Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: wizard112 #27084:
Ako súvisí spustenie trolejbusov s nepredĺžením nájomnej zmluvu na 34 autobusov?
Tomu ozaj nerozumieš: 34 autobusov musi byt v kazdej situacii rentabilnych. Inymi slovami: musia si na seba zarobit. To v sukromnej spolocnosti tak funguje. Ked Ti niekto vykope vojnovu sekeru a pusti na linky 30 inych vozidiel, tak mi povedz, co by si Ty ako ekonom (riaditel, majitel) takehoto podniku urobil. No predstav si, ze si v situacii SAD ZV, rok predtym si investoval 250 mil. Sk do nakupu busov a teraz ako hovori dopravny odbornik Papyr "zacnes stracat licencie" . No ozaj ma zaujima, ci existuje ine riesenie
Reakcia na: Bystrican. #27082:
no to su autenticke zazitky spred troch rokov - tak to ludia prezivali. Tazko sa Ti to cita? Aj mne. Ale dnes, hoci sme v busvojne, je to azda lepsie, nie? A bude to este lepsie, neboj.
Reakcia na: Bystrican. #27080:
No ak je mozne v priebehu roka jednostranne "stracat licenciu" - no tak potom je vylucene robit v BB kvalitnu MHD. Uz tu nemame socik, ani sa nehrame ci tie troleje dostane BB, Nitra, alebo - kto bol este v hre? Bobo cici vzal. Tu je asi problem, ktory skusim osvetlit v dalsich pastach. Strategia my sprivatizujeme drahu a vy budete mastit uz nefunguje. A akosi ani z Eurofondov nic nekvapka...
No tak skuste experti vysvetlit, na akych principoch to tu vlastne funguje.
Reakcia na: Ibibah #27078:
"od leta 2006 bol v BB historicky najkvalitnejsi vozovy park s absolutnou prevahou novych pohodlnych vozidiel" Nuž na to, čo vyhlasovali predstavitelia intergalaktického dopravcu o najmodernejšej doprave v strednej Európe, by som čakal trochu viac. Síce sme možno mali najmodernejší park, ale v zmysle toho, že priemerný vek bol najmenší. Avšak priznaj aj ty, že ZV nakúpil výbehové vysokopodlažné autobusy, jeden s plošinou a nízkopodlažný ani jeden. Takže tá kvalita je veľmi diskutabilná. "V zavere roku 2007 sme sa ocitli vo vojne, ktorej sa prisposobili obaja prepravcovia svojim sposobom" O akej vojne tu stále točíš? Trucuje tu akurát ZV... "Vysledok dobre vystihla vo vcerajsom prispevku nasa spoluobcianka: "keď sa zavedením t-busov zhoršili aj prepravné služby z iných častí mesta /zavedenie starých rozheganých autobusov/". No naozaj, nebyt znovuvzkriesenia nasich zombikov - dnes sa vozime inak. " Prosím ťa, ako súvisí obnovenie trolejbusovej dopravy v meste s tým, že Sásová sa vozí v starých vozoch? Ako súvisí spustenie trolejbusov s nepredĺžením nájomnej zmluvu na 34 autobusov? Azda s jediným, s čím môžem v tvojom príspevku súhlasiť je toto: "No naozaj, nebyt znovuvzkriesenia nasich zombikov - dnes sa vozime inak." To je pravda... Stále by sme nevedeli, čo je to doprava na úrovni... ?

"Ale nezufajme : tato vojna potrva este 140 dni. A potom uvidite co ste este nevideli..." Čo také? Dodržiavanie zákona zo strany SAD ZV? ? ? ? To sme fakt ešte nevideli... ?

Musím ťa sklamať, ale tu si na zlej adrese s takýmito zavádzajúcimi rečami. Nemárni svoj čas týmto spôsobom a rob radšej niečo užitočnejšie. Myslím si, že ak si chce niekto pozrieť históriu imhd, môže tak spraviť. Nemusíš nám tu každý večer robiť prehľad #26997 + #27081... OK? ?
Reakcia na: Bystrican. #27082:
Cakam na odpovede:)
Reakcia na: Ibibah #27081:
Ale a to akoze tieto prispevky co nam tu hadzes spred par rokov to co ma znamenat? ? Lebo mne to pripada tak ze vsetko co tam je napisane plati okrem trolejbusov ?
KTO SA AKO PODPÍSAL POD MHD V BB II. cast:
(alebo: pripomenme si co sme tu uz zazili a kto nam to prichystal...)

