Reakcia na: S499.1023 #51481:
Samozrejme, da sa na to pozerat aj takto, ale tam potom napadame samotnu existenciu vlakov vo verejnom zaujme na linkach kde niekto jazdi komercne. Pretoze ak je "nekalou konkurenciou" dotovanie bezplatnej prepravy, tak uz rovnako lahko tam moze spadnu aj dotovanie lacnejsieho cestovneho pre dospelych - cena pre cestujuceho je na linkach vo verejnom zaujme z podstaty veci vzdy podnakladova, ci uz ide o "vlaky zadarmo", alebo bezne cestovne. A otazka potom znie, ako by sa taketo problemy riesili. Zrusenim dotovanych vlakov na danej trase? A co potom s cestujucimi ktorych komercne vlaky neobsluzia? Pripadne ich obsluzia za viac penazi?Pretoze cela podstata objednavania vykonov vo verejnom zaujme je zabezpecit obsluhu, ktoru by nemalo zmysel prevadzkovat komercne (ci uz rozsahom dopravy, alebo cenovou dostupnostou).
810zssk
Ja nie som ziadnym zastancom existencie IC ZSSK, sam som opakovane napisal ze pri tom schizofernickom stave co ma ZSSK by bolo lepsie keby ziadne IC neprevadzkovali. Len ma irituje ked niekto zozere Jancurovi kazdy blud co pusti z ust a prebera ho za jedinu pravdu, bez najmensej snahy o overenie si faktov.
"Čiže ak je náklad 15 EUR, tak ZSSK nesmie ísť pod náklad" - ZSSK deklarovala ze uz je v prevadzkovom zisku. Pokial ide o celkovy zisk, tak ako si to presne predstavujes? Ze hned pri prvej jazde vlaku maju byt splatene komplet vsetky fixne naklady? Dobre vies ze to sa neda. Kazdy biznis potrebuje nejaky cas kym sa do zisku dostane.
Co sa drahsieho/lacnejsieho tyka, samozrejme netvrdim ze ZSSK moze jazdit podnakladovo ak bude drahsia. Co hovorim je, ze sucasne nastavenie cien ZSSK v praxi Jancurovi nema ako skodit - hovorim teda o moralnom a ekonomickom hladisku, nie pravnom. Jancura totiz uz dnes uctuje ovela menej ako by mohol, co preukazuje, ze dobrovolne jazdi pod naklady - nech uz je jeho motivacia akakolvek. Ak v takej situacii ma plny vlak, tak ZSSK by mohla jazdit aj za 90 eur a stale sa pre Jancuru nic nezmein.