Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #2107:
Cena novostavby trolejbusovej trate sa pracne riesi tu:

http://web.k-report.cz/diskuze/messages/2484/344.html?1075288758

Doporucujem precitat.
Reakcia na: PIT #2095:
a v opačnom smere sa 56 určite nemenila?
Reakcia na: S499.1023 #2109:
A čo ČSAD podniky, ktoré sprivatizoval Connex? Aj tam došlo k zhoršeniu?
Reakcia na: S499.1023 #2110:
Nie, nespravili. Najnovšie si vzali do hlavy, že bloková otočka nebude a zas rokujú s Kauflandom o otočke na Matici.
End of off-topic.
TOPIC PREŠOV
Re #2106 Vladimír: Ozaj, keď už robili tú rekonštrukciu križovatky pri Kauflande, spravil tam aspoň prípravu na tú blokovú otočku?
I.
TOPIC BB
Reakcia na: Kami #2104:
Privatizáci a BBDS môže priniesť na 95% len zhoršenie. Sa pozri ako jazdia sprivatizované ex-ČSAD v Česku. Strqach a hrôze. Pre zlepšenie je potrebné založiť DPBB a.s. v 100% vlastníctve mesta a HLAVNE do MHD aj dať nejaké rozumné peniaze.
I.
Reakcia na: Kami #2107:
Zlé na súbehu je to, že jediná fončordská linka, ktorá pri pomerne slušnom intervale mierila kamsi inam ako na Nám. slobody a stanicu by bola nahradená tuctovou linkou na stanicu. Je to posledná "normálna" linka sídlisko - centrum - sídlisko.
Vladimir: vdaka za info. Takze trat na Pieninsku by stala radovo 100 mil. Sk. Plus dalsie vydavky.

Co je zle na subehu? Aspon bude sanca na zosuladenie liniek. Akurat ze 4 bude mat interval ako teraz 7. 20/30/60
Reakcia na: Kami #2101:
To, čo ušetríš na súbehu L51 a 53 vydáš na trolejbus kopírujúci trasu ďalších dvoch TR liniek.
L53 pre Mládežnícku nehrá takmer žiadnu rolu. Atraktívnejšia je tu L24 - s tou predsa trolejbusová trať neurobí nič, prípadne sa táto linka zruší a obyvatelia Fončordy i Sásovej budú len a len škodovať.

Re #2105 Kami: Poslednou rekonštrukciou bola obnova trate na Levočskej ulici. Trať bola kompletne znesená, všetky stožiare vymenené, zavesené nové dvojstopé vedenie, nové napájanie + kompletná reko križovatky typu "T" Levočská - Clementisova - Obrancov mieru (všetky výhybky a kríže Elektroline) + čiastočná reko križovatky typu "+" Levočská - Sabinovská - Hlavná - Duklianska (všetky rozjazdové výhybky Elektroline) + celková obnova kríženia trolejbus /vlak (kríž Elektroline). Podľa podnikového časopisu DPMP sa preinvestovalo na tejto stavbe 22,8 mil. Sk. Dĺžka rekonštruovaného úseku je cca 900 m.
Pardon, Pieninska len 5 km.

Vladimir: u vas robite kompletne vymeny pri rekonstrukcii trati. Co to stoji?
Petik: Zvolenska cesta by nebola zla. Zobral som si mapu a pocital.
Mladeznicka - 1 km, napojenie na Polnu 500 m
Tesco - 1 km
Zvolenska - 3 km
Rakytovce - 3 km
Pieninska - 7 km, plus Tatranska 2 km

PIT: systemova zmena by musela zacat takto:
1. privatizacia BBDS
2. oddelenie MHD
3. priame zainteresovanie samospravy
Bod 3 nie je zavisly od predchadzajucich. Da sa to realizovat majetkovo, alebo zmluvne. Potom sa da uvazovat o Sasovej, nastupovani vsetkymi dverami a podobne.
Tak ja miesto Mladeznickej navrhujem zatrolejoval usek Sladkovicova-Zvolenska cesta/TESCO-ZVT.
Moj stary scenar:
V urovni zastavok (Tesco a ZVT) by som vybudoval pesie lavky; tie by sa zisli uz dnes, dost ludi tam prebieha cez dialnicu. Linku 55 by som skratil do trasy Hronsek-Vlkanova-Badin-Rakytovce-Vozovna (-Ilias; vybrane spoje). Samozrejme zabezpeceny prestup na L2. L55 by bola cela v 1. pasme.
V spicke by po Zvolenskej ceste (na druhej strane dialnice) jazdili linky 52, 90, 93.
Usporili by sa tak 4 autobusy (3xL55, 1xL99)
L8 by jazdila po trase ZVT-Stanica (samozrejme:) ).
Intervaly L2,L8: 20/30/40 (v preklade 10/15/20)
Reakcia na: Kami #2101:

Ja sa momentálne snažím hovoriť o systémových riešeniach a nie o splnení cieľa, aby po každej ulici na Fončorde mohol prejsť 1 trolejbus za hodinu.
Najprv zrujnovať celú kvalitu MHD, stratiť obrovské množstvo cestujúcich a tým aj tržieb a ako náhradu k potom takéto riešenia. Ja takýmto postojom jednoducho nerozumiem. Momentálne nie sú schopní vhodne zosúladiť intervaly ani len L1 a 6 cez víkend a čo mám očakávať zavedením novej trolejbusovej linky na Mládežnícku, keď už v súčasnosti je L53 vyťažená v úseku Nám. slobody - Mládežnícka len v čase prepravnej špičky? To nech radšej potiahnu vedenie smerom na Rakytovce.
PIT: ano SOM PRESVEDCENY, ze tato stavba nie je mrhanim penazi. Dokonca ich moze v konecnom dosledku usetrit. Ina investicia by zakladala naroky na financie aj do buducnosti.

