Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: expresbb #20703:
Tebe tak nabuduce prezradim, kolko piv som mal pri pisani ktoreho prispevku! 🙂 Kecko!
Reakcia na: JJ #20702:
A čo tak jedno super riešenie. Čo tak vnútorný okruh mesta. Ktorý by išiel od kruháku pri ESC paralelne s 1/59 k Tajovského ulici. Od Tajovského by pokračoval poza ekonomickú na Lazovnú ulicu a tam tunelom na Kollárovu ulicu. A tá by sa napájala na vonkajší okruh mesta (Na severný obchvat). Tým pádom by sa Tajovského v úseku od križovatky so Strieborným námestím po križovatku s vnútorným okruhom mesta vylúčila IAD. Ostal by tam povolený vjazd len tým čo tam bývajú. Žiadne zápchy na Tajovského by nehrozili. Čo na to poviete? 😛
Re #20136 zakaznik: Kto osvetlí železnicu tak ako plánujú osvetliť cesty? Aj rušňovodičom by to pomohlo k zvíšeniu bezpečnosti na železnici.
Re all : Ja len takú malú poznámočku. Predtým ako budete reagovať na dáke správy, tak si počkaj na vyjadrenie druhej strany. V prípade, že sa neozve, tak až potom reagujte. Ale poprosím triezvy, s chladnou hlavou a nie po troch pivách. Však? Inak čo sa týka tej správy #20535 tak tá správa bola nevyvážená. Nakoľko sa tam hovorilo o DPMBB a DPMBB sa na túto tému nevyjadril. Takým správam by sa mali redaktor vyvarovať. Keď sa im nechcelo získavať stanovisko DPMBB tak tam mali aspoň hodiť, že sa im nepodarilo dovolať.
Reakcia na: mirkobb #20697:
hotove kocurkovo je to aj teraz a navrhovanym riesenim (presunutie zastavky az niekde pod estakadu) sa od kocurkova tiez velmi nevzdialis. UMB je vysoka skola - verejna institucia, ktora by nemusela byt velmi neochotna v tomto smere. Ak by sa uvazovalo umiestnit niku prave pred vchod, zasah do prilahleho parciku patriaceho EF, s prihliadnutim na ochranu prirody, by mohol byt minimalny. Navyse verejny zaujem, mat zastavku prave tam, kde je aj o nu zaujem, by nemal byt takymto riesenim ohrozeny.
Reakcia na: wizard112 #20700:
Tak teda napíšem svoj názor..všetko je možné len stačí naozaj chcieť...vďaka tomu, že som zabudla na spojenie nedá sa....som dosiahla v živote zaujímavé výsledky..)) a tak verím, že sú medzi nami odborníci, ktorí vyriešia celkom prekvapivo problém Tajovského ulice...))
Reakcia na: Schuhu #20699:
Nájsť kompromis bude veľmi ťažké, možno nemožné. ?
Presne tak, Tajovského ul. je potrebné riešiť komplexne. Konkrétne mám na mysli riešenie kolízneho bodu pred budovou bývalej reštaurácie Park. V uvedenom mieste, kde sa začína stúpanie, v ktorom cesta prechádza úzkou zákrutou, je značne brzdená plynulosť dopravy. Stačí, ak sa stretnú 2 autobusy, alebo autobus s nákladným autom a jedno vozidlo musí jednoducho zastať a dať prednosť druhému. Preto navrhujem lokálne rozšírenie tejto zákruty (keď už nie v celom úseku popri parku). V súvislosti s týmito úpravami by sa mohla vybudovať aj nika pre autobusy. Súčasná lokalizácia zastávky má dobrú polohu (blízko Strieborného námestia, vlastne slúži ako náhrada za Strieborné námestie pre linky, ktoré neprechádzajú cez Strieborné nám.), no na druhej strane, keď tam zastane L34 alebo akýkoľvek prímestský bus, doprava je paralyzovaná a zápchy siahajú až po križovatku Tajovského x Ul. Janka Kráľa x Strieborné námestie. Preto je určite potrebné riešiť túto zastávku. V každom prípade je nutné vybudovať niku, aby bola doprava plynulá. Samozrejme, že som proti tomu, aby sa IAD uprednostňovala pred MHD, ale v tomto prípade je to všeobecný záujem a plynulosť dopravy sa netýka len IAD, ale aj liniek MHD, ktoré na uvedenej zastávke nestoja. Otázne je však umiestnenie novej zastávky, lebo v súčasnej polohe na vybudovanie niky veľa miesta neostáva. A ak sa postaví ďalej (kde je dostatko miesta pre niku), bude zastávka ďaleko vzdialená od centra, a opäť to nebude dobre.
Inak ja sa ešte čudujem, že doprava v BB funguje (nemyslím len MHD, ale dopravu ako celok). Veď povedzme si otvorene, čo mesto (štát, VÚC) za posledné roky urobil pre zlepšenie dopravy v meste a okolí. Absolútne nič. Neriešil sa problém MHD, vytvorenia integrovanej dopravy, výstavby parkovísk, cyklistických chodníkov. Iba mesto prinútilo súkromných investorov, aby vybudovali vo svojej blízkosti okružné križovatky (Lidl, Kaufland,...). Ale keby to malo urobiť mesto alebo VÚC, doteraz počúvame, prečo sa to nedá. Elektrifikácia trate. Ďalšia ukážka, aká neschopnosť je na najvyšších postoch. A tých príkladov by sa našlo. Aj nový primátor. Sľubuje veci, ktoré nemôže ani ovplyvniť. MsÚ s VÚC nestojí za nič (prinajmenšom v oblasti dopravy). Som zvedavý, dokedy tento stav vydrží... ? ? ?

