Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na stránke ZSSK je už dostupný nový kompletný GVD platný od 11.6.2017
http://www.slovakrail.sk/sk/grafikon.html

Zaujímavosťou je, že na trati 112 do Plaveckého Podhradia začne od vyhlásenia premávať ďalší pár vlakov.
Reakcia na: PIT #52718:
Ked na to tak pozeram, tak neviem, co je horsie. V obidvoch alternativach je velmi malo miesta pre cestujucich. Ja by som si to predstavoval tak, ze autobusy budu stat nasikmo vedla seba, cestujuci ale budu cakat v oddelenom priestore pred nastupistami a na nastupiste budu vpusteny az po prichode autobusu. Tak som to aspon videl na roznych inych autobusovych nadraziach.
Reakcia na: Petik #52717:
Už som ti to našiel - toto je z článku z 8/2015, ale keď tak na to pozerám, tak je to totálne nahovno celý ten projekt od začiatku - to je tak, keď z dopravnej stavbe sa prioritne stane obchodná, pri ktorej sa musí strpieť aj dopravná a tá sa urobí len tak, aby sa tam nejako zmestila, ale je jedno, aká bude jej úžitková hodnota.
https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads//2015/08/projekt-situacia.jpg
https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads//2015/08/projekt-situacia1.jpg
Reakcia na: BB-Schuhu #52711:
Nebol by niekde aj ten stary plan?
Reakcia na: BB-Schuhu #52713:
Chápal som požiadavku, aby existovali aj priame vlaky BA - ZV - KE a že sa to vyrieši, že z BB zostane každý druhý priamy rýchlik, ale prečo musí ísť nad rámec tých troch párov vlakov priamo z KE ešte štvrtý vlak o 15:23 priamo až do BA, tomu fakt nerozumiem. TO je taký "hurá systém" - raz všetko do KE, raz všetko do BB, potom sa to nedá ani rozdeliť normálne a skončí to tak, že z BB pôjde posledný priamy vlak do BA o 14:35. Navyše kým od KE im stačilo perstúpiť raz, tak teraz z BB nepôjde priamo už ani o 18:35 (čím by sa zachovala logika 4-hodinového intervalu) a prestúpiť sa bude musieť ešte aj pri tomto čase + cestujúci smerujúci na BA od REX z Margecian budú musieť prestúpiť v BB a po 24 minútach vo ZV znova (áno, niekto si nájde argument, že to je len pár lazníkov z Horehronia...).

Pozitívne sa dá zhodnotiť, že R 343 nebude končiť v ZA (to som raz nepochopil, prečo nepokračoval do BB, ale zo ZA išiel nový vlak), ale pôjde priamo, teraz po zmene linky BA - BB, až do ZV.

Negatívne je, že vlaky od ZA ponovom pokračujúce do ZV budú v BB stáť 9 minút a pôjdu presne v polohe doterajších vlakov do BA a tam sú na prestup 4 minúty (čo síce teoreticky stačí). Tu ale predpokladám, že nechceli počas priebežnej zmeny GVD meniť polohy vlakov medzi BB a ZV, keďže by to malo dopad aj na Os na trejto trati a nechajú to až na nový GVD, je len otázka, či by to nebolo lepšie upraviť hneď teraz, ako čakať pol roka.

Čo však naďalej nepochopím, je časová poloha nedeľných posilových RR - teda prečo idú z BB už 36 minút po riadnom R a potom stoja vo ZV 14 minút - to fakt nie sú schopní zorganizovať dopravu tak, aby to išlo neskôr už z BB, (však aj oproti idúce Os idú v osbitnom nedeľnom režime) čím by sa skrátil cestovný čas do BA a navyše by po tej krátkej ceste do ZV nebolo treba tam tvrdnúť toľko.

Som zvedavý, ako bude vyzerať návrh nového GVD - či sa toto všetko zlepší alebo to pôjde takto blbo ďalej.
Reakcia na: BB-Schuhu #52713:
z hľadiska rýchlikov fiasko, z hľadiska osobných vlakov bez zmeny tiež fiasko. prečo? poviem môj názor že prečo.

