Reakcia na: irizar #40316:
s týmto sa absolútne nedá súhlasiť. D1 spája 6 krajských miest. Ale aj R1 mohla spájať 6 krajských miest (BA - TT - NR - BB - PO - KE). Toto ako argument neobstojí. A uvedom si, že už je na čase naliať aspoň nejaké drobné aj do iných regiónov. Už desiatky rokov sa zo štátneho pumpuje IBA do Považia.
?
S499.1023
1) Hronská Dúbrava - BŠ - určite áno. ELn neviem, mohol by si mi napísaŤ, v akej zostave tam vlaky jazdiea - vlak po vlaku - aby som si vedel spočítať úhradu za DC?
2) Kriváň - Stožok - je tma taká frekvencia vlakov, že by súčasná kapacita dráhy nepostačovala? Nemám ten pocit.
3) Hronská Dúbrava - BA cez Nitru. Čo by sa tam vozilo, aby sa takáto mohutná investícia vyplatila? V osobnewj doprave sa to nevyplatí prakticky nikdy, okrem extrémne rýchlej diaľkovej dopravy v hodinovom takte (to by asi nehrozilo) a kapacitnej prímestskej dopravy, čo na SK spĺňa možno tak BA-TT, BA-MA, BA-NZ, ZA-CA a KE-PO, aj to len s prižmúrenými očami.
Autom som v ZV rýchlejšie než vlakom už dnes, dostavba R1 túto disproporciu ešte zvýši a je otázka, či by kompletne nová trať bola rentabilná.
4) Angern - Záhorská Ves - čo by tam jazdilo? Dopyt po preprave minimálny.
5) Plavecký Mikuláš - Jablonica - žiadne obsluhovateľné sídla, schopné vygenerovať potrebnp frekvenciu, v dosahu trate.
6) Brezová pod Bradlom - Myjava - NMnV - kvôli terénnym pomerom jedine s obrovským množstvom umelých stavieb za ťažké peniaze.
7) Lednické Rovne - Púchov - stavať trať len pre odklony je nerentabilné, nehovoriac o tom ,že to by sa hodilo teraz a nie za x rokov, keď bude koridor v tomto úseku hotový.
9) Trstená - Nowy Targ - pre nevyužitie zrušeníé v dávnej minulosti, netraba ďalej komentovať.
10) Komárno - Kolárovo aj Šaľa Neded sú trate zrelé na kompletnú novostavbu, takže adekvátne náklad ny výstavbu pre frekvenciu nulu nula nič.
11) Šahy - Drégelypalánk: Rovnako nevyužiteľná relácia (aj keď fyzicky kratšia) ako jazdiť z Prahy do Viedne cez České Velenice.
12) Radošina - Piešťany - zubačka alebo dlllllllllhýýýýýý tunel ? ?
13) Čo by tam jazdilo? Čo by sa tma dalo odviezť? Tak 200 ton za okuliarnikom?
Inak samozrejme diaľkové ovládanie (len nie preboha samovraty inde než na D3!!!) a D 3 na málo využitých tratiach áno.