Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ako tu tak čítam, tak drvivá väčšina z vás tu SAD Zvolen len kritizuje a plače, že nemáme trolejbusy. Ako Bystričanovi mi samozrejme bolo proti srsti, že dáki bryndziari nás budú voziť po meste, ale ako sa tak spätne na to pozerám, musím povedať vďaka bohu! A vďaka aj za to, že tu trolejbusy nejazdia. Keby niekto videl hlbšie do tohto problému, tak vie, že trolejbusy by mesto stáli za rok o viac ako 50 miliónov viac ako autobusy. Pozrite sa na zastávky a zamyslite, prečo sú tam tie výmoly? Že by to bolo z trolejbusov, ktoré sú niekoľkokrát ťažšie ako autobusy, kvôli elektromotorom?! Skúste sa nezaujato zamyslieť, kde sa vám vozí lepšie, v nových autobusoch, alebo 20 ročných trolejbusoch, v tom neznesiteľnom piskľavom zvuku a zime? Očakávam argument, že predsa trolejbusy neznečisťujú životné prostredie. A na čo tie trolejbusy jazdia? Na dobré slovo asi nie, aj tá elektrina, sa musí niekde vyrobiť. A bohužiaľ na to zatiaľ na Slovensku nevyužívame prostriedky, ktoré by našu zem neznečisťovali. Preto som PROTI používaniu trolejbusovej dopravy v meste!
Kua aj s trolejbusom. Som si doobeda pobehol, keď som ho videl prichádzať na zástavku. ?
Reakcia na: Isidor #23555:
veď kto iný by rušil trolejbusy... ? A hneď vedľa si postavia psiu búdu, kde budú montovať najnovšie nízkopodlažné autobusy Karosa 1731 a 1732 Euro 5 - s pohonom na CNG, pričom pri stredných dverách nebude podlaha vôbec, čo je najnovší Flinstonovský trend ? ? ?
Zaujímavé súvislosti (?) ohľadom (nielen) košických trolejbusov.
Vyšlo najavo, že spoločnosť "Blue Bird" už raz na Slovensku chcela "investovať", konkrétne v (SAD) Trenčíne.
http://mesto.sk/prispevky_velke/trencin/tradexchcevtrenci1080043560.phtml
(Keby mal niekto bližšie info, ako to tam vtedy dopadlo, sem s tým). Ako z článku vyplýva, prezidentom spol. "Tradex", ktorá mala montovať tieto autobusy, je alebo bol istý pán Lou Babjak.
Zákulisné informácie z KE hovoria, že za súčasnými aktivitami v DPMK, ktorý sa chystá zlikvidovať trolejbusovú dopravu pre "montáž a výrobu autobusov", je zo strany "amerického investora" nejaký zahraničný Slovák. Každý, kto si spočíta 1 a 1 plus klikne na ORSR
http://www.orsr.sk/hladaj_osoba.asp?PR=Babjak&MENO=Lou&SID=0&T=f0&R=0
sa dozvie, že nejaký (zhodou okolností) "Lou Babjak" je momentálne predsedom dozornej rady - prekvapenie - SAD STS CCC ❗
BALKÁNCI SA PRESÚVAJÚ NA VÝCHOD!!! ?
Reakcia na: Ali B. #23553:
to znamená jedno: mesto musí schváliť len taký CP, čo bude rešpektovať potrebné zásady...a na to to žiaľ zatiaľ nevyzerá,lebo aktivity v tomto smere žiadne /hlavne aby mal človek 2 čipové karty/.

PS: keď vravíš čo všetko je v radvani, a Sásvoej nič, tak trochu to otočme: potom všetci Sásovčania potrebujú cestovať do Radvane, a nie len ráno a poobede. Sám si napísal opodstatnenosť liniek 21/22 ?

PPS: nech chodí L90 v intervale 20/30/30 a zabudnime na dlhú 21/22.
Žasnem niekedy čo za bludy tu dokáže niekto napísať ?

Začnem takto: včera som išiel (mimoriadne som bol donútený) L26 od SAD na Fončordu. V L26 bolo 13 ľudí a všetci, zdôrazňujem všetci vystúpili kým sme prišli k VÚB. A rovnako je to aj opačne. Flying síce píše že nie, ale najskôr si to treba odpozorovať. Jediné, čo sa zmenilo je, že ľudia si už zvykli nastupovať na Sásovské linky aj pri Hrone, takže popri VÚB sa už vezú. Len si choďte pozrieť koľko ľudí nastupuje do 21,22,26 pri Hrone v smere do Sásovej. Inak takmer nikto tou priblblou linkou 26 z Fončordy do Sásovej necestuje.
Naviac Fončordu so Sásovou dlhé roky (od 6.1.1995) zabezpečovala L24 a treba povedať, že dlhé roky postačovala (a to aj v čase keď MHD za rok prepravila trojnásobne viac cestujúcich), a aj v súčasnosti postačuje. Z tohto pohľadu je ďalšie spojenie Fončordy so Sásovou úplne zbytočné.

O zrušení 21 a 22 tu nikto nehovorí, ale treba si uvedomiť, že tu budú dvaja dopravcovia a nechať ich nech sa dohodnú je blbosť (DPMBB by asi bol ochotný, SAD ZV sa správa ako 8-ročné tvrdohlavé decko - a just im spravíme zle! a just! ), takže nejaká koordinácia mesta tu musí byť. A ako tu niekto napísal že všetci Radvančania cestujú do Sásovej? A čo by tam robili? Čo je vlastne v Sásovej? Nič, iba kopa panelov. Nie sú tam nočné kluby, nie sú tam podniky, nie sú tam nemocnice ani sociálne vybavenie a ani školy. Naproti tomu v Radvani sú podniky, Novamed aj obchody. Takže jediné čo je treba, je ráno naviezť všetkých ľudí zo Sásovej do roboty na šiestu, siedmu a poobede ich odviezť späť. To sa dá riešiť ako bolo písané L90. A nedržať súbežnú linku spolu s trolejom. A vyriešiť TESCO - SAD BB asi nie na darmo zaviedlo bývalú linku 98.

A posledná vec: odrazu ako sásovčania nechcú za žiadnu cenu prestupovať. A iní môžu? Kam sa dostanú obyvatelia Majera svojou "dlhou priamou linkou" MHD? Obyvatelia Majera nech chcú ísť kdekoľvek MUSIA prestupovať, či idú do nemocnice, na Fončordu, do Sásovej, do TESCA... Iba sásovčania nemusia? Len zato že je ich tam veľa? Uprednostňujeme kvantitu pred kvalitou? Bystrica je už dosť veľká nato, aby tu bola nutnosť prestupovať, pretože nedá sa mať linku odvšadiaľ všade. Dostanem sa z Uľanky do nemocnice?; z Majera do Rudlovej?; zo Stupov do Sásovej?; z Podlavíc do Senice?.... Jasné, jedná sa o okrajové štvrte, ale bývajú tam iní obyvatelia, ktorí platia nižšie dane? Len sásovčania musia mať priame spojenie všade? Dokonca ani z Fončordy sa nedostanem všade tam, kde sa dá dostať zo Sásovej. Takže nepíšte tu o prestupovaní ako o strašiakovi, že to zdržuje a zdražuje cestovanie. DPMBB zavedie časové predplatné lístky, niekto iný nechce o týchto lístkoch ani počuť a o prestupe do 40 min. napr. za korunu už tobôž nie.

BB vždy bola (aj je) opačná, rovnako ako je postavená celá SAD ZV na hlavu. Všade na svete odzvonilo dlhým priamym linkám, iba v BB ich zavádzame. Naproti tomu expresné spojenie, odviezť ľudí rýchlo napr. zo Sásovej do Radvane obmedzujeme, L90 už zastavuje takmer na každej zastávke a L91 a 98 zrušíme ?
Reakcia na: draxter #23551:
pokiaľ ide o ten trojuholník: určite súhlasím s tým, že ABC treba spojiť. A tak ako si povedal, v súčasnosti najlepšie 24 a 90/29 ak sa bude dať/. Ja tiež vidím problém pri 26, to je hlúposť. Ale taká 21/22 je super. Dokonca kým nechodia Tbusy si dovolím povedať že je to najvyužívanejšia linka/y.

časť Pieninská - Sládkovičova je úplne super. Na tejto trase sa predsa plánuje aj trolejbus zaviesť /2010?,15?.../

A inak, zato že sa prestupovalo do r. 2005 neznamená, že to bude pokračovať. Pokiaľ nebude prestup v cene a primerané nadväzovanie spojov /čo v súčasnosti ani neexistuje/.
Reakcia na: JJ #23542:
no pri L21 a 22 si myslím že na ceste Sásová - Sládkovičova nie nejaká zachádzka cez bod C. To je náhodou dobre vymyslené, nie? Pre obyvateľov dolnej Sásovej jediná možnosť dostať sa ďalej ako na NSL/Uhlisko. Otázne je, ako som už povedal, cestovanie po Zvolenskej a do Rakytovca.
Reakcia na: JJ #23542:
no centrum je v tom trojuholníku v strede, takže je pokryté. Lenže ako by si Radvančanovi a Sásovčanovi povedal, že choď L90 v sobotu? Alebo o 18:00? alebo pred obedom v "x"? Ja som za to, aby L90 jazdila častejšie, a potom nech 22 skončí na stanici. Ale pokiaľ to SAD ZV a mesto nezmení, my s tým nič neurobíme.

Ja som už dávnejšie písal, že treba L90 /resp.29/ pustiť viacej, a potom 22 nech ostane na žst. Ale kým to bude...to ešte veľa vody potečie Hronom.
Reakcia na: Petik #23548:
tak počúvaj, hlúposti píšeš jedine ty, ako sa opovažuješ napísať takto na môj príspevok? Vari ich nečítaš poriadne či už si ako RTV a Smer magazín, že si vytrhneš niečo, čo nadpojíš výmyslami?

1/ ak sa aj pustia Tbusy, busy budú naďalej u SAD ZV, takže priame linky ostanú /pochybujem že balkán by ich zrušil, lebo sú najvýnosnejšie/, a budú chodiť aj popod troleje ďalej - rozmýšľaj!

2/JA rozhodne netvrdím, že treba čakať so spustením trolejbusov, kým sa zatrolejuje Sásová - KDE SI TO vôbec zobral? čítaš ty vôbec? alebo si úplný hypochonder na príspevky, ktoré nezodpovedajú tvojej predstave? Nie každyý je masochista čo túži presadať za každú cenu, len nech sa zvezie trolíkom. Pokiaľ bude všetko robené tak ako má byť v prospech cetujúcich, priame linky ostanú a Tbusy tu budú tiež.

3/ môj názor je taký ako som povedal: PRIAME LINKY musia ostať. Otázne je, ako na to zareagujú Tbusy a ako zlepšiť napr. 26. Ak by bolo vždy treba presadať na NSL, tak poviem rovno: radšej nech ostane súčasný stav. Choď sa previezť L21/22 a potom povedz či všetci /až na pár/ ľudí vysadá na NSL alebo ide ďalej. Lenže pokiaľ sa budeš dovážať do toho, čo som ani nenapísal, tak radšej nepíš vôbec.
Na niektore z vymyslov musim reagovat.

Je nevyhnutne aby MHD fungovala efektivne. Ak chceme trolejbusy a vieme, ze je efektivne, aby premavali co najcastejsie, potom nie je mozne aby pod trolejbusove droty jazdila duplicitna "priama" autobusova linka. #23521)

Je jasne, ze je pohodlne, ked nemusim prestupovat. Lenze realita je taka, ze mame zatrolejovanu len jednu polovicu mesta. Toto je objektivny faktor, v kratkodobom horizonte dany a nemenny. Je nonsense cakat so spustenim trolejbusov kym sa zatrolejuje Sasova. Ako mohla niekoho taka hlupost napadnut??? #23504)

Ked budu jazdit trolejbusy, budu nevyhnutne prestupy pri leninovi. Inak to nejde.
Ale jednu novu priamu autobusovu linku si dokazem predstavit aj s trolejbusmi:
Tatranska - Partizanska - nabrezie - Podlavice/Mlynska/Skubin s intervalom 12/20/30min a solo vozidlami.
Reakcia na: Flying #23538:
Ty si fakt nedáš asi nikdy pokoj. V každom prípade tvoje názory a hlavne spôsob ich prezentácie plne kopírujú maskota ZVHD - Adrianka. Opäť píšeš účelovo o veciach, o ktorých zjavne nemáš dostatok vedomostí a porovnávaš navzájom veci, ktoré sa riadia úplne inými pravidlami, ale tento amatérizmus je ZVHD nanajvýš vlastný. Keď budeš mať nabudúce znova potrebu mudrovať, najprv si identifikuj pôvodcu problému a potom si preštuduj podmienky náhrady škôd jednotlivých dopravcov a nakoniec nad tým polemizuj a konečne si uvedom, že autobusová doprava a doprava na dráhe sú dve rozličné veci, ale toto doposiaľ nepochopil ani kindermanažment ZVHD a dokonca ani "príslušný dráhový správny úrad" ZVSK.
Inak som si pozrel aj článok z odkazu v príspevku #23293 a bolo vidieť, že niekto ani nevie, čo má vo vlastnom Prepravnom poriadku, pretože sa v ňom nenachádza priamo to, čo bolo citované v článku. Ešte pre zaujímavosť, čo k tým 20 minútam meškania hovorí zákon i zhruba PP ZVHD - § 8 ods. 1 písm. l) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave: Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný potvrdiť v cieľovej zastávke na požiadanie cestujúceho dĺžku meškania spoja, ak spoj meškal viac ako 20 minút; ak spoj nešiel vôbec, vydať o tom potvrdenie na východiskovej zastávke, nácestnej zastávke, a ak to nie je možné, v sídle dopravcu.
Reakcia na: adrive #23545:
s/zviesť/zviezť/
Ako ja neviem, čo niekto furt vidí problém v prestupovaní, pred rokom 2000 sa prestupovalo tak isto a nikomu to nevadilo, všetci mali predplatné lístky a spoje boli zosúladené dosť dobre. Teraz keď sú čipové karty, tak sa chce každý zviseť odvšadiaľ všade raz za tri hodiny.

