nie je sobre ani prilisne meskanie akejkolvek dopravy ani predcasny odchod. Mylsim ze tu riesime autobusy a vlaky patria na www.vlaky.net. nejake info z ich prevadzky sa tu mozu riesit.
Neklamem, iba prekrucam. Tak ako tu donedavna viaceri.. Apropo, vlacikar. V stredu pred dvoma tyzdnami pauzujem v Hronseku, pride chalan, ze kedy idem, vlaky nechodia, vyluka, nahradna doprava uz vyse 20min meska, potrebuje sa dostat do BB a stadial busom do Ziliny, odkial ide zajazdom kamsi do Tramtarie. A ze netusi ci stihne ten bus z BB do Ziliny. Medzitym sa ale s 25 min meskanim dohrkotali Moravcikove Karosy, a chalan odisiel. Takze od Teba ako od odbornika: ma si chalan narokovat na odskodne od ŽSR? Ked ste sa minule tak obuli do 20min meskajuceho spoja SADZv. Zaroven sa to pytam aj Habibi. Vopred dakujem za odpovede.
Tapkam este takmer 20min peso. Ale vzdy lepsie ako cakat 15min pred VUB a fajcit jednu za druhou. ? A preto si spomenies na 90, lebo 26 nechodi do Radvane. Keby chodila tak by si bol rad ako ja a nedal by si ju za svet. Aj keby zachadzala nielen na ŽS ale aj na Micinu.
Ako chces vyriesit inak to kruzenie po Tatranskej?? Kde chces ukoncit linku 3 ak nie pri Kremaci alebo pri Vozovni?? Ale s tym prirovnanim BB k Prahe 100% suhlas. To liniek tu nikdy nebude aby sa dalo prestupovat s malym cakanim. Pre toto hlavne som zastancom dlhych liniek.
Ano, hromzim, ale uvedomujem si ze po 29.augusta a ŽS nastupuje dostatocny pocet cestujucich. A pozor, pises o jednotlivcoch co cestuju z Tatranskej na Tulsku ale tych je dost vela, Part. cesta, Prednadrazie si nechal kde? Tym spojom co niekedy cestujem je to tak 15-25 co nevystupia ani na ŽS ani VUB. Dnes odchod 15:35 spred VUB na Sasovu zostalo v buse asi 20 cestujucich, z toho 4 vystupili na Partizanskej a 2 na stanici. Pritom nebol nijak zvlast naplneny. Je to vela alebo malo? A zober CP a sprav take vzoraky aby sa tam BP neodrazili.. Hm??
Od 15.8.07 SAD Zvolen rozširuje počet vybavovacích miest v dopr. kancelárii, pre blížiaci sa nový školský rok. www.sadzv.sk Inak už jazdí L35 do Skubína? Lebo na www.mhdbb.sk už je oznam preč.
veď to. Ono dlhá linka je super, ale nie v podaní L26. Zato 21/22 v úseku SLádkovičova - Pieninská je nápad dobrý. Len sú tu 2 zlé faktory:
Busy má Zvolen
Tbusy snáď bude mať DP
výsledok: buď sa dohodnú, alebo to bude všetko čiastočne dvojmo. A v takom prípade je na ťahu mesto, aby nový CP schválilo jedine ak bude rešpektovať základné zásady: intervalovosť, obslužnosť, preklady /nie súbehy/ a dostatočná frekvencia.
Ak chceme mať kvalitnú MHD, jednoducho vychádzať zo súčasného stavu vo väčšine prípadov nemôžeš. Mať linku odvšadiaľ všade raz za hodinu nič nerieši. A pokračovať v tomto trende podľa mňa výhra nebude. ?
ale to je otázka predčasná, kým nebudú trolejbusy..dovtedy by som kľudne urobil aj iné linky, lebo s busmi to nie je problém, keď sa chce /lenže veľmi dobre vidíme, kto ako chce.nechce/
Hlavne je potrebné jedno: neviesť zbytočne autobusy pod drôtmi. Ak by bola možnosť, posilniť spojenie cez Strieborné na Sásovú, L21 a 22 by som interval nezvyšoval.
a čo sa týka "väčšiny", tak cetsujem linkami 21 a 22 odsť často na to, aby som videl, kam tá väčšina ide, takže nesúhlasím že väčšina na námestie slobody! Možno len ráno v špičke, ale to máme aj L23 a L80 a L20.
Ak by trolíky chodili do Sásovej, chceš mi povedať že by do Kremničky nechodili priame linky z Pieninskej? Asi ťažko, že...
ad 1/ netvrdím že nemáme, len som chcel uviesť vylepšenia... ?
Ja nie som z tých, čo si nevidia pod nos
ad 2/tak posilniť 90, ale potom 22 treba komplet prerobiť, ja som chcel vychádzať bez nutnosti väčších zmien a so súčasného stavu. Ak by som mal priestor ako SAD ZV, tak to určite urobím inak, a oveľa, oveľa lepšie /po zvolensky: najdokonalejšie/.
Ja nie som Sásovčan, a aj tak mi vyhovujú dlhé linky. Veď len potreba ísť do TESCA značí nutnosť dlhej linky.
V BB predsa treba rešpektovať trojuholník Sásová - Fončorda - Radvaň s tým, že väčšia potreba do centra sa pokryje krátkymi linkami. Ak by obyvateľ Ďumbierskej nemal možnosť ísť ďalej ako na námestie, bola by to škoda. Nehovoriac o tom, že Sásová pod Ďumbierskou by nemala ani spojenie do centra /z námestia slobody je ešte dosť štreka k barbakanu. Zato zo Sásovej a Radvane je to pár metov po národnej.
To je ako keby si v TN ukončil všetky spoje na stanici/Hasičskej a povedal, že z Juhu na Sihoť nikto necestuje.
okrem lietajúceho tu nikto netvrdí, že by sa všetky priame linky medzi sídliskami mali zrušiť. Ale je tu zopár ale...
1) akože teraz priamu linku Sásová-Fončorda nemáme? Zase nemôžeš chcieť (a pri bystrickej hustote spojov obzvlášť) priamu linku z každej ulice do každej ulice...
2) priamu linku Radvaň-Sásová máme tiež... otázka je - prečo premáva iba v špičke? Prečo si vždy, keď hľadám spojenie do Sásovej, spomeniem na túto linku? Prečo sa mám trepať cez mesto, keď to trvá minimálne o 5 až 10 minút dlhšie?
To, že lietajúcemu vyhovuje L26 je čisto z osobných dôvodov, keďže má linku skoro až domov... Ja chápem, že keď chodia linky v úžasnom "preklade" raz za 34,5 minúty, tak sa prestupovať nedá... Ale čakať na priamu linku takú dlhú dobu tiež nie...
Filozofická otázka: v čom sú iní obyvatelia Sásovej? Lebo iba oni vreštia, že musia všade prestupovať... Gro cestujúcich cestuje do centra mesta. A tých pár, ktorí cestujú ďalej, musia prihliadnuť na potreby väčšiny...
opravujem: L21 raz do Rakytoviec a raz cez Zvolenskú.
PS: potom by bolo možné radšej odchody L21 cez Zvolenskú hodiť na L22 /aby nebolo "zvolenský systém" - milión liniek z milión variantami trasy odvšade všade a odnikiaľ nikde/.
Potom L 22 - Pieninská - Tesco /+ spoje po zvolenskej do depa/ 30/60/40*
L21 - Pieninská - Rakytovce 40/60/120
* - v rozsahu 120 min interval 21 a 22:
špička v "x" 21-22-22-21-22-22
sedlo v "x" 21-22-21-22
v "a" 21-22-22-22
niekomu môžeš dať argumentov plnú hrsť a vždy si vyberie len čo chce /viď VÚC/.
Podľa mňa je 26 tiež blbá, lebo poznám veľa ľudí z tuslkej, čo kvoli času idú radšej 3 min na okružnú a cestujú 24 na sásovú.
Ale priame spojenie medzi 3 najväčšími sídliskami by podľa mňa malo ostať. BB zase nie je Praha, a nemá nosné linky s hustým intervalom /presne - čakanie 30 min v BB predstavuje čakanie na "nosné" linky, žiaľ/.
Treba pozmeniť 26, ja navrhujem takto:
L6 - súčasná trasa - 20/60/60
L26 - trasa bývalej 26 so zakončením na stanici - 20/30/30
L27 - Tatranská - Rudohorská - Pieninská - Stará nemocnica - NSL - nábrežie - úsvit - kyjevské - Tulská - 30/30/30
A čo sa týka 21/22, treba to takisto upraviť:
L22 by som nechal po TESCO v súčasnej podobe, v špičke cez Zvolenskú.
Inak to krúženie na tatranskej je bezprecedentný unikát, L3 do krematória max. raz za hodinu. To len na margo dlhých liniek
L21 na striedačku - zar do Rakytoviec, potom cez Zvolenskú
vies, pouzijem extrem: aj v prahe sa chcu ludia dostat z jedneho miesta na druhe bez prestupu, ale kazdy vie, ze je to blbost a nikto preto nenadava, ked pre svoju najrychlejsiu prepravu z bodu A do bodu B aj 3 - 4x prestupi. Jednoducho nie je mozne mat linku zo vsadial vsade (dnesna situacia v BB) a este aby pritom chodila kazdy 10 minut alebo castejsie. To ze doprava chodi tak ako chodi je dan prave za to - neda sa to zladit, neda sa spravit preklad, ked ti to vyjde jednym smerom, potom ti to zase nevyjde druhym ... atd. - vid sucasny stav. Pol hodina na zastavke? - to si jeden zo stastnejsich.
na otazku, kolko je najom som uz odpovedal:
"Presne cifry ti nehodim, lebo ich nepoznam presne a potom, tiez nemam opravnenie o tom informovat, nakolko vztah DPMBB - SAD ZV je cisto obchodny vztah."
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Flying