Tie rýchliky, výkony sa takmer nezmenili, až na nedeľný ranný rýchlik zo Zvolena do Košíc za čo dávam palec hore (aj dva), keďže práve v nedeľu ráno nechodí ani nočná poľana a ani tento ranný vlak čiže zo soboty na nedeľu sme tu mali medzeru 19:13 - 11:13 čo je až 16 hodín a to sa mi zdá neúmerne veľa. Našťastie, teraz to nieje až tak oči trhajúce. Ale za akú cenu. Doteraz sme tu mali jasne dané relácie a to BA - BB, BB - ZA a ZV - KE, všetky tri medzi sebou s pohodlnými prestupmi. Teraz sa tieto relácie absolútne rozbijú čo ale nebudem rozoberať do podrobna, lebo to tu už rozoberané bolo, a mám pocit že ešte aj bude, lebo je to podla mňa jednoducho krok dozadu o tri roky, obnovenie komplikovaného systému, a rozbitie fungujúceho.

čo sa týka regionálnej dopravy, rád by som spomenul prečo je fiasko to že sa nič nezmenilo.
dávnejšie som na ZSSK písal e-mail, bolo to ešte koncom marca kde som rozobral 3 body:
1.) rozbitie prípoja vo Zvolene do BB z večerného spoja od Kremnice
2.) netaktnosť dopravy medzi BB a ZV
3.) nočná doprava medzi BB a ZV

1.) Toto sa stalo od zmeny GVD v decembri 2016 - vlak z Kremnice po novom prichádza (tuším) 21:22 a vlak do BB odíde (tuším) 21:16 - ten predtým chodil o pol desiatej, a daľší vlak ide o pol jedenástej, spojenie sa tak stalo prakticky nepoužiteľným, nebude nikto čo sa netituluje pojmom labužník čakať hodinu neskoro večer vo Zvolene na vlak, pričom predošlý mu ušiel pred nosom a nie jeho vlastnou vinou. Hoci odpoveď v e-maili znela že k tejto zmene zabezpečujúcej prípoj môže vďaka odchodu RJ z trate a jej uvoľneniu dôjsť, nestalo sa tak.

2.) Ďalší problém vidím v netaktnosti osobnej dopravy v smere BB - ZV a to hlavne v poobednej špičke kde dochádza k hodinovej medzere v časoch 14:35 - 15:28 a 16:35 - 17:28, čo je medzera práve v tých časoch kedy by z Banskej Bystrice cestovalo smerom von práve čo najviac ľudí, zatiaľ čo v tej druhej hodine máme v jej priebehu 4 vlaky - konkrétny príklad 15:28, 15:46, 16:18, 16:35. Ak si odmyslíme posledný z týchto vlakov ktorý je rýchlik, tak pre ľudí bývajúcich v dedinách medzi BB a ZV je toto ešte viac do očí bijúce a nepochopiteľné. Tu sa mi dostala odpoveď v štýle nedá sa, nieje priestor na trati. Čomu si aspoň tu na fóre dovolím trocha oponovať, keď sa pozriem do cestovného poriadku tak v prípade posunu 7328 o nejakých tých 7 minút neskôr (čo by tiež padlo vhod lebo nevidim dôvod aby išli rychlik a osobak 10 minut po sebe a potom dlho nič) vidím priestor na konkrétny príklad a to: B. Bystrica (14:59) - BB, mes. (15:02) - Radvaň (15:05 - 07) - Vlkanová (15:12 - 16) - Hronsek (15:20) - V. Lúka (15:23) - Sliač (15:26 - 27) - ZV, mes. (15:32) - Zvolen os. (15:35). Samozrejme ide len laický o príklad a ide len o prípad keď tu je zahrnuté križovanie iba z osobnými vlakmi, nie nákladnými, verím že niekto kto má vyštudovanú Žilinu na kreslenie grafikonov by to zvládol ešte lepšie. Chcem len ukázať že nie je všetko len o fráze nedá sa.

