Matus77, vďaka za reakciu,
možno som príliš veľkým optimistom alebo do toho príliš málo vidím, ale si myslím, že za 6 mesiacov by sa to stihnúť malo.
A mali by sme pre to urobiť aj my, obyčajní občania maximum. Už len preto, že dosť bolo nielen Králika, Muroňa, ale aj SAD BBDS. Mám s nimi ako novinár dopisujúci v r. 1999 - 2000 aj o MHD do BB Večerníka tiež osobné skúsenosti.
A mal by som nepriamy podiel na likvidácii trolejbusov, keby som sa aspoň teraz nepokúšal o moje osobné maximum. SAD ZV ponúkla 13. 12. ako čerešničku na torte nastupovanie prednými dverami. Nechcem to preceňovať, ale čo ak to u niektorých predsedov poslaneckých klubov (Tí rozhodli, nie poslanci, ako napr. jedna poslankyňa sa tam vyslovila, že sa do toho rozumie ako "hus do piva") zavážil aj tento jazýček na váhe.
A ja som proti nastupovaniu prednými dverami brojil v r. 1996 - 2000 v tlači v 6 či 7 článkom zameraných len na tú temu.
možno som príliš veľkým optimistom alebo do toho príliš málo vidím, ale si myslím, že za 6 mesiacov by sa to stihnúť malo.
A mali by sme pre to urobiť aj my, obyčajní občania maximum. Už len preto, že dosť bolo nielen Králika, Muroňa, ale aj SAD BBDS. Mám s nimi ako novinár dopisujúci v r. 1999 - 2000 aj o MHD do BB Večerníka tiež osobné skúsenosti.
A mal by som nepriamy podiel na likvidácii trolejbusov, keby som sa aspoň teraz nepokúšal o moje osobné maximum. SAD ZV ponúkla 13. 12. ako čerešničku na torte nastupovanie prednými dverami. Nechcem to preceňovať, ale čo ak to u niektorých predsedov poslaneckých klubov (Tí rozhodli, nie poslanci, ako napr. jedna poslankyňa sa tam vyslovila, že sa do toho rozumie ako "hus do piva") zavážil aj tento jazýček na váhe.
A ja som proti nastupovaniu prednými dverami brojil v r. 1996 - 2000 v tlači v 6 či 7 článkom zameraných len na tú temu.
matus77
Jednoducho by s tym autobusy nevykonkurovali. Nech je ako chce, stav trolejbusovej siete v BB je spatny v tom, ze je nedokoncena. MHD bude v BB zaujimava a pritiahne i viacej cestujucich, pokial poskytne system zakladnych liniek s pomerne slusnym intervalom, ktore prepoja cele mesto: Sasova - Nemocnica, Sasova - Foncorda (cez Slovenku), Sasova - Radvan (cez Slovenku), Sasova - Foncorda (cez Nam. Slobody), Zel. Stanica - Sasova, Zel. Stanica - Foncorda, Nemocnica - Radvan (cez Foncordu), Nemocnica - Zel. Stanica.
Tychto cca 8 zakladnych liniek proste musi bezat na jednom systeme a potom bude MHD zaujimava. Z toho vyctu je vidiet, ze inak nez autobusmi sa to dnes zabezpecit neda a na to vsadil SAD Zvolen, SAD BBDS dlhu dobu ponukal prestupny hybrid s par vlozenymi autobusovymi linkami, ktore to iba zneprehladnovali. Pokial trolejbusy nebudu jazdit ako zakladny system na ktory budu napojene busy na periferie je to cele zbytocne. Z hladiska odberu el. energie je napriklad vhodne, aby interval bol po cely den priblizne rovnaky a tym sa dosiahol maly rozdiel medzi spickou a sedlom, inak je ta prevadzka ekonomicky neefektivna.
Zaklad atraktivity MHD je:
v dostupnosti (jednoduchy taktovy interval delitelny 60),
v cene (napr. i zavedenim plnohodnotnej prestupnej tarify, ked je siet spatna a inak to nejde, ale BB je dost mala na prestupovanie),
v rychlosti (zacne byt zaujimava, pokial je preferovana pred IAD co najma v rannej spicke moze byt zaujimave, nastupovanie prednymi dvermi to kazi)
v prehladnosti (BB je typicke mesto, kde sa da bez vacsich problemov zaviest jednoduchy prehladny system zakladnych kmenovych liniek na trolejbusoch, par doplnkovych liniek a napajacich liniek z periferii postavenych na autobusoch tak, ze iba trolejbusy budu jazdit z jedneho konca na druhy cez centrum, autobusy budu doplnovat dopravnu obsluznost niektorych oblasti - napr. THK, Uhlisko, Stara sasova, Rudlova a pod. alebo budu napojovat periferiu na najblizsi vacsi dopravny uzol - napr. Podlavice - Slovenka, Badin - Hustak, Majer - Zel. stanica, Ulanka - Slovenka, Salkova - Zel. Stanica)
Takze ziaden konkurencny boj, ale jednotny system.
Ina vec je mat k tomu integrovany system so zvolenskou MHD spojeny vlakom, ale to je hudba buducnosti, ked sa naucia ako pritiahnut zakaznika k MHD...