Murgasova hovorkyna bohapusto klame. MDPT NEzrusilo podmienku zabezpecovat dopravu nizkopodlaznymi vozidlami, iba ju dalo do suladu so zdravym rozumom.
"Dopravca je povinny POSTUPNE po dobu trvania licencie zabezpecovat technicke podmienky a personalne podmienky na prepravu osob s obmedzenou schopnostou pohybu a orientacie."
Asi by bolo dobre, keby DPMBB zverejnil plan obnovy vozoveho parku trolejbusov. Napriklad 3 nove trolejbusy v roku 2008 by zabezpecili 10% nizkopodlaznost.
Zima a spina je oblubene klise, ku ktoremu nie je co dodat. Snad by v najblizsej kampani bolo dobre poukazat na vykurenost trolejbusov. Napriklad: "Od 1.12. sa kuri v trolejbusoch aj na linke 7" alebo "1.12. sa zahajuje premavka umytych a vykurenych trolejbusov aj na linke 7"
Aha, tak uz konecne viem, preco bolo nutne zdraziet listky o 6Kc (t.j. o 30% hoci nebola skoro ziadna inflacia a DPH stuplo len o 4%). "Televizny" riaditel potreboval zaplatit 6Kc mobilnym operatorom.
Ja som tak rozmýšľal a napadla ma jedna vec: Bryndziari síce chcú prevádzkovať aj X1, X2 ... lenže keď od nového roka vrátia dpm busy, budú ich mať málo pre všetky linky. Pre netrolejbusové by ich bol možno dostatok. Som zvedavý čo urobia. Či budú Xkové "linky" chodiť so polo rozpadnutými karosami alebo či tieto karosy budú chodiť do sásovej. A tiež neviem či ste si všimli ale pre SADZV platia iné zákony, veď ako sa uvádza niekde na sme.sk : "Hoci prímestská doprava je podľa zákona dopravou medzi dvoma obcami, podľa Modranského môžu byť jej súčasťou aj spoje v rámci jednej obce."
Každopádne keď bude mať dpm busy, prečo si nedá schváliť CP napríklad linky 2, ktorý by obsahoval spoje vedené v úseku Pieninská - Uhlisko, alebo linky 5 v úseku Starohorská - Nemocnica.
Tak to je sila... ? ? Ale nech pani dôchodkyňa (učiteľka) využíva hypermoderné ultranízkopodlažné autobusy najlepšieho dopravcu v galaxií, ktoré nám závidia od Japonska po USA, od Nórska až po Juhoafrickú republiku. ? Veď kde môže byť cesta komfortnejšia ako v mestsko-prímestskej starej hlučnej rozbitej vŕzgajúcej pomalej (ledva idúcej) Karose C744, kde v interiéri cítiť výfukové plyny, prípadne jednej z dvoch B732... No fakt, takýto komfort môžeme zažiť málokde. Pani má na výber, tak prečo nechodí bryndziarmi, keď majú služby na úrovni? ?
"Žiadateľ predložil s návrhom na udelenie dopravnej licencie vyjadrenie Mesta Banská Bystrica. Predmetné linky sú prímestské."
Som zvedavý ktorý "múdry úradník" dal to vyjadrenie mesta. A vlastne keď to mesto chce, nech potom dopláca na trolejbusy...
A vraj že predmetné linky sú prímestské ? ? ? ? to je už čo za blbosť??? Maximálne su prímestské po zvolensky, t.j. Banská Bystrica, B. Bystrica, B.B., B. Byst.... to sú hneď4 obce, ajhľa aká prímestskosť ?
Tak ešte raz (keby si bol NIEKEDY na ICQ, tak to nemusíme riešiť tu na diskusii): Žiadny kupón k električenke sa neoznačuje v strojčeku. Voliteľná doba začiatku platnosti znamená, že babe v okienku pri nákupe povieš "klouzavý od 16. prosince" ? .
Tá "bez poskytnutí osobních údajú" je samozrejme tiež k legitimácii (kmeňovému listu) ale bez mena a fotky, je to tzv. prenosný PCL.