3.) Tu problémy vidím dva, a ani jeden z nich nieje neexistujúca preprava opilcov z krčiem v piatok večer. Prvý je R800/801 Poľana ku ktorému mal už dávno existovať prípoj, aspoň vo forme nejakej bagetky. Veď ako tu už niekto spomínal je hanbou keď rýchlik spájajúci celú krajinu a 3 najväčšie mestá v nej prechádza 20km okolo krajského mesta bez možnosti sa do neho nejak dostať. Ja v tom vidím prípad keby jedna premávajúca bagetka nadobudla oveľa väčší význam ako samotná jej existencia ? ? spojenie by totiž nadobudlo nový level a v prípade že keď chcem niekde z BB docestovať skoro ráno nemusím ísť deň vopred a zháňať si v inom meste nocľah. Ďalší problém vidím ako mrhanie peniazmi, ide o presuny naprázdno medzi Zvolenom a Bystricou, napríklad keď príde o pol dvanástej posledný rýchlik z BA do BB tak okolo polnoci ide naspäť do Zvolena. Ale s tým že sa s ním nemôžu cestovať ľudia hoci ten vlak premáva, a neexistuje o takomto čase žiadne iné spojenie medzi týmito dvoma mestami (najväčšími v kraji). Tiež by pekne zapadol do časovej medzery medzi posledný večerný vlak a prípoj k poľane. Ten istý problém vidím nadránom v opačnom smere. Argument tejto vozby pôvodne bol že tieto vlaky sa vracajú do Zvolena kvôli pravidelnej údržbe a umývaniu, kt. nieje možné vykonať v BB. Ako to je s tou údržbou netuším, ale povedzme si úprimne, tento "polnočný diabol" chodí podla toho čo moje oči videli každú noc a nezdá sa mi že tie vlaky sú z vnútra či z vonka v stave kedy by boli umývané každý deň (dokonca ani každý týždeň).

Vidím že som sa rozpísal viac ako je pohodlné, a napriek tomu som nepovedal všetko čo som chcel, ale jednoducho ak sa má chcieť aby táto trať bola atraktívna pre ľudí (aj tých čo necestujú zadarmo) treba pre to aj niečo robiť, a toto vidím ako maličkosti, bez žiadnych miliónových investícii a pritom by to tú trať neskutočne pozdvihlo. Dovolím si tvrdiť že zo všetkých má v širokom okolí má najväčší potenciál v okolí čoho dôkazom je že na rovnakej relácii jazdí autobus hlavne ráno a poobede aj častejšie ako každých 10 minút - čo je dôsledkom nie dôvodom neatraktívnosti železnice, nehovoriac o tom že dvojkoľajnosť trate (aspoň časti) a zastávky na Podborovej a v Iliaši - to už dávno malo byť.

A preto vidím túto zmenu ako fiasko. Lebo to je vždy priestor na uskutočnenie týchto maličkostí. A oni sa neuskutočnili.
Reakcia na: BB-Schuhu #52711:
No neviem kto rieši, ako riešil a čo vyriešil, lebo podľa tohto obrázku to vyzerá dosť čudne.
Okrem toho, že sa zrušil druhý výjazd z AS v smere BR, ktorý by okrem potreby zbytočného krúženia autobusov v tomto smere a výjazdu k ČS na križovatku pri DK, súčasen umožnil aj plynulý prejazd vozidiel MHD na linkách,pre ktoré by bola AS len nácestná zastávka a ktoré tak budú musieť takisto krúžiť dookola, aby vyšli tam, kde vošli a predlžovala sa tak jazdná doba.
Ďalej neviem, do akej miery je výhoda pozdĺžne státie oproti šikmému, ale takto sa asi kapacita a priestorové možnosti pohybu celkovo skôr znížili.

