Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: JJ #19679:
a este, aby som nebryzgal len na jednych, tak nabryzgam aj na druhych a aj na tretich. Co robi odbor dopravy BBSK? Lebo to vyzera, ze je maximalne spokojny, ze kazdy rok nam nejaky ten par vlakov vyssej kategorie zmizne. Co robi mesto BB? Som zvedavy, ake pripomienky mesto BB a BBSK budu adresovat ZSR v suvislosti s pripravou GVD na rok 2008. Alebo skor otazka, ci vobec budu nejake pripomienky adresovat...
Reakcia na: expresbb #19678:
to, ze je ŽDC na slovensku asi 2. najdrahsia v europe je jedna vec, ale to ze si od 2.zemny GVD do BB kraja nenajdu cestu ani len 2 medzistatne vlaky, tak to je tragedia. Co sa tyka BB kraja, podarilo sa to doviest do zdarneho konca a dnes uz ZSSK mozu v nasom kraji osobnu dopravu aj zrusit a nikto si to ani len nevsimne (mozno okrem teba :-D). ZSSK lacno predalo vsetko, co mala v talone a vzdala sa toho bez boja v prospech autobusovej dopravy... Musim priznat, ze ZSSK sa vobec nespravaju ako subjekt, ktory podnika v konkurencnom prostredi. Bohuzial, uz nie je daleko ta doba, ked zeleznice na svoju politiku v BB kraji doplatia.
Reakcia na: wizard112 #19675:
Re #19677 PIT: Skúsim Vám dať do pozornosti jednu stránku ŽSR. http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=213 Tu sa nachádzajú cenníky ŽSR. Skúste si spraviť obraz o tom, prečo je železnica tak drahá. V jednom českom časopise som našiel také zamyslenie, prečo aj u nich je problém so železnicou. Bola tam taká, jedna, dve vetičky zaujímavé. Že v Čechách sa železnica nedokáže vyhnúť plateniu, ale automobilová doprava má bezplatných 99% komunikácií.
Len taký malý príkladík, že koľko cca vyjde železničná dopravná cesta (ŽDC) napr. medzi BB a ZV. Je to 21km a je to trať druhej (pre laikov strednej) kategórie. Podľa prepočtovej tabuľky z hore uvedenej stránky vyjde ŽDC pre osobnú dopravu na minimálne 1 409,02 Sk. A to nie je zarátaná ani hmotnosť železničných koľajových vozidiel. Za každých 10t to vychádza cca 0,24 SKK.
Reakcia na: wizard112 #19675:
A to si vezmi, že ešte v GVD 1999/2000 premávalo v našom kraji 5 medzištátnych vlakov:
Ex 140/141 Detvan Zvolen-B. Bystrica-Žilina-Ostrava-Olomouc-Praha
Ex 142/143 Odra Zvolen-B. Bystrica-Žilina-Ostrava-Olomouc-Praha
R 390/391 BEM Budapest-Salgótarján-Lučenec-Zvolen-B. Bystrica-Žilina-Wroclaw-Szczecin
Zr 392/393 Salgó Budapest-Salgótarján-Lučenec-Zvolen
Zr 394/395 Urpín Budapest-Salgótarján-Lučenec-Zvolen-B. Bystrica/Kremnica-Žilina
Ja stále nechápem, ako tu chce niekto rozvíjať cestovný ruch...asi tým, že sa sem nikto ani nedostane.
Reakcia na: wizard112 #19675:
Ak budeš dobrý napíšem Ježiškovi..)) aj ja kcem do Krakowáááááá !!
Reakcia na: PIT #19672:
Naozaj skvelá správa. Ak sa budú železnice takýmto spôsobom približovať cestujúcim, o pár rokov sa máme (vlastne skôr nemáme) na čo tešiť. A práve som chcel napísať, že na spojenie s Budapešťou či Krakowom by som uprednostnil vlak pred busom, ale teraz... Aspoň nejaký ten autobusový spoj by sa teda mohol zriadiť. Ale asi som veľký optimista.
#19672 Re PIT, mirkobb, wizard: sice je to OT, ale pridam len, ze ide o tieto pripravovane zmeny, takze pozerajte a "teste sa":
http://www.k-report.net/discus/messages/28/53773.html?1171320863

v prispevku: Správa z medzinárodného rokovania v zahraničí
Reakcia na: PIT #19672:
samozrejme, že som myslel Fiľakovo, prípadne Lenartovce a nie Šahy ?
Reakcia na: wizard112 #19662:
Určite vás oboch "poteší skvelá správa", že od druhej zmeny železničného CP (od 10. júna) bude Zr 394/395 Urpín zrušený úplne a na budúci rok sa s ním už rovnako nepočíta. Takže klasika - nie rozvoj a rozširovanie, ale útlm.
V budúcoročnom GVD má v celom Banskobystrickom kraji jazdiť už len jediný medzištátny vlak (ak sa nepočítajú nejaké smiešne osobáčiky okolo Šiah) EC/Ex 144/145 Detvan...
