Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BB-Schuhu #43898:
a inak sa teším novým trolejbusom. Jediná vec, že nebudú kĺby a obávam sa toho, že ľudia v tlačenici z nich asi veľkú radosť nebudú mať. V tomto momente je zbytočné lamentovať. Teraz to už bude záležať od mesta, čo bude ďalej. Aj tak som rád, že máme to čo máme. Nebyť nových vozov, trolejbusovej doprave v BB by bol definitívny koniec a obrovská škoda..

Musím uznať, že nová 30 Tr jazdí ticho. Ani ju nebolo počuť, keď prichádzala na zastávku. Zato staré rábové 14/15 Tr nie je problém počuť aj na Pánskom diely (a to úplne doslovne).

Pokladne na nástup sú pri 1., 2. a 3. dverách.
Veľmi som zvedavý na to, aké zmeny vo vozidlovom parku (autobusov) môžeme očakávať po zaradení nových 30 Tr. Po tom, ako autobusy DPM BB prestal prevádzkovať SAD Zvolen, tak pre vozy DPM BB bol nadbytok voľných autobusov, ktoré nemali kde jazdiť. Stala sa tak paradoxná situácia, kedy bolo až príliš veľa autobusov (treba poznamenať, že v tom čase ich SAD ZV nahradila starými Karosami 700, ktoré boli až v 10/2009 nahradené novými Citelismi).

Voľné autobusy DPM BB ostali v 01/2008 stáť vo vozovni. V mesiacoch 02/2008-08/2008 premávali na kyvadlovej doprave, potom opäť nemali kde jazdiť. Priestor zostával pre zálohu za minibusy a trolejbusy, v zime to boli skibusy, v lete 2009 kyvadlovka do Španej Doliny. Od 12/2009 začali trvalo nahradzovať trolejbusy. V 06/2011 to ale všetko skončí a čo bude s týmito vozmi ďalej, to sa nechám prekvapiť.
Zaujímavé je aj to, že B952 išli k SAD Zvolen, dopravnému podniku zostali iba 932+ kĺbové 961. Ostatné kĺby 941 stoja vo vozovni po neslávnom konci svojej kariéry. Tiež mi nie je jasné, či vyradením 19 vozidiel sa myslí ich fyzická likvidácia, alebo voľnejšia alternatíva (vyradenie z MHD BB, teda možnosť jazdiť niekde inde).
Reakcia na: no.ev.di. #43896:
nepozeraj na interval konkretnej linky, ale na suhrnne intervaly, tie vyzeraju normalne.

#43893 & #43894: stav trolejbusov je naozaj zly, nech uz su dovody akekolvek, naozaj ich bolo treba nahradit. Treba pockat do leta, vtedy sa evidencny stav konecne vycisti.

#43892: v BB tvoje otazky mozeme brat len ako recnicke, nie je ta sila, ktora by to chcela a zaroven dokazala zmenit. Viem, ze sa s takou odpovedou nezmieris, ale to je jedine co s tym mozes urobit!
Reakcia na: draxter #43894:
na tom článku ma ale prekvapuje, že sa tam furt uvažuje s 30 a 60min intervalmi pri trolejbusoch. Nebolo by lepšie v takých prípadoch, kde intervaly idú nad 20min s klbákmi, teda 30 a 60, nasadzovať sóla aby sa to udržalo na prijateľných 20min? Som názoru, že BB je mesto a nie "dedinská" prevádzka MHD, kde môže viac ako 20min interval očariť.
Reakcia na: draxter #43894:
ešte sa opýtam (inak fakt dík za trpezlivosť ? ), že tá zmluva so SAD ZV sa podpisuje, resp. je podpísaná na akú dobu? Či to nie je taká "strážna veža" ako keď BSK sa upísal SL do roku 2018 sa daným počtom odjazdených vzkm. Tak ma napadlo, že by sa tie kilometre z L26 mohli presunúť na iné miesto v rámci mesta, resp. na linky, kde by to bolo žiadúcejšie, príp. nejak tie absentujúce výkony u autobusov po skrátení trasy L26 nejak rozložiť na iné linky (neviem teda či je zmluva zvlášť pre linky v rámci kraja a v rámci mesta alebo spoločná pre celý kraj vrátane MHD, v druhom prípade by sa možno dali výkony presunúť). Dosť smutné je na tom to, že zatiaľ čo pri železniciach sa každý rok ľudia trasú či štát dá peniaze na vlaky, tak pri autobusových dopravcoch sú nevýhodné zmluvy na 5-10 rokov takmer pravidlom a potom musí kraj dotovať dopravcom spoje, ktoré jazdia paralelne s vlakmi alebo ich vyťaženosť klesá, tu ale kraj vždy musí nájsť peniaze a miesto kam uprace výkony dopravcu, lebo buď zaplatí penále za nevyjazdené vzkm alebo zaplatí za prázdny autobus - može si vybrať.
Reakcia na: no.ev.di. #43892:
tu to nájdeš: http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef21362f3321331f3335222a252c2f3234ef392b2e212c23