Čo ma však okrem nanútenej potreby krútenia sa po AS a stým súvisiace negatíva, zaráža, je že podľa tohto plániku si absolútne neviem predstaviť, ako na tomto úžasnom termináli bude možné ukončiť linky MHD, predovšetkým kĺbové (teda keď raz sem dôjde rozum a nebudú zbytočné súbehy s trolejbusovou dráhou, či nezmyselné ťahanie kĺbákov zo Sásovej cez celé mesto tam, kde ich netreba) - kde sa majú autobusy MHD odstavovať? Už tých 14 kolmých parkovacích miest tam bude mať dostatok priestoru, aby tam autobusy ľahko zaparkovali (z toho obrázka si ťažko predstaviť, koľko to je miesta, možno v realite je to dosť), avšak kĺbové vozidlo na tej stanici zaparkovať nemá kde, teda mimo toho miesta rezervovaného pre zastávku MHD, kde teda určite vojde viac ako jedno vozidlo, avšak či ten priestor bude celkovo postačovať pre funkciu priebežnej i konečnej/východzej zastávky a odstavenie vozidiel čakajúcich na ďalší spoj, to som zvedavý. Druhá možnosť je, že by to nikto ani nechcel, ale MHD bude naďalej jazdiť len aby jazdila a čo možno najviac podľa roky zaužívaných nezmyslov, a teda sa budú autobusy naďalej posielať na vyhiadkové jazdy so zastavením na AS (bez konečnej), ako je tomu teraz zachádzkami s výletotmi na ŽST a budú pokračovať niekam na parkovisko na Uhlisku, len aby nezavadzali na AS a súčasne sa tvárili, že totálne chaoticky zabezpečujú dopravu na Uhlisku. Tým by tak napriek niekoľko miliónovej investícii z pokladnice mesta bola k dispozícii AS - "terminál", akurát by po dlhých rokoch už ani nikdy v budúcnosti nemohla plniť svoju primárnu funkciu a okrem dostavanej a krajšej budove s obchodmi by sa dopravná stránka nezlepšila vôbec.

Ďalšia vec, ktorá mi z toho obrázka nie je zrejmá - sú tam vyznačené červenou nejaké "Spoločné zariadenia" (väčšinou to vyzerá ako schodištia, jedno možno dokonca eskalátor), avšak akosi okrem ostrovčeka s nástupišťami 3 a 4 a výstupišťa 1 nie je vidieť žiadne schodištia/vstupy ústiace priamo na plochu všetkých ostatných ostrovčekov. Tak len dúfam, že to neskončí tak, že ľudia sa budú mať motať po priechodoch pre chodcov po ceste medzi ostrovčekmi, čo by teda bolo poriadne fiasko, pretože toto mala vyriešené aj stará budova AS spred 30 rokov.

No som zvedavý, čo z tej budovy vzíde. Ale keď vidím to, ako neustále posúvajú termín otvorenia a súčasne sa tvária, že všetko ide super podľa plánu (akurát sa už nestihli termíny minulé Vianoce, posledná Veľká noc, už nebude ani začiatok leta, koniec leta a už tvrdia jeseň; pritom po poklepakní základného kameňa sa tam 2 mesiace nič nerobilo a napriek tomu stále tvrdili, že je všetko ok) a vzhľadom na zlé skúsenosti v podstate so všetkými dopravnými vecami v tomto meste, dosť sa obávam výsledku.
Len pre zaujímavosť. Náš legendárny kĺbový autobus TAM BUS 272 s pôvodným č. BCA 10-40 (BB-039BM) sa počas uplynulej soboty 20.5.2017 po prvýkrát predstavil verejnosti ako plnohodnotné historické vozidlo. Autobus slúžil v Banskej Bystrici od novembra 1993 do decembra 2005 (v roku 2001 dokončená GO), následne bol odstavený. Až v roku 2008 bol odpredaný DP Bratislavy, kde "prežil" všetkých svojich "kolegov" a napokon dojazdil 23. januára 2011 ako posledné vozidlo svojho druhu v Bratislave. Po viacročnej rekonštrukcii na historické vozidlo a dlhého čakania na vybavenie potrebných formalít, sa mohli v máji 2017 vykonať skúšobné jazdy a následne autobus vypraviť na historickú linku.

