Podla tvojej logiky by musela byt len jedna znacka autobusov, ktora by bola najlepsia, a preto by ju kupovali vsetci.
Ale v skutocnosti rozhoduju rozne faktory. Preco sa napriklad donedavna kupovala v celom CS takmer vyhradne Karosa? Ten autobus ma tradiciu, zazemie, servis, dobre vztahy medzi dodavatelmi a odberatelmi.
Myslim, ze sucasny nakup SORov je spojeny s ukoncenim vyroby Karosy 900. Pre MHD sa uz nevyrabaju vysokopdlazne Karosy, ktore sa vzdy kupovali ako lacnejsia alternativa autobusov. Teraz je tou lacnejsou alternativou SOR. Nehovorim, ze manazeri spolocnosti, ktori rozhoduju o vybere konkretneho vozidla nie su motivovani aj inac (to je jedine vysvetlenie pre kriterium "pocet dveri"). Ale skratka SOR tu vyplnil dieru na trhu, ktora vznikla po Karose, je to stale domaci vyrobca, pre ktoreho je CS trh klucovy, nemoze tych odberatelov jednoducho odpisat. Navyse zmluva s DP Praha na odber obrovskeho mnozstva autobusov dava zaruku, ze ta znacka nezanikne, ze to nebude Granus, Novoplan a podobne.
BTW pocet dveri - hoci to vyzera ako kravina a zpociatku som si tiez tukal na celo, v praxi sa mi to celkom paci. Nemusis sa zbytocne dlho pretlacat cez ludi, odvsade je ku dveram relativne blizko.
má to len jeden háčik:
"Pre Prioritnú os 3 Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy je oprávneným územím celé územie Slovenskej republiky okrem regiónu NUTS II Bratislavský kraj."
v BA totiť mali urobiť toto:
a) na linkách 201-212 mali začať nasadzovať autobusy namiesto trolejbusov
b) autobusy mali ozančiť 1201 - 1212
c) cez víkend nemali nasadzovať trolejbusy vôbec
d) požiadať o fondy z EÚ
e) osrať EÚ že nahradia autobusy, ktoré jazdia miesto trolejbusov na trolejbusových linkách, trolejbusmi
Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou - spoj linky 603438 o 8:00a z Brezna do Liptovského Mikuláša posunutý na 8:10a. Ďakujem, že touto požiadavkou sa niekto zaoberal !!!
ešte tak pre ilustráciu, si zober, žeby Solaris dodal t-busy do BB a to 18, 12 a aj 15m kategórie (na linky kde klbák netreba a sólo nestačí). Neviem či si v ňom dakedy šiel už, ale tak pre ilustráciu stačí zájsť na stránku a kuknúť interiér. Teraz si tu prítomní môžu urobiť obraz o tom aký je sakra rozdiel medzi Solarisom a lacnou paródiou na a/t-bus od SOR. Mimochodom, keby šlo o to, že Škoda pečie s mafiou Ja&Ty tak do Solarisu montuje elektrovýzbroj aj Ganz ☺ Ešte ma irituje to, že kríza nebola - nekupovalo sa nič (prípadne sa ešte toho viac zničilo), zrazu nastala kríza - následne sa teraz ide šetriť pre výpadky v prímoch a všetci teraz veselo budú nastavovať tendre na najnižšie ceny. Zaujímalo by ma teda, že keď je kríza aj mimo ČR a SR prečo nekupujú SOR aj tam... Teda ako je možné, že tak úsporné vozidlo tam jednoducho ešte neprerazilo ?
neviem o tých informáciách ohľadne Solarisu, ale inak výnimočne 100% súhlas. Sa len divím, že ešte nenapadlo niekoho dať námietku ohľadne 5dierovej krabice.
Radšej sa bloger mohol zamyslieť nad tým, prečo v Bratislave "idú" predplatné cestovné lístky a v BB "nejdú". A nad mnohými inými vecami. A tiež sa mohol zamyslieť nad švindľom DPM BB pri podávaní žiadosti o eurofondy na obnovu trolejbusov.
nejde o to, že len BB, ale opýtal by som sa tak všeobecne (lebo aj Prešov onedlho nafasuje SOR t-busy,takže si budete môcť možno za nejaký čas vyplakávať na ramenách s kolegami z PO sekcie), že prečo sú dopravcovia na Slovensku takí neochotní priplatiť nejaké € za kvalitu ale budú šetriť na komforte cestujúcich a aj hazardovať so zaisteným výpravy vozidiel. Ako jediná konkurencie schopná značka bol Solaris lebo ponúkal cca cenu ako SOR, ibaže v BA nejakým "nedopatrením" keď už Solaris podliezol SOR posúdili, že doplnková výbava (klíma) je lacnejšia u SORu (čo plne zodpovedá kvalite á la fén, kedy klíma namiesto spríjemnenia cesty pekne vyfúka cestujúceho a pri takom závane studeného vzduchu na svaly viete čo nastáva...) a tak preto ho treba kúpiť a ani to sa nezmohli ten "shit" dať do viac ako 20 vozidiel. Solaris navyše jeden "slizoun" v BA náležite očiernil a tým pádom ho odstavil od šancí vyhrať akýkoľvek tender nakoľko dopravcovia s nadštandardnými vzťahmi so SOR (Ja&Ty) alebo aj potencionálni zákazníci sa budú na toto s radosťou odvolávať keby došlo na kontrolu. Ako úplná fraška je tzv. "5-dverová poistka" v Prešovskom tendri, to už nemusím snáď ďalej komentovať pre dnešok... ?
ˇHej urcite daco take...a vysvetly mi niekto preco nejazdi 1005 a 1001 ...ale ked treba davat nahradne vozidlo za autobus ked by mal jazdit trolejbus tak zrazu jazdia co...alebo BIELA 1527 by tiez mohla na 100 %funguju vsetky ktore som vymenoval....Ale estew vzdy lepsie ako sad nove zamky ... oni nakupia za babku od Madarov Ikarusy HB12,Many,teraz najnovsie Alexander Dennis ...OJAZDENE, ,a este rozne ine ..a vymenia stare dobre Karosy c 734 a potom sa stane takato vec ze tie karosy jazdia na dalej lebo kazdy druhy tyzdden je ten autobus pokazeny...ale hlavne ze mame nove autobusy......
vyzbroje Cegelec mame v elektrickach. podla mojich informacii sa BB informovala v BA, s akymi vyzbrojami su najlepsie skusenosti a odporucanim bola prave tato znacka.
Ako sa to dá porovnávať, keď v BA žiadny trolejbus s výzbrojou Cegelec nie je?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.