu ako realitu a nevyplakávať. MZ nebude do cudzej organizácie dávať peniaze zo svojho rozpočtu, kde nie sú prehľadné finančné toky. BBDS sa zasa správa trhovo, čiže keď nedostala dotácie od štátu tak sa prispôsobuje novým podmienkam. Môže hľadať aj vnútorné rezervy, ale toľko peňazí nenájde. Ktokoľvek kto by tam bol na jednej alebo druhej strane takto by sa správal. Preto Vám vrelo doporučujem, aby ste svoje pripomienky usmernili na ministra Mikloša a vládu SR, ktorá sa takto macošsky stavia k mestám. Táto verzia liniek nie je posledná, predpokladám že BBDS bude priebežne analyzovať vzniknutú situácia a prispôsobovať sa potrebám cestujúcich..
Ten, kto zrušil linku č. 24 (a iné linky) samozrejme, že nejazdí MHD. Preto navrhujem obmedzenie jázd služobnými autami do zamestnania poslancom mesta, (napr. na sude - liché dni). Veď aj tam sa dá šetriť.
Veľmi ma prekvapilo, že ste zabudli zrušiť aj linku č.90. Viete si predstaviť a koľko peňazí ste prišli pri jazde zo Sásovej do Kremničky bez prestupovania. Zrušiť všetky priame spoje a čím viacej prestupov, nielen pri VUB ale aj na Huštáku treba spraviť prestupové zastávky! A po prestupe odrátať celé cestovné, nie zľavnené !!! To je cesta k rentabilnosti. ?
Ako ste mohli zrušit linku 24 ako sa dostanem na prax a do školy ste dobrý *huji ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.