Iba zlucenim liniek 51 a 53 sa usetria 2 solo autobusy. Ich cena zhruba zodpoveda cene stavby. Trolejbusov je dost, mozeme ich vidlami prehadzovat. 🙂

Kvoli Sasovej by sa okram trate muselo investovat aj do meniarne a novych vozov.
Reakcia na: Kami #2098:

Si SKUTOČNE presvedčený, že je NUTNOU PRIORITOU sa zaoberať takouto stavbou a mrhať peniazmi, energiou i časom, aby si nahradil L53, ktorá ide ledva raz za hodinu (okrem špičkových hodín), trolejbusovou "novou L4", pričom by i tak išla v súbehu s L6 a od Úsvitu aj s L1? To radšej minúť peniaze do nového systému tarifného vybavovania cestujúcich a znova začať nastupovať ako ľudia a nie ako husi 🙂
Reakcia na: Danny #2091:
Možno som krutý a bez fantázie, ale na Mládežnícku si tipnem L4: Žel. stanica - Nám. slobody - Štadlerovo nábr. - Okružná - Mládežnícka a späť. Čo iné? 🙂

Re #2094 PIT: Veru, len a len súhlasím. Trolejbus na Mládežnícku je nezmysel, vyplytvanie finančných prostriedkov!
PIT: vobec Mladeznicku nevnimam ako zbytocnu. Predpokladam, ze to maju premyslene.
Ja uvazujem takto. 53 sa chcu z tadial zbavit. Nahradila by ju spominana 4. Do Nemiec by sa presmerovala 51. Jej chod by sa spravidelnil. Vznikla by tak zaujimava situacia, ked jedna linka by sla cez 3 pasma. Sasovu kludne obsluzi 31, len by musela ist po Rudlovskej.
EU peniaze si musi vybavit samosprava. Ide o drahy, takze v tomto pripade VUC. Kralik je neschopny take daco vybavit.

ad EMtest: funguje nezavisle na vozidle. Zaznamenava len tarifne a ekonomicke udaje. BB nepouziva palubaky.
Reakcia na: Petik #2096:

Vzhľadom na to, ako to obyčajne skončí, by došlo k tomu, že sa bude neustále v novinách, televízii a na ďalších fórach rozprávať o tom, aká fantastická vec sa vedeniu mesta a BBDS podarilo a vôbec sa nebudú zamýšľať nad reálnymi názormi, že je to hlúposť.
Reakcia na: PIT #2094:
To linkove vedenie po zatrolejovani Mladeznickej si neviem celkom dobre predstavit. (L4 Mladeznicka-Stanica:) ) Ale mozno by tym aspon vznikol tak neznesitelny stav v linkovom vedeni, ze by bol velky tlak aj na zatrolejovanie Sasovej.
Reakcia na: Majkl #2090:

Majkl tak, to by si sa čudoval. V BB 4 min. skorší odchod nie je vôbec problémom. Napr. niekoľko rokov som pravidelne využíval posledný spoj L6 s odchodom z Nám. slobody o 22:30. Keďže v BBDS existuje viacero "expertov" (jeden býva u nás aj vo vedľajšom vchode a kedysi nemal problém ísť skôr aj o 7 min.), v tomto čase nebol problém, keď Ti ten trolejbus odišiel 22:25 už z Nám. slobody, nehovoriac o tom, že vtedy bol plánovaný odchod ešte len zo žel. stanice.
Nehovorím, že to takto funguje úplne globálne a u všetkých vodičov, to by bol nezmysel, ale v žiadnom prípade o takéto prípady nie je núdza (hlavne ak je ešte aj CP je postavený v mnohých úsekoch nesprávne).

Tieto zariadenia majú obrovské množstvo funkcií. Nepochybujem, že by Emtest neumožňoval skoro rovnaké množstvo informácií, ako v DPMŽ využívaný systém Municom. Ten je schopný evidovať napr. zastavenie a pohyb vozidla, otvorenie a zatvorenie dverí, rýchlosť, prejdenú vzdialenosť, hmotnosť cestujúcich, spotrebu PHM, počet označených CL, časy odchodov z príslušnej zastávky (pričom vodiči odchody aj kontrolujú a v prípade, že spoj nadbieha, na určitých zastávkach počká a pokračuje načas), hlásenie zastávok vo vnútri i mimo vozidla a neviem čo všetko ešte. Mám k tomu doma celý zoznam. Je to zase len o ľuďoch, či sú schopní a ochotní plne využívať techniku, ktorú majú k dispozícii.

L56 Partizánska cesta - Majer
5: 12xP 18aNS 37x 56aQ
6: 12xP 37x
7: 17cP 17x 21aQ 42x
8: 17x 21aQ
9: 51xQ
10: 26aQ
11: 16xQ 51aQ
12: 26xQ
13: 16aNS 29x
14: 05cP 12w 41aQ 48x
15: 31xP 52x
16: 11aQ 31x
17: 01xQ 16aQ 42x
18: 11xQ
19: 16xQ 26aQ
20: 41xQ
21: 21aQ 56x
22: 15aNS
Q - išiel cez Senicu, P - po Uhlisko, parkovisko, NS - po Nám. slobody

L56 Nám. slobody - Môlča
zmena len 13: 32cQŠ 32wŠ 39c (32cQŠ ide o 13:30cQŠ z Uhliska, parkoviska)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.