Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #53200:
No pokiaľ viem, tak brniansky parciálny trolejbus je to isté vozidlo, ktoré je od októbra 2017 na skúškach v Prahe.

Toto vozidlo (spolu s dvoma banskobystrickými) uzreli svetlo sveta v čase, keď ešte nebolo jasné, či bude pokračovať spolupráca SOR+Škoda, t.j. model Škoda 30 Tr SOR. Teraz sa ukázalo, že spolupráca pôjde ďalej a v ponuke budú aj parciálne trolejbusy. Napríklad, stačí sa pozrieť na konkrétne objednávky parciálnych trolejbusov Škoda 30 Tr SOR pre české mestá:
Hradec Králové:
https://krize15.cz/zpravy/clanek/nove-trolejbusy-s-bateriemi-pro-hradec-kralove
Teplice:
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=11479&secid=7

Obávam, že naše vozidlá s výzbrojou od Rail Electronic sú akýmsi medzičlánkom vo výoji a homologizovať niečo, čo možno ani nebude v sériovej výrobe, neviem, neviem.. Stále nie som úplne presvedčený, či vôbec tieto vozidlá aj reálne vyjdú niekedy do premávky. Uverím, až keď uvidím.
zmluva na webe DPMBB zverejnená nie je (okrem kúpnej zmluvy na 3 kĺbaky a 1 sólo sú tam už väčšinou len úverové dodatky), takže ktovie čo za mačku vo vreci to kúpili. Ale jazdiť to malo už v lete:
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=10890

Inak v Brne taký trolejbus jazdí už od mája na linkách 36 a 30, tak neviem ako česká homologizácia....
http://www.mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=640:trolejbus-sor-acumario-v-provozu&catid=26&Itemid=101 pričom sa jedná o totožné vozy ako stoja v BB vo vozovni. Tak neviem kde je problém
? ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53193:
Mna by hlavne zaujimalo ako mal toto, preboha, DPMBB zmluvne (ne)osetrene?
Reakcia na: Dispecer #53197:
Akurát že ČR už je trocha iná krajina ako SR.
Reakcia na: BB-Schuhu #53193:
Homologizácia TNB 12 beží, hoc v takej, možno trochu divnej forme v Prahe.
V stredu 29. novembra zablokujú protestujúci od 15.30 do 16.00 h cestu I/59 v smere na Donovaly v lokalite Nový Svet a tiež cestu I/66 pri výjazde zo Šalkovej.
http://bbonline.sk/kratke-spravy/v-stredu-pozor-na-zablokovane-cesty-kvoli-protestom/
Reakcia na: BB-Schuhu #53193:
Ja by som tomu skôr pripisoval nazatiaľ nefunkčnosť druhého vozidla, vzhľadom nato že nie je ani očíslované
IVECO BUS uvádza na trh novú generáciu trolejbusov (Urbanway/Crealis).
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14151&secid=7

Vieme niečo viac o homologizácii pražského parciálneho trolejbusu SOR TNB 12? Osud banskobystrických vozidiel sa zrejme bez jej ukončenia ďalej nepohne, i keď principiálne ide o územie iného štátu, ale ktovie ako to je.
Od noveho GVD zial konci aj to okyptene lozko Praha-BB-Zvolen.
Tiez sa zda, ze koncia lozka do Kyjeva (minimalne Praha-Zilina-Kyjev nebude).
Bude sice premavat lozko Praha-BA-ZV-Presov, ale s prichodom/odchodom do Zvolena medzi 2-3 rano to asi nebude to prave orechove.
Metropol - z toho sa stane dost parodia na nocny vlak.
Dnes, v pondelok 20.11.2017 ráno došlo k nehode autobusu SAD Lučenec Iveco Crossway 12M LC-935CM.
http://evidencia-dopravcov.eu/voz/17132
Autobus bol na linke č. 606423, vykonával spoj s odchodom o 6:00x z Lučenca a smeroval do obce Lentvora. V strmom stúpaní, ktoré nasleduje za križovatkou do obce Lupoč, sa autobus na zľadovatelej vozovke stal neovládateľný, zišiel do priekopy a prevrátil sa. V autobuse boli 3 cestujúci, ktorí vyviazli s ľahšími zraneniami.
https://mynovohrad.sme.sk/c/20699479/medzi-halicou-a-polichnom-sa-prevratil-autobus.html
https://www.noviny.sk/krimi/280181-nehoda-autobusu-v-okrese-lucenec
https://magazin.panobcan.sk/zima-uz-udrela-naplno-aj-na-juhu-poladovica-sa-pohrala-s-autobusom-za-halicou/

Podľa vyjadrenia dopravcu, vodič nemal vôbec daný spoj vykonať, nakoľko nebola upravená cesta. Tak hovorí teória, avšak všetci vidíme, že realita je častokrát iná. V drvivej väčšinej sa vodiči v snahe odviesť cestujúcich pokúšajú ísť s autobusom až potiaľ, kam to ešte ako-tak ide.
Reakcia na: roman85 #53188:
a sprostý kraj prepláca nové vozy aj za také, čo ešte mohli jazdiť - viď C954E, ktoré boli lepšie než vysoké Irisy
Reakcia na: BB-Schuhu #53186:
V predchádzajúcom príspevku som mal na mysli iba parciálne trolejbusy SOR TNB 12.

Vieme, že SOR vyrobil v roku 2009 aj jeden obyčajný trolejbus SOR TNB 12 s výzbrojou Cegelec, ktorý sa v odbdobí 29.3.2010-1.4.2010 testoval aj u nás v Banskej Bystrici a napokon skončil v Ostrave. Dokonca bol aj kĺbový SOR TNB 18, ktorý taktiež skončil v Ostrave. Pokiaľ sa nemýlim, tak všetky ostatné trolejbusy SOR už boli s výzbrojou Škoda.
Črtá sa opätovne spolupráca Škoda Electric a Iveco Bus.
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/13/koda-electric-a-iveco-bus-znovu-na-jedn-lodi

Pokiaľ ide o spoluprácu Škoda Electric a SOR, aj tu sa ukazuje, že takáto spolupráca v modeloch Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr bude pokračovať aj naďalej. Svedčí o tom objednávka nových parciálnych trolejbusov (s pomocným bateriovým pohonom) do Hradca Králové.

Predchádzajúce 3 vozidlá SOR 12 TNB (prvé vozidlo bolo kompletizované v Brne, kde aj od 05/2017 do 10/2017 jazdilo s cestujúcimi, od 10/2017 v Prahe, ďalšie dve vozidlá boli dodané do Banskej Bystrice, kde boli aj kompletizované a dosiaľ nezaradené do prevádzky s cestujúcimi, ani je jasné, kedy by sa tak mohlo stať), však mali elektrickú výzbroj od Rail Electronic a v čase ich výroby ešte nebolo na verejnosti zrejmé, či spolupráca SOR a Škody bude pokračovať.
Admin: Príspevok #53177 prečo ostal?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.