Karta vozidla - banskobystrická: https://imhd.sk/bb/vozidlo/4623/TAM-272-A-180-M-BB-039BM
Karta vozidla - bratislavská: https://imhd.sk/ba/vozidlo/7231/TAM-260-A-180-M-TAM-272-A-180-M-1414
Reakcia na: sedmo #52710:
Samozrejme, že došlo k zmene projektu. To sme na tomto fóre riešili v čase, keď dosluhovala stará stanica a začala sa búrať (jeseň 2015).
Dnes som išiel okolo novej autobusovej stanice, a podľa toho ako sú položené obrubníky v autobusovej časti to vyzerá, že sa zmenil projekt a z cúvania, bude pozdĺžne státie na nástupištiach. Alebo sa mýlim? Hlbšie do autobusového terminálu vidno nie, lebo je tam tma.
Reakcia na: Petik #52708:
Dovolím si mať isté pochybnosti o tom, že nočný vlak z Prahy do Bystrice sa zmestí do definície ZDO ? .
Reakcia na: S499.1023 #52707:
V pripade Banskej Bystrici je to o zakladnej dopravnej obsluznosti. Do toho mesta sa neda nijak rozumne dostat (s vynimkou Bratislavy), navyse v tomto konkretnom pripade ide len o pripojenie vagonu na uz existujuce vlaky.
Pocet cestujucich je rozny. Obcas to bolo plne, ale v priemere by som povedal, ze tam bolo tak do 10 ludi. Skutocne bieda, navyse to este kleslo, ked sa priamy spoj skratil po BB. Ale pozrel by som sa aj na priciny:
1. tarifna politika - nie vyska ceny, ale kto nesleduje zeleznicu, tak ani nevie, ako sa k dobrej cene dostat - na pokladni stoji listok od 1350 Kc, co cestujucich logicky odradi.
2. ziadny pripoj na Horehronie (60 tis obyvatelov)
3. pomohlo, keby ten priamy vagon pokracoval cez Lucenec do Kosic. Aky narast nakladov by to znamenalo? Takto ten vagon stoji cely den vo Zvolene alebo Bystrici. Pritom by obsluzil niekolko miest (Detva, Lucenec, Filakovo, Tornala, Roznava - celkom 80 tis. obyvatelov bez prilahlych oblasti) so skutocne zlym spojenim do Prahy.
4. Chyba priamy vagon na sedenie. Ako ukazuje priklad Regiojetu, ludom nevadi v noci ani sediet. A z marketingoveho hladiska by to tomu spojeniu pomohlo, lebo by sa to spojenie dostalo viac do povedomia uz len tym, ze by si ho mohlo financne dovolit viac ludi.
5. Obsadenosti vyrazne ublizilo, ked sa odchod z BB posunul z 22:00 na 19:30. Predtym napriklad aj v Martine pristupovalo nemalo ludi. Chapem, ze vlak o 22:00 do Vrutok uz nikto nezavedie, ale posunutie posledneho vlaku do Ziliny o hodinu by nebolo na skodu.
Reakcia na: Petik #52705:
Mne by tiež zrušenie niektorých obskúrnych nočných spojov prekážalo ale akosi nemám svedomie žiadať, aby sa mi na môj komfort skladali ostatní. Koľko vás tak v tom lôžku pri "občasnom cestovaní" bývalo?
Cyklobus začal tento víkend úspešne svoju 6. sezónu. Nová sobotná trasa do Podkoníc - Pleše je zaujímavým spestrením doterajšej ponuky. Aj keď cesta ku chate nie je pre autobus celkom ideálna, dá sa to, včera sme vyskúšali. Dúfam, že si nová trasa získa priaznivcov cyklistov i turistov. Treba pochváliť aj prístup obce Podkonice, ktorá sa v tejto veci angažuje.

