Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #23521:
povedal som, ze je to extremny priklad, ale je to proste tak aj v mensom rozsahu. BB je male mesto, ale zase tu nie je jedna ulica s jednou linkou. Je to proste tak, ze sa to nezvlada - vinou tychto liniek sa znizila prepravna kapacita na sasovu po rudl. ceste o cca 60% (berem do uvahy intervalovo vyznamne linky - nie vlaciky sinuce sa po rudlovskej ceste v minutovych odstupoch s naslednou 20 minutovou "pauzou"). A stale tu hovorime o nedokoncenej trolejke. Robit subehy s drahou skoro na 90% trasy troleja je uplny nezmysel. Preto treba spajat sidliska, ale napriamo.

Co sa tyka toho trojuholnika, podla mna tam chyba este jeden vyznamny prvok - okrem sasovej, radvane a foncordy si zabudol na centrum. Centrum je najvyznamnejsim bodom v BB, lebo tam sa v podstate prepravuju vsetci. Potom L21/22/26 su linkami prechadzajuce sasova - centrum - radvan/foncorda. Preto sa neda hovorit v tychto pripadoch o nejakych super atraktivnych linkach. Do urcitej miery splnaju aj ine funkcie a to preprava cestujucej verejnosti na dielcich prepravnych vztahoch, ale komplexny prepravny vztah Sasova - foncorda reprezentuje L24, Radvan - Sasova L90. Jednoducho, na riesenie takychto medzisidliskovych vztahov su tu ine linky, ktore idu z bodu A do bodu B napriamo a nie este cez bod C, vdaka ktoremu sa dlzka prepravy neumerne na tak male mesto ako je BB, predlzuje.

Stale je to o tom, ze myslienka L21/22 je o spominanych dielcich prepravnych vztahoch odbavenych jednou ranou (linkou). Ale tieto dielcie vztahy su stale len usekove a teda do doby ukoncenia trolejky do sasovej nevyvstava skutocna potreba vsetky tieto ciastkove prepravne vztahy pospajat do jednej megalinky, najma, ak sa maju preto navzajom ohrozovat dva druhy trakcie.
Reakcia na: Flying #23533:
Ty tú L26 obhajuješ, ako keby to bola linka, ktorá je najlepšia na svete... A ak je bus v poobednej špičke "nijak zvlast naplneny", tak neviem o čom sa chceme baviť...

Re #23534 Flying: "Ako chces vyriesit inak to kruzenie po Tatranskej??" No prezradím ti jednmo úžasné riešenie... Na Tatranskej konečná nebude a bude to polookružná linka s konečnou niekde inde, napr. ŽST.

"Kde chces ukoncit linku 3 ak nie pri Kremaci alebo pri Vozovni??" Predsa bude chodiť po vozovňu... Neviem, čo riešiš.

Re #23537 Flying: A čo spája L24? Nie náhodou Sásovú a Fončordu? ? L90? Hádaj... Radvaň a Sásovú. A tieto linky sa nezmenia (nejako radikálne) ani s príchodom trolejbusov... Dokonca sa možno prevádzkova doba rozšíri, ale to vie DPM BB, do toho sa pliesť nejdem. A spojenie Radvane a Fončordy sa príchodom trolejbusov zlepší.
Reakcia na: Flying #23538:
najhorsie je ale ked si nejaky akeykolvek vodic rbi z meskania alebo nadbiehanai bulharsku konstantu a je jedno ci jazsi na autobuse, trolejbuse, elektricke, metre ci vlaku a svoje konanie este aj obhajuje.
Reakcia na: Flying #23538:
nie je sobre ani prilisne meskanie akejkolvek dopravy ani predcasny odchod. Mylsim ze tu riesime autobusy a vlaky patria na www.vlaky.net. nejake info z ich prevadzky sa tu mozu riesit.
Reakcia na: S499.1023 #23531:
Neklamem, iba prekrucam. Tak ako tu donedavna viaceri.. Apropo, vlacikar. V stredu pred dvoma tyzdnami pauzujem v Hronseku, pride chalan, ze kedy idem, vlaky nechodia, vyluka, nahradna doprava uz vyse 20min meska, potrebuje sa dostat do BB a stadial busom do Ziliny, odkial ide zajazdom kamsi do Tramtarie. A ze netusi ci stihne ten bus z BB do Ziliny. Medzitym sa ale s 25 min meskanim dohrkotali Moravcikove Karosy, a chalan odisiel. Takze od Teba ako od odbornika: ma si chalan narokovat na odskodne od ŽSR? Ked ste sa minule tak obuli do 20min meskajuceho spoja SADZv. Zaroven sa to pytam aj Habibi. Vopred dakujem za odpovede.
Reakcia na: draxter #23525:
Ten trojuholnik to sa mi paci. To si musime zapamatat. A hlavne Luk.
Reakcia na: LUK #23524:
Tapkam este takmer 20min peso. Ale vzdy lepsie ako cakat 15min pred VUB a fajcit jednu za druhou. ? A preto si spomenies na 90, lebo 26 nechodi do Radvane. Keby chodila tak by si bol rad ako ja a nedal by si ju za svet. Aj keby zachadzala nielen na ŽS ale aj na Micinu.
Reakcia na: draxter #23523:
Ty chces nahnat klbove busy na otacanie do vozovne medzi troliky?? mmmm. A este im narob BP a uz sa tam naozaj nepomestia...
Reakcia na: draxter #23521:
Ako chces vyriesit inak to kruzenie po Tatranskej?? Kde chces ukoncit linku 3 ak nie pri Kremaci alebo pri Vozovni?? Ale s tym prirovnanim BB k Prahe 100% suhlas. To liniek tu nikdy nebude aby sa dalo prestupovat s malym cakanim. Pre toto hlavne som zastancom dlhych liniek.
Reakcia na: wizard112 #23518:
Ano, hromzim, ale uvedomujem si ze po 29.augusta a ŽS nastupuje dostatocny pocet cestujucich. A pozor, pises o jednotlivcoch co cestuju z Tatranskej na Tulsku ale tych je dost vela, Part. cesta, Prednadrazie si nechal kde? Tym spojom co niekedy cestujem je to tak 15-25 co nevystupia ani na ŽS ani VUB. Dnes odchod 15:35 spred VUB na Sasovu zostalo v buse asi 20 cestujucich, z toho 4 vystupili na Partizanskej a 2 na stanici. Pritom nebol nijak zvlast naplneny. Je to vela alebo malo? A zober CP a sprav take vzoraky aby sa tam BP neodrazili.. Hm??
Od 15.8.07 SAD Zvolen rozširuje počet vybavovacích miest v dopr. kancelárii, pre blížiaci sa nový školský rok. www.sadzv.sk Inak už jazdí L35 do Skubína? Lebo na www.mhdbb.sk už je oznam preč.
Reakcia na: Flying #23508:
Za to, že si podrazák, mávaš tu klamstvami a rozporuješ pravdu.
Reakcia na: wizard112 #23529:
veď to. Ono dlhá linka je super, ale nie v podaní L26. Zato 21/22 v úseku SLádkovičova - Pieninská je nápad dobrý. Len sú tu 2 zlé faktory:

Busy má Zvolen
Tbusy snáď bude mať DP

výsledok: buď sa dohodnú, alebo to bude všetko čiastočne dvojmo. A v takom prípade je na ťahu mesto, aby nový CP schválilo jedine ak bude rešpektovať základné zásady: intervalovosť, obslužnosť, preklady /nie súbehy/ a dostatočná frekvencia.
Reakcia na: draxter #23525:
Ak chceme mať kvalitnú MHD, jednoducho vychádzať zo súčasného stavu vo väčšine prípadov nemôžeš. Mať linku odvšadiaľ všade raz za hodinu nič nerieši. A pokračovať v tomto trende podľa mňa výhra nebude. ?
Reakcia na: draxter #23527:
ale to je otázka predčasná, kým nebudú trolejbusy..dovtedy by som kľudne urobil aj iné linky, lebo s busmi to nie je problém, keď sa chce /lenže veľmi dobre vidíme, kto ako chce.nechce/
Hlavne je potrebné jedno: neviesť zbytočne autobusy pod drôtmi. Ak by bola možnosť, posilniť spojenie cez Strieborné na Sásovú, L21 a 22 by som interval nezvyšoval.
Reakcia na: draxter #23525:
a čo sa týka "väčšiny", tak cetsujem linkami 21 a 22 odsť často na to, aby som videl, kam tá väčšina ide, takže nesúhlasím že väčšina na námestie slobody! Možno len ráno v špičke, ale to máme aj L23 a L80 a L20.

Ak by trolíky chodili do Sásovej, chceš mi povedať že by do Kremničky nechodili priame linky z Pieninskej? Asi ťažko, že...

Priame linky treba, ale nie výhliadkové /26/.
Reakcia na: LUK #23524:
ad 1/ netvrdím že nemáme, len som chcel uviesť vylepšenia... ?

Ja nie som z tých, čo si nevidia pod nos

ad 2/tak posilniť 90, ale potom 22 treba komplet prerobiť, ja som chcel vychádzať bez nutnosti väčších zmien a so súčasného stavu. Ak by som mal priestor ako SAD ZV, tak to určite urobím inak, a oveľa, oveľa lepšie /po zvolensky: najdokonalejšie/.

Ja nie som Sásovčan, a aj tak mi vyhovujú dlhé linky. Veď len potreba ísť do TESCA značí nutnosť dlhej linky.

V BB predsa treba rešpektovať trojuholník Sásová - Fončorda - Radvaň s tým, že väčšia potreba do centra sa pokryje krátkymi linkami. Ak by obyvateľ Ďumbierskej nemal možnosť ísť ďalej ako na námestie, bola by to škoda. Nehovoriac o tom, že Sásová pod Ďumbierskou by nemala ani spojenie do centra /z námestia slobody je ešte dosť štreka k barbakanu. Zato zo Sásovej a Radvane je to pár metov po národnej.

To je ako keby si v TN ukončil všetky spoje na stanici/Hasičskej a povedal, že z Juhu na Sihoť nikto necestuje.
Reakcia na: draxter #23521:
okrem lietajúceho tu nikto netvrdí, že by sa všetky priame linky medzi sídliskami mali zrušiť. Ale je tu zopár ale...
1) akože teraz priamu linku Sásová-Fončorda nemáme? Zase nemôžeš chcieť (a pri bystrickej hustote spojov obzvlášť) priamu linku z každej ulice do každej ulice...
2) priamu linku Radvaň-Sásová máme tiež... otázka je - prečo premáva iba v špičke? Prečo si vždy, keď hľadám spojenie do Sásovej, spomeniem na túto linku? Prečo sa mám trepať cez mesto, keď to trvá minimálne o 5 až 10 minút dlhšie?

To, že lietajúcemu vyhovuje L26 je čisto z osobných dôvodov, keďže má linku skoro až domov... Ja chápem, že keď chodia linky v úžasnom "preklade" raz za 34,5 minúty, tak sa prestupovať nedá... Ale čakať na priamu linku takú dlhú dobu tiež nie...

Filozofická otázka: v čom sú iní obyvatelia Sásovej? Lebo iba oni vreštia, že musia všade prestupovať... Gro cestujúcich cestuje do centra mesta. A tých pár, ktorí cestujú ďalej, musia prihliadnuť na potreby väčšiny...
Reakcia na: draxter #23521:
opravujem: L21 raz do Rakytoviec a raz cez Zvolenskú.

PS: potom by bolo možné radšej odchody L21 cez Zvolenskú hodiť na L22 /aby nebolo "zvolenský systém" - milión liniek z milión variantami trasy odvšade všade a odnikiaľ nikde/.

Potom L 22 - Pieninská - Tesco /+ spoje po zvolenskej do depa/ 30/60/40*
L21 - Pieninská - Rakytovce 40/60/120

* - v rozsahu 120 min interval 21 a 22:
špička v "x" 21-22-22-21-22-22
sedlo v "x" 21-22-21-22
v "a" 21-22-22-22

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.