Ďalší pisálkovský výtvor sú články ako tento http://www.vedelisteze.sk/galerie/japonska-zeleznica-denne-jazdi-pre-jedine-dievca-zastavku-zrusia-az-dokonci-skolu a jemu podobné na túto tému, v ktorých uvádzajú, že v Japonsku železnice zabezpečujú prepravu jedinej študentky ráno do školy a poobede späť zo/na zastávku Kami-Shirataki, ktorá už mala byť zrušená, ale ešte počkajú, kým dievča školu nedokončí. V niektorých je dokonca uvádzané, že vlak len kvôli nej robí zachádzku 80 km.
Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kyu-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:16 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: 14:08 a 20:06 len po nasledujúcu stanicu Shirataki a 16:53 až Asahikawa
Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kami-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:04 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: len 17:09
Stanice Kami-Shirataki, Shirataki, Kyu-Shirataki sa nachádzajú v úseku Kamikawa - Engaru, takže sa nerobí absolútne žiadna zachádzka, či jazda po inak nevyužitej trati, akurát tak tam vybrané vlaky zastavia, kým ostatné nie a to je tá obrovská veda, ktorú tu z toho média vyrábajú - skrátka sa zrušenie zastavovania len na čas odložilo. To ako keby išli rozoberať, že by napr. v Harmanci jaskyni zastavoval ráno a poobede REX "Krížna" kvôli horárovmu dieťaťu - a teraz poď celý svet o tom vypisovať historky...
Klasický pisálek - o niečom píše a pritom si nedá námahu zistiť, ako vec, o ktorej píše, vlastne naozaj funguje.
A tak Pisálkovi stačilo len vidieť, že vozeň ide na EN 443 Bohemia, ktorý má cieľovú stanicu v Humennom a už mu bolo jedno, že sa tento prepája v Košiciach na Os 8807, v Čiernej nad Tisou na Os 8862 a z Čopu na INT 81 do Kyjeva a naspäť z Kyjeva INT 143, Čopu Os 8863 a z Čiernej nad Tisou Os 8820 (obdobne tak ide od Košíc lôžkový vozeň z R 801 Poľana z Bratislavy do Kyjeva, resp. naspäť).
Zastávka "Rudlovská cesta, rázc. Rudlová" (v smere do mesta) je od dnes, piatka 15.1.2016, v prevádzke v novej polohe - o pár metrov bližšie k Sásovej. Vybudovaná je tu nika s betónovým podkladom, cestujúcim už slúži aj prístrešok presunutý z pôvodnej zastávky.
Ona celá tá slávna rekonštrukcia bratislavského Hbf., počínajúc prvým nástupišťom s likvidáciou historického zastrešenia a jeho náhradou akousi ohavnou konštrukciou, pokračujúca ďalšími perónmi so zase iným zastrešením, prebiehala celá v duchu "len preboha nejaký parameter nezlepšiť" - viď nezriadenie bezbariérového prístupu.
presne, a nielen vo Vrútkach, ale donedávna aj v Tr.Teplej, Púchove či NM. Ale je to hanba, že zrovna blavácky hlavák je problém. V TN či ZV by mohli také vlaky prísť naraz aj 4 a s kľudne aj 18 vozňami. To je krása nepružnosti ŽSR a ich socialistického spôsobu (ne)riešenia
Pokiaľ som správne informovaný, kompenzácia straty + primeraný zisk sa týka už len existujúcich kontraktov do ich skončenia. Všetky nové súťaže sa v súlade s vyššou európskou legislatívou robia už na princípe vysúťaženej sadzby na km.
áno, tak to býva, ale vraj sa bude súťažiť o cenu za km, tak sa to aspoň hovorí. Opak by mohol znamenať (strata+primeraný zisk), že by just mohol železničný dopravca robiť sám sebe konkurenciu autobusmi a tým by získal od štátu viac peňazí (hoci ekonomicky by bol v strate, s "primeraným ziskom" by už bol v čiernych číslach a nie v červených, čo pri predpokladanom modeli nemusí byť nikdy čierne číslo). Ale uvidíme.
Ak bol vlak vzápätí odrieknutý v celej trase, tak sa asi vyšetrovalo a budú tam asi komplikovanejšie príčiny. Inak sa samozrejme môže stať, že fíra zabudne. My sme mali jednoho (dlho u nás nevydržal), čo bol vyhodený od ZSSK, lebo nezastavil v Hronskej Dúbrave (v čase, keď tam stavalo všetko) a ani mu to nepripadalo ako nejaké závažné pochybenie.
ŽSR rozhodne od ZSSK nezávislé sú, skôr sa vzájomne nenávidia, než že by si išli na ruku. Len zaujímavé je, že ich netrápi, že napr. vo Vrútkach sa bežne vyskakuje do štrku.
V utorok 5.1.2016, osobný vlak 7530 s odchodom 13:52 z Hornej Štubne nezastal na zastávke Turčianske Teplice. Následkom tejto skutočnosti bol vlak odrieknuťý v úseku Diviaky - Vrútky.