Autor: Miki 20.1.2005 18.14 #6582 Re:
Poďte sa previesť autobusom č.25, od 13,30-15,30 , do týchto spojov sa na Str.námestí sa vôbec nedostanete. Použavujte o tom či nepridáte spoj č.24. Vy sa vozíte na autíčkach a ostatný ľudia nech sa trápia ako chcú.

Autor: Mirča 25.1.2005 14.31 #6711 Re:
Som pohoršená správaním sa vodičov mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici. Vôbec Vám nevadí, že non-stop zvyšujete cestovné ale aj vodiči sa k nám správajú akoby vozili len obyčajný dobytok. Už to takto ďalej nejde. Platím nehorázne peniaze za jednu cestu a ešte aj autobusy meškajú a šoféri sú takí neochotní, nervózní proste neľudskí . Minule som dobiehala na autobus pritom išiel skôr a ten pán ..... si počkal pokiaľ dobehnem dva metre pred autobus a potom si krásne s úsmevom na tvári zatvoril dvere a odišiel. Tak ma to nahnevalo, že som mala chuť skoncovať s dopravou autobusom a chodiť pešo. A možno to aj urobím ak sa to nezmení, hlavne so spojom 22, ktorí to robí pravideľne každému cestujúcemu. Veď by si mal uvedomiť, že my mu platíme a my sme jeho zákazníci. Odkážte mu že je obyčajný ....... a že nemusí ľudí zatvárať vo dverách keď nastupujú

Autor: Ivo 25.1.2005 17.49 #6714 Re:
Pre Mirču: Ja osobne sem-tam brnknem riaditelovi MHD. Niekedy sa totiz stane, ze ma sofer vyhodi z busu ked chcem platit 200korunou. Riaditel ma ubezpecil ze mozem, tak to robim, ked mam . Pri staznosti vyzaduje cislo sofera ktore si musis precitat z listka, ak sa k nemu dostanes a nezatvori ti dvere pred nosom

Autor: Keisy 27.1.2005 08.27 #6744 Re:
Ešte by ma zaujímalo prečo sa v trolejbusoch vôbec nekúri?
Veď je tam väčšia zima ako vonku, alebo to len ja chodím vždy tým, ktorý je práve nevykúrený? Vo väčšine autobusov je aspoň trochu teplejšie. Máte s tým iné skúsenosti ako ja?

Autor: LUK (WAP) 27.1.2005 08.48 #6745 Re:
Keisy: áno, v trolejbusoch sa nekúri, lebo to žerie elektriku a to stojí peniaze...

Autor: mimi (WAP) 27.1.2005 08.52 #6746 Re:
Keisy kurenie trolejbusov je riadene z dispecingu a tak ho vodic nemoze ovplivnit. Preto ta zima.

Autor: Keisy 27.1.2005 09.01 #6747 Re:
Mám kamoša čo jazdil na troleji a vysvetloval mi, že s kúrením má šofér len robotu navyše, lebo pri prejazde cez výhybku na križovatke ho musí vypínať aby ju nahodou neprehodilo na iný smer. Neviem či sa tento systém už zmodernizoval a funguje to inak, lebo tuto informaciu mám už pár rokov, preto nechcem tvrdiť, že je to fakt pravda.

Autor: jaja 27.1.2005 10.08 #6750 Re:
Maximálne ma rozčuľuje prepojenie jednotlivých liniek MHD
v B.B., keď naraz idú spoje jedným smerom a potom dlho
nič, len aby sme zaplatili čo najviac cestovné. O zime a špine,
smrade v MHD už ani nehovorím.

Autor: urpigor 27.1.2005 14.48 #6763 Re:
Rano je to vsetko na sracky ked clovek ide zamrznut v tych starych plechovkach ktorim aj tak kazdu chvilu padnu pahyle.
Reakcia na: Ibibah #27078:
sa uvedom kusok nevies vobec ako je postavena zmluva z mestom licencia na 6 rokov je nieco ine ako licencia na dopravu vo verejnom zaujme....atd.... ?
Reakcia na: Ibibah #27078:
Ze aj ty ako poiii na dacom ficite? uz nam prezradis co za kvalitka to je? ?