K tomu parku. Túto komunikáciu už treba riešiť ako celok. Od križovatky, cez šírku komunikácie až po vyriešenie zastávok. Ale keď mesto vie, že na úkor parku rozšírenie komunikácie nepresadí (lebo v našom meste žijú obyvatelia, ktorý by za strom položili život), nech mesto hľadá iné riešenie. Ale nech už sa začne niečo robiť, lebo tu nie je o 5 minút 12, tu je 5 minút po 24...
Reakcia na: JJ #20693:
Toho priestranstva pred vchodom FE ale nie je ani na "rozdavanie", nemam teraz po ruke taku mapu, z ktorej by som v meritku odcital vzdialenost medzi tymi oblukmi opornych murov po stranach, ale aj z tychto zaberov http://www.ef.umb.sk/fakulta/fotky/vchod.jpg
http://www.ef.umb.sk/fakulta/fotky/vchod3.jpg je zrejme, ze tam vtrepat(zapustit) niku s patricnymi rozmermi(podla normy) by bol "velky" problem.. ❓ ? Aj z posudenia meritka na tych fotografiach si neviem predstavit zapustenu niku co i len pre solo, nie to este pre 18 m klbak, to tak max pre Citybusiky, aj to by bolo LTT(len tak-tak..), no a ten chodnik,co by ju obchadzal ciky-caky uz vobec nie. ? Z urbanistickeho, architektonickeho, estetickeho hladiska hotove Kocurkovo.. ?
A just sa vrátim k tej Kollárke musím pretože jednoducho inak nemôžem som k nej prirastená pupočnou šnúrou viem ako vonia..hej.. páči sa mi , že ľudia ktorí nevedia o čo kráča mlčia ..ja viem o čo kráča milý draxter a tak nemlčím..

V časoch puberty ma prepadla napriek móde drogovať láska k deťom a tak som sa vďaka výhodnej polohe domova násilím votrela do priazne tety domovníčky dojčenského ústavu .. tá ma prepašovala do " zakázanej izbietky" ...na zemi na žinenke ležali malé opustené deti od 0 - do 1 roka a vedľa sa šmochtali tie zvyšné do troch rokov.. no jedno mali spoločné presmutné oči..hej veď nemali mamy.....

Áno, je nesmierne vhodné umiestniť autobusovú zastávku rovno pod okná nechcených detí..nie len , že ich nechcú rodičia nech si zvykajú, že život je pes....prečo by ich nemohol ráno budiť smradľavý autobus so škrípajúcimi brzdami..???..ani nechcem pomyslieť čo za idiota o tom rozhodol..
Reakcia na: S499.1023 #20694:
Áno, pán učiteľ Kollárova sa píše na konci s krátkym a ..ale musím sa priznať vôbec mi to žily netrhá to vieš mám rada dôraz na konci )).,.som skrátka taká aká som a dosť často porušujem pravidlá a často aj pravopisné ..hej proste rebelantka.. ?
Reakcia na: Habibi #20673:

OFF TOPIC
Kollárováááá? Občianka, Ty ma v poslednom čase nepríjemne prekvapuješ. Neschoval Ti ten Nemec Pravidlá slovenského pravopisu ? ? ? ?
TOPIC ON
Reakcia na: mirkobb #20689:
oporne mury obkolesuju celu zahradu EF UMB a da sa povedat, ze pred vchodom je asi jedine miesto na tajovskeho ulici, kde je ako-tak dost miesta na niku a bolo by to este prijatelne aj z hladiska kompromisu, co sa tyka vzdialenosti k centru. Priestranstvo pred vchodom je pomerne dost velke, i ked uznavam, ze by to bolo tak trochu zvlastne, keby MVD zastavovala doslova priamo pred dverami fakulty. ?
Btw, t-o-m-a-s-1 sa zmenil na užívateľa "zakaznik". 😉
Reakcia na: JJ #20687:
Teraz som si uvedomil, že aj za ten odsun zastávky môže bystrický necivilizovaný odbavovací systém. V mestách, kde vlky nastupujú všetkými dverami a neprikladajú kartu, trvá stanicovanie priemerne 15 sekúnd a to žiadnu úzku ulicu v parku ku kolapsu neprivedie.
To skôr Saktor by mal sám seba dehlavizovať, veď on nesplnil už svoj neviemkoľký sľub. To je tak, keď sa chce najvyššiemu vo vypúšťaní nereálnych sľubov vyrovnať...
Reakcia na: JJ #20687:
Pred budovou je to "nepredstavitelne", je tam chodnik a oporne mury tej zahrady co obkolesuju FE, pred vchodom priam absurdne, no tak by "teoreticky" pripadal do uvahy uz len tento cip zahrady, na obrazku uprostred
http://maps.google.com/?ie=UTF8&om=0&t=h&z=18&ll=48.738262,19.138677&spn=0.001627,0.003573
co sa nachadza medzi cestou na amfiteater a vychodnym rohom budovy FE, ale to by UMB zarucene nedovolili(zahrada je tiez asi v zozname "UNESCO" pamiatok, Votrelec by vedela..), no a taktiez by si to vyziadalo pomerne rozsiahly stavebny zasah, nehovoriac aj o ciastocnom "znefukcneni" tej krizovatky(autam vychadzajucim zo smeru od amfiteatra by bola zastavka "prekazkou" hned vpravo), myslim, ze ani dopravne normy by take nieco nepripustili zrealizovat, takze to mozme kludne pustit z hlavy okamzite.. ?
V tejto suvislosti ma ale napada, ze ta nika oproti STV je tiez "podozrivo" blizko za krizovatkou pri SPSS!
Reakcia na: JJ #20684:
Cize predsa len v priestore toho travnateho "ostrovceka", co ma ten pretiahnuty tvar(nieco ako siska z ihlicnateho stromu), na tom obrazku je pomerne dobre "citatelny".. ?
Reakcia na: wizard112 #20685:
pouzijem jeden prebraty vyraz - "budes slintat z okna autobusu, kde by si chcel vystupit, ale autobus ta odvezie niekam, kam si vobec nechcel ist"

Ja rozumiem, co sa chcelo vyriesit - tajovskeho ulica je v koncoch, ked tam zastavi L34 - teda v spicke, ale toto je uz naozaj daleko. Mozno, keby sa po dohode s EF UMB urobila nika priamo pred ich budovou - myslim si, ze tam by sa zmestila nika.
Reakcia na: wizard112 #20685:
veľmi správne... súhlas ?
Reakcia na: mirkobb #20683:
Ja som si tvoj príspevok #20679) trochu zle vysvetlil, už je to OK. Hovoríme o tom istom. ?

Re #20684 JJ: Tak toto mi trochu vyrazilo dych. Bude tam miesto na zastávku, len neviem, kto tam bude nastupovať/vystupovať (použijem výraz územie nikoho). Naozaj to bude asi len pre študentov EF. JJ, ale táto zastávka je aj zastávkou prímestských liniek a podľa mňa na tomto mieste stratí opodstatnenie. Jednoducho povedané, pre ľudí pracujúcich (školopoviných) v severnej časti centra (Slovenka, Lazovná, Horná Strieborná, okolie Strieb. nám.) prestane byť pre svoju vzdialenú polohu atraktívna. Väčšina to bude mať bližšie na Nám. H. Vajanského. Ale týmto krokom sa verejná doprava opäť vzdiali cestujúcemu (a to doslova). Bude síce fajn, že autá cez úzku ulicu v parku pôjdu plynulejšie, ale doplatí na to cestujúci, zatiaľ čo to pomôže IAD (teda IAD sa uprednostní pred verejnou dopravou). A ja si skôr myslím, že by to malo byť naopak. No uvedomujem si, že súčasný stav tiež nie je dlhodobo udržateľný. Treba nájsť iné riešenie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.