Ale ešte ti odpoviem:
1. linka 7 mávala interval 20/30/60 (špička sedlo víkend). Práve kvôli L26 sa to zmenilo. Celé je to na hlavu, ale ide o to, že asi inak by SAD ZV nevedel odjazdiť zazmluvnené km, takže sa jazdí aj tam, kde by inak nebolo treba alebo kde logika hovorí o inom druhu dopravy, a naopak Sásová čo má len busy, išla dopravne dole...
2. presne tak to bolo do roku 2005. Lenže je to spôsobené tým istým čo v bode 1. Absencia trolejbusov v Sásovej by potom znamenala nutnosť presadať, a pri súčasnom systéme by to bol trest pre cestujúcich. Takže je to zase taký kompromis.

Re #43893 no.ev.di.: trolejbusov je viac než dosť: http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2c252924293a2f361f24212c28253230eff2212c24293a2f36ea Ide o to, ktoré sú prevádzkyschopné ešte, ale celé je to dané tým, že fondy sa mohli brať iba na nahradenie druhu dopravy ekologickejším druhom a preto sa spravil ten kvázyodrb, že trolejbusy sa začali nahradzovať autobusmi a tieto autobusy sa majú nahradiť zase trolejbusmi s peňazí EÚ. Takže preto je to tak celé zamotané.
Reakcia na: draxter #43891:
mimochodom, existuje nejaké racionálne zdôvodnenie na to, prečo jazdia na trolejbusových linkách aj autobusy? Čo je trolejbusov málo?
Reakcia na: draxter #43891:
to čo som potreboval som nenašiel ale aspoň som si prečítal. Keď si mi tak ochotne odpovedal, za čo ti ďakujem, tak sa ešte chcem opýtať na pár otázok a síce ak dovolíš :

1. prečo nie je namiesto L26 (autobusu) na Internátnu radšej posilnená L7, ktorá premáva raz za hodinu, pričom pri nasadzovaní krátkych trolejbusov by tam mohol byť interval 15/20/15//30? Nebolo by to lepšie pre prehľadnosť aj pohodlie cestujúcich?

2. Prečo premávajú L21+22 v takom dlhom súbehu od Nám. slobody až do Kremničky s trolejbusmi? Nebolo by ekonomickejšie a ekologickejšie seknúť ich po centrum a posilniť L2?

Tiež sa inak seba pýtam, že ako môže DPMBB očakávať, že dakto bude trolejbusmi cestovať pri intervaloch 30 a 60min ?
Reakcia na: no.ev.di. #43889:
v pracovné dni na linkách 1-8 jazdia trolejbusy (aj sólo aj kĺby), ale spolu s autobusmi. Bordel je nielen v ich nasadzovaní, ale aj v označovaní a tým pádom v chaose, na ktorý si zase musel cestujúci substrát chtiaqc-nechtiac zvyknúť. Čiže ak sa postavíš na spoj linky 6, nevieš či nepôjde náhodou L16 v podobe autobusu, alebo L6 v podobe autobusu alebo dokonca L6 v podobe trolejbusu ? Či pôjde kĺb alebo sólo už nezistíš vôbec, sólo väčšinou na L7 a L8, ale v zásade hocikde.

V sobotu, nedeľu jazdí len #3001 na linkách 2 a 4. Inak tam jazdia autobusy DPM.