A inak co si myslel tym cerstvym vzduchom z Cachova?
Reakcia na: Papyr #27019:
"Ked postupne zacinali jazdit jednotlive trolejbusove linky (obsluhovane mestskym DP), samozrejme SAD Zvolen zaroven zacala stracat licencie na prevadzkovanie tychto liniek. ... LENZE SAD Zvolen sa nemienila vzdat ani len kusku podielu na prepravnom trhu, a tak v rozpore s platnou licenciou zacala prevadzkovat "truc-linky" oznacene X9, X3, X2 a podobne - vzdy s cislom trolejbusovej linky a vzdy v tej istej trase a v tych istych casoch ako trolejbus. Jednoducho sa snazili "odchytavat" konkurencnemu Dopravnemu podniku cestujucich z trolejbusov, aby Dopravny podnik nemal ziadne trzby, a teda aby to cim skor "zabalil". Niektore z tych liniek prevadzkuje SAD Zvolen dodnes, pricom na ne vobec nema platnu licenciu od mesta, cim PORUSUJE ZAKON. Lenze - mestu ako organu, ktory si verejnu dopravu od dopravcov objednava a zrejme ani nikomu inemu, kto by bol opravneny zasiahnut, to nevadi."

Papyr, mohol by si vysvetlit, ako dopravca ktory ma licenciu na 6 rokov MHD v BB zacne stracat licencie? To si ako predstavujes, ze v decembri 2005 bola podpisana nejaka zmluva, na zaklade ktorej SAD ZV investoval do BB nemale peniaze, aby sa po roku dozvedel, ze straca licencie?? Nuz fakt je, ze stratil cast zdroja pre financovanie MHD a preto vratil mestu cast autobusov. Ale o tom pisal uz skor: zavedenim truclejbusovych liniek bola vykopana vojnova sekera. No a vo vojne, to si priznajme, sa nepozera na transparenty ani na lesk karoserií. Ale priznajme si : od leta 2006 bol v BB historicky najkvalitnejsi vozovy park s absolutnou prevahou novych pohodlnych vozidiel. V zavere roku 2007 sme sa ocitli vo vojne, ktorej sa prisposobili obaja prepravcovia svojim sposobom: SAD ZV prisposobil svoje kapacity novej situacii a ja tomu rozumiem. DPM BB v roli priekopnika ochrany zivotneho prostredia zasobuje mesto cerstvym vzduchom z Cachova a okrajovych casti mesta. Aj tomu rozumiem. Vysledok dobre vystihla vo vcerajsom prispevku nasa spoluobcianka: "keď sa zavedením t-busov zhoršili aj prepravné služby z iných častí mesta /zavedenie starých rozheganých autobusov/". No naozaj, nebyt znovuvzkriesenia nasich zombikov - dnes sa vozime inak.

Ale nezufajme : tato vojna potrva este 140 dni. A potom uvidite co ste este nevideli...
Reakcia na: mirkobb #27076:
Je spatny hospodar, ktory plati inemu "za kosenie travy" jeho smradlavymi kosackami, pricom ma tie vlastne nevyuzite! ? ?
Reakcia na: Papyr #27019:
Este snad treba dodat, ze medzitym "flotilu elektrickych kosaciek" najnovsie doplnili uz aj "benzinove kosacky" v pocte 34 kusov na ktore zatial tiez nie je efektivne vyuzitie.. ? ?
To, že SAD ZV prevádzkuje X-linky ma ani nejako neprekvapilo, to sa dalo čakať. V žiadnom prípade ma to neteší, ale ešte väčšmi ma hnevá pasivita mesta. Ja sa pýtam (ak to niekto z mesta číta), dokedy bude mesto dotovať súbežnú L26 na Tulskú s taktiež dotovanou trolejbusovou L6. X-linky odoberajú cestujúcich, no parazitická L26 je okrem toho aj dotovaná z mestského rozpočtu. Dokedy?! Na to sa už pomaly ani nedá dívať.

