Reakcia na: BZUCO #25861:
Nemôžeš to brať len z jedného pohľadu. MHD je v tomto meste dlhodobý problém, ktorý začal v 90-tych rokoch. Každý rok sa MHD zhoršovala, v lepšom prípade stagnovala. Zrušili sa predplatné lístky, nástup všetkými dverami, množstvo liniek postihla redukcia (samozrejme, boli aj výnimky) a neustále sa zvyšovalo cestovné až prišiel rok 2004, keď sa kvalita MHD rapídne znížila, zrušili sa mnohé linky, mnohé sa obmedzili, nehovoriac o zdražovaní cestovného. Trolejbusy sa stali synonymom studeného dopravného prostriedku. A stále sa hovorilo len o ich neekonomickej prevádzke a pýtalo sa viac a viac peňazí. Jediné pozitívum bola snáď len pravidelná obnova vozového parku autobusov, čo však kvalitu MHD vôbec nezachránilo. Samozrejme, vinu na tomto malo hlavne mesto, ktoré sa vôbec o verejnú dopravu v meste nezaujímalo a dopravca samozrejme z tohto vychádzal a dovoľoval si stále viac, čo nie je až tak prekvapujúce, čím sa BBDS ale nezastávam, lebo má na tom, že o MHD prišla, vysokú spoluúčasť. Mesto si začalo uvedomovať, že dlhodobo udržateľné to nebude (len škoda, že mu to trvalo viac ako 10 rokov...) a tak, od 1.1.2006 začal MHD prevádzkovať SAD ZV. Krokmi, ktoré spravila BBDS v roku 2004 si proti sebe poštvala cestujúcu verejnosť a samozrejme mesto. Teda ľudia boli radi (a mesto tiež), že sa tejto spoločnosti zbavili a ZV prepáčili jeho nepripravenosť na začiatku roka 2006, pretože to chcelo zmenu. A SAD ZV vyšiel ako víťaz aj z toho, že BBDS držala autobusy patriace mestu, BBDS sa stala pre ľudí tá zlá. No čas plynul, po príchode nových (síce výbehových) autobusov sa situácia v lete 2006 stabilizovala. Nový dopravca zaviedol nástup dvomi dverami, čo cestujúci samozrejme privítali, oháňal sa zlacnením cestovného, čo však úplne pravda nebola, no ale ľudia zobali ZV z ruky. Prišiel august 2006. Došlo k zmene linkového vedenia. Ľudia boli opäť spokojní a ZV vyšiel zase ako víťaz, preože zrušil povinné pretupy (to, že zredukoval intervaly na niektorých ťahoch o 50% sa nepochválil), čiže priniesol opäť istým spôsobom zlacnenie cestovného. Znížená prepravná kapacita nebol až taký problém, lebo dosť ľudí prešlo na iné druhy dopravy v prvom polroku 2006 a tí, čo ostali ZV verní, sa tlačili a boli spokojní, že môžu cestovať z jedného konca mesta na druhý lacnejšie (typickí Bystričania, dali sa opiť rožkom). Ľudí však ubúdalo a prepravná kapacita začína pomaly postačovať. Snaha o záchranu trolejbusov v roku 2006 utíchla, ale po komunálnyh voľbách sa situácia obrátila. Po neskutočnej byrokracií získal DPM najprv nepoužiteľnú, neskôr už normálnu licenciu na prevádzku dopravy na dráhe, čím konečne mohli začať trolejbusy voziť ľudí. Ale čo si pomyslel bežný cestujúci, ktorý uvidel trolejbus? Zase BBDS, zase zima, zase drahšie cestovné... Ľudia berú MHD ako službu, nie ako ich hlavnú úloha dňa riešiť, kto prevádzkuje trolejbusy, kto autobusy atď. Je logické, že ľudia idú za lacnejším a preto nechodia trolejbusy vyťažené a vravím, stále panuje obava, že sú nevykúrené a špinavé. Ja tiež počujem na trolejbusy rôzne názory, ale tie, čo sú proti nim, sú drvivou väčšinou neopodstatnené. Ľudí dlho kŕmila BBDS o ich neekonomickosti len kvôli tomu, aby zarobila ešte viac. Potom začali o trolejbusoch hovoriť Zvolenčania, takže bežný človek naletel. Má zafixované, že trolejbus je drahý, studený a čo ja viem čo ešte. Zvolen sa snaží všetkými možnými i nemožnými, zákonnými i nezákonnými cestami potápať tieto ekologické dopravné prostriedky. Proste verejnosť je v tomto meste dlhodobo masírovaná nezmyslami a stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou. Bude istý čas trvať, kým ľudia pochopia, kde je pravda naozaj. Preto vravím, ľudia sa správajú podľa toho, čo počujú, vidia, alebo si prečítajú a vo veľkej väčšine čítajú len o negatívach trolejbusov, ktoré sú navyše vymyslené. Samozrejme, s tými názormi nesúhlasím ani ja, ale z časti chápem, že tí ľudia majú na toto taký názor. Zvolenčania sú pre mnohých Bystričanov spasitelia, lebo ich zachránili pred BBDS a majú to zafixované, že všetko, čo povie Polóny alebo kto je automaticky pravda. Ľudí najlepšie presvedčíš kvalitou, ak ju dosiahneš, nebudeš sa o zákazníka (v tomto prípade cestujúceho) báť. ?
Bystrican.