Reakcia na: no.ev.di. #43362:
Podla tvojej logiky by musela byt len jedna znacka autobusov, ktora by bola najlepsia, a preto by ju kupovali vsetci.Ale v skutocnosti rozhoduju rozne faktory. Preco sa napriklad donedavna kupovala v celom CS takmer vyhradne Karosa? Ten autobus ma tradiciu, zazemie, servis, dobre vztahy medzi dodavatelmi a odberatelmi.
Myslim, ze sucasny nakup SORov je spojeny s ukoncenim vyroby Karosy 900. Pre MHD sa uz nevyrabaju vysokopdlazne Karosy, ktore sa vzdy kupovali ako lacnejsia alternativa autobusov. Teraz je tou lacnejsou alternativou SOR. Nehovorim, ze manazeri spolocnosti, ktori rozhoduju o vybere konkretneho vozidla nie su motivovani aj inac (to je jedine vysvetlenie pre kriterium "pocet dveri"). Ale skratka SOR tu vyplnil dieru na trhu, ktora vznikla po Karose, je to stale domaci vyrobca, pre ktoreho je CS trh klucovy, nemoze tych odberatelov jednoducho odpisat. Navyse zmluva s DP Praha na odber obrovskeho mnozstva autobusov dava zaruku, ze ta znacka nezanikne, ze to nebude Granus, Novoplan a podobne.
BTW pocet dveri - hoci to vyzera ako kravina a zpociatku som si tiez tukal na celo, v praxi sa mi to celkom paci. Nemusis sa zbytocne dlho pretlacat cez ludi, odvsade je ku dveram relativne blizko.
Agent007
http://web.sadzv.sk/pages/mhd_bb_09/index.htm
nespi chlape! ?