Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Do práce chodím trolejom č 3 a z práce č 5.V oboch sa nedá nabiť karta.Už týždeň jazdím zadarmo. 🤔
Bystrica prichádza o posledný medzištátny vlak, rušia aj priame spojenia so Žilinou ... https://bbonline.sk/bystrica-prichadza-o-posledny-medzistatny-vlak-rusia-aj-priame-spojenia-so-zilinou/
Reakcia na: 810zssk #55396:
Neviem ako to kombinuje emtrest, ale presvedčil som sa na vlastné oči ako to zvládol tím dátových vedcov z DIC. 😁
Železničná výluka na trati Banská Bystrica - Bratislava ... https://streamable.com/o3vqwc
Reakcia na: zakaznik #55394:
To sme tu riešili už pred rokmi, bude ti vysvetlené ako EmTrest vedecky kombinuje dáta z jednotlivých jázd a podľa tvojej nasledujúcej nástupnej zastávky zistí kde si predtým vystúpil. Že je to nepresné a zároveň nezohľadňuje papierové lístky lebo tie nespáruješ nijak, to už je jedno. Nikto nebude v MHD Banská Bystrica zavádzať 21. storočie!
Reakcia na: 3pa3ck3 #55388:
Zmluva so SAD ZV: https://egov.banskabystrica.sk/FileOutputHttpHandler.ashx?arguments=CCPv3E0tGRZpLjeljnBm19cccndsulXgojb0kPLSeB5P%2fFw4XqsTvNocyWHupqHiTFWoujfSrIsIIAfKmwFCXqkfNwloc7ZudA%3d%3d

Zmluva s DPMBB: https://egov.banskabystrica.sk/FileOutputHttpHandler.ashx?arguments=CN3vdjlsdv0JFjEV%2fAJEfjVy2R0EnbYZvqbZz7OSr2WWmub2yV%2bm9LWN5AJD375nj2vt%2b5%2fUBtFtYbMKNh4eELz%2fWo%2fC9DSWkQ%3d%3d

Pozri bod 6.1. (alebo ak to chceš jednoduchšie, bod 3.5.) v oboch zmluvách. Preukázaná strata sa znižuje o tržby z cestovného. Ak by sa teda kvôli zlej deľbe tržieb prelialo napr. 100 tisíc eur z DPMBB do SAD ZV tak:
a) SAD ZV vyberie o 100 tisíc viac na tržbách, ale dostane o 100 tisíc menej od mesta. Výsledok nula.
b) DPMBB vyberie o 100 tisíc menej na tržbách, ale dostane o 100 tisíc viac od mesta. Výsledok nula.
c) Mesto pošle 100 tisíc DPMBB namiesto toho aby ich poslalo SAD ZV. Výsledok nula.

Všetky subjekty by na tom boli rovnako ako pri dnešnom superpresnom delení tržieb.
Reakcia na: PIT #55385:
To je blbosť, keďže zistenie, kde cestujúci nastúpil, nehovorí nič o tom odkiaľ kam cestuje.
Taktiež pri VVZ sa nedelia tržby, ale vykrýva sa strata.
Reakcia na: PIT #55387:
A ako sa to robí v mestách bez prikladania?
Reakcia na: 810zssk #55386:
je vidiet, ze o realite nemas ani ponatia, iba tu vypisujes svoje teorie zrodene kdesi v teple kancelarie
Reakcia na: Timmy #55390:
ze pan nie je kompletny a mame ho polutovat
Reakcia na: PeterBB #55389:
Čo akože chcete týmto videom naznačiť?
Trolejbus 6tka dnes o 18:25 pri Severnej..napravo ... https://streamable.com/igh8p4
Reakcia na: 810zssk #55386:
Posledný odsek si napísal po prečítaní zmluv medzi mestom a dopravcami? (nemám čas ich teraz hľadať a čítať, preto sa pýtam)
Reakcia na: 810zssk #55386:
Keby si netrepal radšej
Reakcia na: PIT #55385:
To sú ale také pseudodôvody.

V roku 2022 sa dá vyťaženosť liniek zisťovať oveľa efektívnejšie ako pípaním kariet. Okrem toho že to spomaľuje premávku je to aj tak zúfalo nepresné, keďže sa zisťuje len kde cestujúci nastúpil a teda obsadenosť v jednotlivých úsekoch nezistí nikto. Na tento účel sú oveľa vhodnejšie počítadlá cestujúcich (a ani nemusia byť v každom vozidle, dá sa to riešiť vypravovaním vozidiel s počítadlami na linky ktoré práve chceme overiť - viď iné mestá).

A deľba tržieb je úplne irelevantná, keďže oba módy dopravy objednáva mesto BB, takže je jedno koľko tržieb má SAD ZV vs DPMBB, stále to v konečnom dôsledku ide tomu istému subjektu. Kľudne by sa mohli deliť podľa vozokm, alebo čohokoľvek iného.
Reakcia na: pumaa11 #55382:
Predpokladám, že priložením karty s aktivovaným časovým predplatným lístkom dôjde k zaevidovaniu cestujúceho do systému za účelom dopravných prieskumov, či prípadne k deľbe tržieb a pod.
Reakcia na: BB-Schuhu #55378:
Však nastúpiť môžete všetkými dvermi (povymieňali niektoré nálepky nad dverami), to, že si pri nich už nekúpite lístok a musíte sa trepať k predným, je druhá vec. 🙃
Reakcia na: pumaa11 #55382:
to neviem prečo si ľudia s mesačníkom/90-dňovým lístkom stále prikladať kartu k čítačku. malo byť aj toto čo ste spomenuli, že by mala byť možnosť platbou kreditnou kartou,no neviem, prečo si to dopravcovia neplnia.
Reakcia na: Timmy #55381:
Vie mi niekto vysvetliť, na čo a prečo si musia ľudia, ktorí majú mesačný, alebo 3-mesačný časový predplatný lístok, prikladať stále pri nástupe kartu?
Aký má toto zmysel??? ...keď tú kartu ma prosto nabitú na určité obdobie. Absolútny nezmysel.

A nemalo byť súčasťou inovácie aj možnosť platby kreditnou/debetnou kartou a taktiež mobilom (prípadne mob. app. ako je napr. Ubian) ??
Keďže sa prehadzujú staré čítačky z trolov do busov, tak asi nie 🙂 🙂
Reakcia na: BB-Schuhu #55378:
Neviem,či DPMBB si len robí dobrý deň z ľudí,že sa nedá dobíjať karta v trolejbusoch u vodiča,ale včera som nastupoval do trolejbusu a pani predo mnou si nabíjala kartu. Ako ste spomenuli tie lístky pri prvých dverách,že niekomu dá a niekomu nie. Nedá to niektorým preto,lebo pokiaľ máte mesačník,tak vám nevydá lístok. Pokiaľ nemáte mesačník,tak vám vydá lístok. Postupne pribúdajú čítačky pôvodom z DPMBB do autobusov SAD Zvolen,je pravda,že raz za čas sa stane,že nejdú, pretože niekedy odmietajú aj zareagovať po zapnutí pokladní,teda raz sa mi to stalo v ZV-345CN, nastúpil som tretími dverami a na displeji svietilo: Použite inú čítačku. Jedného dňa určite budeme mať kvalitnú MHD, síce kedy,to nikto nevie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.