Dnes som mal opäť tú česť zviesť sa L25 8:18 z Karpatskej, načas a v pohode, akurát som sa cítil ako blbec, keď autobus išiel dole sásovskou cestou 10km/h a vlastne... takouto závratnou rýchlosťou išiel stále..
Reakcia na: Flying #23538:
Pištík môj, ja naozaj neviem, ako by som ti mohol odpovedať za firmu, s ktorou nemám NIČ spoločného a ku ktorej mám rozhodne ešte väčší odpor ako k tvojmu zamestnávateĺovi. A, mimochodom, ten chalan nemal žiadny právny vzťah k ŽSR, jedine k ZSSK. Výluka bola síce ŽSR ale on je cestujúci ZSSK a ZSSK si následne musí uplatniť svoje nároky voči ŽSR. Mimochodom, ten zmieňovaný meškajúci autobus tvojho zamestnávateĺa, Strojno-Traktorovej Stanice Zvolen, meškal kvôli nejakej výluke SSC?
Reakcia na: JJ #23542:
a este aby som nezabudol, L26 je jednoducho sprostost a to bez debaty. Priblblejsiu linku sa v BB uz ani nedalo stvorit, ... ale sme v BB, a podarilo sa! ?
Reakcia na: draxter #23521:
povedal som, ze je to extremny priklad, ale je to proste tak aj v mensom rozsahu. BB je male mesto, ale zase tu nie je jedna ulica s jednou linkou. Je to proste tak, ze sa to nezvlada - vinou tychto liniek sa znizila prepravna kapacita na sasovu po rudl. ceste o cca 60% (berem do uvahy intervalovo vyznamne linky - nie vlaciky sinuce sa po rudlovskej ceste v minutovych odstupoch s naslednou 20 minutovou "pauzou"). A stale tu hovorime o nedokoncenej trolejke. Robit subehy s drahou skoro na 90% trasy troleja je uplny nezmysel. Preto treba spajat sidliska, ale napriamo.

Co sa tyka toho trojuholnika, podla mna tam chyba este jeden vyznamny prvok - okrem sasovej, radvane a foncordy si zabudol na centrum. Centrum je najvyznamnejsim bodom v BB, lebo tam sa v podstate prepravuju vsetci. Potom L21/22/26 su linkami prechadzajuce sasova - centrum - radvan/foncorda. Preto sa neda hovorit v tychto pripadoch o nejakych super atraktivnych linkach. Do urcitej miery splnaju aj ine funkcie a to preprava cestujucej verejnosti na dielcich prepravnych vztahoch, ale komplexny prepravny vztah Sasova - foncorda reprezentuje L24, Radvan - Sasova L90. Jednoducho, na riesenie takychto medzisidliskovych vztahov su tu ine linky, ktore idu z bodu A do bodu B napriamo a nie este cez bod C, vdaka ktoremu sa dlzka prepravy neumerne na tak male mesto ako je BB, predlzuje.

Stale je to o tom, ze myslienka L21/22 je o spominanych dielcich prepravnych vztahoch odbavenych jednou ranou (linkou). Ale tieto dielcie vztahy su stale len usekove a teda do doby ukoncenia trolejky do sasovej nevyvstava skutocna potreba vsetky tieto ciastkove prepravne vztahy pospajat do jednej megalinky, najma, ak sa maju preto navzajom ohrozovat dva druhy trakcie.
Reakcia na: Flying #23533:
Ty tú L26 obhajuješ, ako keby to bola linka, ktorá je najlepšia na svete... A ak je bus v poobednej špičke "nijak zvlast naplneny", tak neviem o čom sa chceme baviť...

Re #23534 Flying: "Ako chces vyriesit inak to kruzenie po Tatranskej??" No prezradím ti jednmo úžasné riešenie... Na Tatranskej konečná nebude a bude to polookružná linka s konečnou niekde inde, napr. ŽST.

"Kde chces ukoncit linku 3 ak nie pri Kremaci alebo pri Vozovni??" Predsa bude chodiť po vozovňu... Neviem, čo riešiš.

Re #23537 Flying: A čo spája L24? Nie náhodou Sásovú a Fončordu? ? L90? Hádaj... Radvaň a Sásovú. A tieto linky sa nezmenia (nejako radikálne) ani s príchodom trolejbusov... Dokonca sa možno prevádzkova doba rozšíri, ale to vie DPM BB, do toho sa pliesť nejdem. A spojenie Radvane a Fončordy sa príchodom trolejbusov zlepší.
Reakcia na: Flying #23538:
najhorsie je ale ked si nejaky akeykolvek vodic rbi z meskania alebo nadbiehanai bulharsku konstantu a je jedno ci jazsi na autobuse, trolejbuse, elektricke, metre ci vlaku a svoje konanie este aj obhajuje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.