Re #43890 no.ev.di.:
1. z križovatky Partizánska - Cesta k nemocnici hore a po Rudlovskej a tam potom jedna vetva po Rudohorskej na Pieninskú a druhá na Starohorskú.
2. Druhá cesta počítala so zatrolejovaním ulíc od Strieborného námestia, Lazovná, Severná, Komenského, Na Karlove a Sásovská cesta na Karpatskú. Mohla by potom byť predĺžená napr. L2 Vozovňa - žst. Sásová alebo niečo podobné, prípadne aj linka Sásová stanica. Prečítaj si kapitoly o trolejbusoch tu na imhd v sekcii Zaujímavosti, tam toho je.
3. Linka 34(+35+36) je určená nielen pre sídlisko Podlavice, ale aj pre vysokoškolské internáty na Tajovského, UMB. Preto je častokrát sólo voz preplňovaný, a interval spolu do centra veľmi slušný. Trolejbusy by z Roosveltky mohli jazdiť až do Podlavíc, ale chcelo by to úpravu nevhodnej cesty na začiatku Podlavíc, tzn. ešte pred vjazdom na samotné sídlisko. S/ tam obmedzenia na 40kmph, pretože je tam úzky prejazd. Ak by sa to nejak spolu vyriešilo, aj to by bolo možné, aby sa tam zaviedli trolejbusy.
Ešte sa chcem opýtať k trolejbusovej doprave pár vecí :
1. V prípade rozšírenia trolejbusovej siete na Sásovú, by mala trať viesť po ktorých komunikáciách? Počítalo sa s odklonením niektorých liniek od železničnej stanice, vznikla by nová t-bus linka na Sásovú, alebo by existujúce linky premávali zachádzkou cez žst a potom by šli na Sásovú?
2. Nebola v pláne aj druhá trať na Sásovú v trase L24+25 cez Karlovo a Strieborné námestie? Frekvencia a kapacita týchto liniek je väčšia než 21+22+23.
3. Spomínali ste tu aj dopravu do Podlavíc, že by sa tam uživli aj klbáky. Keď tak vidím, že tam premáva 5 liniek, tak nebolo by vhodné uvažovať s kapacitnou dopravou v podobe trolejbusov od Rooseveltovej nemocnice? Neviem v akom stave sú komunikácie, cez ktoré by som navrhol predĺženie trolejbusovej trate : od nemocnice po uliciach : Jedľová, Podlavická cesta, Gaštanová, Lipová, Povstalecká cesta, Podlavická cesta, Jedľová (okruh) s tým, že trolejbusy by mali vytvorené stojisko (pre 2-3 vozidlá) na Gaštanovej.
kedy a na ktorých linkách jazdia sólo trolejbusy? som sa to tu pýtal asi 3x už ale zas som zabudol a podľa fotiek sa moc nedá riadiť ?
Reakcia na: JJ #43887:
OK, idem citat 5 rokov diskusie 🙂
Reakcia na: 810zssk #43886:
prosím ťa, nezaplňuj tu fórum poznámkami, ale radšej si to nalistuj - od roku 2005 sme otázku súbehov a preferencií riešili nespočetné množstvo krát.
Reakcia na: JJ #43885:
Nepamatam si ze by tu niekedy padol dovod preco je vlak "vacsinou" lepsie riesenie...
Reakcia na: 810zssk #43884:
už sme to tu rozoberali X-krát - nalistuj si to.
Reakcia na: JJ #43883:
Stale prosim odovodnit.
Reakcia na: 810zssk #43882:
"vo väčšine prípadov" ... čítaj poriadne
Reakcia na: JJ #43881:
"správne riešenie situácie súbehu - preferencia železničnej dopravy" - Odovodni.
Reakcia na: wizard112 #43864:
páni, uvedené ustanovenia zákona o doprave na dráhach berte ako orientačné. Tu ide najmä o to, aby OBJDENÁVATEĽ dopravy pochopil, že súbežná doprava nie je dobrá a popri tom ho zákon rovno navedie (vo väčšine prípadov) na správne riešenie situácie súbehu - preferencia železničnej dopravy. Chápte to tak, že v konečnom dôsledku - ako sa objednávateľ rozhodne, tak tak to aj nakoniec bude. Pretože PDO zadefinuje hlavne to, čo objednávateľ bude chcieť mať zadefinované. A správny orgán, v zmysle zákona o cestnej doprave, už má možnosti ako "skoncovať" so súbehmi. Ide len o to, aby príslušný správny orgán poznal svoje kompetencie.
Dlhšie som v premávke nevidel #1529. Čo je s ňou, podrobuje sa nejakej oprave?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.