Reakcia na: Kami #2994:
Tento "prešovský typ" obehu podnietil aj DPMP, že hromadne vybavuje všetky vozidlá displejmi, kde starosti s tabuľkami odpadajú. Každopádne, prevádzka DPMP je dôkazom, že to ide aj bez displejov, nakoľko sme na tomto systéme fičali dávno predtým, ako vozidlá displeje dostali. A dá sa to. Ak sa vozidlo pohybuje len v určitom rozmedzí liniek (tzn. L22 bude robiť prejazdy napr. na 26 a nie na 24), ktoré má v tabuľkovom kalendári, nevidím problém.Ad 34/35/36: Za predpokladu, že tabule mám, koľko trvá výmena tabúľ, zvlášť ak zadné nepoužívate? 40 sekúnd? 60 sekúnd? 80 sekúnd?
Re #2995 PIT: Súhlasím. Operatívne meniť chronometráže individuálne pre každý spoj, čo sa podľa mojich poznatkov v BB deje už dnes, je šialenstvo. Jazdné doby musia byť rovnaké po celý jeden časový režim. Samozrejme, režimov môže byť viac - dva aj tri v priebehu dňa.
Taktiež nemôžem pochopiť ako môže mať trolejbus iné jazdné doby ako autobus. A vôbec ako sa môžu linky na spoločnom úseku jedná druhú podľa cestovného poriadku predbiehať.
PIT
Pozn. Vo februári 2001 som robil dvojdňový skoro celodenný prieskum času nástupu cestujúcich + dodržanie odchodu podľa CP na zastávke Nám. slobody (L2, 34) a Strieborné nám. (L24, 25 smer Sásová).
Problém nie je až tak v CP, ako hlavne v nevhodnom spôsobe nástupu cestujúcich do vozidla. A upravovať donekonečna CP podľ takýchto nezmyslov sa tiež nedá. Čo pomôže, keď sa jazda v CP predĺži o niekoľko min? Akurát sa plánovane výrazne znižuje jeden z hlavných kvalitatívnych znakov - rýchlosť dopravy. Okrem objektívnych dôvodov z počtu cestujúcich, či intenzity dopravného prúdu, na dodržiavanie CP výrazne subjektívne vplýva vodič. Keď som ja ako cestujúci schopný vedieť, že vozidlo z príslušnej zastávky odchádza s x minútovým rozdielom oproti CP, musí to vedieť aj vodič bez akéhokoľvek palubáku. Však ak na určitej linke jazdí denne, už po 2 musí presne vedieť čas jazdy medzi jednotlivými zastávkami. A ak má nejaký vodič problém sčitovať čísla do 20 - 30, je to smutné. Kedysi palubáky neboli, ale neznamenalo to, že môže ísť spoj kedykoľvek. Chce to len kontrolu a reštriktívne opatrenia voči vodičom-ignorantom, ktorí robia zlé meno spoločnosti. A keď si niekto nedá povedať, treba ho radšej okamžite vyhodiť. Nikto nie je nenahraditeľný a zásadne nesúhlasím, že by sa noví vodiči nenašli - to je nezmysel. Druhá vec je zase skutočnosť, že v BB čas jazdy medzi jenotlivými zastávkami je rôzny pre rôzne linky, ako aj medzi trolejbusmi navzájom (to by malo byť možné skutočne len v prípade úseku linky, ktorá tam mákonečnú a oproti linkám prechádzajúcim týmto úsekom môže mať kratší čas, keďže tu už vlastne nedochádza k nástupu cestujúcich.
Často od diskutujúcich prijímam názory o "pekných" intervaloch. Ak je tak veľmi dôležité to, či spoje odchádzajú v intervale 15 a nie 17 min, myslím si, že by ste zásadne mali podporovať aj rovnaký čas jazdy medzi zastávkami počas pracovného dňa (výnimka napr. po 19-20 hod. - používať víkendové časy) , či víkendu. Pritom už ale nie je vhodné robiť ďalšie zmeny jazdných časov v priebehu dňa presne kopírujúc vývoj počtu cestujúcich, kedy by dochádzalo k zmene napr. 4 - 5-krát v priebehu dňa. Jednoducho má vodič prispôsobiť spôsob jazdy aktuálnemu stavu dopravného a prepravného prúdu tak, aby sa triafal do CP. V Žiline mávali určené zastávky, kde vozidlo počkalo v prípade, že spoj išiel v predstihu a predchádzalo sa tak vzniku skorších odchodov.