Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Habibi #20858:
Ja som som tvor prispôsobivý. Na sprievodkyne v kyjevských 15 Tr-kách som si zvykol veľmi rýchlo 🙂

Ale vážne... V dopravnom prostriedku by sa vážne malo najmä cestovať a nie nakupovať. Maximálne mať v ponuke cenovo nevýhodný sortiment lístkov pre tých, ktorým všetky ostatné spôsoby obstarania cestovného dokladu z nejakého dôvodu zlyhali.
Ja myslim, ze snahy o:
1. co najrychlejsie odbavenie cestujicich
2. co najlepsi a najjednoduhsi sposob predaja listok (dobijanie, predpredaj, u vodica ...)
nemusia byt uplne protichodne.

Pravda je taka, ze prevazujuce kupovanie CL u vodica je, spolu s dobijanim kreditu, velmi zdrzujuce a vyvolava nerovnomernosti v jazdnej dobe.
Na druhej strane cestujucim nemusi robit dobre cakanie v dlhych radoch v obmedzenom pocte obchodnych miest s obmedzenou prevadzkovou dobou (len tak na okraj, v dopravnej kancelarii ZVHD sa necaka??). Jednorazove CL je mozne predavat u zmluvnych predajcov - ma to svoje vyhody aj nevyhody. Vieme. Pouzivatelov BCK vsak nemusi vybavovat len usmievava teta. Uz za cias BBDS bol v plane automat. Co robi automat? Ukaze ti co mas na karte, spapa mince aj bankovky, doplni ti kredit, preda hoci aj rocny listok. A dostanes sa k nemu aj vecer, ci cez vikend (ak by bol na dobrom mieste, tak aj non-stop).

Takze sa pytam. Ublizilo by ludom, kedy ich miesto usmievaveho vodica odbavil automat? Vodic sa bude usmievat aj tak, stale ho mozno aj pozdravit, aj mu dat nejaky trinkgeld. 🙂 Akurat, ze miesto ratania penazi bude moct pozerat do zrkadiel na cestujucich a na inych ucastnikov premavky, sledovat dodrziavanie CP ... proste veci, ktorym sa ma vodic venovat v PRVOM RADE!.
Reakcia na: Vladimír #20856:
Vieš ja sa musím priznať asi tu prvý krát..som dosti ohybná /pre tých čo nerozumejú flexibilná / a som presvedčená, že v službách je dominantný človek, ktorý ich ponúka..nie majiteľ lež prostredník..teda v našom prípade vodič..jeden môj kamarát považoval toto povolanie za neskutočne dobrodružné a zaujímavé, keď ma chcel "napáliť" vravieval ..keby si sa bola dobre učila mohla si byť vodičom..)) a tak ako vravíš ..keď je dobrý poskytovateľ služieb ..tak "ľud" je schopný cestou do práce nacvičiť aj ruskú piesenku .."ach ty step širokaja"..nie len okukať hostesku čo ti cvrkne kávu....len problém je v tom, že nieto chlapov ))..a preto ak budeme chcieť mať vôbec MHD budeme im musieť zaobstarať sekretárky ..teda ak sa nemýlim budú zase tety sprievodkyne...nabíjačky čipowe..znížime nezamestnanosť a busy pofičiáááááááá...no nekúpiš so v cene CL takú sprievodkyňu ??..ja hocikedy..
Reakcia na: Vladimír #20853:
No, a uz je tu aj namet, ako realizovat MHD zadarmo, cestujuci by boli povinni za jazdy citat reklamne letaky(co nam hadzu denne do schranok), z reproduktorov by isli reklamne soty(v BA, BB uz aj z televiznej obrazovky) a firmy propagujuce tymto sposobom svoje vyrobky a sluzby by dotovali MHD. ? ?
Aj to casom bude, najdu sposob, ako tu reklamu dostat ludom "pod kozu"(do podvedomia) a tak firmy ktore budu chciet na tom participovat budu dotovat dopravu. Spominal som to tu #20850 , niekde uz funguju mobilni operatori, u ktorych su volania zadarmo, ale na to musi abonent zhlíadnut mnozstvo reklam pocas celeho dna, ktore mu serviruju ako "protihodnotu" za tuto "vymozenost". ?
Reakcia na: Habibi #20855:
Zaujímavé, že ešte kedysi dávno som sa rozprával so známymi o prešovskej MHD, viacero z nich sa nezávisle od seba pýtalo (dotyční sa vôbec vzájomne nepoznali), či by nebolo možné do trolejbusov inštalovať automaty na nápoje ? Takže ľudia by boli schopní prijať kladne doslova hocijakú blbinu ?
Reakcia na: Vladimír #20853:
Napadlo..dokonca nedávno dvoch "cvokov" aj takô urobiť v MHD bufet s mažoretkami a internetom !! ::to FAKT ..bola som pri tom ))) ?
Reakcia na: Vladimír #20853:
wow! dobre píšeš! poklona pán riaditeľ... ?
Zaujímavá debata. Ja by som to napísal asi tak, že národ sa musí rozhodnúť (alebo niekto riadiaci za neho), či chceme