Podobné prípady sa občas stanú. Vysvetlí mi niekto, ako sa toto vôbec môže stať? Nevoľnosť rušňovodiča? Zlyhanie bŕzd? V prípade prvej možnosti by predsa vlak mal zastať automaticky v nejakom časovom horizonte. Tej druhej možnosti sa mi veľmi nechce veriť. V prípade žeby sa jednalo o nejakú občasnú zastávku (typu Predajná), vedel by som ešte pochopiť, že by fíra zabudol, ale TR takým prípadom určite nie sú.
To s tou dotaciou mas potvrdene? Lebo standardne sa u nas kompenzuje strata + primerany zisk. Fixna dotacia na km je nestandardne riesenie a je pouzite len na Komarne. Keby to bolo tak ako pises, potom je samozrejme nezmysel prevadzkovat aj busy. Naopak, ak by sa tam pouzil u nas standardny sposob platby za vykony vo verejnom zaujme, tak potom by uplne kludne mohol prevadzkovat busy vedla vlakov.
Ad rychliky: Zemplin nejde naraz s inym vlakom Problem, nespociva v tom ze by nebolo mozne viest 13-voznovy vlak, ale v tom, ze v Bratislave hl.st. je podla stanoviska ZSR iba jedna vhodna kolaj pre takto dlhy vlak a tu kolaj zrovna v tom case potrebuju 6xx rychliky. Ono je naozaj tazke to riesit ked si to Jancura vymyslel v polke platnosti GVD. Verim ze k decembru to nejak ZSR poriesia (a mozno ich tato situacia konecne dokope k tomu ze umoznia odchody IC vlakov aj v inom case nez neparna hodina, 37. a 50. minuta).
samozrejme vlaky budú dotované, je jedno kto vyhrá. Ale práve ak by vyhral RegioJet a prevádzkoval by aj busy na tej trase, tak on sám (ako prípadný železničný dopravca) je na tom úplne rovnako, pretože dotácia bude konštantná na km, zatiaľ čo počet cestujúcich by mu mohol ťahať hore čísla. A preto asi zruší busy, aby aspoň čo-to presedlalo na vlak.
- to, že R Zemplín máva bežne 13 vozňov problém nie je, ale že to chce niekto iný, je zrazu problém? Dargov (v čase, keď sa delil v KE na HN a ČnT) mával 12 vozňov...ale zrazu tu je problém. Tak toto je ozaj už smiešna argumentácia, ale súčasne svedčí o "kvalite" našej hlavnej stanice (našej ako našej, že?) a o zjavnej nezávilosti ŽSR od ZSSK ?
Spoje do BB sú čoraz plnšie, no súhlasím aj s argumentmi, že úsek Bratislava-Nitra je baňa a uvoľnením autobusov z dlhšieho a predsalen menej využívaného ramena do BB by RegioJet veľmi získal. Po ekonomickej stránke to teda zmysel má.
No pokiaľ ide o snahu zlepšiť dopravnú obsluhu, tej linky bude škoda, ak zanikne. Jančura musí dobre vedieť, že vlak na trase BA-BB nemôže byť atraktívny pri zastaranej infraštruktúre ŽSR a nedávno dokončenej R1. Navyše dotované rýchliky budú musieť zastavovať všade tam kde stoja dnes, čo ich rýchlosti nepridá. A ani nie je predpoklad do budúcnosti, žeby sa vlaková doprava do BA zrýchlila. Podľa môjho názoru Jančura, ak mu ide o kvalitnú dopravu, robí veľkú chybu že sa chce orientovať na vlaky na tejto trase. Dôvod bude treba asi hľadať v dotáciách na vlak ako štátnej objednávke a možnosti lepšieho hospodárenia. Ale zase, myslím, že by bola ochota u väčšiny cestujúcich platiť aj vyššiu sumu ako je 5 € na súčasnej bus linke, aj pri miernom zvýšení by bola cená lákavá a stále výhodnejšia ako majú iní dopravcovia, nerátam o komforte a rýchlosti.
Na záver, som trocha zmätený Jančurom a jeho prístupom. Zavedie linku, ktorá je úspešná, velebí ako si získala popolaritu, každú chvíľu hovorí o rekordných počtoch cestujúcich, a napokon povie, že linku v budúcnosti zruší.
Podobne aj na severnej trase BA-KE chcel pridať ďalšie dva páry vlakov, potom sa vyhrážal zrušením všetkých spojov . Napokon ZSSK ruší svoje IC vlaky, no RegioJet už akosi nehovorí o zavedení tých zvyšných dvoch párov vlakov. Prečo odrazu? Tak len toľko už keď je o tomto reč. Dúfam, že sa tu zase nerozbehne diskusia o IC vlakoch ako minule, lebo toto už vonkoncom nepatrí do tejto diskusie ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter