To sme tu riešili už pred rokmi, bude ti vysvetlené ako EmTrest vedecky kombinuje dáta z jednotlivých jázd a podľa tvojej nasledujúcej nástupnej zastávky zistí kde si predtým vystúpil. Že je to nepresné a zároveň nezohľadňuje papierové lístky lebo tie nespáruješ nijak, to už je jedno. Nikto nebude v MHD Banská Bystrica zavádzať 21. storočie!
Pozri bod 6.1. (alebo ak to chceš jednoduchšie, bod 3.5.) v oboch zmluvách. Preukázaná strata sa znižuje o tržby z cestovného. Ak by sa teda kvôli zlej deľbe tržieb prelialo napr. 100 tisíc eur z DPMBB do SAD ZV tak:
a) SAD ZV vyberie o 100 tisíc viac na tržbách, ale dostane o 100 tisíc menej od mesta. Výsledok nula.
b) DPMBB vyberie o 100 tisíc menej na tržbách, ale dostane o 100 tisíc viac od mesta. Výsledok nula.
c) Mesto pošle 100 tisíc DPMBB namiesto toho aby ich poslalo SAD ZV. Výsledok nula.
Všetky subjekty by na tom boli rovnako ako pri dnešnom superpresnom delení tržieb.
V roku 2022 sa dá vyťaženosť liniek zisťovať oveľa efektívnejšie ako pípaním kariet. Okrem toho že to spomaľuje premávku je to aj tak zúfalo nepresné, keďže sa zisťuje len kde cestujúci nastúpil a teda obsadenosť v jednotlivých úsekoch nezistí nikto. Na tento účel sú oveľa vhodnejšie počítadlá cestujúcich (a ani nemusia byť v každom vozidle, dá sa to riešiť vypravovaním vozidiel s počítadlami na linky ktoré práve chceme overiť - viď iné mestá).
A deľba tržieb je úplne irelevantná, keďže oba módy dopravy objednáva mesto BB, takže je jedno koľko tržieb má SAD ZV vs DPMBB, stále to v konečnom dôsledku ide tomu istému subjektu. Kľudne by sa mohli deliť podľa vozokm, alebo čohokoľvek iného.
Predpokladám, že priložením karty s aktivovaným časovým predplatným lístkom dôjde k zaevidovaniu cestujúceho do systému za účelom dopravných prieskumov, či prípadne k deľbe tržieb a pod.
Však nastúpiť môžete všetkými dvermi (povymieňali niektoré nálepky nad dverami), to, že si pri nich už nekúpite lístok a musíte sa trepať k predným, je druhá vec.
to neviem prečo si ľudia s mesačníkom/90-dňovým lístkom stále prikladať kartu k čítačku. malo byť aj toto čo ste spomenuli, že by mala byť možnosť platbou kreditnou kartou,no neviem, prečo si to dopravcovia neplnia.
Vie mi niekto vysvetliť, na čo a prečo si musia ľudia, ktorí majú mesačný, alebo 3-mesačný časový predplatný lístok, prikladať stále pri nástupe kartu?
Aký má toto zmysel??? ...keď tú kartu ma prosto nabitú na určité obdobie. Absolútny nezmysel.
A nemalo byť súčasťou inovácie aj možnosť platby kreditnou/debetnou kartou a taktiež mobilom (prípadne mob. app. ako je napr. Ubian) ??
Keďže sa prehadzujú staré čítačky z trolov do busov, tak asi nie
Neviem,či DPMBB si len robí dobrý deň z ľudí,že sa nedá dobíjať karta v trolejbusoch u vodiča,ale včera som nastupoval do trolejbusu a pani predo mnou si nabíjala kartu. Ako ste spomenuli tie lístky pri prvých dverách,že niekomu dá a niekomu nie. Nedá to niektorým preto,lebo pokiaľ máte mesačník,tak vám nevydá lístok. Pokiaľ nemáte mesačník,tak vám vydá lístok. Postupne pribúdajú čítačky pôvodom z DPMBB do autobusov SAD Zvolen,je pravda,že raz za čas sa stane,že nejdú, pretože niekedy odmietajú aj zareagovať po zapnutí pokladní,teda raz sa mi to stalo v ZV-345CN, nastúpil som tretími dverami a na displeji svietilo: Použite inú čítačku. Jedného dňa určite budeme mať kvalitnú MHD, síce kedy,to nikto nevie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Zmluva s DPMBB: https://egov.banskabystrica.sk/FileOutputHttpHandler.ashx?arguments=CN3vdjlsdv0JFjEV%2fAJEfjVy2R0EnbYZvqbZz7OSr2WWmub2yV%2bm9LWN5AJD375nj2vt%2b5%2fUBtFtYbMKNh4eELz%2fWo%2fC9DSWkQ%3d%3d
Pozri bod 6.1. (alebo ak to chceš jednoduchšie, bod 3.5.) v oboch zmluvách. Preukázaná strata sa znižuje o tržby z cestovného. Ak by sa teda kvôli zlej deľbe tržieb prelialo napr. 100 tisíc eur z DPMBB do SAD ZV tak:
a) SAD ZV vyberie o 100 tisíc viac na tržbách, ale dostane o 100 tisíc menej od mesta. Výsledok nula.
b) DPMBB vyberie o 100 tisíc menej na tržbách, ale dostane o 100 tisíc viac od mesta. Výsledok nula.
c) Mesto pošle 100 tisíc DPMBB namiesto toho aby ich poslalo SAD ZV. Výsledok nula.
Všetky subjekty by na tom boli rovnako ako pri dnešnom superpresnom delení tržieb.