Mirko, zaciatok platnosti si neurcujes oznacenim v strojceku ale povies ho pri okienku ked si ho kupujes. Aspon teda pred 7 rokmi ked som si ho kupovaval to tak bolo. BTW dnes v metre hlasili, ze uz sa predavaju rocne kupony, ale v tej tarife co si poslal je stale stara cena. Musim to overit... v takom pripade by som od 1.1.08 nezacal jazdit na cierno
no ja skor myslim ze to straca ucinok tuna. ty co to tu citaju tak to jaksi uz davno vedia . A ty co by si to mali precitat tak sem nechodia.
Skor to zacapit dade do novyn alebo do obalu na zastavky. tam to podla mna bude mat vatsi ucinok.
Tento clanok http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5217 je sice fajn, ale vsadzat na uvedomelost obcanov akosi v dnesnej dobe neplati. Bezny substrat sa totiz nad takym niecim ani vôbec nezamysla, ma ine "starosti", zije momentalne pre danu situaciu a okamih, tak ho pramalo zaujima z koho penazi to ide(i ked by ho malo!), ale prax je bohuzial taka, ze vidina okamziteho zvezenia sa za lacnejsie cestovne vitazi u prevaznej väcsiny ludi. ?
Takze specialne pre Teba som si dal tu namahu a nasiel to aj na stranke DPP, v rubrike "B. Jízdenky dlouhodobé" su prve tri polozky kupony k legitke, no a tie dalsie tri su tie mnou spominane! Odporucam nastudovat.. ? ? http://www.dpp.cz/index.php?q=cs/jizdne-v-pid
Co by som splietal, jednoducho existuju casove listky s volitelnym zaciatkom doby platnosti, tiez je to k "elektricenke"(aj bez nej), ale zaciatok si môzes zvolit Ty oznacenim v strojcejku. Je to pre takych, co sa rozhodli si zakupit taky listok v priebehu stvrtroku, kedy napr. zaciatkom trebars februara sa uz nevyplati kupovat kupon na I. stvrtrok, a chce cez to vsetko stvrtrocnu, tak je moznost si kupit prave taku. Sam som si obcas take kupoval, ked som bol dlhsie prec a potom som potreboval v priebehu plynuceho stvrtroku cestovat, tak som si kupil presne taku, o akej hovorim. Su tam potom tiez dva typy: "Občanská s volitelným začátkem doby platnosti vydaná na základě poskytnutí osobních údajů", t.j. k legitke(elektricenke po Tvojom ?), cize nie klasicky kupon k legitke, no a druhy typ "Časová jízdenka vydaná bez poskytnutí osobních údajů", ta uz samozrejme nie je k legitimacii. Tak co sa Ti na tom nezda?
Môj skromný osobný názor: DPP to doxxbal ako už dávno nie. A som skalopevne presvedčený o tom, že tá cenová nezrovnalosť im unikla a teraz to hasia dodatočne.
DPMB, resp. IDS JMK umožňuje napríklad na ročný kupón ako aj 24 h lístok cez víkend cestovať s jednou dospelou osobou a toma deťmi bez toho, aby to akokoľvek dementne spoplatňoval.
Bohužiaľ, vyzerá to s MHD v Prahe perspektívne biedne. Schyľuje sa k rozpusteniu ROPID-u a prenechaniu integrácie Stredočeskému kraju, čo bude znamenať obmedzenie integrácie na tarifnú, čipové karty, nástup prvými dverami, nekoordinované cestovné poriadky atď. DPP, ktorý by mohol prevziať úlohu vedúceho integrátora, má momentálne "iné starosti" - televízny riaditeľ musí kŕmiť nezmyselnými zákaznkami firmy svojich kamarátov.
Z dlhodobbého hľadiska treba predplatné časové lístsky. Jazdiť zadarmo a pod. tiež nie je zlá vec, ale to len v horizonte možno niekoľko týždňov, z dlhodobého hľadiska to nerieši nič. Najlepšie východisko je od 1.1.2008 mať časové lístsky (samozrejme aj skôr, keby bola vôľa).
Zaujímavé... Ale keby sa mi ešte niekedy podarilo ísť znova do Prahy na dva týždne, tak to sa mi ozaj oplatí vybaviť si mesačný lístok
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik