...sak to je bezna realita. Myslis, ze to zodpovednych zaujima?!
Ked uz nevedia dat obycajnu tabulku o cisle linky na viacerych paneloch, okrem celneho?!
Len taká priebežná info. o dodržiavaní CP:
02.09. L6 vozidlo 1504 zo zastávky Partizánska cesta (smer žel. stanica) - odchod 7:49:02 - meškanie +8:02,
14.09. L6 zo zastávky Tulská II. - odchod 16:54:28 - meškanie +8:28,
15.09. L6 vozidlo 1002 zo žel. stanice - odchod 21:17:00 - meškanie z východzej zastávky +4:00; pritom na spiatočnej ceste išiel zo žel. stanice-mesto už o -2:35 skôr (ako posledný spoj z mesta prišiel na Tulskú v poriadku) ,
15.09. L55 zo zastávky Štadlerovo nábr. (smer Uhlisko) - odchod 21:47:10 - skôr o -3:50.
A nakoniec čerešnička na torte:
15.09. L6 Štadlerovo nábr. (smer Tulská) - odchod 21:48:36 - skôr o -3:24; na spiatočnej ceste prechádzal cez križovatku pod Krajským úradom o 22:03:13, pričom odchod zo zastávky Úsvit mal mať až o 22:11 - išiel skôr o viac ako 8 min!!!
Neviem, či si počul aj nejakú inú melódiu, ale pokiaľ viem, tak okrem pípnutia v závislosti, či sa jedná o celé alebo zľavnené cestovné, je možné "melódiu" počuť v prípade, že si zakupuješ CL do II. tarifného pásma.
Vsimli ste si?
Pri polovicnom cestovnom citacka cipovych kariet vyda nielen 2x ton, ale uz aj melodiu (asi podla typu majitela polovicneho cestovneho).
A o tom TESCObuse stale ani zmienky
O mesacnikoch v Martine som pisal hned po zavedeni cipovych kariet.
Zakl. cestovne v buse 12 Sk, cipova karta 10 Sk. A pozor! Tam sa da karta dobijat aj priamo v buse! (v BB by to bol omyl prirody). Mesacne tam bolo predtym asi 100 jazd!!! ako mesacnik (ak sa nic nezmenilo) ?
No, a ďalšie také exkluzivity sú súbory "Nový Hloubětín-Vozovna Hloubětín (občasná)-Starý Hloubětín-Kbelská-Hloubětín-Sídliště Hloubětín", mimoriadne pikantne vyznievajúce pri dojazde do vozovne s hlásením "Hloubětín.Příští zastávka Sídliště Hloubětín.Vlak jede do vozovny...Hloubětín!" ? . Na škodu nie je ani súbor zastávok "Hotel Golf-Vozovna Motol-Motol-Krematorium Motol", kde k dokonalosti chýba ešte premenovanie zastávky Hotel Golf na Motel Motol ? .
Na pražskom systéme ma taktiež nesmierna iritujú sústavy zastávok rovnakého mena za rohom a taktiež tie miestopisné názvy, ktoré občas nesúhlasia s realitou. Napríklad sídlisko Ďáblice sa totiž vobec nenachádza v Ďábliciach ale na Střížkove. Takže starý systém označovania konečných s integrovaným názvom miestnej časti "STŘÍŽKOV-Sídliště Ďáblice", "HRDLOŘEZY-Spojovací" či "NUSLE-Vozovna Pankrác" sa mi páčil ďaleko viac.
V podstate sme sa zhodli, len zopár upresnení: Hl. pošta je na Moyzesovom nám., AURIS je názov tej budovy už roky rokúce, Štiavničky sú inde, skôr by som navrhol "(Plážové) Kúpalisko".
S ohľadom na to, na čo som zvyknutý a čo uznávam, by som sa k otázke názvoslovia zastávok vyjadril asi takto:
1. Pokiaľ je to možné, na prvom mieste je názov, ktoré je všeobecne známy, zľudovelý, tradíciou overený (aj na úkor presnosti miestopisu). Napr. súčasnú zastávku Štadlerovo nábr. jednoznačne premenovať na Hušták.
2. Ak nie je tradičné pomenovanie oblasti, mal by tu byť aspoň nejaký dominantný - opäť všeobecne známy - objekt (podľa možností nie komerčne zameraný a zároveň funkciou určený pre väčšinu obyvateľstva). Napr. Železničná stanica, Rooseveltova nemocnica, Obecný úrad Kynceľová a pod.
