Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://bystrica.sme.sk/c/5762135/bystrica-je-druhe-najprasnejsie-mesto.html Mesto je podľa predbežných výsledkov merania SHMÚ druhým najprašnejším na Slovensku. V minulom roku dosiahol počet dní zo zvýšenou hodnotou prachu v ovzduší 141. V porovnaní s rokom 2009 to predstavuje nárast nárast o 65 dní.

Nuž, čo k tomu dodať, snáď iba že výstavba SO prispeje k zredukovaniu dopravy po nábreží Hrona a presmerovaniu tranzitnej dopravy na SO, miestna doprava v spádových oblastiach SO sa bude tiež vo väčšej miere odohrávať po novom SO, hlavne medzi sídliskami Sásovou a Fončordou, ale aj Podlavicami a takisto Radvaňou, takisto skorá dostavba SO prispeje k zníženiu prašnosti plynúcej z rozostavanej stavby. Presun takejto časti dopravy na SO spôsobí lepšie rozptyľovanie poliatavého prachu PM10 vo vyšších polohách, kde sú lepšie podmienky na jeho rozptyľovanie, kotlinový charakter polohy mesta a inverzný ráz počasia hlavne prispieva k takému stavu, že PM10 sa drží a koncentruje hlavne v najnižších častiach mesta (vidieť to aj z priloženej fotografie). Ďalej takisto pomôže ďaľšia ekologizácia v MHD ako trolejbusy a CNG autobusy čoby ekologické vozidlá. Takisto presun ľudí z IAD naspäť do MHD by výrazne prospel, MHD by ale musela byť atraktívna pre tento spôsob dochádzania ľudí do zamestanania a pod. Je ale na škodu, že veľa ľudí po zdraženiech plynu siahlo zase k vykurovaniu fosílnymi palivami. Uvidíme o dva roky, aké budú výsledky meraní.
BUSportál návštívil Dopravný podnik mesta Banská Bystrica
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7193&secid=4