L21 a 22, vedel by som si ich predstaviť aj v inej forme (stačila by snáď jedna linka po Zvolenskej), ale dobre... Toto ešte dokážem prežiť. Ešte raz zdôrazňujem, že L26 je chorá linka a výsmechom celého linkového vedenia. Ak už mesto trvá na nejakej takejto linke, tak nech ju aspoň presmeruje z Tulskej, ale aj tak si myslím, že ako priame spojenie Sásovej a Fončordy stačí L24.
Reakcia na: S499.1023 #27068:
Osobne to nepovazujem za moc dobry napad a to z nasledovneho dovodu: Uz aj tak vznika pre niektorych chaos kvoli dvom dopravcom a dvom kartam. Zatial ludia vedia, ze ked nastupia do trolejbusu, alebo minibusu tak tam plati DPMBB a v autobuse plati SAD ZV. Ale neviem si predstavit ten chaos ktory by nastal keby ludia museli skusat ze ktora karta v buse plati. Vlcaci nebudu studovat nalepky ze co je to za dopravcu.

Ja verim ze raz celu dopravu prevezme DPMBB a bude po problemoch. Ci sa tak stane, to ani srnka netusi..
Uz tu bolo dost popisanych moznosti, ake dôvody proti existencii X-kovym linkam môze mesto pouzit ako argument na ich zakazanie, takze to uz nebudem opakovat a spomeniem dnesny postreh z Namestia Slobody.
Zastavkove zalivy su dimenzovane na urcity pocet vozidiel ktore v dany okamih pristavia na cas nevyhnutny na zastavenie v zastavke, pricom ostatne vozy stoja cakajuc pre nimi, kym sa uvolni miesto, za ten cas "popotahuju" az na zastavku, no kym sa tak stane, blokuju vsetku ostatnu dopravu, a presne to sa v BB momentalne na viacerych miestach deje, ze kvôli "trucovym" linkam kolabuje uz aj tak preexponovana doprava najmä na spominanom namesti, Stadlerovom a Stefanikovom nabrezi, Hustaku, pri Usvite, a urcite aj na inych miestach! Tak je namieste otazka, preco mesto dopusti nelegalne(a smradiace k tomu!) linky subezne s legalnymi, ked vie ake obrovske problemy s dopravou v BB boli uz aj pred zavedenim tychto "fantomovych" liniek..?! ❓ ?
Reakcia na: draxter #27069:
Skôr-či neskôr sa to bude musieť riešiť, pretože L103 už má taký mesiac dosť výrazné kapacitné problémy. To je čistý fakt, na jednej strane je to pozitívne. Nikto nemohol predvídať tak veľký záujem o takýto druh dopravy, keď sa citybusy spúšťali. Na druhej strane je to problém, pretože ľudia sa tlačia, občas sa aj nedostanú. Dochádza k meškaniam spojov, občas vládne nervozita a dôchodcovia namiesto toho, že by radi sedeli, tak nielenže musia stáť, ale ešte sa aj tlačiť.

Druhý fakt je, že dopravná dostupnosť Sásovej a Podlavíc, ktorú zabezpečujú dominantne zvolenčania, je na slabej úrovni (napr. hlavné ťahy Nám. Slobody-Rudohorská-Strieborné námestie, Podlavice-mesto).

Tretí fakt je, že teraz má DPM BB 34 voľných autobusov (aj keď 20 z nich zatiaľ asi nemôže jazdiť).

Myslím si, že riešenie týchto otázok by malo byť náplňou práce DPM BB v budúcnosti (samozrejme popri stabilizácii pomerov v oblasti trolejbusov). Bude dobré, ak služby DPM BB bude môcť využívať čo najširší okruh cestujúcich.
Reakcia na: draxter #27069:
To je asi nemožné, lebo kĺb sa nevopchá do zákruty z bakossovej na námestie a iných zákutí v BB. Najlepšie by boli SOR-y 9.5 na L 101 - 105 v čase dopr. špičky, keď je v Stratosoch tlačenica.
Reakcia na: draxter #27069:
Nie. Lepšia sranda by boli x22, x24 a x25 😛
Reakcia na: S499.1023 #27068:
no bolo by zaujímavé vidieť kĺb na L103,104... ale aj tak by to stálo za to urobiť interval 15/20/20 na preklade. ?
Reakcia na: mirkobb #27029:
Však mne nie je jasné, prečo sa tých 35 či koľko vrátených autobusov nepoužije na linky do Sásovej. To by ste videli, ako rýchlo by STS CCC chcela clearing ? .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.