Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
LUK: ďalšie fotky z výstavby prídu na rad zasa o týždeň.

A teraz trochu mimo tému: aké je to Slovensko malé. Tá Karosa HD12, čo ešte pred dvoma dňami vykonávala náhradnú dopravu za TEŽku bola dnes odstavená pri zimnom štadióne v BA-Dúbravke. Dokonca aj s tabuľkou 'náhradná doprava'...
Reakcia na: LUK #4645:
posli mi tvoj mail a tam ti napisem co xcem vediet, dik.
Luk vo Stvrtok aj v Bb zacali vidavat seriu BV a to tie stvorcove pre nakladaky
Reakcia na: ondrej38 #4644:
Sa vám machruje, keď ste preskočili jednu sériu:-).

OT: poznám viacero ľudí odtiaľ, záleží od toho, čo potrebuješ.
Najako v tej Bystrici zaostavate za Presovom nielen v MHD ale aj v EC.. v piatok 26.11 PO-570BV ?

off topic: je tu niekto co studuje na UNI M. Bela a vedel by mi poradit ohladom niecoho?
Reakcia na: LUK #4642:
Aha, tak to necham tak
Reakcia na: Danny #4641:
Už som poslal Majklovi aj fotky s drôtmi, len musí na ne prísť rad. Inak jeho adresu máš v kontaktoch.
Ja mam novsie fotky z Tesca! Nie su sice take pekne a ostre, trochu zasnezene, no uz su aj s trolejovym vedenim. Kde to mam poslat? Teda ak je zaujem. Su z pondelka, 15.11.- dna MHD diskusie
Reakcia na: mimi #4636:

Ak to bolo už vopred naprojektované, tak je to v poriadku. Keď som videl na fotografiách, že sa stavia aj nová cesta, tak som si myslel, že sa dodatočne buduje cesta medzi vybudovanými budovami.
Reakcia na: mimi #4549:

zdravim, email mam pod menom.. dakujem..
Reakcia na: Majkl #4637:
Rábovú B731 majú aj v Brezne BR-336AJ (ex BB-87-40). Je v modrom SADistickom nátere, a keď sa zadarí, tak sa pozrie aj do BB. Raz som išiel Telgárt-BB v B732-ke...:-) Celkove Brezno má ešte veľa Ráb.
Nedá mi, aby som sa ešte raz nevrátil k téme miest LM, PP a SNV. Čím viac cestujem po Slovensku, tým viac si vážim vozidlový park BBDS a SAD Bratislava. V menších slovenských SADkách, a to je aj prípad mnou spomínaných miest, je Karosa rady 930 raritou a to nehovorím o rade 950... Naopak, dá sa kadekde zhliadnuť Karosa 730 ešte so starou rábou, dokonca aj po GO (prípad SNV). V PP ešte stále majú rábovú 731ku...
Jozef Bystricke Tesco bolo uz naprojektovane tak,ze tam raz pojdu troleje.Figel preco sa to nestavalo hned na zaciatku bol v tom, ze nebol postaveny Nay Elektrodom,ktory je hned za Tescom a zdielaju s Nay-kom prijazdovu cestu T-BUSU
Pozrel som si zaujímavé fotografie z novej trolejbusovej trate. Čoskoro budú patriť tieto neopakovateľné zábery histórií. Je zaujímavé, že výstavba trakčných stožiarov predbieha výstavbu komunikácie, čo nebýva zvykom. Škoda, že naše "milované" hypermarkety si spomenú na nejaké dopravné systémy až vtedy, keď strácajú zákazníkov. Nemohla byť výstavba trolejbusovej trate naprojektovaná súčasne s výstavbou nákupných centier? Aj naši projektanti a urbanisti už "dofušovali" nejedno mesto alebo sídlisko s úzkymi ulicami. Škoda, že sa nespolupracuje pri výstavbe obytných, nákupných, priemyselných zón s dopravnými odborníkmi. Potom by bolo podstatne menej problémov v našich mestách so zabezpečovaním mestskej dopravy.
Predchodcovia dnešných električiek boli parné koľajnicové prostriedky, ktoré sa objavili v uliciach miest v rokoch 1870-1890. Parné vozne mali malé kolesá, aby mohli prechádzať v ostrých oblúkoch ulíc. Kotol a hnacie mechanizmy boli zakryté karosériou. Hluk a dym nepriaznivo ovplyvňovali život obyvateľom miest, a tak postupne v mestskej doprave zvíťazila elektrina. Ako vieme električky vzišli z výstavy v roku 1881 v Berlíne, kde ich predviedol Siemens. Nevedno ako volali tieto prostriedky vtedy u nás. Neskoršie, keď dopravný prostriedok bol ovládaný elektrinou, udomíácnil sa výraz električka. Myslím si, že by bolo smiešne používať tvrdý preklad "parná električka" hoci si vieme predstaviť pod tým, že ide o predchodcu električky. Ako som citoval z encyklopédie dopravy, tam používajú výraz parné koľajnicové prostriedky. Ak však použijeme výraz "parná električka" tiež vieme, že ide o jej predchodkyňu, ktorá bola poháňaná parou. Keď si pozrieme angličtinu, zistíme pri prekladoch, aké nezmysly sa im za niektorými slovami schovávajú.
Re jazykový oblôčik: nie, tetušku sem do tohto fóra rozhodne NEPRIHLÁSIM! Odmietam totiž niesť zodpovednosť (pocit zodpovednosti) za jej slaboduché filozofické a filologické teórie. Skôr by som ju navrhol použiť ako strašiaka do maku, prípadne ako hrozbu pre tých, ktorých takáto debata "obťažuje". Presne oni u nej vyhrajú rekondičný týždenný pobyt s plnou penziou a okrem dobre mienených rád a rečí budú musieť aj požívať ňou vlastnoručne zhotovené škodliviny, čo nazýva kulinárskymi lahôdkami... :-);-):-D
parni tramvaj
- parna elektricka (technicky nezmysel, ale vyznamovo presne)
- parny vlak (spravny preklad, ale prilis vseobecny)
- parny mestsky vlak
Nehadajte parnì rusen je "samochod parowy" a basta 😃
Reakcia na: LUK #4629:
Najprv padlo: Parny vozen,potom rusen.. Rusen je tazna jednotka,vozen tahana,ale to nie je na takuto diskusiu,to by sme sa "prestrelovali" mozno donekonecna (to skor osobne),uz aj preto,ze s tym ostatnych mozme otravovat.
Reakcia na: mirkobb #4628:
A rušeň je podľa Teba čo? Rozchod s tým nemá nič spoločné. Parní tramvaj mají v Brně.:-)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.