Reakcia na: Schuhu #19669:
he he tade som jazdil dosť často, keď mierne nasnežilo, už nebola zjazdná... ?
Reakcia na: Papyr #19641:
Ojooj. Zle info.
Reakcia na: mirkobb #19666:
Mne sa to tiež zdá zachádzka, ja som to navrhol len preto takto, pretože tejto linky sa dožadovala aj Banská Štiavnica a zabili by sa tak 2 muchy jednou ranou. Ale ja ťa každopádne chápem, to máš pravdu.
A po tej ceste cez Žibritov, to je iná sranda (hlavne od štiavnickej strany). Tade by som sa nepustil ani s RTO ? .
A teraz už späť k MHD...
Reakcia na: Habibi #19667:
Je to tak,kedysi tie trhy(alebo koncerty) boli zaujimave,teraz je taky tovar vsade,no a na turistiku,to neviem posudit..? Ale asi by nebola rentabilna, staci sa ist pozriet na hranicny prechod do Siah, kolko tade denne prechadza IAD v obidvoch smeroch, a v tom je aj tranzit(PL a ini.)
Reakcia na: wizard112 #19664:
Hm nuž dôvod je to fajn..dúfajme, že nás niekto vyčíta z kompetentných..lebo linka do Budapešti z BB už predsa chodila pred pár rokmi a vraj bola zrušená, lebo vozila len vzduch som sa informovala, lebo aj mňa to zaujímalo..no jeden spoj "denne" sa mi zdá prehnané na turistiku..to by chcelo celkom seriozny prieskum ..ale už sme niekde mimo MHD tak nazad páni..))
Reakcia na: Schuhu #19665:
Jooj,a to by bol poriadny "vrbovnik"(stojaci pri kazdej vrbe),keby mal este aj do BS zachadzat,no a keby nasledne este krupincania chceli prisadnut,tak to by mohol kludne uz aj po tej uzkej cesticke na Zibritov prechadzat,co Ty na to..? Tak to uz radsej potom tym Zr Urpin,aj ked s presadanim vo Zvolene.
Reakcia na: wizard112 #19664:
Samozrejme, nejaké spojenie s Budapešťou a Krakowom by určite nebolo zlé, najmä počas letnej turistickej sezóny, ale aj mimo sezóny. Minulé leto bola dokonca požiadavka mesta Banská Štiavnica o priame spojenie s Budapešťou. Z hľadiska rozvoja turizmu je to vynikajúci nápad. Potiahnuť tú linku z Banskej Bystrice, cez Zvolen, príp. aj cez Banskú Štiavnicu tak, aby mala spojenie s Budapešťou celá centrálna časť stredného Slovenska. A tiež by táto linka slúžila aj recipročne pre maďarských cestujúcich idúcich napr. do Nízkych Tatier.
Rovnako som za linku aj do Krakowa. O dôvode (cestovný ruch - kultúrne pamiatky, Wieliczka, Wawel, atď.) jej vzniku myslím, že netreba ani hovoriť. Zo stredného Slovenska sa do Krakowa priamo nedostanete. A to sme spolu v EÚ. Ak nebude umožnená verejná preprava cestujúcich aj do takýchto častí, tak sa ani nečudujme, že pre slovenských turistov je tento kraj viac-menej neznámy.
Ďalšia nová linka by mohla jazdiť počas letnej sezóny aj do Chorvátska, ako kedysi, kedy jazdila linka napr. do Puly.
Možností je viac než dosť. Ako sa BBDS zachová a zareaguje na trh, záleží len na nej.
Reakcia na: Habibi #19663:
Hlavný dôvod je rozvoj turistického ruchu. Ďalší dôležitý fakt, Budapešť je geograficky najbližšie hlavné mesto, je ešte bližšie ako Bratislava. Vytvoriť konkrétny CP si netrúfam. Ale teraz by úplne postačoval jeden spoj denne do Budapešti i do Krakowa, v lete možno niečo viac. BBDS už nemá veľmi čo stratiť, tak by sa nad tým mohla zamyslieť.
Reakcia na: wizard112 #19662:
Mám dotaz..vhodné spojenie BB - Budapešť..Krakow..a dôvod ??..Budapešť trhy a Krakow niečo pre študentov ?? a návrh CP nebude ?? po prípade výhodnosť spojenia by ma zaujímalo /mám poľský pôvod/.. ..skús byť konkretnejší keď si odplával od MHD..možno číta aj Boris Menšík )))
Reakcia na: JJ #19648:
"Perspektívu vidí B. Menšík aj v nových medzinárodných linkách z Horehronia a Banskej Bystrice do Česka, Nemecka a najnovšie aj do Talianska."
Podľa mňa by bolo vhodné uvažovať o linke (BR) - BB - Budapešť alebo BB - Krakow, nakoľko dnes priame spojenie s týmito mestami neexistuje. Nezaškodilo by možno ani predĺženie Zr vlaku Urpín do BB.
Reakcia na: mirkobb #19658:
Tak to ti vďaka za takú pochvalu, keď ma najprv ideš upáliť a potom mi tu nadávaš do jazykovo - štylistických korektorov 😃.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.