Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petik #29065:
ta meska karta je vyborna vec . pouzivat RFID kariet v len doprave je male vyuzitie ich potencialu. V bb to mohlo byt us davno len na to treba od uradnikov iniciativu , mne ti uradnici pripadaju ako keby si ficali na autopilot.
Reakcia na: jamal1 #29063:
Dohoda so SADBB by bola velkym prinosom pre obidve strany. Pre cestujucich z Horehronia by bolo vyhodnejsie cestovat s DPMBB, pretoze by mohli pouzit svoju kartu a naopak bystricania cestujuci na Horehronie by mali motivaciu pouzit SADBB.

Re #29064 mimi: Ak sa dohodli, tak je to dobre utajena dohoda! 🙂

BTW: vhodne by bolo, keby sa cipova karta DPMBB dala pouzit napriklad do kniznice alebo na platenie parkovneho v automatoch. Taka univerzalna "mestska" karta.
Reakcia na: Petik #29062:
e #29062 Petik a to ako vies ze nedohodol?

?
Reakcia na: Petik #29062:
to hej sak ked sa dokazali dohodnut na prenajme trolejbusov tak neviem preco by mal byt problem karty . Vdaka tomu ze sa nasi dopravcovia v kraji nevedia dohodnut, pouzivam 3 karty sad bb , zv a DPMBB(cestujem BR,mazornik- BB+ kade tade po BB kazdy den) a je to dost neprakticke.Ked je jedna karta staci to prilozit s penazenkou , netreba vyberat ale ked mam karty tri tak musim vzdy hrabat v penazenke a vyberat (neraz som si us dobre zahresil ked som zlu vybral). Dalsi fakt je ze u nas v kraji nie je daka velka motivacia na DK . z ceny 32 v hotovych to je 30,40 u nas, raz na jednej linke sad zilina som si vsimol ze v hotovych 9 a z karty 7 !(na primeskej linke !!) .
Reakcia na: jamal1 #29061:
Mna by zaujimalo, preco sa DPMBB este nedohodol so ziadnym dopravcom na uznavani cipovych kariet. Napriklad SAD BB, alebo hoci aj SAD Nitra.
Reakcia na: 810zssk #29059:
karta z BB by sa mala dat pouzit aj v BR , som sa na to vcera pytal ked som si chcel kupit s takou kartou listok . Lenze to nebolo este mozne lebo system vcera este nevol v prevadzke. A k tomu dizajnu - asi neuvazuju ze breznania by chodili na MHD BB, ZV aa ZH (alebo to tam nedali preto , ze sa boja ze by ludom doplo aha to su ti co to babru v bystrici a nas to caka ties ). Aje dost polutovanie hodne ze pri zavadzani DK neni ziadne ina motivacia okrem 1 sk zlavy na kazdu cestu( poukazujem na tych 170 sk ) a myslim si ze tato cena v BR odradi vela ludi od kupy DK.
Reakcia na: 810zssk #29059:
Ja si myslím že áno. Treba to vyskúšať. Tu pri žiadanke na nový preukaz je spomenutá dopravná kancelária Brezno, takže zrejme sa dá použiť aj terajšia. http://www.sadzv.sk/?id_menu=6051&firmy_slovenska_flag=0 Inak a kde je tá kancelária tam, ani netuším.
Reakcia na: brefos #29057:
Pozeram ze tie karty maju iny dizajn... znamena to ze ked mam kartu z BB, nemozem ju pouzit v BR?
Niečo zo stránky mesta. DF m BB.: 🙂
pridané 10.3.2008 13:09:56
Kontrola v MHD
Vážený mestský úrad, mám za to, že ak mesto si objednáva u dopravcu výkony vo verejnom záujme je aj povinnosť mesta ktorý si tieto výkony objednáva za verejné financie, kontrolovať, ako dopravca plní svoje záväzky. Či tá doprava, ktorú si mesto objednalo je v súlade so zákonom.
Ako necestujúci občan Banskej Bystrice sa tiež môžem skladať z verejných prostriedkov na chod MHD. Nie som v žiadnom zmluvnom vzťahu s dopravcom, keď si všimnem zle označený voz. Nesedím v ňom.
Nepokladám za vhodné aby ste pýtali fotodokumentáciu od občanov. Túto by ste si mali urobiť vy, keď budete preverovať podnety občanov.
Chcel by som sa opýtať, koľko krát robilo MsÚ kontroly výkonov vo verejnom záujme. Koľko zápisníc z týchto kontrol ste spravili a koľko nedostatkov ste zistili a boli úspešne odstránené.
V súvislosti s X linkami sa v médiách p. Polóny vyjadril, že MsÚ povlilo SAD ZV zastavovať prímeským linkám na zastávkach MHD v BB. Nešpecifikovalo ktoré môžu kde zastavovať a tak to berú že môžu všetky a všade. Chcem sa opýtať na toto vyjadrenie. V koho kompetencii je určovať aké vozidlo môže zastavovať na zastávkach MHD? Pod koho kompetenciu patria zastávky MHD a kto môže určovať aké spoje na nich budú zastavovať?