3. Ak nemáme žiaden objekt, názvom zastávky bude názov ulice, ktorá v blízkosti zastávky ústi do ulice, na ktorej sa predmetná zastávka nachádza. Ak je na výber viac ulíc, vyberie sa najznámejšia alebo najvýznamnejšia z nich, resp. taká, na ktorej samotnej sa nenachádzajú ďalšie zastávky MHD, resp. taká, ktorá v inej časti neústi pri inej zastávke MHD.
4. Ak v blízkosti neústi žiadna bočná ulica, možno pomenovať zastávku výnimočne aj podľa ulice na ktorej sa nachádza, a to za predpokladu, že ulica nie je príliš dlhá a nenachádza sa na nej viac zastávok.
5. Ak nie sú naplnené podmienky ani pre bod 4., je možné zvoliť názvy oblastí napr. z katastrálnej mapy alebo použiť jednoduché opisné názvy (Pod lesom, Medzi mostami, Železničné priecestie a pod.)
Poznámky:
a., vyvarovať sa komerčných a nestálych názvov - napr. Dopravná banka, AURIS a pod.
b., používať čo najkratšie názvy, podľa možností bez pomlčiek a čiarok - napr. nie Sásová - ihrisko, Partizánska cesta - BBDS, Internátna - Astra a pod.
c., nepoužívať číslovky v názvoch zastávok - napr. Poľná II, číslo domu "xy" a pod.
d., ja osobne nevidím zmysel v neustálom opakovaní názvu MČ v názvoch zastávok - napr. Šálková - mlyn, Šálková - Jednota.
Ideálne názvy sú - jeden- až trojslovné. Viacslovné sú maximálne nevhodné.
Podľa týchto zásad by napr. na L1 mohli byť zastávky:
ŽELEZNIČNÁ STANICA, 29. augusta, Hlavná pošta, Nám. slobody, Kapitulská, Národná, Hušták, Úsvit, Wolkerova, Spojová, Štiavničky, Stredoškolský areál Tajovského, ROOSEVELTOVA NEMOCNICA.
P.S. S tou hlavnou poštou si nie som istý, či tam je
Zludovenie nazvu zastavky - ano, presne toto sa mi paci. Ale niekedy to dopada komicky.
Byvam na sidlisku, ktore sa vola Prosek a dopravny podnik tu prejavil velku invenciu pri pomenuvani zastaviek. Su tam zastavky: Prosek, Novy Prosek, Stary Prosek, Sidliste Prosek, Prosecka, Poliklinika Prosek a potom nejake s normalnymi nazvami. A potom si napriklad idem kupit noviny na "Sidliste" alebo pecivo na "Prosek":)
Odhliadnuc od tohto negativneho prikladu sa mi v Prahe paci jedna vec, a to ze konecne zastavky liniek (predovsetkym elektriciek) sa volaju "Sidlisko meno_sidliska" (s vynimkou spominaneho Proseku - tam je to zhruba v strede). To povazujem za velmi rozumne pre orientaciu vo vacsich mestach, kde si nikto nemoze pamatat nazvy vsetkych ulic.
Nie prilis vyuzielne pre BB, ale Presporok by sa mohol inspirovat.
Ja tiež nevidím dôvod na to, aby sa počet jázd z PCL evidoval, ale aj toto radšej, ako to, čo máme dnes. Našim kompetentným asi pojem 'vernostné výhody' nič nevraví. Alebo sa boja, že by to substrát začal zneužívať a začal sa voziť... Už tu na Slovensku jednu takú 'spoločnosť' máme...
Áno, dve písmená sú málo, preto som navrhol štyri. A konečná by bola vypísaná celá. "Sásová, poliklinika" nie je veľmi upresňujúce:-). Keď sa vyjadria aj ostatní, tak sa dúfam dopracujeme k nejakému väčšinovému kompromisu:-).
v Martine je to tuším 1200 Sk na 300 jázd na štvrťrok - to je 4 Sk na jednu jazdu!
Ad číťačky pri každých dverách: uvažovali o tom aj v Plzni, ale potom to zhodnotili tak, že je to zbytočne drahé a len to odradí cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK