a na toto si došiel kde? Sú miesta kde by 15min bol veľmi atraktívny interval a miesta kde by ani 10min nestačilo ako aj miesta kde je 30min luxus alebo kde sú vďační aj za hodinový interval. S pozri koľko liniek v BB, ale nielen v BB ale aj vo väčších mestách máš v 15min a dlhšom intervale a predsa nimi ľudia cestujú (v BA napr. L39,61(mimo rš),63,92,96. Každá linka dokáže osloviť svojou trasou určitú klientelu a podľa jej počtu sa prispôsobuje interval a kapacita. Je už potom na dopravcovi či staví na kratší interval s krátkymi vozidlami (tým pádom viac vzkm aj šoférov = vyššie náklady) alebo dlhší interval s kĺbovými vozidlami (dlhší interval, menej vzkm a šoférov = nižšie náklady), taktiež treba brať do úvahy aj to, že niekde z dôvodu prejazdnosti jednotlivých úsekov trás daných liniek nemôže byť iný voz ako krátky nasadený.
Ja nehovorim, ze sa ten klbak nezaplni, ale ide o to, o kolkych ludi MHD pride, pretoze na linku s CP ako 34 sa nemoze nikto spoliehat. Zostanu len dochodcovia, deti a ti, co nemaju na vyber. Existuju priklady z praxe, ked skratenie intervalu sposobilo, ze autobusy boli este plnsie ako predtym.
každý dopravca si môže vybrať... môžeš mať klbák pri 15min intervale napr. čo je hodinová kapacita 440 osôb alebo sólo s intervalom 10min, pri jednom máš menší počet nabehaných vzkm a menší počet šoférov, pri druhom menší interval. Každý dopravca volí individuálne.
Podla mna klbak nema co hladat na linke, kde je spickovy interval dlhsi ako 10 minut. Preto nezdielam tvoj odpor proti nakupu kratkych trolejbusov. Pri sucasnom rozsahu MHD sa BB bez klbakov zaobide.
pardon za moju nechápavosť. Čo ale prinútilo dopravcu predĺžiť L26 na Internátnu pod troleje? Nechápem akosi jednej veci a síce, že uberie sa z trolejbusovej linky, resp. odkloní sa a spraví sa tam autobus. Na Internátnej vznikol dopyt po inom spojení či čo? Keď sme sa tak rozdebatili, tak ma zaujíma, že po ktorých komunikáciách sa počíta s výstavbou trolejbusovej trate na Sásovú a či nebola v hre aj kedysi trolejbusová trať z otočky Starohorská po Karpatskej a cez Strieborné námestie, keďže po tejto trase premávajú slušne frekventované linky 24 a 25, či sa nad týmto nikdy nepremýšľalo?
práve som ti to vysvetli, že časť jej spojov prešlo do linky 8, do ktorej prešli aj spoje z linky 6. Treba to brať s ohľadom na predchádzajúcu obsluhu. Linka 7 na Internátna chodila cez Poľnú, linka 6 na Tulskú cez Wolkerovu. Teraz chodia aj spoje z Tulskej cez Poľnú - linka 8. Celé je to akýsi kompromis aj s ohľadom na linku 26. ?
Čiže ak si sivšimol, interval je vlastne 15 min v špičke, doobedu 20min, potom 15 min v špičke poobede a k večeru klesne z 20 na 30 min. Víkend je 30 min celodenne.
Ak totiž vezmeme do úvahy, že niektoré trlejbusové linky boli vytvorené len preto, aby sa odlišná trasa sopja na sitom úseku nemusela riešiť vysvetlivkami, tak "riadne linky" sú 1,2,3,6,7, kde ani jedna nemá menší interval v "x" ako 30 min v sedle. Ale sú tu i linky 4 (k linke 2), (5 k linke 3) a 8 (k linke 6 a 7), ktoré opticky počty spojov znižujú aj na 60 min. ?
nevyznám sa do miestnych pomerov čo ako prečo je, no mať kĺbové trolejbusy a intervaly 30-60minút na trolejbusových linkách je pravdupovediac divné. Tam kde sú klbáky a intervaly 30-60min môže byť sólo, no pri 15min s klbákom už je pohoda. Samozrejme, že pri výnimočných prípadoch môže byť aj na trolejbusovej linke 30min, 20min je ešte znesiteľných. Chcel by som ale vidieť ako ľudia vnímajú napr to, že z Kremničky idú dve linky v hodinovom intervale cez víkend. Zaujíma ma ešte jedna vec, že keby sa z CP L3 oddelili tie manipulačné presuny, ktoré sú vypravované ako riadne spoje L3, aký je na tej linke vlastne skutočný interval bez začlenenia týchto manipulačných presunov na L1,5,6,7,8.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik