Pekny den vsetkym. Je pravda,ze velkost katastra mesta nevypoveda o skutocnej velkosti mesta. A niektore katastralne hranice su naozaj kuriozne. Tak napriklad hranice katastra BB siahaju az na hreben Kremnickeho pohoria,a tak napriklad bezecky areal na Kralikoch je vlastne na uzemi BB,vlastne cela obec Kraliky su v "obkluceni" BB katastralneho uzemia(presnejsie radvanskeho,ale Radvan je sucastou BB) v rozsahu priblizne 5/6 okolitej plochy,jedine priblizne 1/6 v smere pristupovej cesty od Tajova je kralicka.. Dokonca polovica jednej z novych ulic lezi v tomto,tak ktovie,ako to potom je s praktickou strankou veci (dane apod.),ale asi je tam nejaka vynimka..? Radvanski grofi sa vsak dost "usilovali" pri nakupovani pody,zveladovani panstva,pretoze radvansky kataster je na uzemi mesta najvacsi. Zaujimave taktiez je, ze cele obce Kyncelova a Nemce patrili este za prvej republiky nejakym bystrickym mestanostom,ktovie ako by to vyzeralo,ak by sa restitucny zakon dal uplatnit az tak spätne..? Inak,zastavana plocha BB predstavuje asi len 9 % celkovej katastralnej plochy uzemia mesta,väcsinu tvoria lesy,luky,polia,atd..
Tak napriklad moze byt,ze Pezinok ma väcsiu rozlohu ako Presov.
Tak napriklad moze byt,ze Pezinok ma väcsiu rozlohu ako Presov.
Jozef
Nechce sa mi veriť, že vybudovanie trolejbusovej linky do Sásovej by mohlo stáť pol miliardy korún. Dnes vychádza 1km trolejbusovej linky asi na 20 miliónov a do Sásovej je len asi 4,5 km. Samozrejme, že by pribudli aj ďalšie náklady s inžinierskymi sieťami, je tam aj problém s tým podjazdom pod železnicou, ale aj tak sa mi zdá, že tá suma je trošku prehnaná. Myslím si, že mohla byť povedaná aj preto, aby sa od tejto myšlienky upustilo.
Ako príklad uvediem vybudovanie trolejbusovej trate na nové sídlisko Hájik v roku 2002. V rámci tejto stavby bolo okrem trolejového vedenia, vrátane stĺpov, káblových vedení (11,5 km), bolo zrekonštruované vonkajšie osvetlenie, nové rozvody elektriny, prekládky káblov vn, vybudovaný miestny rozhlas, telefónne rozvody atď. Celková dĺžka trolejbusovej trate je 3,8 km dvojstopového obojsmerného vedenia vrátane obratiska za 81.187 tis. Sk. Samozrejme, že z rozpočtu mesta (nemáme na ministerstve sponzora). Čiže tá položka pol miliardy Skdo Sásovej mi akosi nesedí. Mohol by som uviesť aj poslednú tohtoročnú trolejbusovú trať vrátane komunikácie medzi sídliskami Vlčince a Solinky, na ktorú si zobralo mesto pôžičku 100 mil. Sk, ale náklady sú obdobné.