Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #2431:

Už som dostal mail zo ZSSK, ale bol som chorý, tak som sa k nemu dostal neskôr. Večer potom napíšem zhrnutie, ale ak by si mal veľmi chcel, nechaj adresu a pošlem Ti môj mail aj ich odpoveď.
Reply on: PIT #2534:
dal som to do novinky, ale suhlasim s Majklom ze CP budeme menit az ked bude informacia oficialna a kompletna.
Reply on: Majkl #2532:

Ja predpokladám, že nové CP na sadbb.sk pribudnú až niekedy na začiatku letných prázdnin a to tiež len v prípade, že by malo dôjsť k nejakým hromadnejším väčším zmenám CP.
Inak informačne uvádzam nový CP L54 platný od 20. 03. 2004 zo zastávky Komenského:
- smer Harmanec:
7:01aHsK, 10:11aUK, 13:26aD, 17:21aD, 20:31aUK; pozn. K - ide cez Karlovo - u spojov idúcich po Dolný Harmanec (D) NIE JE UVEDENÁ, takže napr. na Uhlisku nikto nezistí, že tieto dva spoje pôjdu tiež cez Karlovo a nie po pravidelnej trase cez Medený Hámor!
- smer Uhlisko:
7:18cK 46aK, 10:44aK, 14:28aK, 18:23aK, 21:09aK; pozn. samozrejme, že min. v úseku a smere Lazovná - Uhlisko ani na jednej zastávke nie je nalepený CP platný od 20. 03. 2004, v ktorom u spojov premávajúcich cez Karlovo dochádza posunu odchodov o 2 min. neskôr!
Reply on: bigmac #2525:
ja som samozrejme za elektrifikáciu ZV-BB, len som vravel, že aj dízel má svoje čaro... Okrem toho, viem, že nemáme 749ky. Keby mali v DKV Cheb, či odkiaľ sú tie mašiny, aj 754ky, tak asi by nemuseli chodiť 2 spriahnuté (1. 749 ťahá a 2. kúri) a potom by to už nebolo až také zaujímavé.
Reply on: Danny #2530:
som zvedavý, kedy sa objavia nové cestovné poriadky na sadbb.sk, vrátane tých, čo sa menili už skôr (33, 53-56)... Potom to budem môcť opraviť aj u nás.
Reply on: bigmac #2527:
Nemusis vysvetlovat pohnutky, ale trate BB-ZV a BNO-HE (a samozrejme jedna z tvojich, ZV-LC-KE) su vhodne na elektrifikovanie. Ostatne, co si uviedol, ani tak nie. Pretoze rychliky z BB smer BA a pretoze rychliky z HE smer KE. Okrem toho obe tieto trate su nenarocne rovinate useky 🙂
Pozor!
Zmeneny CP linky 54, ktora ide cez Karlovo, v smere z mesta ide 5x cez vikend
re pit: keby sa tam vcera jazdilo elektricky, tak uz je neskoro. ale radsej neskor ako vobec, aj ked 10rokov klepkat po kameni je troska moc dost...
Reply on: bigmac #2513:

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1253391
Výstavba BY MALA začať v roku 2005; spomínaný základný kameň bol položený 29. 08. 1995, takže či reči prejdú k činom...?
re papyr: trati vhodnych na okamzitu elektrifikaciu je tu viac, napr: bnm-ds-kn, surany-pd, zv-lc-rv-ke to ako 25kV,50Hz a okrem tebou udavaneho he aj vrutky-horna stubna/cremosne, po-bj, pp-plavec troma kilami. a potom do okresu svidnik natiahnut kolaje. aspon na ukazku a postavit zst. svidnik hlavna stanica. snad ti netreba vysvetlovat pohnutky napisania tohto prispevku? ¡-)
re petik: mozno aj zdvojkolajnit. inak, ak dovolis, rad by som ta vyviedol z omylu: elektrifikacia vyrazne zvysi priepustnost trate. pre porovnanie: stopni si, kolko trva rozjazd 1000tonoveho vlaku vedeneho napr.: 753 a rovnakeho vlaku pop rovnakej trati vedeneho napr.:240. a to nie je o sekundach, to su minuty k dobru pre elektricku trakciu, nevraviac o ekologickych aspektoch. a taktiez nezabudaj, ze u zssk ani jedna motorova masina nema vyssiu povolenu rychlost ako 100km/h, co sa tiez moze, ale nemusi prejavit na priepustnosti trate, podla toho, ci sa tam tolko jazdit da. ked som tade jazdil ja, tak tam nikde viac ako 100km/h nebolo. skoda, lebo na 120 by sa to urcite upravit dalo. a v radvani, vlkanovej a sliaci pridat este jednu dopravnu kolaj, tak ani nemusis zdvojkolajnovat.
re majkl: iste ma bardota svoje caro. mimochodom, ja mam velmi pozitivny vztah k vsetkym 310tkovym motorom, ale nevidim najmensi dovod netahat drat a namiesto toho prepriahat. a mimochodom, videl si u zlodejskej as 2x749? ja nie, len 2x751 a 2x752, sice na kabli, ale za to 3clenne obsadenu: nesamostatny rusnovodic+pomocnik na 1.masine a pomocnik na druhej? v plesivci asi tiez necitali schemy viacnasobneho riadenia.
re majkl: iste ma bardota svoje caro. mimochodom, ja mam velmi pozitivny vztah k vsetkym 310tkovym motorom, ale nevidim najmensi dovod netahat drat a namiesto toho prepriahat. a mimochodom, videl si u zlodejskej as 2x749? ja nie, len 2x751 a 2x752, sice na kabli, ale za to 3clenne obsadenu: nesamostatny rusnovodic+pomocnik na 1.masine a pomocnik na druhej? v plesivci asi tiez necitali schemy viacnasobneho riadenia...
Suhlasim s elektrifikaciou. Sice sa tym nezvysi priepustnost trate, ale urcite sa zlepsi vedenie vlakov. Ocakavam ze od NZ a LV budu osobaky pokracovat az do BB. Tym BB ziska dalsi smer, kam sa da cestovat vlakom. Po predlzeni rychlikov z BA do BB klesne jazdna doba BA-BB pod 3 a pol hodiny (IC pod 3h).
Zlepsi sa postavenie BB ako zeleznicneho uzla... mozno sa aj dostane na uroven Zvolenu (ak neobnovia dopravu do Siah).

Zdvojkolajnenie myslim ze nie je az tak kritickym bodom. V pripade potreby by stacilo zdvojkolajnit usek Sliac-Vlkanova, kde by sa mohli pohodlne krizovat vsetky vlaky -ako lanovka na Hrebienok:).
Reply on: Majkl #2521:
Ak sa pytas na trat BB-ZV, tak ta trat je podla mojho nazoru momentalne najvhodnejsia na elektrifikovanie v ramci celeho Slovenska. Tam si to elektriku vyslovene ziada. Hned druha za nou je trat Banovce nad Ondavou-Humenne.
Reply on: bigmac #2520:
ale ja sa pýtam, je tá elektrifikácia vôbec nutná? Veď napríklad taký "duplo-bardot" (2x749) s R 420/1 Excelsior medzi Karlovými Varmi a Kadaňou má svoje čaro. 🙂
Zdvojkoľajnenie by bolo potrebnejšie.
re majkl: a to tam este teraz luptak z volneho chodi poklepavat po zakladnom kameni elektrifikacie?
:-D)) fyyyha, odolna vydrz... ale mozno dufa, ze to zauveruje svokra z dopravnej banky, vsak ked uz nie muruvat, tak aspon patky betonuvat by mohov... nach tje mjesacki nebezia na prazdnvo, nie? jaj, ja som nevedev, ze nam dopravna banka skrachovala
Reply on: Kami #2518:
možno si, ako to býva dobrým zvykom, myslel, že my (bb.iMHD) sme tí kompetentí 🙂
Reply on: Ruža #2508:
problem je prave s tymto jednym spojom. Ked ide maly TAM (tzv. ciciak) tak poberie vsetkych ludi, ale ked je pokazeny (uz 2 mesiace) ide Vario. To ma sice oficialnu kapacitu 40 ludi, ale v praxi su s nim problemy. Vacsinou ludi poberie. Podla mojho prieskumu pristupuje pri fakulte maximalne 5 studentov. Dalsie spoje vykonavane (o hodinu z Gastanovej) tymto vozidlom su uz v poriadku.
Co sa tyka vystupovania, je to problem vozidla. Staci jeden stojaci v ulicke a uz je problem. Podla mna MB Vario v tejto uprave nie je vhodne na mestsku prevadzku.

Kontaktovali ste kompetentnych aj priamo, mimo diskusie ?
Reply on: bigmac #2513:
tak keď som v januári bol naposledy vlakom v BB, tak stav elektrifikácie bol rovnaký, ako si popísal. Ale niekde som čítal, že už je to zaradené medzi prioritné stavby na najbližšie obdobie (5 r.)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.