Nedeľný cyklobus na Donovaly bol plný do posledného miesta, dokonca boli bicykle aj vzadu na prívese. Taktiež spoj na Šachtičky išiel plný, ako si za posledných päť rokov veru nepamätám.

Do budúcnosti by som možno ešte pridal nejakú trasu na Podpoľanie (Hrochoť / Poniky), príp. by som striedal ranný výjazd o 7:30 na Malý Šturec s nejakou trasou na Podpoľanie (osobitný režim pre So a Ne). Spoj na Donovaly je najvyťaženejší, takže ten by som nechal po oba víkendové dni ako je teraz.

Teší ma, že cyklobus zavedený v júni 2012 nebol jednorazovou akciou, ale stala sa z neho tradícia a získal si okruh svojich priaznivcov. Dúfam, že aj spolu s turistickou linkou na Kráľovu studňu budú tieto linky premávať aj v nasledujúcich rokoch, príp. dôjde ešte k vylepšeniu služieb.
Reakcia na: S499.1023 #52700:
Tak mne ako obcasnemu cestujucemu lozkovym vlakom do BB jeho zrusenie, resp. obmedzenie prakticky rovnajuce sa zruseniu, velmi prekaza. Bez dotacie prezije mozno lozko do Kosic, ale do BB rozhodne nie. Preto sa mi ta iniciativa EP paci.
Bystrica je pritom s vynimkou spojenia do Bratislavy odrezana od sveta. Ked som pred 2 rokmi pracoval vo Warszawe a potreboval som sa dostat do BB, tak som sa na to radsej vykaslal, pretoze nocny vlak neexistuje, lietadlo jedine do Pesti, odkial nie je spojenie, alebo do Viedne, odkial je spojenie naprd. Vlastne raz som to zvladol popoludnajsim vlakom s 2 prestupmi do Ruzomberka a tam ma musel vyzdvihnut brat autom, lebo vecer uz ziadny bus nejde ani len z Ruzomberka.
Reakcia na: BB-Schuhu #52703:
Tak som zvedavý, ako to bude naozaj.
Reakcia na: PIT #52702:
Ďakujem, tento CP už vyzerá lepšie. Podľa neho budú zastavovať spoje na Pleše aj na Ďumbierskej.
Pozerám, že to medzičasom skorigovali už aj na webe SAD Zvolen (vrátane doplnenia informácie o nedeľnom obmedzení pre spoj na Šachtičky). Avšak stále ostala jedna nezrovnalosť, a to spoj zo Slovenskej Ľupče na Pleše je v OOCR písaný o 13:30, na webe SAD ZV 13:40 (skôr mi sedí časová poloha 13:30). A samozrejme im tam stále svieti rok 2016, ale inak je to už v poriadku.
Reakcia na: fragma #52701:
Čo viem, tak v priebehu dňa si to mali odkonzultovať a upraviť rozdiely smerom k tomuto
Reakcia na: BB-Schuhu #52697:
2.,4. lebo rozmedzie medzi časom odchodu a príchodu na Pleše len skopírovali zo Šachtičiek, čo nesedí. Tá Ďumbierska asi ťažko pri dlhšej trase na Pleše mať dve zastávky, i keď by to mohlo ísť popod Sásovú. Slovenskú Ľupču udáva OOCR len na vystupovanie, takže info o cene 1€ medzi Ľupčou a Plešami ťažko (to isté Harmanec jaskyňa-Šturec, Staré Hory-Donovaly, naspäť spoje zastávkou prechádzajú, takže tiež chybná grafika). Naspäť z Pleší sa v Ľupči nemá podľa OOCR zastavovať a nemá? mať Ďumbiersku. Ďumbierska je tiež ošetrená OOCR, prirodzene v smere hore len na nastupovanie a dole len výstup (nie ako mi raz dal lístok Strieborné-Ďumbierska v rámci mesta), tieto grafické symboly chýbajú na stránke SAD Zvolen. Tak je jednotné 2€ cestovné (mimo Šachtičiek), či do zastávok po trase za 1€?...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.