Mňa v tejto súvislosti zaujíma iné - bude vôbec od februára ďalej platiť MHD na daných linkách? Keďže strojčeky nevedia čítať EmTrest karty, takže mi nie je zrejmé ako by sa overovali napr. mesačníky.
Tak je kopa "zabehnutých technológií" ktoré toto neriešia (vyhráva u mňa DPMB ktorý v pohode akožepredáva lístky na kartu hoci označovač je offline - cestujúci tak zároveň dostane potvrdenie že si kúpil lístok, hoci v skutočnosti mu žiaden lístok nebol vydaný ani zaúčtovaný, takže potom môže kľudne dostať pokutu).
Práveže pri systéme na kľúč by som viac čakal že bude prispôsobený miestnym špecifikám. Ten problém ktorý popisuješ nie je neriešiteľný, nepotrebuješ mať signál nonstop, stačí pravidelná synchronizácia databázy. Jediný problém potom je ak si niekto kúpi lístok, alebo dobije kredit tesne pred nástupom.
Uf, to je nejaká zabehnutá technológia či "skladačka" nového dodávateľa?
Lebo ak platí B, tak sa obnovili moje obavy, či majú recept na komunikáciu s cloudom aj na úsekoch liniek s horším signálom (napr. doliny na rozmedzí Pohronia a Štiavnických vrchov).
Zaujímavé, lebo sa mi zdalo, že tento rok sa zelené bustec displeje na starších busoch menili za plnofarebné veľkoplošné - a myslel som, že to sú Emtesty, v rámci unifikácie...
Môj skromný odhad by bol že im nefunguje odbavovací systém Inak neviem na aké zmeny si majú cestujúci zvykať keď podľa mojich vedomostí žiadne zmeny v doprave nebudú a má sa zavádzať len nová tarifa, na ktorú si samozrejme ťažko zvykať keď sa en bloc cestuje zadarmo
Edit: Po otvorení e-shopu konštatujem že odbavovák asi naozaj nebude od Transdaty, lebo ak chcete pridať DK ako identifikátor, nejde to cez SNR, ale musíte si zistiť UID. To by naznačovalo že BBSK pracuje so systémom ktorý sa "nerozpráva" s Transdatou, takže nevedia riešiť čítanie SNR pri priložení karty. Tým pádom by to malo fungovať s bársakou NFC kartou (alebo aspoň tými základnými Mifare), kľudne aj s prístupovou kartou do roboty, alebo tak. Tým pádom beriem späť, možno systém pripravený je, len musia vymeniť HW vo vozidlách. Plus teda palec hore ak naozaj úplne poslali Transdatu dopreč
Ako píše Viko, nikto nikdy SADke nesľuboval že jej bude dotovať zamestnancov. Toto je problém vyplývajúci z toho čo píšem nižšie že pseudomanažéri v SADkách nie sú zvyknutí fungovať v normálnom zmluvnom prostredí. Oni tam sú 30 rokov zvyknutí že pošlu faktúru a kraj zaplatí. Si pamätám aké bomby šupy dával Slovak Lines v bratislavskom tendri - oni sa nedokázali vyrovnať s konceptom že musia niesť nejaké podnikateľské riziko a už to nebude tak že akúkoľvek stratu vyrobia, niekto príde a zachráni ich.
Zamestnanecké cestovné je súčasťou ohodnotenia zamestnanca a takéto bremeno je prirodzene na zamestnávateľovi, teda SADke. Mne tiež župa nedotuje cestovanie, nerozumiem prečo by inej skupine zamestnancov *v súkromnom sektore* mala. Toto si musí poriešiť dopravca a očakávať čokoľvek iné je zo strany dopravcu naivné.
Ešte raz opakujem, status quo je irelevantné. Boli k dispozícii podmienky VO a návrh zmluvy, dopravca mal vychádzať vo svojej cenovej ponuke z nich, nie si domýšľať vlastné hypotézy.
Takto to funguje napríklad v MHD Nitra a Trenčín. V nových zmluvných podmienkach už objednávateľ žiadnu osobitnú tarifu pre zamestnancov dopravcu neakceptuje (toto sa vedelo vopred).
Zamestnávateľ poskytuje svojim zamestnancom a ich rodinným príslušníkom zľavy z cestovného aj naďalej (existuje interná zamestnanecká tarifa). Vo výkaze pre objednávateľa však všetky lístky zakúpené zamestnancami a ich rodinnými príslušníkmi vykazuje v hodnote zodpovedajúcej platnému verejnému cenníku. Rozdiel medzi cenou, ktorú zaplatí zamestnanec a cenou, ktorá ide do výkazu pre objednávateľa znáša zamestnávateľ ako náklad na zamestnanecké benefity.
Edit: Rovnaký princíp funguje na prímestskej doprave v NSK vykonávanej Arrivou už od roku 2016.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
roman85