Ďalší pisálkovský výtvor sú články ako tento http://www.vedelisteze.sk/galerie/japonska-zeleznica-denne-jazdi-pre-jedine-dievca-zastavku-zrusia-az-dokonci-skolu a jemu podobné na túto tému, v ktorých uvádzajú, že v Japonsku železnice zabezpečujú prepravu jedinej študentky ráno do školy a poobede späť zo/na zastávku Kami-Shirataki, ktorá už mala byť zrušená, ale ešte počkajú, kým dievča školu nedokončí. V niektorých je dokonca uvádzané, že vlak len kvôli nej robí zachádzku 80 km.
Sa mi to nezdalo, tak som si to vyhľadal a už jednoducho podľa mapy (https://www.google.sk/maps/@43.9118152,143.1991325,12z) a wikipédie (https://en.wikipedia.org/wiki/Kami-Shirataki_Station) sa dá zistiť, že je to úplná blbosť.
Navyše aj v článku http://www.straitstimes.com/asia/east-asia/remote-hokkaido-train-station-stays-open-for-one-high-school-girl-perhaps-not sa už uvádza, že je to akosi trošku všetko inakšie, napr. že sa jedná nie o zastávku Kami-Shirataki, ale o dve zastávky vedľa Kyu-Shirataki, je tam viac ako 10 žiakov, na ceste späť tam stoja tri vlaky a koniec obsluhy 26.03.2016 nemá nič spoločné s ukončením jej štúdia (pre lepší prehľad sieť železníc JR Hokkaido http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/ttable/route_map.pdf).
Podľa cestovného poriadku platného 01.11.2015 - 29.02.2016 http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/ttable/01.pdf, po trati v úseku Asahikawa - Kamikawa - Engaru - Kitami - Abashiri premávajú denne dokonca aj 4 páry expresov (OK1 - OK8; jazdí tam toto http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/train/tr010_01.html).
Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kyu-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:16 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: 14:08 a 20:06 len po nasledujúcu stanicu Shirataki a 16:53 až Asahikawa
Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kami-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:04 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: len 17:09
Stanice Kami-Shirataki, Shirataki, Kyu-Shirataki sa nachádzajú v úseku Kamikawa - Engaru, takže sa nerobí absolútne žiadna zachádzka, či jazda po inak nevyužitej trati, akurát tak tam vybrané vlaky zastavia, kým ostatné nie a to je tá obrovská veda, ktorú tu z toho média vyrábajú - skrátka sa zrušenie zastavovania len na čas odložilo. To ako keby išli rozoberať, že by napr. v Harmanci jaskyni zastavoval ráno a poobede REX "Krížna" kvôli horárovmu dieťaťu - a teraz poď celý svet o tom vypisovať historky...
Sa mi to nezdalo, tak som si to vyhľadal a už jednoducho podľa mapy (https://www.google.sk/maps/@43.9118152,143.1991325,12z) a wikipédie (https://en.wikipedia.org/wiki/Kami-Shirataki_Station) sa dá zistiť, že je to úplná blbosť.
Navyše aj v článku http://www.straitstimes.com/asia/east-asia/remote-hokkaido-train-station-stays-open-for-one-high-school-girl-perhaps-not sa už uvádza, že je to akosi trošku všetko inakšie, napr. že sa jedná nie o zastávku Kami-Shirataki, ale o dve zastávky vedľa Kyu-Shirataki, je tam viac ako 10 žiakov, na ceste späť tam stoja tri vlaky a koniec obsluhy 26.03.2016 nemá nič spoločné s ukončením jej štúdia (pre lepší prehľad sieť železníc JR Hokkaido http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/ttable/route_map.pdf).
Podľa cestovného poriadku platného 01.11.2015 - 29.02.2016 http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/ttable/01.pdf, po trati v úseku Asahikawa - Kamikawa - Engaru - Kitami - Abashiri premávajú denne dokonca aj 4 páry expresov (OK1 - OK8; jazdí tam toto http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/train/tr010_01.html).
Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kyu-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:16 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: 14:08 a 20:06 len po nasledujúcu stanicu Shirataki a 16:53 až Asahikawa
Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kami-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:04 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: len 17:09
Stanice Kami-Shirataki, Shirataki, Kyu-Shirataki sa nachádzajú v úseku Kamikawa - Engaru, takže sa nerobí absolútne žiadna zachádzka, či jazda po inak nevyužitej trati, akurát tak tam vybrané vlaky zastavia, kým ostatné nie a to je tá obrovská veda, ktorú tu z toho média vyrábajú - skrátka sa zrušenie zastavovania len na čas odložilo. To ako keby išli rozoberať, že by napr. v Harmanci jaskyni zastavoval ráno a poobede REX "Krížna" kvôli horárovmu dieťaťu - a teraz poď celý svet o tom vypisovať historky...
BB-Schuhu
Podobné prípady sa občas stanú. Vysvetlí mi niekto, ako sa toto vôbec môže stať? Nevoľnosť rušňovodiča? Zlyhanie bŕzd? V prípade prvej možnosti by predsa vlak mal zastať automaticky v nejakom časovom horizonte. Tej druhej možnosti sa mi veľmi nechce veriť. V prípade žeby sa jednalo o nejakú občasnú zastávku (typu Predajná), vedel by som ešte pochopiť, že by fíra zabudol, ale TR takým prípadom určite nie sú.