a) autousy ako pojazdné zákaznícke centrum ("dobrý deň, prosím jeden celý a jeden polovičný, potom ešte dobiť túto kartu a priložte aj zo dva cestovné poriadky, a ozaj budete mať vydať z päťstovky?, nie?, pohľadám drobné, moment...")

b) autobusy prednostne na účel prepravy osôb (nastúpiť, vystúpiť, ideme!)

Pokiaľ si občania vyberú model a) je to ich demokratické právo na názor, no potom jednoducho budú musieť akceptovať 5-10min. meškania spojov ako samozrejmú súčasť dopravy a pútavé noviny a časopisy ako povinnú výbavu na dlhé cesty.

P.S.: Ozaj, to je ono! Noviny a časopisy by mohli ešte vodiči predávať! Na jednej zastávke si kúpim časopis a na druhej mi už päťminútové vystávanie nebude vadiť. Roky tu diskutujete o zlepšovaní MHD a že toto ešte nikoho nenapadlo... ?
Teším sa ak sa mi zadarí vyvolať takú vlnu reakcií pretože len na základe rôznosti sa môžeme pohnúť ďalej..nebudem tu ozaj rozoberať dobíjanie v busoch..lebo sa to sklzlo inde ako som chcela ja som sa odvážila protestovať proti minimálnej čiastke 500 Sk za dobitie..a potom som už bola dobitá ja )))..ale nevadí.. no teda prezradím ešte niečo o evidencií cestujúcich prostredníctvom čipových kariet, keby všetko v tomto meste fungovalo ako malo tak by to bol vlastne podklad na vyúčtovanie poskytnutej dotácie, ale ozaj vás tu nebudem trápiť s takým čímsi....však ??.. ? a ešte skromný poznatok z BB MHD ..bolo "určené" a medializované, že do prvých dverí majú nastupovať cestujúci platiaci v hotovosti a tí ktorí chcú nabíjať..,,,a občan bystričan "ovečka" poslúchol a tak stojím na zastávke a pozerám..prázdne prvé dvere a občan čipovač stojí fontu pri druhých..sem tu sa vytrčí vodič a zakričí ľudia aj seeeeeeem..))..a to na túto tému asi stačilo no nie ??
Jednoducho normalne fungujuca MHD ma byt robena takym sposobom, aby na zastavke doslo k co najrychlejsej vymene nastupujcich a vystupujucich pasazierov a ide sa dalej, ziadny "ambulantny" predaj CLa podobne! Vsak to takto funguje v kazdom normalnom meste, PO, KE, BA, ZA, NR, len BB sa presuva uz dlhsi cas do "malomestskych" polôh, pricom nie je tak davno, co mala taky isty system(casovo predplatne kupony a CL v predpredaji) ako vsetky vyssie spominane mesta!
Reakcia na: wizard112 #20848:
Mozno niekedy v dalekej buducnosti..? LUK ma gulu, nech pozrie.. ? Ale zacul som, ze v urcitych odvetviach sa uz coskoro dockame, napr, mobilni operatori, taktiez TV a pod. Internet je uz takto na mnohych miestach realitou.
Reakcia na: Danny #20840:
Pritom 5 sekund stanicenia navyse je v MHD dost dlha a dost dolezita doba! Je totiz sakramentsky rozdiel, ci stojim na zastavke 20 sekund, alebo 50 sekund... Na jednej linke to urobi aj 10 minut v obehovom case navyse!
Reakcia na: mirkobb #20847:
Tiež o tom neviem, ale v príspevku od Petika #20534) by to údajne bolo aspoň teoreticky možné. ?
Reakcia na: wizard112 #20845:
Neviem, ze by vobec niekde bola zadarmo, ale Kocner v Blave v ramci predvolebnych slubov o takom niecom "bluznil".. ? ?
Reakcia na: wizard112 #20845:
Ja o jednej viem.. ? Ze si na ten system mozme zanadavat ? Ale to je fakt iba jedina, viac som nenasiel! ?
Celý problém by vyriešila MHD zadarmo. Ale to je, žiaľ, nereálne, v BB dvojnásobne...

