Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #41247:
"A nie je v konečnom dôsledku jedno, či tie režijky zaplatí zamestnávateľ z cestovného alebo z dotácie od VÚC?" - To teda rozhodne nie. Totiz, ak sa to rozhodne platit dopravca, je to jeho strata a jeho problem. Ak to dotuje VUC, stracame na tom vsetci, pretoze ide o financne zdroje, ktore mozu byt pouzite inde.
Reakcia na: 810zssk #41246:
V čase, keď boli IC nedotované (týkalo sa to, myslím, len trate BA - KE), platilo špeciálne deregulované cestovné. Aj keď nemám pocit, že by bolo oveľa vyššie ako to dnešné cestovné na IC (teda ak ideš v silný deň, čo je ale aj tak skoro vždy).

Re #41235 810zssk: A nie je v konečnom dôsledku jedno, či tie režijky zaplatí zamestnávateľ z cestovného alebo z dotácie od VÚC? Stále to budú tie isté peniaze. Neviem si predstaviť, z akých iných zdrojov by im to mal zaplatiť. Má predávať pred autobusovými stanicami zeleninu a zo zisku potom financovať režijky?

Re #41233 expresbb: Načo stále dookola omieľaš, že FIPky nie sú slovenský výmysel? Však nikto netvrdil, že sú. Ale to ešte neznamená, že nie sú nezmysel. Kde som písal, že "idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku"? Nikde. Dobre viem, ako funguje FIPka, ale aj tak si myslím, že je to nadštandard, ktorý nemá čo existovať. To je ako keby niekto po dvoch rokoch odrobených v automobike dostal k platu zadarmo auto. Žiadna automobilka by to neurobila, lebo by skrachovala. Ale monopolný železničný osobný dopravca, štátny nákladný železničný dopravca a správca dopravnej cesty si to môžu dovoliť, veď štát to zaplatí. Dostať režijku na území SR je primeraná výhoda, ale toto už nie. Čo sa mimoriadnych vlakov týka, to, že o nich nevieš ešte neznamená, že neexistujú. Aby som upresnil, na aké skutočnosti poukazujem, skopíroval som vyjadrenie ŽSR (z ich stránky) pre Rádio Viva, SME a ČTK:
"- Ako dlho ponúkate zájazdy? Kde máte uzatvorené poistenie proti úpadku? Ak, ho nemáte, prečo, keď to prikazuje zákon? Plánujete ho uzatvoriť? Pre koho sú určené Vaše zájazdy?
- Železnice Slovenskej republiky majú na poskytovanie pobytových a poznávacích zájazdov živnostenské oprávnenie. Overujeme podmienky na uzatvorenie zmluvného vzťahu ohľadne poistenia proti úpadku s dvomi poisťovňami, ale zvažujeme aj uzatvorenie zmluvy o bankovej záruke. V krátkom čase budú všetky tieto záležitosti doriešené. Verejnosť zatiaľ o tieto zájazdy neprejavila záujem, ohlasujú sa nám hlavne železničiari, ktorí mali dosiaľ sťažený prístup k internetu, resp. k informáciám o týchto zájazdoch. Pre širokú verejnosť sú tieto zájazdy teoreticky dostupné, ale tieto zájazdy by boli značne nevýhodné, hlavne z hľadiska ceny za dopravu, keďže verejnosť nemá k dispozícii zľavnené cestovné lístky – tzv. režijný preukaz. Našim cieľom bolo osloviť predovšetkým železničiarov z troch železničných spoločností."
Myslím, že najmä veta "Pre širokú verejnosť sú tieto zájazdy teoreticky dostupné, ale tieto zájazdy by boli značne nevýhodné, hlavne z hľadiska ceny za dopravu, keďže verejnosť nemá k dispozícii zľavnené cestovné lístky – tzv. režijný preukaz." hovorí za všetko.
Reakcia na: S499.1023 #41240:
To som nevedel, myslel som ze je tam priplatok prave preto ze su nedotovane...
Reakcia na: BB-Schuhu #41244:
Gratulujem, je to skvelé, výborné!!! ☺ ☺ ? ?
Pripravuje sa tlač publikácie
60 rokov autobusovej dopravy ČSAD Banská Bystrica
? ?
Reakcia na: expresbb #41224:
Zo "služobného" auta na osobné užívanie sa platí daň. Od vás tiež nikto nechce, aby ste platili Maxi Klasik v plnej cene ale aby ste zaplatili daň z ceny obvyklej. Möže ju za vás zaplatiť aj zamestnávateľ ? .
Reakcia na: 810zssk #41232:
IC/EC vlaky sú už pekných pár rokov zase dotované. Na Slovensku v súčasnosti nejazdí v osobnej doprave na železnici nič mimo režim verejného záväzku. V ČR Pendolino ale vzhľadom na generovanú stratu 700 mil. CZK ročne je snaha Čiernej Diery dostať aj to do režimu objednávky MD.
Na ceste I/66 bolo spustené náhradné premostenie:

http://www.bystrica24.sk/news.php?item.53483.34
Reakcia na: expresbb #41237:
takže MHD BB v podaní SAD ZV má grafiku a lá linky 1-7 a 101, 102? To je fajn. ☺
Reakcia na: 810zssk #41235:
No cca tak som to myslel.
Re #41236 kvorka: Že CP SAD Zvolen je presne v tej istej grafickej podobe ako CP DPMBB.
Reakcia na: expresbb #41234:
nejak som to nepochopoil. Čo je s CP?
Reakcia na: expresbb #41233:
"Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty." - Tie straty dotujes TY, dotujem ich JA, dotuje ich kazdy kto tu zije, alebo tuto krajinu navstivi (DPH). Preto je logicke ze sa mi to nepaci.