Teším sa na ne. ?
Treba si uvedomit že vedenie MHD BB maju ludia s ex SAD BB
Reakcia na: BB-Schuhu #43312:
ja som spokojny tak ako to je. Z hustaku mi odide 5 spojov behom 10min a ked si predstavim cakat 20-30 minut na dalsiu invaziu t-busov tak idem peso. Cestou si nakupim a v konecnom dosledku spravim nieco pre svoje zdravie. Ak by sa ZVHD rozhodlo, ze spoje zredukuje systemom 10 spojov za 10minut a potom 2h nic tak ich podporim. Mozno by som konecne zmenil nazor na balkanskych babrakov ? ? Ak sa chcem vozit MHD idem do BA.
JOSH: mozno aj ten,ale dotiahla ho tatra co je v Kremnicke v depe.Ten pred tym dotiahla odtahovka,co aj kamiony taha,mal prednu napravu zodvihnutu. Jeden trolej aj vidno v depe,je odstaveny medzi autobusmi.
Reakcia na: Maggie #43310:
súhlasím s tebou. Toto je výsledok toho, že CP autobusových liniek nie je častokrát skoordinovaný navzájom a mám pocit, že sa vytráca komplexný prístup pri tvorbe CP. Inými slovami - udeje sa nejaká zmena na jednej linke, avšak pri ďalších linkách sa CP ponechá bez zmeny. A množstvo podobných prípadov. Nielen linky do Sásovej, ale aj do Podlavíc (34, 35, 36) sú dosť nešťastne zladené. Konkrétny príklad - prečo idú dva spoje L36 o 14:05 a potom 14:15 zo ŽST (späť idú 7 minút po sebe)..
Reakcia na: Maggie #43310:
velmi spravny postreh... no zial ti co su schopni, su utlacani a negovani a ti co su neschopni, tak sedia pri kormidle dalej a dalej rozvracaju MHD v tomto meste...
Podobne ako Schuhu chcem upozornit na jeden problem, a sice nevhodny grafikon MHD BB. Specialne ide o linky, ktore idu zo Sasovej cez Dumbiersku a Rudlovsku dolu do mesta (20, 21, 22, 23, 80).. Ide o velmi frekventovane trasy z hladiska poctu cestujucich, na zastavku Dumbierska ZS napr. pripadaju 2 fakulty UMB, ZS a MS... Liniek s rovnakou trasou jazdy je kupodivu dost, len ich kombinacia nie je vyuzita tak, ako by mala. Ked uz DP tak rad "kombinuje", teda namiesto nastavenia poriadnej frekvencie jazdy 1 linky vyuziva viacero liniek s mensou frekvenciou jazdy, preco to neurobi tak, aby to skutocne bolo aj k nejakemu uzitku a malo nejaky efekt... vsetky linky tadial jazdia vo vskutku velmi zaujimavych intervaloch, napr. idu 3 spoje naraz takmer v rovnakom case a potom terbars aj 40 minut nic a nikto to neriesi. Rozmyslam, cim tvorcovia CP rozmyslali, lebo mne ani nikomu, kto tu trasu vyuziva, to nedava ziadnu logiku. Ja z BB odchadzam- len som chcela vediet, ci sa niekedy niekto v tomto smere uvedomi a spravi uz v BB poriadny cestovny poriadok, ktory bude prisposobeny cestujucim a nie aby sa cestujuci prisposobovali jemu....
Niekde si trolejbusy vážia, idú predlžovať trasy a poukazujú na nutnosť nahradenia dieselových autobusov trolejbusmi: http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7188&secid=1
A pritom to nie je ani ďaleko do Brna, že? Zatiaľ čo BB za 6 rokov nespravila ani meter novej trate...
7. 2. 2011 X. majstrovstvá sveta F.IS.T.C psích záprahov:
12. a 13. februára 2011 zabezpečuje Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a.s. kyvadlovú dopravu na X. majstrovstvá sveta psích záprahov na Donovaloch. http://www.dpmbb.eu/documents/havkaci2011.pdf
Reakcia na: JOSH #43306:
a ďalšie 2 sú asi ešte na skúškach v Plzni ... ale to neviem určite...
Reakcia na: BZUCO #43305:
mali by tam byť 3 🙂
Reakcia na: JOSH #43304:
kolko ich je uz tam?
Reakcia na: Trop2 #43303:
asi ten čo tu bola fotka ako ho nakladali na kamion 🙂
dnes o 16:15 dotiahnuty do vozovne dalsi novy trolej. ?
Reakcia na: N/A #43301:
V BA svojho casu mali (a mozno aj maju) dve linky iduce po tej istej trase jedna 0 minut a druha 4 minuty ?
Reakcia na: BB-Schuhu #43298:
mňa už dosť dlho fascinuje že dve linky idúce po tej istej trase dokážu mať iné jazdné doby medzi zastávkami... ? ...napr. tebou spomínaná 26 a 28...alebo 24 a 25...
Nehoda Iveca BB-???CK, povyše zastávky Pršianska cesta I.
Fotografie sú tu: http://www.havariatrans.sk/
Chcel by som upozorniť na dosť nevhodnú chronometráž linky č. 26 v smere na Tatranskú:
0 - Námestie slobody
3 - Partizánska cesta
5 - Partizánska cesta, Mýto
7 - Partizánska cesta, tlačiareň
9 - Partizánska cesta, Bytový podnik
11 - Partizánska cesta, Benzinol
13 - SAD
14 - Rázc. Kynceľová
15 - Starohorská, ZSŠ
16 - Starohorská, rázc.

Všimnite si, prosím, že uvedená linka má v úseku medzi Rázc. Kynceľová - Starohorská, ZSŠ jazdnú dobu iba 1 minútu. Je nad slnko jasné, že tento úsek sa za jednu minútu NEDÁ prejsť. Ideálne by bolo 3 minúty. Naopak, zastávky na Partizánskej ceste sú nahusto a rozhodne medzi zastávkami pri tlačiarni, Bytovom podniku a Benzinole stačí jazdná doba iba 1+1 min. (nie 2+2 min.). Aký je výsledok tohto stavu? Asi taký, že permanentne odchádzajú spoje linky 26 zo zastávky Kynceľová, rázc. v smere do Sásovej v predstihu (cca 2 minúty) a nikto to nerieši.

Tvorcovia CP by ozaj aspoň niekedy mohli urobiť o niečo viac ako donekončna prepisovať chyby a bludy v cestovných poriadkoch... ? To je taký veľký problém?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.