Ja len nerozumiem, aké výhody vidí SAD ZV (a nielen on) v čipových kartách. Ja vidím jedinú výhodu, a to len pre dopravcu iba v tom, že má dokonalý prehľad o tom, aká skupina cestujúcich, kedy a ktorou linkou cestuje. Teda má prehľad o hybnosti obyvateľstva. No to je všetko a z pohľadu cestujúceho je podľa mňa tento systém absolútne nepriateľný. Okrem iného je mimoriadne nespravodlivý, lebo cestujúci, ktorý sa vezie dve zastávky, zaplatí rovnako, ako ten, kto sa vezie napr. 20 zastávok. A v BB už vlastne ani nie sú cestujúci, ktorí sa prevezú len zopár zastávok (maximálne ľudia na to odkázaní zo zdravotných dôvodov). SAD ZV sa oháňal (ak si dobre pamätám), že časovo predplatné lístky nemôže zaviesť z dôvodu nízkych dotácii zo strany mesta. Ale keby sa na to pozreli komplexne, zistili by, že takýto odbavovací systém je z ekonomickej stránky porovnateľný s časovo predplatnými lístkami. Súčasný odbavovací systém totiž zvyšuje obežný čas vozidla (tento problém znásobuje aj spomínané dobíjanie čipových kariet u vodiča). To zvyšuje potrebu nasadenia viacerých autobusov (samozrejme aj vodičov), aby bola splnená určitá prepravná kapacita. Z finančnej stránky sa to nakoniec vykompenzuje, lebo treba vlastniť a prevádzkovať viac vozidiel, platiť viac vodičov, viac nafty a pod. V skratke, ušetrené peniaze minú na zvýšenú výpravu vozidiel a veci súvisiace s ňou. SAD ZV tiež prezentoval, že pri časových lístkoch je možný únik tržieb kvôli čiernym pasažierom. Ale to je možné tiež pri súčasnom systéme odbavovania cestujúcich. Takže výhody pre cestujúcich som nenašiel. Ak niekto o nejakej vie, nech mi ju napíše.
Reakcia na: draxter #20838:
Inak pri takomto uvažovaní by sme obrazne mohli kľudne dôjsť k tomu, že niekoho napadne umožniť cestujúcemu kúpiť si v prípade záujmu u vodiča napr. rožky. Cestujúci po určitom čase zistí, že je to pre neho zaujímavé a teda nemusí chodiť do obchodu niekde ďalej od jeho najkratšej trasy domov. A teda začne kupovať aj rožky a je s tým spokojný, lebo mu dopravca vyšiel v ústrety. Lenže zase sa nikto nepozastaví nad tým, že z hľadiska technológie hromadnej osobnej dopravy to je nezmysel a prípadnú snahu o odstránenie takejto skutočnosti sa ešte bude niekto biť za to, aké to je skvelé...a to len preto, že nemusí ísť do obchodu a premôcť svoju lenivosť. Fakt, že doprava prestane byť absolútne konkurencieschopná individuálnej automobilovej doprave, nebude nikoho zaujímať, avšak cestujúcich bude stále len ubúdať a ubúdať až napokon MHD zanikne...
Reakcia na: draxter #20842:
Pozri si príspevky #20803 a #20801
Pre zaujímavosť: na nástup jedného cestujúceho v ZA pri státí vozidla na zastávke (vrátane výstupu cestujúcich) trvá pri nástupe všetkými dverami a tarifnom vybavení cestujúcich pri každých dverách vozidla v priemere 1 s. Myslím, že keď sa povie, že teraz by nabtie karty trvalo 5 alebo 10 s (a to aj tieto časy sú veľmi diskutabilné, pretože v prípade potreby vydávania a akejkoľvek nejasnosti cetujúceho, či už konečne môže tú kartu priložiť a potom ešte kúpenia samotného cestovného lístka, sa tento čas môže výrazne meniť), tak je to v porovnaní s uvedeným údajom absolútne neúmerne vysoký čas.
Ale znova opakujem, podľa teórie takéto dobíjanie kreditu vo "väčších" mestách je neprijateľný a dodržiavanie cestovného poriadku nemožné.
Reakcia na: adrive #20839:
jasné, s tým súhlasím. Ale v rámci možností /tí skostnatenci na MsÚ asi nový systém len tak neschvália/ treba uvažovať tak, že tu istý systém je. A dobíjanie len mimo bus je blbosť. Samozrejme, časové lístky to je iné /ako jing a jang/. ?
Reakcia na: Danny #20840:
vieš, ja sa chodim neučím, ja už nejaké tietituly pred menom mám...ale ja myslím aj na iných ľudí, čo viem, že používajú bus jdine takto. Dobre, miesto 5 dajme 10 sekúnd...veď to je akurát stále. Aj tak nenabíja každý a na každej zastávke.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.