Ja nesuhlasim iba s tym aby stat dotoval zlavy pre zamestnancov SAD/ZSSK. Nech to teda zamestnavatel zaplati.
Inak ak by niekoho zaujalo, tak aj CP SAD ZV je už prezlečený do vývesky DPMBB. Videné pri vozovni (už minulý týždeň) a aj na Poľnej ulici
Reakcia na: DADORIUS #41226:
Áno máš pravdu, vodič má hľadieť len dopredu a sledovať, či všetci nastúpili alebo nie, sledovať čas odchodu zo zastávky. Vodič nemá čo byť informačná kancelária a predajca lístkov.
Re #41228 TeBeCe: Ja si tiež pamätám Korytnické kúpele oveľa krajšie ako dnes vyzerajú. Je to des a hrôza.
Re #41229 Majo: Áno som železničiar a kadečo ešte iné 😛. Už som to tu písal niekoľkokrát.Budem písať za seba. Mňa stojí reži cca 30,72 násobku menej ako tebou spomínaná výhoda pre cestujúceho.
http://www.facebook.com/topic.php?uid=286145296470&topic=13940 Aby si veril že fip-ky nie sú len slovenský výmysel. Ale majú na to nárok všetci čo sú v združení FIP. Viac ti prezradí ujo google. S tými fipkami to nie je ako ty píšeš nemôžem sa rozhodnúť, že idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku. Treba si vybaviť preukaz fip, ktorý platí 3 mesiace a môžeš naň vycestovať. Ale jazdiť naň môžeš teoreticky max 8 dní (Aspoň na fipky čo som mal doteraz).Takže treba rozlišovať platnosť preukazu a možnosť jazdenia. A navyše po týchto 8-mich dňoch si už nezajazdím v ten rok.
Čo sa týka tebou spomínaných mimoriadnych vlakov. Čo ja viem tak takéto vlaky určite nie sú zavedené. Čo ja mám vedomosť, tak sa to robí formou pridávania vagónov rady WLAB na medzinárodné vlaky. Poväčšine takéto zájazdy organizujú odborové organizácie v spolupráci s cestovkou. Takže, určite nie sú zavádzané vlaky len čisto pre modrogumov ako ty nazývaš modrú armádu 😛
Re #41230 DADORIUS: Asi tak dáko. Aj keď sa ich nechcem zastávať.
Re #41231 Majo: Ak sa niekomu nepáči, že nemôže jazdiť všade a "zadarmo" tak nech ide robiť tam, kde mu to ponúknu.
Re #41232 810zssk: Ano je to zložité. Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty. Prečo pokiaľ mu to zamestnávateľ umožní, alebo sa to podarí vybojovať pri kolektívnej zmluve nemal mať na to nárok. Nech si to už rieši zamestnávateľ. On bude mať auto aj na súkromné jazdy a zamestnanec nech si ide po žobraní?
S tymi rezijkami to podla mna treba trochu rozdelit.. Jedna vec su komercne spoje (dialkove busy a IC/EC vlaky) a druha dotovana doprava. Kym v prvom pripade je mi uplne jedno ci tam tie rezijky budu platit (je to vec dopravcu, hoci pri ZSSK je to tiez take trochu pochybne), v druhom povazujem za problem to, ze obcania sa skladaju na dopravu (vypadok cestovneho = vyssia dotacia) niekomu len preto ze robi vodica, resp. niekde na zeleznici, trebars aj na druhom konci Slovenska, ci (v pripade vlakov) Europy.

Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.

Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
Reakcia na: DADORIUS #41230:
Nikto nikoho nenúti, aby bol vodič autobusu. Ak sa mu zdá ta práca zle finančne ohodnotená, môže dať výpoveď. Ak nechce aby doňho nikto "štekal", môže ísť voziť piesok. Ten bude ticho, maximálne sa vysype...
Tie premie :D:D Si zober jazdia ludia do nich štekaju a ten plat čo maju je dost málo .
Reakcia na: DADORIUS #41223:
Za chyby sa platí. Aj lekár keď spraví chybu, môže si ísť za to na pekne dlho posedieť. A milión ďalších profesií to isté. Vynechanie zachádzky je dosť vážne porušenie pracovnej disciplíny, bez ohľadu na to, či bolo úmyselné alebo nie. Ak sa to stane raz, riešil by som to ústnym napomenutím, ak druhý raz, už by som to riešil cez prémie.

Re #41224 expresbb: Priznaj sa, že si železničiar. ? Koľko musí zaplatiť modrogum za režijku? 5 alebo 10 Euro za rok? Ak si chce kúpiť bežný cestujúci niečo ako režijku (Maxi Klasik), zaplatí za rok 829,52 Euro. Naozaj chudáci železničiari, strašnú sumu musia zaplatiť... Poznám veľa ľudí, ktorí majú FIPku, takže viem, aké sú podmienky a aj tak si myslím, že je to neskutočný nadštandard. Ak niekto pracuje u nás na železnici, je v poriadku, že má cestovanie vlakom na Slovensku zadarmo, ale aby niekto mohol zadarmo (alebo za veľmi smiešnu sumu) precestovať pomaly celú Európu len za to, že jeho otec/mama je modrá guma, to už určite v poriadku nie je. A tie špeciálne vlaky pre režistov, ktoré každoročne vypravujú do Grécka, to je tiež donebavolajúce. Najmä, keď v oficiálnom vyjadrení ZSSK stojí (v odpovedi nejakému novinárovi na otázku, prečo tými vlakmi neprepravujú aj bežných cestujúcich za peniaze), že prevádzka tých vlakov je taká drahá, že by si lístok na taký vlak nikto nekúpil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.