Reply on: PIT #2996:
To si presne vystihol. Mimobystrický diskutujúci netušia, čo si my bystričania musíme vytrpieť a hlavne strpieť. To, čo funguje v Prešove, že si dajú od Vladimíra poradiť, to my nepoznáme. Veci, ktoré sú všade inde úplne normálne, tak tu sú nepredstaviteľné. Každé čiastkové zlepšenie o milimetre sa utopí v kilometroch ďalších nedostatkov. A na každé čiastkové zlepšenie je treba vynaložiť neúmerne veľa energie. Tunajší systém už je natoľko prežraný "rakovinou nezáujmu", že pomôcť môže jedine radikálny rez.Preto by som Papyrovu terapiu rozšíril:
1.V najbližších voľbách nájsť takých kandidátov, ktorí sa budú zaujímať o stav dopravy v meste a tých zvoliť.
2.Zvolení zástupcovia zriadia (resp. zfunkčnia) mestskú akciovku (názov je druhoradý).
3.Táto a.s. vytvorí NORMÁLNU MHD: nástup vš. dverami, časové lístky, jazdné doby, intervaly, preklady, prípoje, IDS, informovanosť zákazníka, atď atď...
Samozrejme, že terajších vysokopostavených z tohto procesu vynecháme, pokiaľ nie sú na svoj post dostatočne odborne spôsobilí (nejde len o to mať červený diplom).
Pokiaľ sa stanovia jednotné a presné pravidlá (POVINNOSTI, ale aj SANKCIE), tak si už žiaden zamestnanec nebude môcť vykladať svoje povinnosti po svojom. Kým k nám nedorazí do všetkých oblastí "tvrdý kapitalizmus", tak myslenie ľudí ostane stále "socialistické".
A už sme na čísle #3000! ?
ale preto, aby sa dali kontrolovat vodici, pretoze jazdia tak po janosikovsky - od buka do buka.
PIT
Pozn. Vo februári 2001 som robil dvojdňový skoro celodenný prieskum času nástupu cestujúcich + dodržanie odchodu podľa CP na zastávke Nám. slobody (L2, 34) a Strieborné nám. (L24, 25 smer Sásová).
Problém nie je až tak v CP, ako hlavne v nevhodnom spôsobe nástupu cestujúcich do vozidla. A upravovať donekonečna CP podľ takýchto nezmyslov sa tiež nedá. Čo pomôže, keď sa jazda v CP predĺži o niekoľko min? Akurát sa plánovane výrazne znižuje jeden z hlavných kvalitatívnych znakov - rýchlosť dopravy. Okrem objektívnych dôvodov z počtu cestujúcich, či intenzity dopravného prúdu, na dodržiavanie CP výrazne subjektívne vplýva vodič. Keď som ja ako cestujúci schopný vedieť, že vozidlo z príslušnej zastávky odchádza s x minútovým rozdielom oproti CP, musí to vedieť aj vodič bez akéhokoľvek palubáku. Však ak na určitej linke jazdí denne, už po 2 musí presne vedieť čas jazdy medzi jednotlivými zastávkami. A ak má nejaký vodič problém sčitovať čísla do 20 - 30, je to smutné. Kedysi palubáky neboli, ale neznamenalo to, že môže ísť spoj kedykoľvek. Chce to len kontrolu a reštriktívne opatrenia voči vodičom-ignorantom, ktorí robia zlé meno spoločnosti. A keď si niekto nedá povedať, treba ho radšej okamžite vyhodiť. Nikto nie je nenahraditeľný a zásadne nesúhlasím, že by sa noví vodiči nenašli - to je nezmysel. Druhá vec je zase skutočnosť, že v BB čas jazdy medzi jenotlivými zastávkami je rôzny pre rôzne linky, ako aj medzi trolejbusmi navzájom (to by malo byť možné skutočne len v prípade úseku linky, ktorá tam mákonečnú a oproti linkám prechádzajúcim týmto úsekom môže mať kratší čas, keďže tu už vlastne nedochádza k nástupu cestujúcich.
Často od diskutujúcich prijímam názory o "pekných" intervaloch. Ak je tak veľmi dôležité to, či spoje odchádzajú v intervale 15 a nie 17 min, myslím si, že by ste zásadne mali podporovať aj rovnaký čas jazdy medzi zastávkami počas pracovného dňa (výnimka napr. po 19-20 hod. - používať víkendové časy) , či víkendu. Pritom už ale nie je vhodné robiť ďalšie zmeny jazdných časov v priebehu dňa presne kopírujúc vývoj počtu cestujúcich, kedy by dochádzalo k zmene napr. 4 - 5-krát v priebehu dňa. Jednoducho má vodič prispôsobiť spôsob jazdy aktuálnemu stavu dopravného a prepravného prúdu tak, aby sa triafal do CP. V Žiline mávali určené zastávky, kde vozidlo počkalo v prípade, že spoj išiel v predstihu a predchádzalo sa tak vzniku skorších odchodov.