Reakcia na: kvorka #51475:
Ak po dvoch mesiacoch nema zisk? Preco prave po dvoch mesiacoch? Kolko biznisov je v zisku po dvoch mesiacoch? Tymto sposobom nemoze statna firma prevadzkovat prakticky ziadnu komercnu aktivitu (nehovorim ze s tym nesuhlasim, ale uvedomujes si tento element?).Ja nie som ziadnym zastancom existencie IC ZSSK, sam som opakovane napisal ze pri tom schizofernickom stave co ma ZSSK by bolo lepsie keby ziadne IC neprevadzkovali. Len ma irituje ked niekto zozere Jancurovi kazdy blud co pusti z ust a prebera ho za jedinu pravdu, bez najmensej snahy o overenie si faktov.
"Čiže ak je náklad 15 EUR, tak ZSSK nesmie ísť pod náklad" - ZSSK deklarovala ze uz je v prevadzkovom zisku. Pokial ide o celkovy zisk, tak ako si to presne predstavujes? Ze hned pri prvej jazde vlaku maju byt splatene komplet vsetky fixne naklady? Dobre vies ze to sa neda. Kazdy biznis potrebuje nejaky cas kym sa do zisku dostane.
Co sa drahsieho/lacnejsieho tyka, samozrejme netvrdim ze ZSSK moze jazdit podnakladovo ak bude drahsia. Co hovorim je, ze sucasne nastavenie cien ZSSK v praxi Jancurovi nema ako skodit - hovorim teda o moralnom a ekonomickom hladisku, nie pravnom. Jancura totiz uz dnes uctuje ovela menej ako by mohol, co preukazuje, ze dobrovolne jazdi pod naklady - nech uz je jeho motivacia akakolvek. Ak v takej situacii ma plny vlak, tak ZSSK by mohla jazdit aj za 90 eur a stale sa pre Jancuru nic nezmein.
kvorka
Iná vec je, ako sa krivka vyvíja teraz, keď zredukovali počty spojov, ale s ohľadom na nákladovú položku by mali tieto údaje zverejniť, nech vieme, kde je "pes zakopaný". Dovtedy sú to len špekulácie, za ktoré si môže ZSSK sama tým, že vyhlasovala, že prevádzka IC vlakov je stratová. Potom by ako dominantný hráč na trhu ozaj nezákonne obmedzovala hospodársku súťaž, ak by jazdila podnákladovo.