Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: adrive #16723:
Tak to je sila! Bud som to blbo napisal, alebo si ma absolutne nepochopil.

Prave Linux som chcel uviest ako priklad, kde ma zakaznik skutocne takmer neobmedzenu slobodu vo vybere. Ak potrebuje len administrovat vzdialeny server, staci mu disketkova verzia s riadkovymi prikazmi. Ak chce mat user-friendly system, ma ho napr. v Mandraku, este si dokonca moze vybrat rozne balicky aplikacii, ktore sa mu hodia, dokonca programatori mu na mieru vedia vymysliet podla "jeho Gusta". Ma to zadarmo alebo za minimalnu cenu a este sa v tom moze pohrabat, co je vnutri a ako to pracuje.

Naopak Gatesove Okna maju minimalny rozsah moznosti kupy, 3-4 moznosti, ci chce alebo nie, musi si kupit v tej cene aj veci, ktore nikdy nebude potrebovat, dokonca mnohe sa ani nedaju odinstalovat. /Jedni vnucuju ako najlepsie riesenie, ktore si zakaznik "nemusi" vybrat, IE alebo druhi elektronicku penazenku, jedni WMplayer ini nastup iba prvymi ci max. 2-mi dvermi./ Kazdu chvilu v najskvelejsom produkte sveta nejaky pubertak objavi dieru ako svet bez toho, aby sa MS zakaznikovi okamzite ospravedlnil, zavolal ho do svojho strediska na kavicku, dal mu z ceny 50% zlavu a okamzite mu produkt vymenil za bezchybny.

VLK napisal, ze vymysla zakaznik. Ja som len chcel uviest priklady, kde ano a kde nie. VLKov nazor urcite nie je porovnatelny s Linuxom.
Reakcia na: adrive #16723:
Myslím, že si Juraja celkom dobre nepochopil, ale inak musím bohužiaľ konštatovať, že nedôtklivosť "linuxákov" je typická.
Reakcia na: Juraj #16716:
Sorry Juraj... viem, že toto nepatrí na toto diskusné fórum, ale zavádzaš o najlepšom, najmodulárnejšom, najmodernejšom operačnom systéme pred ľuďmi, ktorí ti možno aj uveria. Rozumiem problematike informatiky viac ako problematike dopravy. To čo chceš ty napasovať na systém, ktorý vyvýja komunita ľudí, ktorí nechcú zarábať, ale chcú kvalitný produkt na dopravu v Banskej Bystrici by si musel spomenúť práve majoritného výrobcu toho najhoršieho produktu - Microsoft a Windows.

Sorry všetkým za offtopic a prípadné zlé uvedené fakty v MHD...

Vravíš o Linuxe a o Live verziách až po RedHat. Evidentne máš v tom hokej.

Linus Torvalds urobil jadro operačného systému, ktorý dal komunite. Niekto potreboval taký program, niekto taký. Tak si ho naprogramoval. Bol a je obmedzený napr. licenciou GPL. Teda ten program ktorý spravil a ktorý distribuje musí uvoľniť aj zdarma (rozumej zdrojové kódy). Jediné, na čom môže zarábať sú služby. Spomínaš napr. RedHat. Ten si nevymyslel zákazník. RedHat vymyslela komunita ľudí. Presne tak zištne, ako ľuda z bb.imhd.sk píšu koncepcie a návry na zmeny. Vznikla z toho firma, firma ktorá predáva svoje služby (administráciu, bezpečnostné audity, aktualizáciu) presne tak, ako si môže založiť Luk, Kami, PIT, a mnoho ďalších spoločnosť a predávať napr. optimalizácie liniek svojim zákazníkom.

To čo si chcel povedať ty by som prirovnal k Microsoftu. Bill Gates urobil Win 95. Zistil, že veľa ľudí ho má a potrebuje zarobiť. Vymyslel Win 98, kde dal nejaké vylepšenia. Potom urobil Win 2000, ktorý už nebol (vďaka WinNT jadru) kompatibilný s programami pred tým, zároveň vymyslel Office 2000, ktorý nebol plne kompatibilný s Office 97, a ľuda nútený čoraz častejšou rozšírenosťou Office 2000 boli nútený za peniaze upgradovať. A takto sa to vývyja dodnes. Uvidíme, čo sa stane s masívnym nástupom Windows Vista, ktoré majú mať inovované jadro, a aplikácie nebudú kompatibilné. Ľudia budú musieť kupovať nový sofwér (ktorý sa nebude vyvýjať pre XP kvôli nerentabilnosti) a vzdávať sa a hľadať náhrady za kúpený softwér, ktorý sa už nebude vyvýjať pre Windows XP. (Spomeň si koľko aplikácií pre Win 98 ti dnes beží na Win XP a opačne). Ľudia vďaka tomu, že firma si vymýšľala nové veci musí kupovať draho nové produkty. Pri Linuxe sa ti to nestane. Vždy má silnejšie slovo licencia GPL. Teda nikto, kto používa knižnice (GTK, TCL/Tk, (nepíšem Qt)... ) nemôže napísať aplikáciu bez toho, aby zároveň neuvolnila zdrojové kódy (tým pádom bude stále k dispozícii zdarma) a ktokoľvek si tú aplikáciu môže upraviť tak ako vyhovje jemu. Koľko je takých aplikácií pod windows?

Predstavme si, že microsoft je dopravca v BB od roku 1993. V roku 1994 si ako inováciu vymyslela nástup prednými dverami. Časové kupóny ostali nezmené. Ukazovali sa šoférovi. Prišiel rok 2000 a inovácia bola tá, že ľudia nemusia ukazovať kupóny ale pípajú pri dverách kartami. Teraz budú pípať pri dvoch dverách. Keď sa niekomu niečo nepáči, necestuje MHD, ide autom, pešo, na bicykli.

Ty spomínaš linux. Ak sa mne niečo nepáči, mám na výber a ak viem programovať, prepíšem si to sám tak, aby mi to vyhovovalo, ak na to nemám, môžem si zaplatiť niekoho, kto to za mňa naprogramuje, a ak ani na to nemám, môžem čakať na to, že sa nájde človek, ktorému to isté chýba a bude mať na to, aby si ten progra mohol vyvynúť.

Preto prosím nespomínaj Linux ako príklad toho, ako sa dá na zbytočných veciach zarábať, pretože dnes na zbytočných veciach zarábajú iné firmy.

Ak chceš debatovať viac na túto tému, ozvi sa mi mailom na adrive-nospam@hip-hop.sk, ale nesomínaj tú najslobodnejšiu formu šírenia softwéru v príkladoch špinavého zarábania.

Ďakujem

Miloslav Kmeť
Trolejbusy si chce prenajať mesto
BANSKÁ BYSTRICA (krš) – Mesto má záujem prenajať si od vlastníka trolejbusových tratí a trolejbusov SAD – Banskobystrická dopravná spoločnosť trolejbusovú dopravu s možnosťou jej budúceho odkúpenia. V súčasnosti je mesto vlastníkom dvoch trolejbusov a približne piatich percent trolejbusových tratí. Trolejbusy v meste prestali premávať na začiatku roka nástupom nového prevádzkovateľa mestskej hromadnej dopravy SAD Zvolen. Podľa vyjadrenia riaditeľa Banskobystrickej dopravnej spoločnosti Igora Kornieta je to otázka ďalších konkrétnych rokovaní: „V zásade však nie sme proti,“ doplnil. Nesúhlas so zrušením trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici vyjadrilo petíciami približne osemtisíc Banskobystričanov. Okrem petícií svoj názor prejavili aj na verejných stretnutiach a mestskom zastupiteľstve. „Myslím si, že po doplnení autobusových liniek, ktoré prinesie nový cestovný poriadok MHD v júli, mnohým Banskobystričanom trolejbusová doprava v meste chýbať nebude. Podľa mňa viac ako 75% ľudí nevníma, či sa odvezie autobusom, alebo trolejbusom, ale aké sú dlhé a časté linky tam, kam sa potrebujú dostať a koľko ráz musia prestupovať,“ vyjadril sa banskobystrický primátor Ján Králik, ktorý vidí reálne doriešenie problému trolejbusov v meste najneskôr v septembri tohto roku. Trolejbusová sieť v Banskej Bystrici nie je úplne dobudovaná. Chýba jej prepojenie s najväčším sídliskom Sásová, čo viedlo k prestupovaniu cestujúcich v centre na autobusové linky. Toto by mali vyriešiť práve tzv. dlhé linky v mestskej doprave, ktoré by jednotlivé banskobystrické sídliská spojili.

Trolejbusová doprava v Banskej Bystrici
- začala sa budovať v roku 1986
- prvú trolejbusovú linku sprevádzkovali v roku 1989
- od 1. januára 2006 trolejbusy nahradila autobusová doprava
- obnovenie trolejbusovej dopravy – pravdepodobne v septembri 2006
Banskobystrická dopravná spoločnosť
- je majiteľom trolejbusovej dopravy
- v januári 2006 požiadala o vydanie licencií na jej prevádzkovanie
Mesto Banská Bystrica
- vlastní dva trolejbusy a 5 % tratí
- plánuje si prenajať trolejbusovú dopravu s možnosťou jej odkúpenia
Zdroj: Banskobystrická Pravda (Príloha denníka Pravda)
Už viem komu dnes v BB uleteli tie včely SADZV, asi už dávno. ?
Reakcia na: LUK #16710:
To sa Ti všetko určite len zdalo, bo nemáš hodinky druhé najmodernejšie v ex-ČSR hneď po UL a ešte ich máš aj bez certifikátu ISO 9001:2000, ISO14001 a OHSAS 18001 a ešte aj nie na čipové karty a bez nástupu cez celé dvoje dvere!!!
A vôbec, sa správaš podlo a nebystricky!
Reakcia na: expresbb #16717:
nie, oni to myslia tak, ze terajsie vikendove odchody budu platit aj cez pracovne dni ? ?
Reakcia na: LUK #16712:
Tak to je naozaj sila. Vychadza to tak, akoby v tej firme bol priplatok za kazde "obsluzene" dvere 13 milionov. Ak by si banskobystricko-zvolensky zakaznik vybral "obsluhu" vsetkych dveri, pri kratkych vozoch by ho to stalo 26 milionov a pri klbakoch 52 milionov. Mali si v tom Zvolene urobit vyberove konanie na dodavatela, som presvedceny, ze za polovicu tejto sumy by mali bez vymyslania europskych rekordov obsluzili vsetky dvere.
Reakcia na: LUK #16712:
“Zmenou cestovného poriadku od júla pribudne v Banskej Bystrici aj niekoľko nových liniek, ktoré prepoja sídliská Radvaň a Fončordu so Sásovou, ako aj prímestské časti Senica a Malachov. Zavedie tiež nočné linky a zjednotenie časov odchodu autobusov v pracovné dni s dňami pracovného voľna a sviatkami.“
A čo Rakytovce, Šálková, Stupy, Senica? Tie ako plánujú prepojiť linkami MHD?
Zamýšľal sa niekto v SAD ZV, že rozdielne časy cez víkend a pracovné dni majú svoje opodstatnenie? Či ich budú zjednocovať a potom zbytočne smradiť na zastávkach. Jáj zabudol som, bude tu nový najsamlepší odbavovací systém a takisto odliv cestujúcich urýchlia nastupovanie. ?
Reakcia na: VLK #16706:
No, no... Dnes, ak chce prezit, musi vymyslat kazdy. Zakaznik, zial, nie je ten, co vymysla, i ked mu je tento pocit marketingovo vnucovany. Uvediem to napr. na SW.

1/ Firma vymysli len jadro produktu, zakaznik si "vymysla" nadstavbu. Napriklad kernel v Linuxe s moznostami od disketovej verzie cez Live az po RedHat ci Mandrake /celkom mi to nesedi, len ako priklad/. V pripade MHD je nim napr palubny pocitac, ktory sa vlastne vyvinul na ziadost zakaznikov z ovladaciek tabul. Ak si zakaznik napr. u jednej firmy vymyslel oznacovace na papierove listky, firma vymyslavemu zakaznikovi vnucovala iba svoj genialny produkt na cipove karty. Ak by si zakaznik vymyslel system ...akykolvek.. firma ho zarucene presvedcila, ze najlepsi na svete je jej system elektronickej penazenky. Ak si zakaznik vymyslel nastup vsetkymi dverami a aj na papierove listky, firma mu predala zarucene najlepsi europsky produkt iba na 2 dvere a na dopravne karty. Ak si zakaznik vymyslel a kupil zarucene odolny proti hacknutiu systemu, firma mu ho pri prvej prilezitosti v prospech konkurencie hackla.
2/ System sa sklada z uz vymyslenych modulov, zakaznik moze "vymysliet" akurat to, kolko a akych modulov si kupit. Pri "vymysleni" dalsich modulov ho prekvapi cena, ktora je za modul vyssia ako za jadro.
3/ System je ponukany iba ako uzavrety a iba v malo variantach. Casto su na "vyber" len dve-tri verzie ako napr. Home, Lite, OEM, Professional apod. Zakaznik si "vyberie" iba jedinu variantu - a to tu, ze si system iba prenajme, ak to len za specialne urcenych podmienok. Nedajboze, ze by si zakaznik "vybral", ze z nanuteneho predrazeneho balika nieco nechce, namiesto vyhovenia jeho prianiam je nahanany BSE, nedajboze, ak si dovoli macku vo vreci otvorit, aby sa pozrel, co je v nej. Plati /-lo/ to ako o Woknach tak aj o roznych tabuliach na IBIS ci RS232.
Ci sa mylim?
Reakcia na: tomas1 #16714:
čosi..grátis...tak nezorietovanú redaktorku len tak nenájdeš, tá stojí najviac z toho... ?
Reakcia na: mimi #16707:
BTW koľko v tej vašej TV stojí hentaký 8,5 minútový reklamný spot keby som mal záujem? ? A tá ženská je k tomu spotu grátis?
Reakcia na: LUK #16711:
Povedal by som, že asi tých pár pohárikov.
A inak, správny orgán kontroluje dodržiavanie vydanej licencie a dostatočnú základňu aj počas platnosti licencie?
Reakcia na: Miro #16692:
do archívu

MHD v Banskej Bystrici sa zrýchli
Umožní totiž nastupovanie cestujúcich s dopravnou kartou aj druhými dverami.

Na Slovensku ide o jediný takýto samoobslužný spôsob vybavovania cestujúcich druhými dverami v mestskej hromadnej doprave. SAD Zvolen stála novinka 13 miliónov korún.

"V súčasnosti ho testujeme v šiestich autobusoch. Postupne ním budeme vybavovať ďalšie autobusy. Úplné zavedenie plánujeme od júla, kedy dôjde aj k zmene cestovného poriadku," povedal Ján Konôpka, riaditeľ dopravného úseku zvolenskej SAD-ky. "Tento moderný systém urýchli cestovanie. Aby nenarastal počet čiernych pasažierov, zvýšime v autobusoch kontrolu revízormi," dodal Konôpka.

Zmenou cestovného poriadku od júla pribudne v Banskej Bystrici aj niekoľko nových liniek, ktoré prepoja sídliská Radvaň a Fončordu so Sásovou, ako aj prímestské časti Senica a Malachov. Zavedie tiež nočné linky a zjednotenie časov odchodu autobusov v pracovné dni s dňami pracovného voľna a sviatkami.

Novinky v banskobystrickej mestskej doprave neovplyvnia výšku cestovného. Lístok bude aj naďalej stáť 14 korún, na dopravnú kartu o korunu menej a študenti zaplatia šesť korún.

______
bože to snáď ani nie je možné... Toľko tuposti pokope... ?
Reakcia na: expresbb #16694:
"Dopravca preukázal vlastníctvo resp. prenájom technickej základne priloženými nájomnými zmluvami a správny orgán po preskúmaní predložených dokladov skonštatoval splnenie predpokladov na vydanie dopravnej licencie."

Správny orgán počas skúmania opantala vlčia tma? Alebo zopár pohárikov? ?
Reakcia na: Fubu #16704:
a ja by som zase rád vedieť, ako môže ísť súčasne jedným sremom aj spoj L2 aj spoj L8... Ale by som rád vedieť, ako môže prísť vodič vozidla DT-232AC na konečnú o SEDEM minút skôr (17:03), ako určuje CP? Alebo by som rád vedieť, prečo dnes ráno zo zastávky Sládkovičova pošta odišiel spoj L601455 o odchodom podľa CP o 6:05 už o 6:02, t.j. o TRI minúty skôr!!! ?
Reakcia na: Juraj #16703:
Vozidlo, ktoré je vybavené pomocným pohonom (napríklad na záťah do vozovne, obchádzanie miest s výlukou a podobne) nie je duobus. Takéto vozidlá boli úplne bežné od samého vzniku tzv. modernej éry trolejbusov, čiže cca. od polovice tridsiatych rokov. Duobus je vozidlo, ktoré má rovnocenné vlastnosti pri pohone elektrinou a spaľovacím motorom. Tieto vozidlá sa vyznačujú obrovskou poruchovosťou, mimoriadne veľkými prevádzkovými nákladmi a schopnosťou zlikvidovať trolejbusovú prevádzku (Essen napríklad námatkou vyberiem) raz-dva. Inak duobusy Alfa Romeo jazdili už pred vojnou v Ríme ? . Ukazovanie reálnych odchodov na tabuliach na zastávkach cez GPS je tiež vo svete relatívne bežnou záležitosťou a inštalovať trolejbusy meste po ich likvidácii tiež nie je až také úžasné ? .
Ale inak dobre, stále lepšie ako MHD BB, to je pravda ? .
Reakcia na: Juraj #16702:
Na takýchto akciách foťák ani nahrávatko nepoužívam. Už všeličo mi bolo vysvetlené, aké má možnosti a aké nie, ale ja by som do tej práce v takýchto pomeroch nešiel.
Adrain Polóny o chystaných zmenách v MHD

http://www.poslanec.sk/view.php?cisloclanku=2006061201
video má 11 mega.....
Reakcia na: Juraj #16698:
ja len dodám, že chlapci z EMtestu nevymysleli nič, vymýšľa zákazník.... ? ale to Juraj poznáš... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.