Reakcia na: draxter #23521:
povedal som, ze je to extremny priklad, ale je to proste tak aj v mensom rozsahu. BB je male mesto, ale zase tu nie je jedna ulica s jednou linkou. Je to proste tak, ze sa to nezvlada - vinou tychto liniek sa znizila prepravna kapacita na sasovu po rudl. ceste o cca 60% (berem do uvahy intervalovo vyznamne linky - nie vlaciky sinuce sa po rudlovskej ceste v minutovych odstupoch s naslednou 20 minutovou "pauzou"). A stale tu hovorime o nedokoncenej trolejke. Robit subehy s drahou skoro na 90% trasy troleja je uplny nezmysel. Preto treba spajat sidliska, ale napriamo.Co sa tyka toho trojuholnika, podla mna tam chyba este jeden vyznamny prvok - okrem sasovej, radvane a foncordy si zabudol na centrum. Centrum je najvyznamnejsim bodom v BB, lebo tam sa v podstate prepravuju vsetci. Potom L21/22/26 su linkami prechadzajuce sasova - centrum - radvan/foncorda. Preto sa neda hovorit v tychto pripadoch o nejakych super atraktivnych linkach. Do urcitej miery splnaju aj ine funkcie a to preprava cestujucej verejnosti na dielcich prepravnych vztahoch, ale komplexny prepravny vztah Sasova - foncorda reprezentuje L24, Radvan - Sasova L90. Jednoducho, na riesenie takychto medzisidliskovych vztahov su tu ine linky, ktore idu z bodu A do bodu B napriamo a nie este cez bod C, vdaka ktoremu sa dlzka prepravy neumerne na tak male mesto ako je BB, predlzuje.
Stale je to o tom, ze myslienka L21/22 je o spominanych dielcich prepravnych vztahoch odbavenych jednou ranou (linkou). Ale tieto dielcie vztahy su stale len usekove a teda do doby ukoncenia trolejky do sasovej nevyvstava skutocna potreba vsetky tieto ciastkove prepravne vztahy pospajat do jednej megalinky, najma, ak sa maju preto navzajom ohrozovat dva druhy trakcie.
Flying