>>> ODPOVEĎ:
Oprávnenie pre MsÚ BB na výkon kontrolnej činnosti v MHD udelilo MDPT SR dňa 09.10.2007. Kontrolná činnosť je vykonávaná v rámci možností našej pracovnej kapacity. V roku 2007 z úrovne referátu dopravy a podnikateľských činností MsÚ boli vykonané 5 x kotroly v MHD a 2 x výkon odborného dozoru v MHD, v roku 2008 2 x kontroly v MHD. Pri kontrolách bol zistený celý rad závad, dopravcovi po zistení závad bolo vždy uložené udstrániť ich, riešenie niektorých veľmi zložitých problémov je stále rozpracované (napr. tzv. "x-ové linky"...).
Tzv. "x-ové linky"sú spoje na prímestských autobusových linkách, na ktoré vydal dopravnú licenciu a schválil cestovný poriadok Banskobystrický samosprávny kraj - Mesto BB v súčasnom období na ne nemá dosah ani vplyv. Problematika je veľmi zložitá a rieši sa. Otázky k problému tzv. "x-ových liniek" smerujte prosím na BBSK.
V zmysle ustanovení zákona č. 168/96 Z.z. o cestnej doprave obec - v tomto prípade Mesto BB "...dáva v konaní o udeľovaní dopravnej licencie na vnútroštátnu a medzinárodnú autobusovú dopravu na dožiadanie správneho orgánu súhlas na zastavovanie v obci na zriadenej zastávke...".
O regulérnosti súhlasu Mesta BB, ktorý bol vydaný ešte v roku 2005 sa vedú zložité jednania s BBSK.
MsÚ B.Bystrica
PS: Pozdravujem Vas zo slnecneho Rima. Konecne sa mi podarilo dostat k PC. Uz aby som bol v BB. Chvalabohu za taku dopravu ako mame v BB. V BB je aspon CP. 😛 Ale tu nikto nikdy nevie, kedy mu nieco pride. A tie plastove sedacky v autobusoch a elektrickach. No to je zazitok. 🙂
Reakcia na: brefos #29055:
Práve som to dopozeral, celkom dobre je to spravené 🙂
Niečo pre fanúšikov železnice, na AZTV je nejaký dokument o železničnej trati BB-Turčianske Teplice, je to zaujímavé. ? Začína to približne asi 10 minút po celej hodine a trvá to zo 20 minút. ?
Reakcia na: mirkobb #29052:
Dúfam, že skôr než budem dôchodca, tak sa niečo z tých projektov zrealizuje. Napr. aj ten spomínaný tunel medzi Lazovnou a Skuteckého a mnohé ďalšie cesty. A keby ešte aj s "pavučinou", tak to by bolo úplne super. Viem si celkom predstaviť taký nízkopodlažný trolejbus v tuneli pod Nám. Štefana Moysesa. Ak sa postaví zvyšná cestná sieť a trolejbusové trate, tak potom bude naozaj radosť plánovať linkové vedenie.
Čítal som podmienky tej súťaže o kredit na ČK u SAD ZV. Bolo tu spomínané, že na X-lines by to nemalo platiť, lebo to nie je MHD BB a oni to naozaj vyriešili šalamúnsky "platí na všetkých linkách MHD BB (spoločnosti SAD ZV) a prímestských linkách č. 601451 a 601455" ?
Reakcia na: 810zssk #29049:
Tvoje úvahy sú správne, ale fakt nie si moc znalý "miestneho terénu", pretože Štefánikovo a Štadlerovo nábrežie v tomto nemá alternatívu. Kedysi mala, cez historické centrum (Obere Gasse, Grosser Ring, Untere Gasse), ale teraz je tam už pešia zóna a bola by hlúposť tam už v dnešnej dobe naťahať nejakú pavučinu drôtov. Ďaľšia možnosť je potom už len cez Bottovu, Strieborné námestie (to je naplánované a verím, že čoskoro aj zrealizuje), ale to je pre smerovú reláciu zo Sásovej a Karlova na Magazín a ďalej k Roosveltke, a taktiež cez J. Kráľa na Hušták a následne na Fončordu (Radvaň). Ale na toto prepojenie je problém sa dostať od Nám. Slobody cez Jesenský vŕšok, plánuje sa síce už vyše tridsať rokov tunel popod cintorín za hradbami, ale kým ten "postavia" (tak to už určite pfm10 skôr bude vyprávať vnúčatám rozprávky ?), taktiež nie som si istý, či by do tunela povolili trolejové vedenie na trolejbusy(v našich končinách to nie je obvyklé, pre električku áno). Takže alternatívna trasa k nábrežiu Hrona sa nekoná (Fučíkova a Kuzmányho sú jednosmerné a na tieto účely moc úzke). ?
Reakcia na: 810zssk #29038:
asi ho odpratali do iného vysielacieho kanála...diskusné fórum SAD ZV sa nerozbieha náhodou ? ?
mirkobb: "...zriadiť ešte ďaľšie kyvadlové linky na najvyťažnejších prepravných ťahoch. Takéto (dočasné) riešenie jednak zvýši efektívnejšie naloženie s odstavenými busmi a tie budú zároveň slúžiť ako väčší "zicher" v prípade podobnej udalosti ako dnes."

S týmto musím do bodky súhlasiť. DPM BB musí ťažiť z niečoho v tejto neľahkej situácii a toto vidím ako jednu z najreálnejších možností. Neviem, či je to priamo finančne výhodné pre DPM (doprava typu kyvadlovky), ale v každom prípade ide bližšie k cestujúcemu a zvyšuje sa tak okruh cestujúcich, ktorí vlastnia ČK, čo je v konečnom dôsledku výhodné aj pre trolejbusy.

Ešte k tomu kruháku, čo spomínal wizard112. Aj podľa mňa je škoda, že sa nepostavila stopa po celom kruháku. Nie som tiež na tieto veci odborník, ale myslím si, že by možno nebolo od veci ju dostavať. Potom možno skolaudujú ?
Reakcia na: wizard112 #29048:
NIE SOM expert na dopravu, ale z pohladu na siet vidim jeden problem - zatial co na zapade sa ta siet vetvi, na vychode to tak nie je a tak v pripade nehody v tej vychodnej casti je v podstate trolejbusova doprava ochromena - ta siet je tym padom strasne krehka. Riesenim by mohlo byt vybudovanie druhej spojky VYCHOD - ZAPAD po ktorej by sa jazdilo v pripade prerusenia, napr. na nabrezi.

Opakujem, ide o pohlad laika, ktory v BB dlhodobo nezije, aj ked sa o MHD BB zaujima. Budem rad ak niekto znalejsi veci tento prispevok opravi / doplni / vyvrati 🙂
Reakcia na: mirkobb #29045:
Tak zraniteľnosť trolejbusovej siete by sa znížila aj tým, keby si mal na slávnom megakruháči pri ESC spravenú stopu tak, že by sa tiahla okolo celého kruháča, teda že by si dokázal točiť trolejbusy na kruhovom. V praxi by to znamenalo, že by stačilo nasadiť NAD len na úsek ŽST - kruháč, kde by ľudia presadli do trolejbusov, ktoré by nerušene mohli chodiť po zvyšku siete. Tým by si využil trolejbusy, nepotreboval by si toľko autobusov na vykrytie výpadku. To je fakt škoda, že sa toto nespravilo... No a tento problém, čo by bolo, keby vypadol prúd, prípadne sa poškodilo trakčné vedenie, by sa odstránil tým, že v budúcnosti by sa kupovali trolejbusy s pomocným pohonom. Nepotreboval by si v prípade výpadku držať žiadne záložné autobusy.

Re #29044 adrive: Zraniteľnosť trolejbusov je väčšia ako autobusov, ale existujú prostriedky, ako to môžeš minimalizovať, resp. odstrániť úplne (viď vyššie). Samozrejme, takýto výpadok nie je príjemný, ale stáva sa to. Ja si myslím, že DPM dnešnú mimoriadnu situáciu zvládol dobre, nakoľko som v čase tejto udalosti cestoval L1. Ja som túto udalosť pocítil jedine v tom, že miesto trolejbusu mi prišiel autobus.
Reakcia na: adrive #29044:
Však píšem, že tento stav nie je normálny, to tu vedia koniec-koncom všetci, ale samotná poruchovosť trolejbusov sa na tom podiela nepatrným zlomkom, a to určite ešte aj zlomkom poruchovosti autobusov balkánskeho prepravcu! Ale tu ide o iné, o sytémové riešenie celej situácie v BB MHD, tak ako som naznačil nižšie, jeden dopravca prevádzkujúci komplet MHD! Netvrdím, že potom sa nemôže "niečo prihodiť" (pokazený autobus alebo trolejbus, porucha na sieti), ale bude sa to riešiť promptnejšie, tak ako v iných mestách (Prešov, Žilina, ..) kde je iba jeden dopravca na "všetko".. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.