lenze Mesto Zvolen predlzilo zmluvu SADke ZV (lebo vraj aj tak siroko daleko nie je nikto alternativny - btw. SAD Trnava ide robit MHD v Prerove v CR), takze naco by zbytocne vyhadzovali peniaze, ked netreba, ze? ?
Re:BB-Schuhu
Takže z výpravy MHD aj PAL môžeš odpísať zatiaľ tieto a-busy:
ZV 568 BC,ZV 580BC,ZV 582 BC,ZV 583 BC,ZV 595 BC,ZV 596 BC,
ZV 597 BC,ZV 617 BC,ZV 625 BC,ZV 630 BC,ZV 634 BC,ZV 726 AZ,
ZV 828 AY,ZC 481 AJ.Ďaľšie pôjdu keď sa sprevádzkujú Citelisy.
Okrem toho od augusta boli v Brezne ZV 618 BC,ZV 633 BC. ?
nechcem teraz zavádzať, ale s ďalším čerpaním zdrojov by som si už nerobil veľké ilúzie - najmä vzhľadom k tomu, že pre potreby podpory čistej mestskej dopravy bolo vyčlenených pre toto obdobie (2007 - 2013) len predbežne predpokladaných 32,4 mil. EUR a už dve výzvy prebehli. A mám taký pocit, že tieto dve výzvy už pohltili celú finančnú pomoc a asi už aj dačo navyše. Jedine, ak by bol do roku 2013 ešte revidovaný plán čerpania nenávratnej finančnej pomoci.
Keby mesto Zvolen namiesto podporovania GO opráv (vrátane plynofikácie) B732 radšej podporilo nákup nových a moderných NP vozidiel na CNG, mohol byť ZV ďalej ako je dnes. Je jasné, že by to bol drahší variant, ale rozhodne rozumnejší a s perspektívou do budúcnosti.
draxter: Bol by som veľmi rád aj ja, keby aj BB dostala do vienka pár Citelisov 18M, príp. 25Tr. Ja som strašne rád, že len prevádzka v BB dostala za rok 2009 spolu 25 nových busov, z toho 10 ks pre prímesto a 15 NP pre MHD, v celom kraji spolu 90 nových busov. Takže rozhodne sa pri takomto počte (o ktorom by som ani nesníval) nemôžem sťažovať, len verím že v budúcnosti sa obnovia aj kĺby. Však okrem tých pár kĺbov už budú všetky autobusy v MHD BB nie staršie ako z roku 2006.
Ja sa chcem tiež previesť, ale aj vo Zvolene. Zvolen je na tom najhoršie. Jediné mesto na Slovensku ktoré nemá NP voz, myslím tým počtom obyvateľov. Na druhej strane aj iné menšie mestá majú takéto vozy. Takže tých miest na Slovensku kde je MHD a nemajú NP voz je naozaj už málo... ?
áno, Citelis 18M je super (aj keď ako vždy sú ľudia čo im ešte aj toto bude vadižť a podobne, aj keď asi by sa zišiel ešte jeden). Ja som veľmi rád, že v BB budú konečne NP vozidlá, veď toto mesto je svojim obyvateľom veľa dlžné. Ešte aj v TO majú viac NP vozidiel...tvrdím, že ak by sa zakúpil aspoň jeden Citelis 18M alebo Škoda 25Tr, ľudia by hneď pochopili, aké to je nastupovať do takýchto vozidiel. Takže snáď raz budeme môcť porovnávať vozový park aj v tomto ohľadne.
Stručne sa vyjadrím k problematike kĺbakov v BB. Máme tu 14 ks nových B961E. Nie sú síce nízkopodlažné a CNG, ale sú nové (r. 2006), takže je to fajn. Ide ale o to, že ich je 14 a treba ich cca 20. A práve tu narážam na to, že ten "deficit" vo výprave tvoria práve tie naše slávne B741 z Čiech. Netrúfam si povedať, či ešte niekedy budú v BB jazdiť B941 a 961, ktoré sú teraz v Bratislave. Ale pokiaľ nie, tak nám tu zostanú tie B741 a preto som napísal, že možno by (niekedy v budúcnosti) sa zišlo kúpiť zo 5 kĺbakov.
Len tak na okraj, aj u vás (v Trenčíne) máte jeden kĺbový Citelis a myslím si, že je to nateraz akási vlajkoloď trenčianskej MHD. Určite vám veľa miest závidí vozový park. Ale som rád, že konečne aj v BB sa pohnú ľady.. ?
to je individuálne, ale súvisí to s tými kĺbmi aj s tým, aké intervaly dopravca ponúka: ak je interval 30-60 minút, kĺb tam na našich 20tisícových sídliskách jednoznačne potrebný je. Ak je ale interval 5-15 min, tak niekde je lepšie dať sóla častejšie. Ale to má zase vplyv na počet týchto vozidiel, a rozhodne neplatí, že kĺb = 2x sólo, takže to je práve vecou dobrého managementu. v BB mám však jednoznačne pocit, že kĺbov je málo, v špičke by na Sásovú okrem L80 ani sólo jazdiť nemalo. O to horšie je, že Bystrické kĺby sa "humplujú" v BA, zatiaľ čo bystričania sa "humplujú" v "zhumplovaných" českých šrotoch. ktoré mesto okrem BB by toto dopustilo? Asi žiadne. Takže traktor company...
... Opýtam sa inak. Mohla by si BB podať povedzme ešte jeden projekt napr. na nákup 5ks kĺbakov CNG?
Kĺbové autobusy zvolenská SAD-ka nebude mať asi záujem nakúpiť, má ešte nedávno nakúpené aj keď nie nízkopodlažné a taktiež nie v úprave na CNG. Ak bude potreba nasadenia takýchto vozidiel, tak "promptne nasadia" tie čo sa vrátia z Blavy, podobne ako Agory.. ?
Inak podľa článku nižšie nákupy "kĺbov" mimo opravdu veľkých miest už akosi "vychádzajú z módy" http://www.mestskadoprava.net/index.php?mod=staticpages_view&page_id=305
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mirkobb
http://www.vavinvest.com/files/Image/fotogaleria/foto_103.jpg