Reakcia na: draxter #51491:
Takže kauza na tému stratovosti IC vlakov sa nakoniec končí triumfálnym víťazstvom dopravcu, ktorý generuje stratu na všetkom čo prevádzkuje. Nikdy som nevravel, že rozumiem všetkému, ale teraz už nerozumiem ničomu ? Ako cestujúceho na trati BA - KE ma asi najviac mrzí, za aký krátky čas sa podarilo zlikvidovať koncept rýchlych vlakov spájajúcich východ so západom. Sme o dvadsať rokov späť, cestujeme de facto znova rýchlikmi, vychutnávame si zastávky v Považskej Bystrici, Vrútkach, Ružomberku, Spišskej Novej Vsi... Ja osobne cítim, že som vstupom súkromného dopravcu na trh ako cestujúci prehral.
810zssk
Ja nie som ziadnym zastancom existencie IC ZSSK, sam som opakovane napisal ze pri tom schizofernickom stave co ma ZSSK by bolo lepsie keby ziadne IC neprevadzkovali. Len ma irituje ked niekto zozere Jancurovi kazdy blud co pusti z ust a prebera ho za jedinu pravdu, bez najmensej snahy o overenie si faktov.
"Čiže ak je náklad 15 EUR, tak ZSSK nesmie ísť pod náklad" - ZSSK deklarovala ze uz je v prevadzkovom zisku. Pokial ide o celkovy zisk, tak ako si to presne predstavujes? Ze hned pri prvej jazde vlaku maju byt splatene komplet vsetky fixne naklady? Dobre vies ze to sa neda. Kazdy biznis potrebuje nejaky cas kym sa do zisku dostane.
Co sa drahsieho/lacnejsieho tyka, samozrejme netvrdim ze ZSSK moze jazdit podnakladovo ak bude drahsia. Co hovorim je, ze sucasne nastavenie cien ZSSK v praxi Jancurovi nema ako skodit - hovorim teda o moralnom a ekonomickom hladisku, nie pravnom. Jancura totiz uz dnes uctuje ovela menej ako by mohol, co preukazuje, ze dobrovolne jazdi pod naklady - nech uz je jeho motivacia akakolvek. Ak v takej situacii ma plny vlak, tak ZSSK by mohla jazdit aj za 90 eur a stale sa pre Jancuru nic nezmein.