Výstavba SO: Robí sa konečne ako sa patrí. Od tohto týždňa sa začína intenzívnejšie robiť aj v priestore na cestou Karlovo-Komenského. Celkovo na tej lúke vládne čulý stavebný ruch, v týchto dňoch sa robia základy pre preložku elektrických vedení (niekde sú už osadené základy pre nové stožiare). Robí sa aj na Hámri, pri SAD-ke, už je to celkom slušné...
Často čítavame, koľko miest chýba v tom a tom meste. V Petržalke ich vraj napríklad chýba 40 tisíc, v Banskej Bystrici a Trnave po 10 tisíc.
Číslo získate tak, že spočítate autá a odrátate počet „oficiálnych" miest. Mestá sa potom chvália, vždy keď nejaké parkovacie miesta vytvoria tým, že utrhnú plochu využívanú inak a pokreslia ju čiarami, či nejaký kúsok trávy vybetónujú.
Nedávno som sa pobavil, keď som si čítal o parkovaní v istom americkom mestečku. Miestni predstavitelia sa chválili nie tým, koľko parkovacích miest vytvorili, ale naopak hlásili médiám, ako úspešne parkovacie miesta v centre zlikvidovali a znížili tým premávku.
Potrebujeme vo všeobecnosti parkovacích miest viac, či menej? Pri dynamickej analýze ľahko zistíme, že čím viac bude parkovacích miest, tým viac bude áut. Keď bude na mieste X ľahšie alebo lacnejšie zaparkovať, zvýši sa počet ľudí, ktorí tam budú jazdiť a sprostredkovane i dopyt po autách. Výsledkom bude, už tam nebude ľahšie zaparkovať.
Autá majú popri nákladoch na nákup, prevádzku a údržbu obrovské takzvané externé náklady - tie, ktoré majiteľ vozidla neznáša, ale nesú ich ďalší ľudia v okolí.
Napadne nás znečistenie ovzdušia či náklady na výstavbu a údržbu ciest, ale sú aj ďalšie efekty, na ktoré pri bežných úvahách možno zabúdame: externé náklady upchatých ciest (ak je cesta upchatá, preprava je pre ostatných drahšia), náklady súvisiace s nehodami, ktoré autá spôsobia, náklady obchádzania zle zaparkovaných áut na chodníkoch či tzv. bariérový efekt - dopad na starých ľudí či deti, ktoré nedokážu prejsť cez rušné cesty.
Keď sa to všetko spočíta, zvyčajne vychádza, že čím menej parkovania, tým menej jazdenia a čím menej jazdenia, tým lepšie (áno, aj po zarátaní príjmov z DPH za autá, spotrebných daní, cestnej dane).
No však ja som si všimol časový posun posledných 2 spojov na linke č. 6, len som si nevšimol že je to prípoj od vlaku. Paráda...
Okrem toho čo som si všimol, tak vidieť istú redukciu na linkách č. 2+4, kde sa predĺžil interval (hlavne dopoludnia). Ale keďže tam jazdí ako vieme aj L21 a 22, tak pravdu povediac častejší interval by predstavoval vozenie vzduchu (bez ohľadu na to, čo tam má prednosť, ide o to, že sumárne tam jazdí viac spojov ako je dopyt, teda aspoň podľa môjho názoru).
tak takých zaujímavých zmien bolo určite viac. Napríklad, nikto si nevšimol, že od 1.9. posledný, dojazdový spoj L6 je opäť v Národnej prípojom k vlaku zo Zvolena.
Nové CP platia už tretí týždeň, ale len teraz som si všimol, že linky č. 3+5 si polepšili dopoludňajší interval z 30 minút na 20 minút. Až ma to potešilo... Predsalen do Rooseveltky chodí najviac ľudí dopoludnia.
Vo Zvolene vynovujú označníky MHD, resp. staré tipy. Natierajú ich peknou červenou farbou, krivé narovnávajú a samozrejme aj nové vývesky nechýbajú. Videl som na Jesenského ul., nákl. stanica, SAD Bariny. Veľmi milo ma prekvapila zastávka Poľana smer AS, ktorá je tiež napravená a natretá. Ide o to že táto zastávka-označník je jediný takýto tip ešte vo Zvolene. Takže moje obavy že ju zlikvidujú a nahradia novou sa vyparili. Konečne ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
brefos
Vo Zvolene cestovalo počas utorka autobusom MHD 12 900 pasažierov, čo je porovnateľné s ktorýmkoľvek pracovným dňom.
http://zvolen.sme.sk/c/5033213/den-bez-aut-motoristi-nerespektovali-ani-vo-zvolene.html